Lapsettomuushoidoissa olevat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimerkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi tarvitset johtofollin? Mun esikoinen tarttu luonnonkiertoon vaikka omia soluja ei enää ollut niin sillä mietin.
Enpä osaa tarkkaan sanoa enkä ole myöskään osannut kyseenalaistaa.. mutta olettaisin, että halutaan mahdollisimman luonnollinen tilanne jotta aikataulut ja kasvualustat olisivat mahdollisimman luonnolliset.

Ovulaatiota siis myös tikutellaan ja sehän tarkoittaa yleensä kypsän munasolun irtoamista, joka käsittääkseni juurikin yleensä on se johtofolli
 
Musta alkaa kuulostaa että esikoisen kanssa on ollut aika paljon tuuria mukana. Joo johtofolleja ei löytyny koskaan vaikka oli millaset stimulaatiot, tai joskus oli 1 kun oli ollu suurempi annos sitä gonal-f:ää. Vuoden verran yritettiin vaikka millä ennen kuin siirryttiin lahjasoluihin ja niillä kiinnitty omaan kiertoon nätisti. Toki nää nykysetkin on kiinnittyny 100% mutta menny vaan sit kesken.

Hyvää Juhannusta kaikille myös täältä ❤️
 
Hyvää juhannusta koko porukalle ☀️ Mä kävin tänään Virossa tekemässä hoitosuunnitelman ja pistettiin Diphereline. Siirto varattiin alustavasti 16.7, mutta koko siirto voi vielä peruuntua, jos menkat ei ala kuun loppuun mennessä. Ois kyllä täydellinen ajoitus jos siirtoon päästäisiin, saisin kaikki käynnit hoidettua oman kesälomani aikana ilman säätöä töiden kanssa.

@pienitoiveemme toivottavasti seuraavassa ultrassa johtofolli löytyy 🙏 Onko sulla yleensä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto?

@Donnuska tsemppiä piinapäiviin. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tämä onnistuisikin🤞Kuulostaa järkevältä päättää hoitojen budjetti etukäteen. Näissä tosiaan tuntuu sokeutuvan rahanmenolle. Me ei tarkkaa budjettia alkuun määritelty, mutta en myöskään koskaan ajatellut, että tällaisia summia hoitoihin tultaisiin laittamaan. Mä lopetin jossain kohtaa laskemasta, mutta olen säästänyt kaikki kuitit. Jossain 30 000 ja 40 000 välillä mennään. Tämä on nyt kuitenkin meidän vika hoito, kävi miten kävi. Jos jäädään ilman vauvaa, en ehkä lopullista summaa edes halua laskea.

@Iik88 hyvä että keskenmenon syitä selvitellään. Toivottavasti löytyy hoidettavissa oleva syy ja seuraavan saisitte syliin asti ❤️ Kuinka hyvin muuten keskenmenon psyykkisen jaksamisen tukeminen on polin puolelta toteutunut? Oletko saanut riittävää tukea asian käsittelyyn? ❤️
 
Hyvää juhannusta koko porukalle ☀️ Mä kävin tänään Virossa tekemässä hoitosuunnitelman ja pistettiin Diphereline. Siirto varattiin alustavasti 16.7, mutta koko siirto voi vielä peruuntua, jos menkat ei ala kuun loppuun mennessä. Ois kyllä täydellinen ajoitus jos siirtoon päästäisiin, saisin kaikki käynnit hoidettua oman kesälomani aikana ilman säätöä töiden kanssa.

@pienitoiveemme toivottavasti seuraavassa ultrassa johtofolli löytyy 🙏 Onko sulla yleensä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto?

@Donnuska tsemppiä piinapäiviin. Eihän sitä koskaan tiedä vaikka tämä onnistuisikin🤞Kuulostaa järkevältä päättää hoitojen budjetti etukäteen. Näissä tosiaan tuntuu sokeutuvan rahanmenolle. Me ei tarkkaa budjettia alkuun määritelty, mutta en myöskään koskaan ajatellut, että tällaisia summia hoitoihin tultaisiin laittamaan. Mä lopetin jossain kohtaa laskemasta, mutta olen säästänyt kaikki kuitit. Jossain 30 000 ja 40 000 välillä mennään. Tämä on nyt kuitenkin meidän vika hoito, kävi miten kävi. Jos jäädään ilman vauvaa, en ehkä lopullista summaa edes halua laskea.

@Iik88 hyvä että keskenmenon syitä selvitellään. Toivottavasti löytyy hoidettavissa oleva syy ja seuraavan saisitte syliin asti ❤️ Kuinka hyvin muuten keskenmenon psyykkisen jaksamisen tukeminen on polin puolelta toteutunut? Oletko saanut riittävää tukea asian käsittelyyn? ❤️
Mä oon kyllä ihan tyytyväinen siihen sairaalan palveluun. Olisin saanu heti keskusteluapua mutta sairaalassa itkin vaan aamusta iltaan niin ei silleen pystyny. Sit päivä kotiutumisesta psykiatrinen kätilö soitti ja juteltiin tunti. Se soittaa vielä uudelleen kuukauden päästä. Myös se vuorossa ollut kätilö sanoi soittavansa oman lomansa jälkeen. Sekin pidätteli kyyneliä kun lähti töistä ❤️.

Tämän lisäksi sitten sairaalasta ilmotettiin mun puolesta neuvolaan ja peruttiin kaikki ajat sekä lapsettomuuspuolelle josta siis soitettiin mulle ilman että mun tartti olla yhteydessä. Nää molemmat oli iso helpotus.

Ja sit he sanoivat että sinne synnytysosastolle saa kans soittaa ihan koska vaan, vaikka yöllä.
 
Mä oon kyllä ihan tyytyväinen siihen sairaalan palveluun. Olisin saanu heti keskusteluapua mutta sairaalassa itkin vaan aamusta iltaan niin ei silleen pystyny. Sit päivä kotiutumisesta psykiatrinen kätilö soitti ja juteltiin tunti. Se soittaa vielä uudelleen kuukauden päästä. Myös se vuorossa ollut kätilö sanoi soittavansa oman lomansa jälkeen. Sekin pidätteli kyyneliä kun lähti töistä ❤️.

Tämän lisäksi sitten sairaalasta ilmotettiin mun puolesta neuvolaan ja peruttiin kaikki ajat sekä lapsettomuuspuolelle josta siis soitettiin mulle ilman että mun tartti olla yhteydessä. Nää molemmat oli iso helpotus.

Ja sit he sanoivat että sinne synnytysosastolle saa kans soittaa ihan koska vaan, vaikka yöllä.
Onpa hienosti hoidettu koko tilanne ❤️ Ihanaa ettei asia jää oman aktiivisuuden varaan, koska siinä shokissa ei varmaan ole voimia lähteä keskusteluapua etsimään. Tai ehkä sitä ei heti itse tunnistakaan.
 
@pienitoiveemme toivottavasti seuraavassa ultrassa johtofolli löytyy 🙏 Onko sulla yleensä säännöllinen vai epäsäännöllinen kierto?

Yleensä on ollut tosi säännöllinen kierto (melkein päivälleen), mutta nyt kevään IVF rumban myötä on ollut enemmän vaihtelua. Itse mietin vähän että oliko järkevää edes ajatella luonnonkiertoa kun kuitenkin inssit tehty lääkkeellisellä tuella. Ekassa alkionsiirrossa ollut lääkäri ihmettelikin vähän asiaa ääneen, mutta totesi että katsotaan sitten jos tarvitaan vielä uusia siirtoja. Huh, kuinkahan monta lääkäriä tässä sopassa onkaan ollut, veikkaan n.10.

Jännittää ja stressaa kyllä miten tää nyt menee sitten tästä. Ärsyttää myöskin kun tulee lisäkäyntejä ja joutuu töissä jatkuvasti kikkailla näitä poissaoloja.
 
Mä oon kyllä ihan tyytyväinen siihen sairaalan palveluun. Olisin saanu heti keskusteluapua mutta sairaalassa itkin vaan aamusta iltaan niin ei silleen pystyny. Sit päivä kotiutumisesta psykiatrinen kätilö soitti ja juteltiin tunti. Se soittaa vielä uudelleen kuukauden päästä. Myös se vuorossa ollut kätilö sanoi soittavansa oman lomansa jälkeen. Sekin pidätteli kyyneliä kun lähti töistä ❤️.

Tämän lisäksi sitten sairaalasta ilmotettiin mun puolesta neuvolaan ja peruttiin kaikki ajat sekä lapsettomuuspuolelle josta siis soitettiin mulle ilman että mun tartti olla yhteydessä. Nää molemmat oli iso helpotus.

Ja sit he sanoivat että sinne synnytysosastolle saa kans soittaa ihan koska vaan, vaikka yöllä.
Kuulostaa aivan ihanalta palvelulta. 💙 Voimia surutyöhön!
 
Yleensä on ollut tosi säännöllinen kierto (melkein päivälleen), mutta nyt kevään IVF rumban myötä on ollut enemmän vaihtelua. Itse mietin vähän että oliko järkevää edes ajatella luonnonkiertoa kun kuitenkin inssit tehty lääkkeellisellä tuella. Ekassa alkionsiirrossa ollut lääkäri ihmettelikin vähän asiaa ääneen, mutta totesi että katsotaan sitten jos tarvitaan vielä uusia siirtoja. Huh, kuinkahan monta lääkäriä tässä sopassa onkaan ollut, veikkaan n.10.

Jännittää ja stressaa kyllä miten tää nyt menee sitten tästä. Ärsyttää myöskin kun tulee lisäkäyntejä ja joutuu töissä jatkuvasti kikkailla näitä poissaoloja.
Lääkkeellisesti tuettu kiertohan on myös "luonnonkierto", ja juuri sellaisella kai onkin hyvä ennuste, joten lienee hyvä idea jos on johtofolliongelmia. Mulla tehtiin ensimmäinen pas täysin luonnonkiertoon paitsi keltarauhastuki oli, mutta sitten kun kolmannen punktion jälkeiseen kiertoon yritettiin samaa niin sekä johtofolli että limis olikin aivan surkeat ja sen jälkeiset siirrot on olleet pikku-Menopur-tuella ja sillä nyt on ainakin saatu johtofolli ja limis, joskaan ei pysyvää plussaa.
 
Yleensä on ollut tosi säännöllinen kierto (melkein päivälleen), mutta nyt kevään IVF rumban myötä on ollut enemmän vaihtelua. Itse mietin vähän että oliko järkevää edes ajatella luonnonkiertoa kun kuitenkin inssit tehty lääkkeellisellä tuella. Ekassa alkionsiirrossa ollut lääkäri ihmettelikin vähän asiaa ääneen, mutta totesi että katsotaan sitten jos tarvitaan vielä uusia siirtoja. Huh, kuinkahan monta lääkäriä tässä sopassa onkaan ollut, veikkaan n.10.

Jännittää ja stressaa kyllä miten tää nyt menee sitten tästä. Ärsyttää myöskin kun tulee lisäkäyntejä ja joutuu töissä jatkuvasti kikkailla näitä poissaoloja.
Toi on niin ärsyttävää, kun kierto alkaa temppuilla ja siirto mahdollisesti peruuntuu sen vuoksi 🤦‍♀️ Tuettu kierto voisi kyllä olla järkevä varmistamaan ovulaation tapahtuminen. Varsinkin, jos insseissä on löydetty toimiva lääkitys siihen. Toivotaan nyt kuitenkin ettei teillä mee koko kierto hukkaan!

Mua vähän jännittää tää oma kierto ja Dipherelinen toimivuus. Mulla on ollut keskenmenosta asti niukkaa ruskeaa tuhruvuotoa, joka viime viikolla vaikutti lakanneen. Parin päivän tauon jälkeen se jatkui. Eli tätä jonkinlaista keskenmenovuotoa on jatkunut pian kolme viikkoa. Ovista ei tässä kierrossa vaikuttanut myöskään olleen, eli hormonit taitaa olla vielä aika sekaisin. Saa nähdä saako Diphereline vuotoa aikaan ajallaan. Viimeksi lääkäri sanoi vuodon alkavan 1-2 viikossa, mutta nyt hän puhui 6-10 päivästä 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: pienitoiveemme
Voimia @Iik88 ❤️ Onpa lämmittävää kuulla että olet tullut hyvin kohdatuksi hoitotahojen puolelta surun keskellä ja toivotaan että tutkimukset toisivat lisätietoa tulevaa ajatellen ❤️

@Mariamimi 6-10 päivää kuulostaa kivasti tarkemmalta kuin 1-2 viikkoa! Menisin sillä 😅 Toivotaan että toimii!

On kyllä tosi kurjaa kun ennen kellontarkka kierto menee sekaisin hoitojen oheistuotteena. Meillä meni inssin jälkeen viimeksi ihan plörinäksi seuraava kierto kun cyclogest piti vuotoja poissa vaikka kierto jo siellä taustalla puksutti eteenpäin ja samaa odotetaan nytkin, eli nämä välikierrot on vissiin vähän pakollisia aina vaan meidän kohdalla. Toivoni menetin lopullisesti tähän kiertoon tänään. Nyt on jo dpo 12, ovitrelle laitettu päivää aiemmin eli siitä on 13 päivää. Testissä ihan hailura viiva edelleen… näkyy raivostuttavan kauan tuo ovitrelle nyt, mutta raskaus se ei voi olla kun viiva ei tummene. Haluisin jo soittaa ja varata sen ivf-suunnitteluajan, mutta vaimo meinas et täytyy odottaa testipäivälle (27.6.) asti ensin, kun niin käskettiin tehdä. Oon vaan jotenki tuskaisen malttamaton ja sekin tuntuu väärältä. Ei mulla ole oikeutta tuskailla kun vasta aloitettu kaikki. Tuntuu vaan et tammikuun ensikäynnistä on jo ikuisuus, vaikka järjellä tiedän ettei kyllä ole ja ihmisillä on valtavan pitkiä ja raskaita taipaleita alla. Vaatii kyllä paljon ❤️
 
@Donnuska ehdottomasti on oikeus tuskailla! Kaikilla on oma polkunsa. Ja onhan tää kaikkine vaiheineen aika hurja vuoristorata. Välillä on toivoa ja sitten tuntuu taas, että ei olekkaan. Päälle heittelevät hormoonit.

Täällä KP17 ylläri oli ovisplussa! Tulihan se sieltä kuitenkin❤️ ja lisäksi kontrollissa löytyi hieno johtofolli. Siirto ensi viikolla, toivotaan että kaikki menee hyvin sulatuksessa jne 🫶

Luin jostain somesta lauseen "Infertility is like looking both ways before crossing the street and then getting hit by an airplane" musta tää oli aika kuvaava 🙈✈️ Olevinaan katsonut että reitti selvä ja sitten tuleekin joku yllärikierrepallo.
 
  • Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
Voimia @Iik88 ❤️ Onpa lämmittävää kuulla että olet tullut hyvin kohdatuksi hoitotahojen puolelta surun keskellä ja toivotaan että tutkimukset toisivat lisätietoa tulevaa ajatellen ❤️

@Mariamimi 6-10 päivää kuulostaa kivasti tarkemmalta kuin 1-2 viikkoa! Menisin sillä 😅 Toivotaan että toimii!

On kyllä tosi kurjaa kun ennen kellontarkka kierto menee sekaisin hoitojen oheistuotteena. Meillä meni inssin jälkeen viimeksi ihan plörinäksi seuraava kierto kun cyclogest piti vuotoja poissa vaikka kierto jo siellä taustalla puksutti eteenpäin ja samaa odotetaan nytkin, eli nämä välikierrot on vissiin vähän pakollisia aina vaan meidän kohdalla. Toivoni menetin lopullisesti tähän kiertoon tänään. Nyt on jo dpo 12, ovitrelle laitettu päivää aiemmin eli siitä on 13 päivää. Testissä ihan hailura viiva edelleen… näkyy raivostuttavan kauan tuo ovitrelle nyt, mutta raskaus se ei voi olla kun viiva ei tummene. Haluisin jo soittaa ja varata sen ivf-suunnitteluajan, mutta vaimo meinas et täytyy odottaa testipäivälle (27.6.) asti ensin, kun niin käskettiin tehdä. Oon vaan jotenki tuskaisen malttamaton ja sekin tuntuu väärältä. Ei mulla ole oikeutta tuskailla kun vasta aloitettu kaikki. Tuntuu vaan et tammikuun ensikäynnistä on jo ikuisuus, vaikka järjellä tiedän ettei kyllä ole ja ihmisillä on valtavan pitkiä ja raskaita taipaleita alla. Vaatii kyllä paljon ❤️
Kurjuus kun tarvitaan välikiertoja kierron sekaantumisen vuoksi. Tuota teidän dpo 12 -testiä kyllä mietin että on tosiaan aika myöhäinen ajankohta olla Ovitrelle-plussa, ainakin jos käytätte jotain normaaliherkkyyksistä testiä, tyyliin pregcheckiä? Ja normaaliherkkyyksisellä voisi myös raskaudesta johtuva plussa olla melkoinen hailura tuossa kohtaa, ja haipuva Ovitrelle selittää sen ettei viiva vahvistu? Toki jos 10-herkkyyksinen testi kyseessä niin sitten varmasti todennäköisempää että Ovitrelle näkyy vielä ja että raskauden pitäisi näkyä jo parempana viivana tässä kohtaa.
 
Mun teki myös mieli kommentoida että itse sain ihan haalean plussan dpo 13 ja vauva on nyt sylissä... 💕 ei kai ovitrellen pitäisi näkyä enää 13 päivän päästä?? Yritin kuitenkin malttaa ja olla olematta se ärsyttävä ylipositiivinen, sorruin nyt kun @näännä aloitti. 😂 Välikierrot ja muutenkin kaikki jännitys kiertoon liittyen (koskee myös Mariamimi 🤞🤞) on kyllä niiiiin hanurista että alta pois. 😫

Tuo hit by the airplane (itku)nauratti. 😅 Ihan tuntuu hullulta, että hyvä ystävä sai lapsen syliin ekan IVF ekasta siirrosta. 🤪 Ja ovis-jee @pienitoiveemme !!
 
  • Tykkää
Reactions: näännä

Yhteistyössä