Kesäkuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli tossa aikaisemmin puhetta oireista. Mulla oli monta päivää sellainen ihan normaali fiilis, mutta eilen mahaa jonkun verran nipisteli. Nyt taas ihan normaali fiilis, eikä minkäälaisia tuntemuksia koko raskaudesta. Onko teillä muilla samanlaista? Nyt menossa rv 5+4. Koko ajan pyörii päässä ajatus siitä ettei kaikki ole ok, kun ei tunnu mitenkään ""omituiselta"". Harmittaa kun se lääkäri aikakin on vatsa parin viikon päästä.

Nipsu kyseli tuntemuksista.. Mulla alko mahakivut jo ennen ku menkat myöhässä. Siitä asti ollu sit aikalailla päivittäin vihlontaa,särkyä tai jonkunlaista jomotusta. Nyt on tahti vähän hiljentyny ja ei oo niin paljo tuntemuksia. Oli vähäaikaa että en tuntenu mitään. Sellasta menkka särkyä ollu viimepäivinä pikkasen ja tänään aamulla kirras alapäätä. Se oli aika uutta ja kävi kipeetä kävellessä, mut meni nopeesti ohi. Mut huomattavasti hiljasempaa on nyt. Kai ne nämäkin on yksilöllisiä juttuja. Eihän kaikki tunne pitkään aikaan mitään. Kertokaas muutki oloista.

Ansku 5+4

Soittelin terveyskeskukseen tänään saadakseni selvää vähän tästä neuvolasysteemistä, kun pikkukaupungin terveyskeskuksen nettisivuilta ei selvinnyt oikein mitään. Keskiviikkona siis seuraava mahdollisuus soitella sille terveydenhoitajalle, jonka alueeseen kuulun. Aiemmin potemani terveyskeskuksiinsoittamiskammo on livennyt lähes olemattomiin. Pakkohan se sitten tulevaisuudessakin on pystyä soittelemaan pikkuisen takia vähän joka paikkaan.

Ja oloista: aika normaali olotila on ollut, mitä nyt nälkä tulee hirmuisena aina kun tulee. Vatsakrampitkin ovat vähenneet muutaman päivän sisään. Nuutunut väsy olo yhä vaan.

Illalla ajateltiin miehen kanssa lähteä uimaan. Uinti on kiva liikuntatapa ja tykkään. Pitäisi lähteä käppäilemään kauppaan hakemaan aterian aineksia, muttei millään huvittaisi.

Miten muuten, oletteko nyt syöneet jotain vitamiinivalmisteita? Ajattelin vaan, että pitäisikö kauppareissulla katsella niitäkin taas vaihteeksi.

Moi,
8.6. tuntuu olevan suosittu päivä ;)
Mullakin maha on ollut kiltimmin tänään. Muuten siinä on niitä tuntemuksia aina jaksoissa. Välillä yölläkin. Mutta vihlasuja ei muistaakseni ole juuri ollut?
Pahaa oloakaan ei ole ilmennyt. Rinnat kasvaneet ja aremmat.

Pitäisi minunkin varata se ultra parin viikon päähän, hui.
t. Marjuk 5+?

Maria/24/2.6
Nipsu/25/8.6
Ansku/21/8.6
Haniliini/25 /8.6
Marjuk/34/8.6.
Katri/27/13.6.
Ellie/22/17.6

Liitynpä minäkin joukkoon iloiseen.
Kesäkuussa siis näillänäkymin on meillekin esikoinen tulossa.
Nettilaskurin mukaan la on 5.6.2006. Olen menossa tällä viikolla käymään
yksityisellä, josko siellä selviäisi jotain tarkempaa. Raskausviikkoja tänään 6+0
On kiva lueskella muiden kokemuksia täällä, kun ei oikein voi vielä oikeassa
elämässä kenenkään kanssa tästä asiasta jutskailla.
Ei olla kerrottu vielä kuin kahdelle parhaalle ystävälleni. Aika vaikeaa on suun supussa
pitäminen, vai mitä?

Maria/24/2.6
Annukka/28/5.6.
Nipsu/25/8.6
Ansku/21/8.6
Haniliini/25 /8.6
Marjuk/34/8.6.
Katri/27/13.6.
Ellie/22/17.6

Annukka,
minä kun soitin Diacoriin, niin sanoivat, että vasta 8. viikolla kannattaisi tulla ultraan. Kuitenkin muistan, että porukka on käynyt 7. tai jopa 6. viikolla. Mikähän nyt sitten olisi oikein? Ei toisalta halua köyhtyä ihan turhaan...

Kokemuksia?

Luulen että ultra viikot riippuu siitä tehdäänkö se sisäkautta vai mahan päältä. En sitten tiedä, mutta näin olettaisin.
En saanut vastausta kun aikaa varasin, että kummalla tavalla mulle tehdään. Sanoi vain, ettei tarvitse varautua mitenkään esim mennä rakko täynnä tmv. Olisivat antaneet mulle vaikka ""heti"" ajan, mutta sanoin että 7 viikkoo tulee täyteen kai 20.10 joten sen jälkeen.. ja sit sain ajan heti sille päivälle=).
Helistimen mukaan kuudennella viikolla sydän alkaa sykkiä ja viikolla seitsemän sydämmen ääni on varmasti havaittavissa ultraäänellä.

Soitin itse myös Diacorille tänään ja samaa sanottiin mullekkin, elikkä että 8. viikolla vasta kannattaa tulla. Sain kuitenkin varattu itselleni ajan ennen sitä. Silloin on menossa rv 7+4. Elikkä aika lähellä tuota kahdeksatta viikkoa. Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa sinne asti.

Kai sinne yksityiselle voi mennä joskus 7-8 viikoilla. Saapa nähdä millon pääsen, ku tuntu olevan epäselvää.
Millä viikolla teillä eka neuvola? Joku siellä on jo maininnutki. Mulla vasta rv 9+4! Täällä ei kuulemma pääse ennenkun viikkoja on yli yhdeksän. Vaikka sama laskettuaika niin toisella paikkakunnalla pääsee n.12 päivää aikasemmin. Tuntuu vielä tuo 12 päivää pitkältä ajalta..no onhan se melkeen kaks viikkoa. Oisko tohon syynä jotain sellasta että ""turhat"" käynnit vähenee..siis keskenmenojen takia. Nyt sumpin keittoon ja toscapiirakkaa maistamaan..nam :)

Mä sitten tänään innostuin soittelemaan kaikkialle! Eli Diacorin lisäksi soitin neuvolaan. Ja sain ajan vasta viikolle 12 !!! En nyt ollu ihan tyytyväinen, mutta kun ""neuvolatäti"" sattuu lomailemaan juuri strategisella hetkellä pari viikkoa eikä sijaisjärjestelyjä tunneta, niin ei kai sitten muutakaan voi.

On tosiaan PAKKO mennä sinne varhaisultraan, muutenhan tässä ehtii jo hulluksi tulla :)

Sitten meillä päin pitää (Jorvista) aika varata itse np-ultraan, ja soitin sitten senkin valmiiksi, eli 22.11. olisi sitten sekin varattuna. Hankala muuten töistä soitella tämmöisiä, kun saa hiippailla jonnekin piiloon puhumaan, hih.

Nyt ei muuta kuin odottamaan ajankulua - ja toivoa, että masuasukki pysyy matkassa mukana...

Olen melkein kauhuissani... saa nähä kuinka käy. Nyt taitaa olla rv5+4 ja pisu käynnillä huomasin että valkovuodon mukana oli hieman rusertavaa limaa=(. Luin että semmoinen voi olla ihan viatonta, mutta pelottaa..

Kaisa ja Haniliini, kaverilla oli tiputteluvuotoa rv 10 asti. Itselläni tuli pariin otteeseen joskus keskiraskaudessa. Ja molemmista raskauksista oli siis tuloksena vauveli. Jos vuoto ei ole runsasta eikä sisällä hyytymiä, ei syytä huoleen! Ihan niinkuin joku tuollainen sanominen auttais.

Mulle tehtiin vielä niskapoimuultrakin rv 12 alakautta. Muistaakseni tuota varhaisultraa suositeltiin just viikolle 7 tai myöhemmin, Että

Nuori herra, 10 kk, halusi siis lähettää viestin keskeneräisenä. Yltää just tietokoneeseen, kun varvistaa...

Muistaakseni tuota varhaisultraa suositeltiin just viikolle 7 tai myöhemmin, Että se sydämen syke varmasti näkyis. Se on käsittääkseni kuitenkin varmin merkki siitä, ettei ole tuulimuna.

Niin, raskaustesti edelleen apteekissa, niiden ovilla on joku näkymätön voimakenttä, joka estää minua menemästä ostoksille...

Onks muuten muita, joilla on jo lapsia?

Löydettiin miehen kanssa tänään marketista raskauspäiväkirja ja todettiin, että ei osteta sitä kalliilla vaan haetaan kirjakaupasta kovakantinen kirja ja merkkaillaan siihen sitten asioita. Suunniteltiin myös, että otetaan viikoittain vatsasta kasvukuvia niin niitäkin olisi muiden kuulumisten lisäksi siihen kiva laitella. :-)

Ja käytiin katselemassa hautausmaalla ihmisten nimiä, kun taitaa pojan nimen keksimisestä tulla aika hankalaa. Tytön nimi mulla on jo vuoden verran ainakin ollut valmiina ja miehelle se sopi samantien ja mukisematta. Pojan nimestä tulee vääntöä...

Vielä vaan silti jotenkin odotan, että koska se keskenmeno nyt oikein sitten tulee. Ei se pelota, vaan tuntuu luonnolliselta, että niinhän se tällä kertaa varmaankin menee. Noh, saa nähdä.

Ja jotenkin kadehdin kun sanotte vaan soitelleenne neuvoloihin jne. Meillä kun on niin pienet kuviot, että sille tietylle terkkarille voi soitella vaan tunnin ajan neljänä päivänä viikosta varatakseen aikaa. Mut on sitten sama terkkari, jonka luona olen itse ollut mukana pienempänä, kun äiti on pikkusiskon (15v) takia siellä käynyt. Ja nuorimmasta pikkusiskostani tulee muuten näillä näkymin täti 6-vuotiaana :-)

Ajattelin minäkin osallistua...
Tein raskaustestin tossa pari päivää sitten ja se oli positiivinen...en kuitenkaan uskalla oikein iloita asiasta, koska minulla on pco ja raskaaksi tulin vasta clomien avulla, yritystäkin oli takana jo ihan riittävästi.
Nyt sitten toivotaan parasta ja pelätään pahinta ja yritetään olla jalat maassa. Aion varata jossain vaiheessa yksityiseltä varhaisultra-aikaa, että näkee onko kaikki kunnossa.
Oireina on tullut alavatsan vihlonta, jota esiintyy varsinkin yöaikaan, rinnat ja nännit ovat arat ja väsymystäkin löytyy...

Maria/24/2.6
Annukka/28/5.6.
Nipsu/25/8. 6
Ansku/21/8.6
Haniliini/25 /8.6
Marjuk/34/8.6.
Katri/27/13.6.
myy85/20/14.6
Ellie/22/17.6

Ihan sattumalta tulin tänne odottajien puolelle ja oli niin hassua nähdä jo uusien kesäkuulaisten ketju :) Itselläni siis pian 4kk ikäinen nyytti la oli 10.6 ja syntyi 18.6. Siitä plussaamisesta on sitten jo vuosi aikaa.. ;) Onnea teille kaikille!!

Liitynpä minäkin ttähän joukkoon. Plussasin viime viikolla ja nyt menossa rv 5+0. Yritys alkoi elokuussa eli toisesta kierrosta tärppäsi. LA on 12.6.

On ollut vatsa aika kipeänä tässä viimeisen viikon. Noustessa tuntuu kipua ja muutenkin jomottelee pitkin päivää. Eilen otin paracetamolia särkyyn kun en meinannut saada nukuttua vatsakivun takia. En edes tiennyt että alkuraskaudessa voi olla vatsakipuja... No, nyt tiedän :) enkä kyllä valita, koska on ihanaa olla raskaana!

Vielä en ole uskaltanut neuvolaa varata, ehkä loppuviikosta tai vasta ensi viikolla sitten. Luin tätä ketjua ja monet on menossa varhaisultraan, osaisitteko sanoa paljon se pääkaupunkiseudulla maksaa? Kovasti tekisi kyllä mieli mennä, on vähän malttamaton olo eikä jaksaisi sinne 12.viikolle odottaa, jolloin se eka ultra kai yleensä on.

Niin oliko teillä joku lista, mihin voisi lisätä nimensä? Kerronpa taustoja sen verran, että olen 27 (täytän tässä kuussa 28) ja mieheni on 28. Itse olen vielä opiskelija (yliopistossa),mies on jo työelämässä. Tämän vuoden jälkeen minulla on n. vuosi opintoja jäljellä, gradu ja muutama kurssi. Täytyy toivoa etten ole kovin huonovointinen raskausaikana että saan suunnittelemani opinnot tehtyä ennen kun vaavi syntyy. Vielä on kuitenkin aika epävarma olo ja keskenmeno pelottaa. Mutta päivä kerrallaan!

Maria/24/2.6
Annukka/28/5.6.
Nipsu/2 5/8. 6
Ansku/21/8.6
Haniliini/25 /8.6
Marjuk/34/8.6.
Valo/27/12.6
Katri/27/13.6.
myy85/20/14.6
Ellie/22/15.6

Korjailin listaa, eli laittelin päivämääräjärjestykseen ja aikaistin parilla päivällä omaa aikaani, koska eräs toinen laskuri ehdotti la:ksi 14.6. Ehkä tuo virallinen sitten neuvolan myötä selviää.

Täällä mahaa jomottaa ja kuvotus on alkanu. Piti lähteä koulusta pois,ku tuntu että silmät ei pysy auki ja laatata vois jos joku antas ämpärin tai pääsis vessaan. Ootteko vielä oksentanu kukaan? Mä pinnistän kaikin voimin ettei tarttis. Kotona on jotenki helpompi olla pahanolon kans, ku ei tarvi pelätä, että laattais pulpetille tai jotain muuta kamalaa. Opiskeluthan tässä kärsii, mutta minkäs teet.. :)

Ajattelin varata itselle kampaamo ajan, niin tuli mieleen tää ikuisuus kysymys hiustenvärjäämisestä..Onko teillä aikomus värjätä raskauden aikana? Oon ajatellu nii, että ainaki raitoja jne tohtii ottaa,mutta entäs vaalennus? Sehän on aika voimakasta ainetta..Kysyin neuvolasta ja ei se osannu oikeen sanoa mitään. Ehkä saa, ei ollu varma..?

Hello!
Olo on aika normaali, edelleen. Mitään merkkejä pahasta olostakaan ei ole vielä ollut. Oikeastaan ei ole lainkaan raskaana olevan olo. Hmm, onkohan ihan hyvä asia?! Nyt menossa rv 5+5.

Yhteistyössä