Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viime viikon kuukautiset oli oudot, viisi päivää ruskeaa tuhnua, sitten vain kaksi päivää veristä vuotoa, kolme päivää vuodotta, kunnes alkoi uudestaan alavatsatuntemusten ja kuumeen kera. Soitin äskön päivystykseen ja nyt odotan soittoa takaisin.
 
Mulla lukee siellä solutiedoissa nyt että "Siirtoon valitut alkiot: 1 kpl"
Kunpa nuo hymiöt toimis ku tarvisin nyt liudan itkuhymiöitä kuvaamaan mun olotilaa stressin ja jännityksen purkautuessa. Sellainen helpotusitku alkoi heti kun näin tuon enkä ole vieläkään oikein vakaa oma itseni. Vieläkin kyllä pelkään että tuo on jokin virhe ja että se soitto kuitenkin kohta tulee. Pitäisi myös kohta jo muistaa olla käymättä pissalla. Vessan oveakaan ei voi pönkätä kun kissankin vessa on siellä ja sillä ei ole tänään alkionsiirtoa tulossa.
 
Viime viikon kuukautiset oli oudot, viisi päivää ruskeaa tuhnua, sitten vain kaksi päivää veristä vuotoa, kolme päivää vuodotta, kunnes alkoi uudestaan alavatsatuntemusten ja kuumeen kera. Soitin äskön päivystykseen ja nyt odotan soittoa takaisin.
Tsemppiä sinne, toivottavasti ei olis mitään ihmeempää syytä!

Menkat on kyl yks päänvaiva mullakin, kun aina alkaa epäilemään kaikkea mahdollista, jos menkat ei ole just prikuulleen semmoset kuin aina. Mulla oli just menkat ja kesti tasan 2pv veristä vuotoa, 1pv hieman ruskeaa ja loppu. 🤨 Ikinä ole noin lyhyet olleet, paitsi sillon kun sairaus pahana ja ovulaatiota ei tullut. Nyt tikutin oviksen ja kivut oli eli ovulaatio tuli. Outoa. Toisaalta ei haittaa, kun normisti menkat 4-5pv, mutta heti alkaa miettimään että mitäs nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: tasaraha
Mulla lukee siellä solutiedoissa nyt että "Siirtoon valitut alkiot: 1 kpl"
Kunpa nuo hymiöt toimis ku tarvisin nyt liudan itkuhymiöitä kuvaamaan mun olotilaa stressin ja jännityksen purkautuessa. Sellainen helpotusitku alkoi heti kun näin tuon enkä ole vieläkään oikein vakaa oma itseni. Vieläkin kyllä pelkään että tuo on jokin virhe ja että se soitto kuitenkin kohta tulee. Pitäisi myös kohta jo muistaa olla käymättä pissalla. Vessan oveakaan ei voi pönkätä kun kissankin vessa on siellä ja sillä ei ole tänään alkionsiirtoa tulossa.

WOW, onpa ihanaa!!!!! Just eilen illalla aattelin että voihan se hyvinkin olla sen sun ”paras/johtofolli” siellä nyt blastona ja kyllä siinä on ihan oikeasti hyvät mahdollisuudet raskautua😍😍😍 Itselläkin on molemmat vauvat tuleet ekasta blastonsiirrosta (sitä ennen 1-2 2/3-päiväisen siirtoa)😍😍😍 Nyt vaan Onnensäde meille molemmille!!!
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Ärsyttää vaan niin nyt taas toi Cyclogest jota aina hermoilen kun nyt laivalla jouduin ottaa sen taas makoilematta ja lähdin suoraan kävelemään niin heti, ehkä noin 12 min päästä tunsin kuin se lumpsahti/valahti sieltä ja 17 min lääkkeenotosta sitten pääsin vessaan niin siellähän ne on lääkkeet pöksyissä😬 Kyllä sen nyt varmaan tovi nyt kuitenkin pitäis sisällä olla😬 Viimeksi otin ihan lääkärin ohjeesta ylimääräisen kun näin kävi mutta se oli lääkkeellinen kierto, nyt en ehkä viitsisi ottaa🥴 Aina tällasta näiden kanssa🥴

No mut kohta bussilla kohti klinikkaa!!!!!
 
Mulla lukee siellä solutiedoissa nyt että "Siirtoon valitut alkiot: 1 kpl"
Kunpa nuo hymiöt toimis ku tarvisin nyt liudan itkuhymiöitä kuvaamaan mun olotilaa stressin ja jännityksen purkautuessa. Sellainen helpotusitku alkoi heti kun näin tuon enkä ole vieläkään oikein vakaa oma itseni. Vieläkin kyllä pelkään että tuo on jokin virhe ja että se soitto kuitenkin kohta tulee. Pitäisi myös kohta jo muistaa olla käymättä pissalla. Vessan oveakaan ei voi pönkätä kun kissankin vessa on siellä ja sillä ei ole tänään alkionsiirtoa tulossa.

Ai että miten mahtavaa!

Paljon tsemppiä siirtoihin tänään @näännä ja @Karhurouvanen 🤩🤩
 
  • Rakkaus
Reactions: Karhurouvanen
Kiitos ihanista viesteistä kaikille! <3 Blasto on nyt haettu kyytiin. Sen laatua kehuttiin, tosin en nyt tiedä sen tarkempaa laatuluokitusta. Lääkäri sanoi jotenkin että sunnuntaina se on ollut ykkösluokkaa, mutta jätti tarkentamatta että oliko sen laatu sen jälkeen paljonkin laskenut...? Mutta joka tapauksessa hyväksi kehuivat. Muutenkin niin lääkäri, hoitaja kuin biologikin vaikutti iloisilta mun puolesta ja toivottivat onnea jatkoon.

Joku Gona-peptyl -ruisku työnnettiin mukaan että se sitten huomenna aamulla. Mitään käyttöohjeita ei seurannut mukana mutta oletan että se varmaan pistetään sitten aika samalla lailla kuin Fyremadel. Viimemainitun pistäminen oli inhottavinta koko IVF-rundissa jos ei viime viikonlopun alkiojännitystä lasketa, mutta kyllähän tässä yksi pisto menee vielä helposti.

Ja lääkäri oli sitä mieltä että jos en tästä plussaannu niin ennen joulutaukoa ehditään kyllä yrittää uudestaan. Virallinen testipävä on 20.10., ja hätähousutestailua on suunnitelmissa myöskin. :D

@Karhurouvanen lienee myös jo pupo? Paljon tarrasukkia ja onnea! Ärsyttäviä nuo Cyclogestit kyllä, ainakin lukemani perusteella. Itsellenihän määrätään aina Luget ja kuten itsekin sanoit joskus niin ne ei niin helposti valahtele kokonaisena, vaikka mössöä pikkuhiljaa päivän aikana valuukin.
 
Täällä ensikertalainen äänessä. Oon jo pidempään lueskellut juttuja ja seurannut teiän muiden matkaa. Nyt vihdoin päätin sit itekin osallistua ni kerron ensin vähän itsestäni ja meidän matkasta.

Täällä kirjoittelee kohta 35v avioliitossa oleva samaa polkua kulkeva tyyppi. Yritys alkoi 08/2022 ja hoitoihin hakeuduttiin 10/2024 Husille. Selkeeltä syytä ei oo lapsettomuudelle löytynyt, siittiöiden laadussa ja määrässä kuitenkin ajoittain ongelmia, ajoittain taas ihan normaaleissa arvoissa. Takana yks inseminaatio, jonka jälkeen meiät siirrettiin suoraan ivf jonoon. Suunnitelmana oli siittiöiden laadusta riippuen ivf tai icsi.

Nyt eka ivf käynnissä, eilen oli punktio, jossa 22 munarakkulaa ja niissä 19 munasolua. Siittiölaatu oli taas normaaleissa rajoissa, joten hedelmöitystavaksi valikoitui maljahedelmöitys. Tänään sitten tuli tieto, että 14 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi 🥺 Tää pudotus tuntuu jotenkin aivan absurdilta enkä tiedä miten tän pettymyksen voi hyväksyä. Eilen kaikki olivat niin optimistisia, että tilanne on tosi hyvä ja ehti itekin vähän jo haaveilla, että saataisiin useampikin alkio, mut nyt tuntuu et kaikki oli ihan turhaa.
 
@näännä ihan huikeeta 😍 Nyt tsemppiä piinapäiviin 🤞 Felicitas ei noita laatuluokituksia mullekaan koskaan kertonut vaikka biologiltakin kysyin, sain ainoastaan tiedon ”hyvälaatuinen blasto”. Mulle selvisi siirrettyjen alkioiden laatu vasta kun hoitojen loputtua tilasin kaikki paperit. Toisaalta voi olla ehkä hyväkin ettei kerrottu, ne laatuluokitukset voi olla vaan yksi stressinaihe lisää 😅

Tervetuloa vierailija mukaan ❤️ Onpa kurja aloitus ivf-matkalle, kun saatu noin paljon soluja kuitenkin 😣 Osasko lääkäri tai biologi tässä kohtaa sanoa mitään syytä huonolle hedelmöitysprosentille? Toivottavasti sullakin ois sitkeä alkio niinkuin näännällä, joka jatkaisi kehitystään siirtoon asti ❤️
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Täällä ensikertalainen äänessä. Oon jo pidempään lueskellut juttuja ja seurannut teiän muiden matkaa. Nyt vihdoin päätin sit itekin osallistua ni kerron ensin vähän itsestäni ja meidän matkasta.

Täällä kirjoittelee kohta 35v avioliitossa oleva samaa polkua kulkeva tyyppi. Yritys alkoi 08/2022 ja hoitoihin hakeuduttiin 10/2024 Husille. Selkeeltä syytä ei oo lapsettomuudelle löytynyt, siittiöiden laadussa ja määrässä kuitenkin ajoittain ongelmia, ajoittain taas ihan normaaleissa arvoissa. Takana yks inseminaatio, jonka jälkeen meiät siirrettiin suoraan ivf jonoon. Suunnitelmana oli siittiöiden laadusta riippuen ivf tai icsi.

Nyt eka ivf käynnissä, eilen oli punktio, jossa 22 munarakkulaa ja niissä 19 munasolua. Siittiölaatu oli taas normaaleissa rajoissa, joten hedelmöitystavaksi valikoitui maljahedelmöitys. Tänään sitten tuli tieto, että 14 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi Tää pudotus tuntuu jotenkin aivan absurdilta enkä tiedä miten tän pettymyksen voi hyväksyä. Eilen kaikki olivat niin optimistisia, että tilanne on tosi hyvä ja ehti itekin vähän jo haaveilla, että saataisiin useampikin alkio, mut nyt tuntuu et kaikki oli ihan turhaa.
Tosi kurja tilanne, voin joiltain osin samaistua! Toivotaan tosiaan että yksi hedelmöittynyt on sitkeä! Mullakin tosiaan saldona oli 1kpl hedelmöittyneitä alkioita, tosin alkutilannekin oli paljon huonompi kuin teillä joten ei ollut noin korkealta pudotus. Pakko se oli vaan hyväksyä että ensimmäinen IVF on harjoituskierros. Jos uudelle kierrokselle joudutte niin ehkä sitten ICSI? Ja lämpimästi tervetuloa mukaan kirjoittelemaan! Ja milloin sinulle on suunniteltu siirtoa?
 
Ei oo tässä vaiheessa ainakaan vielä kerrottu mitään mahdollista syytä huonolle hedelmöitysprosentille. Kai tässä nyt vaan pitää yrittää ajatella positiivisesti, että onneksi edes yksi hedelmöittyi ja nyt tiedetään, että se on ylipäätään mahdollista. Nyt torstaina oli tarkoitus olla tuoresiirto, mutta nyt toki jännitetään päästäänkö sinne asti.

Jos toinen kierto tulee eteen niin näillä tiedoilla ainakin toivon, että menisi sitten icsillä, ettei taas tyssäisi samaan kohtaan.

Näännä tsemppiä nyt jännittäviin päiviin! ♥️ Siellä on sinnikäs kaveri nyt kyydissä.
 
  • Rakkaus
Reactions: näännä
Ei oo tässä vaiheessa ainakaan vielä kerrottu mitään mahdollista syytä huonolle hedelmöitysprosentille. Kai tässä nyt vaan pitää yrittää ajatella positiivisesti, että onneksi edes yksi hedelmöittyi ja nyt tiedetään, että se on ylipäätään mahdollista. Nyt torstaina oli tarkoitus olla tuoresiirto, mutta nyt toki jännitetään päästäänkö sinne asti.

Jos toinen kierto tulee eteen niin näillä tiedoilla ainakin toivon, että menisi sitten icsillä, ettei taas tyssäisi samaan kohtaan.

Näännä tsemppiä nyt jännittäviin päiviin! ♥️ Siellä on sinnikäs kaveri nyt kyydissä.


Voi hitsi kun harmittaa sun puolesta tuo määrän romahdus. On varmasti rankkaa ja aiheuttaa paljon kysymyksiä. Itsekin ajattelen, että seuraavalla kerralla ICSI on varmasti fiksu valinta, kun kerta siittiöissä ajoittain pulmaa. Minusta sinä saat ihan vaatia sen ICSIn (tai vaihtoehtoisesti vaatia selittelyt, miksi sitä ei tehtäisi), koska eihän nyt pääkään kestä sitä, että joutuisitte uudestaan tuohon tilanteeseen.
Positiivista on, että munasoluja on saatu noin komea määrä. Nyt kun vielä siihen yhdistettäisiin edes osittain ICSI (esim. puoliin tehdään tavan maljahedelmöitys ja toisiin ICSI), voi tulokset olla hyvin erilaisia.

Toivotaan, että se yksi alkio siellä olisi sinnikäs tapaus ja pääsisitte tuoresiirtoon! Onko sulla ollut hyvä vointi punktion jäljiltä? Itselläni tyhjennettiin parikymmentä munafollikkelia ja sain hyperstimulaation, joka alkaa kyllä onneksi nyt helpottaa jo tosi paljon (tänään omasta punktiostani on tasan viikko).

Tervetuloa joukkoon (johon kukaan ei alkuperäisesti halua) mukaan! Yksin ei kannata jäädä kaikkien niiden ajatusten kanssa, jotka tässä prosessissa pyörii mielessä. <3
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
*Nimi/ikä/monesko/missä hoito/mikä hoito/jotain vielä?*

(satunnaisessa järjestyksessä)

🍄Mariamimi/ 40/ toinen (1. yhteinen)/ Ovumia/ lahjasolut.
🍄Haaveillen/ 33/ ensimmäinen/ tays/ ivf
🍄pienitoiveemme / 35/ ensimmäinen toiveissa / selittämätön lapsettomuus/Inseminaatio 3/3 tehty, IVF-jono (n. 2026>), palstatauko
🍄Karhurouvanen / 38 v/ esikoinen parisuhteesta ivf:llä, toinen itsellisenä ivf:llä, kolmas yrityksessä itsellisenä lahjamuniksilla/ Viro/ ongelmana alhainen AMH
🍄näännä / 38 / ensimmäinen toiveissa /Felicitas/itsellisenä lahjasiittiöillä inssit
🍄Lilja93/31/1./KYS/IVF/hoidot lahjasiittiöillä miehen geenivirheen vuoksi
🍄Sara3/34v/3.lapsi/Ovumia/
letrozol +inseminaatio (+metformiini)/"naisesta johtuva hedelmättömyys" (yritystä vain vuoden 2025 loppuun)*
🍄MyMa/ 37 /kolmas/ Ovumia/ IVF x2 tehty. 2 alkiota pakkasessa
🍄Tasaraha / 36v. / esikoinen luomuna, toista yritetty 2v. / selittämätön lapsettomuus / HUS / 3x OI Letrozol, 1x inseminaatio/ IVF alkamassa 10/25
🍄Kerttumaaria/39/ensimmäinen/
julkinen Ruotsissa/IVF/selittämätön lapsettomuus*
🍄Mollama/30v/3. lapsi/yksityisellä/tutkimukset käynnissä, myöhemmin ivf?/ autoimmuunityreoidiitti
🍄Annika88/37/ensimmäinen toiveissa/Felicitas/ivf/neljä inssiä takana ja ivf-hoidot menossa. Hoidoissa itsellisenä, selittämätön lapsettomuus.

*Haikara matkalla*

🍄Ovum93
...ensimmäinen..LA
🍄Keltainenkukka92/ 33v/toinen, esikoinen luomuna, ongelmana erittäin matala AMH, Luomuplussa, LA 4/26
🍄Zelina / 39 v. / ensimmäinen toiveissa / K-S KS / 1. IVF, male factor / 1. PAS plussa, LA 6/2026
🍄Toivoton vierailija/ 38v./ toinen/ felicitas/ eka ivf ja passit menossa

Kerätään listalle keskustelijoita, niin on helpompi pysyä kärryillä mitä kullakin taustalla. Jos haluat listalle, lisää boldilla viestiisi yllä olevat tiedot. MyMa poimii tiedot keskustelusta ja päivittelee tällä erää listaa aina tarvittaessa

Listalle päivitetty kaikki tietonsa antaneet.

Tapahtumia
@Mariamimi siirto tehty 1.10.
@Karhurouvanen siirto tehty 7.10.
@MyMa siirto tulossa 13.10.
@näännä siirto tehty 7.10.
[/QUOTE]
 
Täällä ensikertalainen äänessä. Oon jo pidempään lueskellut juttuja ja seurannut teiän muiden matkaa. Nyt vihdoin päätin sit itekin osallistua ni kerron ensin vähän itsestäni ja meidän matkasta.

Täällä kirjoittelee kohta 35v avioliitossa oleva samaa polkua kulkeva tyyppi. Yritys alkoi 08/2022 ja hoitoihin hakeuduttiin 10/2024 Husille. Selkeeltä syytä ei oo lapsettomuudelle löytynyt, siittiöiden laadussa ja määrässä kuitenkin ajoittain ongelmia, ajoittain taas ihan normaaleissa arvoissa. Takana yks inseminaatio, jonka jälkeen meiät siirrettiin suoraan ivf jonoon. Suunnitelmana oli siittiöiden laadusta riippuen ivf tai icsi.

Nyt eka ivf käynnissä, eilen oli punktio, jossa 22 munarakkulaa ja niissä 19 munasolua. Siittiölaatu oli taas normaaleissa rajoissa, joten hedelmöitystavaksi valikoitui maljahedelmöitys. Tänään sitten tuli tieto, että 14 oli kypsiä, mutta vain yksi hedelmöittyi Tää pudotus tuntuu jotenkin aivan absurdilta enkä tiedä miten tän pettymyksen voi hyväksyä. Eilen kaikki olivat niin optimistisia, että tilanne on tosi hyvä ja ehti itekin vähän jo haaveilla, että saataisiin useampikin alkio, mut nyt tuntuu et kaikki oli ihan turhaa.

Noniin, äskeinen vierailija täällä. Tein nyt profiilinkin kun tuli niin tervetullut olo, että en ihan heti aio poistua, kiitos siitä! ♥️

Tiuhti90/ 34 / ensimmäinen toiveissa/ hus/ ivf / 1x inssi takana
 
Voi hitsi kun harmittaa sun puolesta tuo määrän romahdus. On varmasti rankkaa ja aiheuttaa paljon kysymyksiä. Itsekin ajattelen, että seuraavalla kerralla ICSI on varmasti fiksu valinta, kun kerta siittiöissä ajoittain pulmaa. Minusta sinä saat ihan vaatia sen ICSIn (tai vaihtoehtoisesti vaatia selittelyt, miksi sitä ei tehtäisi), koska eihän nyt pääkään kestä sitä, että joutuisitte uudestaan tuohon tilanteeseen.
Positiivista on, että munasoluja on saatu noin komea määrä. Nyt kun vielä siihen yhdistettäisiin edes osittain ICSI (esim. puoliin tehdään tavan maljahedelmöitys ja toisiin ICSI), voi tulokset olla hyvin erilaisia.

Toivotaan, että se yksi alkio siellä olisi sinnikäs tapaus ja pääsisitte tuoresiirtoon! Onko sulla ollut hyvä vointi punktion jäljiltä? Itselläni tyhjennettiin parikymmentä munafollikkelia ja sain hyperstimulaation, joka alkaa kyllä onneksi nyt helpottaa jo tosi paljon (tänään omasta punktiostani on tasan viikko).

Tervetuloa joukkoon (johon kukaan ei alkuperäisesti halua) mukaan! Yksin ei kannata jäädä kaikkien niiden ajatusten kanssa, jotka tässä prosessissa pyörii mielessä. <3

Joo täytyy pysyä sitten tiukkana ja vaatia icsiä mikäli sitä ei jostain syystä suoraan ehdoteta. Luinkin tosta sun hyperistä jo ja hyvä, että nyt menossa toipuminen parempaan suuntaan! ♥️ Mut tosi harmi, että sulle se tuli ja nyt tulee viel siirtoihin viivästystä, ei tässä kaipais enää yhtään lisää mutkia matkaan.

Punktiosta toipuminen on mulla toistaiseksi sujunut ihan ok. Mulla oli jo ennen punktiota aika jäätävä turvotus ja hyperin riskistä varoiteltiinkin. Turvotus on edelleen samalla tasolla, mut ei oo nyt kuitenkaan lisääntynyt ja ei juurikaan kipua, vähän vatsa vaan aran tuntuinen. Nyt vaan paljon vettä, jos se tepsisi!
 
  • Tykkää
Reactions: näännä
Tervetuloa @Tiuhti90 nyt ihan nimimerkilläkin ja toivottavasti ei tule hyperiä!
Mullahan ei todellakaan ollut hyperi lähelläkään vaan stimulaatio jäi päin vastoin vaimeaksi, mutta lääkäri silti eilen siirron yhteydessä sanoi että munikset on vielä kookkaat ja maksimaalista rasituksta kannattaa välttää. Joten muista sinäkin levätä! Ja sormet ja varpaat ristissä edelleen että pääsisit siirtoon!
 
Kiitos ihanista viesteistä kaikille! <3 Blasto on nyt haettu kyytiin. Sen laatua kehuttiin, tosin en nyt tiedä sen tarkempaa laatuluokitusta. Lääkäri sanoi jotenkin että sunnuntaina se on ollut ykkösluokkaa, mutta jätti tarkentamatta että oliko sen laatu sen jälkeen paljonkin laskenut...? Mutta joka tapauksessa hyväksi kehuivat. Muutenkin niin lääkäri, hoitaja kuin biologikin vaikutti iloisilta mun puolesta ja toivottivat onnea jatkoon.

Joku Gona-peptyl -ruisku työnnettiin mukaan että se sitten huomenna aamulla. Mitään käyttöohjeita ei seurannut mukana mutta oletan että se varmaan pistetään sitten aika samalla lailla kuin Fyremadel. Viimemainitun pistäminen oli inhottavinta koko IVF-rundissa jos ei viime viikonlopun alkiojännitystä lasketa, mutta kyllähän tässä yksi pisto menee vielä helposti.

Ja lääkäri oli sitä mieltä että jos en tästä plussaannu niin ennen joulutaukoa ehditään kyllä yrittää uudestaan. Virallinen testipävä on 20.10., ja hätähousutestailua on suunnitelmissa myöskin. :D

@Karhurouvanen lienee myös jo pupo? Paljon tarrasukkia ja onnea! Ärsyttäviä nuo Cyclogestit kyllä, ainakin lukemani perusteella. Itsellenihän määrätään aina Luget ja kuten itsekin sanoit joskus niin ne ei niin helposti valahtele kokonaisena, vaikka mössöä pikkuhiljaa päivän aikana valuukin.

Pikaisesti kirjoitan että mullakin täällä Gonapeptyl pistettävänä ja mähän inhoan ja hermoilen kädet hiessä noita piikkejä mutta Gonapeptyl ei kuitenkaan onneksi ole pahimmasta päästä ja vaikka piikki on isompi niin jotenkin kivempi se on pistää kuin vaikka Ovitrelle ja äheltää sen kynän kanssa🤯 No mutta vähän hermoilen nyt kuitenkin. Onko @näännä jo pistänyt sen? Kauheeta että piikki vaan käteen ilman ohjeita🤯 Poistitko siitä ilmoja? Muistaakseni ohjeissa sanotaan että ilmoja ei pidä/tarvitse poistaa mutta itse oon kuitenkin aina poistanu kun kauhistuttaa se puol senttiä mitä siinä sitä ilmaa on ja varmasti pyörtyisin jos näkisin sen ”menevän sisään”🥴
 
Joo @Karhurouvanen pistin sen ennen töihinlähtöä. Hermoilin eniten sitä että unohdan sen, onneksi niin ei käynyt.
Joo ei se pistäminen onneksi ollut paha ja ilmoja ei tullut poistettua koska huomasin ne vasta kun piikki oli jo nahassa. Toivottavasti säkin saat ongelmitta pistettyä. <3

Eikä😅😅😅 Haluaisin kyllä ripauksen tuosta sun otteesta ”en huomannut ilmoja kun piikki oli jo nahassa”🤣🤣🤣 Itse luen joka kerta kaikki ohjeet moneen kertaan ja hyvä etten mikroskoopilla tutkaile ruiskua että siinä on kaikki kunnossa😅
 
  • Haha
Reactions: näännä
Toivottavasti oli @Karhurouvanen antoisa reissu klinikalle ja lääkäri pysyi asiallisena? Nyt vaan piinailemisiin <3

Joo oltiin kaverin ja yhteensä 4 lapsen porukalla ja käytiin eläintarhassa ja hyvin meni kaikki ja lääkäri oli itse lempeys ja myötätuntoisuus, pyöritteli peukkuja ja sormia ristissä vaikka kuinka monta kertaa ja puhui hymyillen heleällä äänellä😅 Hokasin sen viimeksi että se on se juttu että ”kun kaikki on hyvin” niin lääkäri on ihku mutta jos ”ei ole hyvin” niin hermostuu ja äksyilee🙈😅

Ehjä yritän NYT mennä pistää sen.
 

Yhteistyössä