Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No eihän se hirveän isolta nousulta kuulosta mutta toisaaltahan siihen pitääkin ehkä suhtautua eri lailla silloin kun oikeasti taustalla on verenmenetystä - rauta on tarvittu punasolujen valmistukseen, ei varastorautaan eli ferritiiniin. Josko se nyt alkaisi nousta nopeammin jos varsinainen hemoglobiininlasku on jo saatu kompensoitua.Sain ferritiinin kontrolliarvon. Noussut 1,5 kk 100mg rautalisällä syötynä 7 pykälää eli 9 -> 16.
Mitä täällä tapahtuu? Just kun minut on julistettu vaikeasti raskautuvaksi ja miehen siemennesteen laatu heikoksi. Niin tänään aamulla plussasin!!!Mieskin oli ihan ihmeissään, että miten on mahdollista eikä alkuun uskonut. Seksiäkin oli vaan kerran, en ole tikuttanut tai syönyt terolutia. Mutta mitä? Tämä on todellinen ihme!
Nyt vaan paniikki iskee, kun kilppariarvoissa tsh oli viikko sit ma 3,4.Annosnosto tehtiin silloin ja nyt nostin taas annosta, mutta tuo altistaa tietty km. Ja valmiiksikin heikko tilanne/km taustaa niin ei kiva. Soitan heti klinikalle, kun se aukeaa.
Suuret onnittelut, onpa ihanaa! Ymmärrän paniikin tuosta TSH:sta mutta onneksi se ei kuitenkaan ollut tuon korkeampi, ja annostakin on nostettu jo viikko sitten, ja mitä olen lukenut niin TSH yli 4,5 nostaa riskejä ja TSH yli sen 2,5 vain hiukan, jos ollenkaan, tai ainakaan yhteys ei ole kovin selvä. Rautahermoja teille sinne!
Kiitos
Googlailin samaa. Silti mietityttää, kun just tää kilpparin temppuilu on mulle aiheuttanut km x2 ja aiheuttanut lapsettomuutta. Koitan olla zen asian kanssa. Oliko sulla thyroxin vajaatoimintaan, vai muistanko väärin? Millanen annosnosto sulle tehtiin plussasta?
Joo mulla on kanssa Thyroxin ja oon nostanu aina sen 25 mikroa/päivä plussasta, aiemmin suositus oli niin mutta nykyään vähän yksilöllisempi mutta oon kuitenkin mennyt tuolla kun se on ollu hyvä nosto kahdessa vauvan tuoneessa raskaudessa, eikä ainakaan alakanttiin vaan ennenminkin yläkanttiin vaikka niiden nykysuositusten mukaan nosto olisikin hiukan enemmän. En oo lääkäreiltä mitään ohjeita saanu, oon vaan ite nostanu tällä ohjeella, joka siis kuitenkin ihan virallinen ohjeistus vielä pari vuottakin sitten ollut esim neuvolasta.
ON: täällä on eka alkionsiirto takana. On erikoista ajatella, että alkio on kohdussa ja nyt vaan odottelen pari viikkoa kuinka käy. Edellinen kerta, jolloin on ollut teoreettinen mahdollisuus raskautua (koska en enää laske näitä epäonnistuneita letrokiertoja + ajoitettuja yhdyntöjä mahdollisuuksiksi) on ollut tammikuussa.
Jotenkin haluaisi pysäyttää ajan tähän hetkeen ja elää hetken toivossa. En kuitenkaan ole perusluonteeltani kovin optimistinen ihminen, eli enemmänkin realistinen asenne tähän on. Kiva, että nyt on edes mahdollisuus raskauteen, mutta en ala sen enempää toivomaan asiaan.
Vain kaksi ihmistä (teidän ihanien tuntemattomien ihmisten lisäksi) tietää, että siirto on tehty ja haluan pitää sen sellaisena. Jos/kun raskaustesti on negatiivinen, haluan nuolla haavojanj rauhassa. Ja vaikka tästä raskautuisin, niin minulla on todella kova tarve pitää asia täysin pimennossa ihmisiltä.
Tähän vaikuttaa se, että silloin viime vuoden raskaudessa tein tapojeni vastaisesti ja kerroin aikaisin läheisilleni. Koin huonoa omaatuntoa, kun aiemmissa raskauksissa en "ottanut" läheisiäni mukaan odotuksen ollenkaan.
Keskenmeno opetti minut olemaan taas hiljaa omista asioistani ja siksi ihan etoo, että kertoisin läheisilleni tästä tilanteesta.
Olen hieman erikoinen
Mä ymmärrän sua 100%! Mä myös kerroin kkm raskaudesta lähes kaikille (toki se ehti rv11 asti), myös töissä oli "pakko" kertoa, vaikka olisin myös voinut eri tavalla kertoa vain osalle. Ja vaikka sain ymmärrystä km kohdalla, kadun silti että kerroin. En edes osaa kertoa miksi. Nyt on semmonen olo, että haluaa pitää aivan salassa ja piilossa, jopa semmonen olo, että mahd pitkään ja myös osalta läheisemmistäkin ihmisistä.
Tsemppiä sinne piinaviikkoihin, toivottavasti tarraa oikein lujasti kiinni![]()
Joo katoinkin käypä hoidosta, että suositus on nostaa 30%. Mulla toi +25mikrog/pv on +27% niin sillä mennään.
Klinikan lääkärillä ei ollut selkeästi hajuakaan asiasta, kun sanoi että jatka samalla annoksella. Onneks olen itse perillä asioista, olis saattanut aiheuttaa rajun tsh nousun ja takuu varman km tällä ohjeella.Mulla kun ei ole omaa kilpirauhasta ollenkaan, joten 100% olen purkin varassa niin oon vähän järkyttynyt, miten näin pihalla.