Viime viikon kuukautiset oli oudot, viisi päivää ruskeaa tuhnua, sitten vain kaksi päivää veristä vuotoa, kolme päivää vuodotta, kunnes alkoi uudestaan alavatsatuntemusten ja kuumeen kera. Soitin äskön päivystykseen ja nyt odotan soittoa takaisin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tsemppiä sinne, toivottavasti ei olis mitään ihmeempää syytä!Viime viikon kuukautiset oli oudot, viisi päivää ruskeaa tuhnua, sitten vain kaksi päivää veristä vuotoa, kolme päivää vuodotta, kunnes alkoi uudestaan alavatsatuntemusten ja kuumeen kera. Soitin äskön päivystykseen ja nyt odotan soittoa takaisin.
Mulla lukee siellä solutiedoissa nyt että "Siirtoon valitut alkiot: 1 kpl"
Kunpa nuo hymiöt toimis ku tarvisin nyt liudan itkuhymiöitä kuvaamaan mun olotilaa stressin ja jännityksen purkautuessa. Sellainen helpotusitku alkoi heti kun näin tuon enkä ole vieläkään oikein vakaa oma itseni. Vieläkin kyllä pelkään että tuo on jokin virhe ja että se soitto kuitenkin kohta tulee. Pitäisi myös kohta jo muistaa olla käymättä pissalla. Vessan oveakaan ei voi pönkätä kun kissankin vessa on siellä ja sillä ei ole tänään alkionsiirtoa tulossa.
Mulla lukee siellä solutiedoissa nyt että "Siirtoon valitut alkiot: 1 kpl"
Kunpa nuo hymiöt toimis ku tarvisin nyt liudan itkuhymiöitä kuvaamaan mun olotilaa stressin ja jännityksen purkautuessa. Sellainen helpotusitku alkoi heti kun näin tuon enkä ole vieläkään oikein vakaa oma itseni. Vieläkin kyllä pelkään että tuo on jokin virhe ja että se soitto kuitenkin kohta tulee. Pitäisi myös kohta jo muistaa olla käymättä pissalla. Vessan oveakaan ei voi pönkätä kun kissankin vessa on siellä ja sillä ei ole tänään alkionsiirtoa tulossa.
Tosi kurja tilanne, voin joiltain osin samaistua! Toivotaan tosiaan että yksi hedelmöittynyt on sitkeä! Mullakin tosiaan saldona oli 1kpl hedelmöittyneitä alkioita, tosin alkutilannekin oli paljon huonompi kuin teillä joten ei ollut noin korkealta pudotus. Pakko se oli vaan hyväksyä että ensimmäinen IVF on harjoituskierros. Jos uudelle kierrokselle joudutte niin ehkä sitten ICSI? Ja lämpimästi tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Ja milloin sinulle on suunniteltu siirtoa?Täällä ensikertalainen äänessä. Oon jo pidempään lueskellut juttuja ja seurannut teiän muiden matkaa. Nyt vihdoin päätin sit itekin osallistua ni kerron ensin vähän itsestäni ja meidän matkasta.
Täällä kirjoittelee kohta 35v avioliitossa oleva samaa polkua kulkeva tyyppi. Yritys alkoi 08/2022 ja hoitoihin hakeuduttiin 10/2024 Husille. Selkeeltä syytä ei oo lapsettomuudelle löytynyt, siittiöiden laadussa ja määrässä kuitenkin ajoittain ongelmia, ajoittain taas ihan normaaleissa arvoissa. Takana yks inseminaatio, jonka jälkeen meiät siirrettiin suoraan ivf jonoon. Suunnitelmana oli siittiöiden laadusta riippuen ivf tai icsi.
Nyt eka ivf käynnissä, eilen oli punktio, jossa 22 munarakkulaa ja niissä 19 munasolua. Siittiölaatu oli taas normaaleissa rajoissa, joten hedelmöitystavaksi valikoitui maljahedelmöitys. Tänään sitten tuli tieto, että 14 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi Tää pudotus tuntuu jotenkin aivan absurdilta enkä tiedä miten tän pettymyksen voi hyväksyä. Eilen kaikki olivat niin optimistisia, että tilanne on tosi hyvä ja ehti itekin vähän jo haaveilla, että saataisiin useampikin alkio, mut nyt tuntuu et kaikki oli ihan turhaa.
Ei oo tässä vaiheessa ainakaan vielä kerrottu mitään mahdollista syytä huonolle hedelmöitysprosentille. Kai tässä nyt vaan pitää yrittää ajatella positiivisesti, että onneksi edes yksi hedelmöittyi ja nyt tiedetään, että se on ylipäätään mahdollista. Nyt torstaina oli tarkoitus olla tuoresiirto, mutta nyt toki jännitetään päästäänkö sinne asti.
Jos toinen kierto tulee eteen niin näillä tiedoilla ainakin toivon, että menisi sitten icsillä, ettei taas tyssäisi samaan kohtaan.
Näännä tsemppiä nyt jännittäviin päiviin!Siellä on sinnikäs kaveri nyt kyydissä.
Täällä ensikertalainen äänessä. Oon jo pidempään lueskellut juttuja ja seurannut teiän muiden matkaa. Nyt vihdoin päätin sit itekin osallistua ni kerron ensin vähän itsestäni ja meidän matkasta.
Täällä kirjoittelee kohta 35v avioliitossa oleva samaa polkua kulkeva tyyppi. Yritys alkoi 08/2022 ja hoitoihin hakeuduttiin 10/2024 Husille. Selkeeltä syytä ei oo lapsettomuudelle löytynyt, siittiöiden laadussa ja määrässä kuitenkin ajoittain ongelmia, ajoittain taas ihan normaaleissa arvoissa. Takana yks inseminaatio, jonka jälkeen meiät siirrettiin suoraan ivf jonoon. Suunnitelmana oli siittiöiden laadusta riippuen ivf tai icsi.
Nyt eka ivf käynnissä, eilen oli punktio, jossa 22 munarakkulaa ja niissä 19 munasolua. Siittiölaatu oli taas normaaleissa rajoissa, joten hedelmöitystavaksi valikoitui maljahedelmöitys. Tänään sitten tuli tieto, että 14 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi Tää pudotus tuntuu jotenkin aivan absurdilta enkä tiedä miten tän pettymyksen voi hyväksyä. Eilen kaikki olivat niin optimistisia, että tilanne on tosi hyvä ja ehti itekin vähän jo haaveilla, että saataisiin useampikin alkio, mut nyt tuntuu et kaikki oli ihan turhaa.
Voi hitsi kun harmittaa sun puolesta tuo määrän romahdus. On varmasti rankkaa ja aiheuttaa paljon kysymyksiä. Itsekin ajattelen, että seuraavalla kerralla ICSI on varmasti fiksu valinta, kun kerta siittiöissä ajoittain pulmaa. Minusta sinä saat ihan vaatia sen ICSIn (tai vaihtoehtoisesti vaatia selittelyt, miksi sitä ei tehtäisi), koska eihän nyt pääkään kestä sitä, että joutuisitte uudestaan tuohon tilanteeseen.
Positiivista on, että munasoluja on saatu noin komea määrä. Nyt kun vielä siihen yhdistettäisiin edes osittain ICSI (esim. puoliin tehdään tavan maljahedelmöitys ja toisiin ICSI), voi tulokset olla hyvin erilaisia.
Toivotaan, että se yksi alkio siellä olisi sinnikäs tapaus ja pääsisitte tuoresiirtoon! Onko sulla ollut hyvä vointi punktion jäljiltä? Itselläni tyhjennettiin parikymmentä munafollikkelia ja sain hyperstimulaation, joka alkaa kyllä onneksi nyt helpottaa jo tosi paljon (tänään omasta punktiostani on tasan viikko).
Tervetuloa joukkoon (johon kukaan ei alkuperäisesti halua) mukaan! Yksin ei kannata jäädä kaikkien niiden ajatusten kanssa, jotka tässä prosessissa pyörii mielessä. <3
Kiitos ihanista viesteistä kaikille! <3 Blasto on nyt haettu kyytiin. Sen laatua kehuttiin, tosin en nyt tiedä sen tarkempaa laatuluokitusta. Lääkäri sanoi jotenkin että sunnuntaina se on ollut ykkösluokkaa, mutta jätti tarkentamatta että oliko sen laatu sen jälkeen paljonkin laskenut...? Mutta joka tapauksessa hyväksi kehuivat. Muutenkin niin lääkäri, hoitaja kuin biologikin vaikutti iloisilta mun puolesta ja toivottivat onnea jatkoon.
Joku Gona-peptyl -ruisku työnnettiin mukaan että se sitten huomenna aamulla. Mitään käyttöohjeita ei seurannut mukana mutta oletan että se varmaan pistetään sitten aika samalla lailla kuin Fyremadel. Viimemainitun pistäminen oli inhottavinta koko IVF-rundissa jos ei viime viikonlopun alkiojännitystä lasketa, mutta kyllähän tässä yksi pisto menee vielä helposti.
Ja lääkäri oli sitä mieltä että jos en tästä plussaannu niin ennen joulutaukoa ehditään kyllä yrittää uudestaan. Virallinen testipävä on 20.10., ja hätähousutestailua on suunnitelmissa myöskin.
@Karhurouvanen lienee myös jo pupo? Paljon tarrasukkia ja onnea! Ärsyttäviä nuo Cyclogestit kyllä, ainakin lukemani perusteella. Itsellenihän määrätään aina Luget ja kuten itsekin sanoit joskus niin ne ei niin helposti valahtele kokonaisena, vaikka mössöä pikkuhiljaa päivän aikana valuukin.
Joo @Karhurouvanen pistin sen ennen töihinlähtöä. Hermoilin eniten sitä että unohdan sen, onneksi niin ei käynyt.
Joo ei se pistäminen onneksi ollut paha ja ilmoja ei tullut poistettua koska huomasin ne vasta kun piikki oli jo nahassa. Toivottavasti säkin saat ongelmitta pistettyä. <3
Toivottavasti oli @Karhurouvanen antoisa reissu klinikalle ja lääkäri pysyi asiallisena? Nyt vaan piinailemisiin <3