Tämä kuulostaa niiiin tutultaHaha siis tämä. Ite tuli vielä tehtyä sitä, että heittää negatestin roskiin ja sit joskus iltapäivällä menee kaivamaan sen sieltä esiin, että jospas aamulla katsoi kuitenkin väärin.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tämä kuulostaa niiiin tutultaHaha siis tämä. Ite tuli vielä tehtyä sitä, että heittää negatestin roskiin ja sit joskus iltapäivällä menee kaivamaan sen sieltä esiin, että jospas aamulla katsoi kuitenkin väärin.
Voimia odotteluunOi pian tapahtuu taas Suunnittelukäyntejä ja siirtoja. Ja @Karhurouvanen olet varmasti menossa varhaisultraan?
Kiitos kysymystä, sydän hakkasi ja ahdisti mennä NKL mutta siellä pärjäsin hyvin. Kätilö siellä oli aivan ylioptimistinen, yritti selvästi luoda good vibes ja antaa toivoa. Saatiin paljon infoa, puhuttiin tuosta matalasta papp-a:sta ja lopuksi kävin antamassa verinäytteen NIPTiä varten. Niin nyt yritän vain piilottaa masua (jo rv 14...) ja muistaa ettei aika pysähdy vaan soitto tuloksista kyllä tulee. Kuulemma menee 1-3 viikkoa "mutta erittäin harvoin kolme".
Voimia odotteluun Tosi harmi ettet uskalla nyt täysillä nauttia pitkään odotetusta raskaudesta Selviääkö nipt:stä myös mahdolliset muut syyt vai selvitetäänkö sillä downin todennäköisyyttä?
Oi pian tapahtuu taasSuunnittelukäyntejä ja siirtoja. Ja @Karhurouvanen olet varmasti menossa varhaisultraan?
Kiitos kysymystä, sydän hakkasi ja ahdisti mennä NKL mutta siellä pärjäsin hyvin. Kätilö siellä oli aivan ylioptimistinen, yritti selvästi luoda good vibes ja antaa toivoa. Saatiin paljon infoa, puhuttiin tuosta matalasta papp-a:sta ja lopuksi kävin antamassa verinäytteen NIPTiä varten. Niin nyt yritän vain piilottaa masua (jo rv 14...) ja muistaa ettei aika pysähdy vaan soitto tuloksista kyllä tulee. Kuulemma menee 1-3 viikkoa "mutta erittäin harvoin kolme".
Rautahermoja tuleviin viikkoihinSelviää vain trisomiat 21, 18 ja 13. Tai itse asiassahan tulee taas todennäköisyyksiä mutta niiden luotettavimuus on tosi korkea, downista 99%. Vasta lapsivesipunktio antaa varman dg.
Neuvolan lääkäri päättää mahdollisista toimenpiteistä kuten mini-ASAsta. Nla ensi viikolla. Tässä vaiheessa raskautta ei seurata sen enempää koska ei voida tehdä mitään jos istukka falskaa, loppuraskaudessa katsotaan sen mukaan mitä rakenneultrassa löytyy + sf-mitta seurataan tosi tarkasti. Eli ei tässä kohtaa nyt oikein voi muuta luin toivoa parasta ja odottaa.
Miten olet jaksanut ja onko jo selvä suunnitelma milloin lähdette siirtoon?
Meistä varmasti aika moni on tätä roskiksen kaivelua tehnyt, mäkin kaivelin sen mun dpo8 negatestin seuraavana päivänä ja menin sitten vielä oikein ikkunan ääreen luonnonvaloon katsomaan, josko siinä näkyisi jotain. No kas kun ei näkynyt!Haha siis tämä. Ite tuli vielä tehtyä sitä, että heittää negatestin roskiin ja sit joskus iltapäivällä menee kaivamaan sen sieltä esiin, että jospas aamulla katsoi kuitenkin väärin.
Meistä varmasti aika moni on tätä roskiksen kaivelua tehnyt, mäkin kaivelin sen mun dpo8 negatestin seuraavana päivänä ja menin sitten vielä oikein ikkunan ääreen luonnonvaloon katsomaan, josko siinä näkyisi jotain. No kas kun ei näkynyt!
@Karhurouvanen sulla kyllä täytyy hcg;t nousta todella aikaisin ja äkkiä, jos saat usein jo noin pienillä päivillä siirron jälkeen 25 mmol testiin edes haamua!Mutta siis, hyviä perusteluja sulla ja ymmärrän kyllä tuonkin.
Vaikka kun sanoit että "jos ei tuu alussa plussa niin tietää kuitenkin, että on varmaan liian aikaista", niin musta tää kuulostaa samalta kuin että "jos karhu kävelee tiellä vastaan niin tiedän olla murehtimatta, kun ei karhut syö ihmisiä"
hehehee että sitä rautahermoista zen-mielialaa kyllä tarvitaan sekä aikaiseen että myöhäiseen testaamiseen!
@Keltainenkukka92 hyvä että yksi käynti nyt takana, toivottavasti nipt tulokset tulee pian!Tuleeko sulle siis varppina se lapsivesipunktio, vai miten sen kanssa toimitaan? Jos se tulee, niin milloin punktio tehdään? Tsemppiä vielä kerran kaikkeen
@näännä hyvä jos hommat etenee. Eli ehtisit vielä tän vuoden puolella uuteen IVF:ään vai onko jonoa? Sorry nyt en muista missä oot hoidoissa, koitan päivittää listan nyt mahd pian taas!
Täällä dpo13 ja tuskainen piina jatkuu. Mulla alkoi toissailtana tulla pieniä pahoinvoinnin aaltoja, ja eilen niitä oli koko päivän. Tänä aamuna on jatkunut. Mulla on siis kaikki kolme raskautta alkanut pahoinvoinnilla jo ennen plussaa, että sikäli on tosi toiveikas oloJa lisäksi viime yönä heräsin kohdun jomotukseen, se oli sen verran tuskainen olo että melkein piti särkylääkettä ottaa. Mulla oli kesälläkin raskaudessa tää ihan sama jomotusepisodi juuri tässä vähän ennen plussaa
. Eli nyt on kyllä merkkejä ilmassa, mutta enpä aio testata vieläkään vaan haluan nyt kellua tässä optimismissani haha.
Tekis mieli vaan nyt työntää pää pensaaseen ja pysähtyä tähän ajatukseen, että ehkä tämä siirto onnistui.
aivan todella lupaavalta kuulostaa @MyMa
oon felicitaksella eli jonoja ei oo. nyt juuri menossa lääkäriin ja jos kaikki menee hyvin niin ehdin vielä tänä vuonna uuteen ivf:n. se voisi alkaa joskus ensi kuun puolivälissä. toivotaan nyt ettei ilmene mitään yllättävää kapulaa rattaisiin.
Onnea myös @Toivotonvieralija hienoista ultranäkymistä!
Tsemppiä sumutteluihin @Annika88 ja mielelläni luen kokemuksiasi Synarelasta, kun itsellänikin on se jo ensi viikon lopulla edessä!
Ikävä kuulla että Synarela on pahaa ja annostelun kanssa saa arpoa. Ja mä kun olin niin tyytyväinen ettei tarvitse sitä Fyremadelia enää. Mutta kiva ettei ainakaan ekoina päivinä tullut oireita. Niitä itse nyt etukäteen jännitän. Mun mielestä jo letrotkin teki aika epämiellyttävän vaihdevuosiolon.Kiitos! Itseäni vaivaa eniten, tuleeko sumutetta kunnolla. Tuntuu että ensimmäisen sieraimen suihkaus ei tunnu miltään, jälkimmäisen tunnen. Vaihtelen joka kerta, kumpaan sieraimeen laitan ensin. Mietin, pitäisikö ensimmäiseen varmuudeksi suihkauttaa toisen kerran, mutta lääkettä menee paljon hukkaan, jos sieltä tuleekin ensimmäinen suihkaus kuten pitää. Mitään oireita ei vielä ole, mutta vasta olen kolmesti sumuttanut.
Ikävä kuulla että Synarela on pahaa ja annostelun kanssa saa arpoa. Ja mä kun olin niin tyytyväinen ettei tarvitse sitä Fyremadelia enää. Mutta kiva ettei ainakaan ekoina päivinä tullut oireita. Niitä itse nyt etukäteen jännitän. Mun mielestä jo letrotkin teki aika epämiellyttävän vaihdevuosiolon.
Voi ei!Olen melko varma että tääkin raskaus on päättynyt. Nyt olis 5+0 mutta runsaat vatsatuntemukset loppu kuin seinään muutama päivä sitten, ja myös jotkut orastelevat oireet esim viluisuus, loppuivat. Tiedän hyvin ettei nainen tuntemuksista tai mahatuntemuksia tunnustelemalla voi tietää onko raskaana tai onko kaikki hyvin mutta niin vaan oli viimeksikin kun vatsatuntemukset, erityisesti kohdun pistely loppui niin mainitsin asiasta kaverille ja niin se vaan oli se kasvu loppunut juuri silloin, vaikka alkio silloin vielä hengissä olikin sillä vaivalloisella sykkeellä. Myös siinä ”tuulimunassa” (josta en tiedä oliko oikeesti tm vai kkm, eri lääkäritkin käytti eri termejä), vilustus loppu ja siitä taas kaverille mainitsin ja se raskauspussin koko oli juuri sen päivän kokoinen eli liekö kehitys vaan loppunut juuri silloin, tosin oireet kyllä lisääntyy esim pahoinvointi alkoi vasta pari viikkoa tuon jälkeen joten en sitten tiedä oliko kuitenkin tuulimuna.
No mutta siis nyt taas uskon monesta syystä että tää on keskeytynyt, naamakaan ei enää näytä raskausnaamalta vaan normaalin kulahtaneelta. Ja siis ne vatsatuntemukset, niitä oli niin paljon että niiden takia mulla oli uskoa tähän raskauteen mutta luulen että niiden loppuminen toisaalta merkkaa vaan yhtä asiaa.
Oon kyllä niin helvetin vihainen ja katkera, tekis mieli oksentaa kun näkee Renny Harlinin ja muiden raskausuutisia.