K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Herranjestas mitä ikärasisteja täällä pyörii. Mummot haukkuu nuoria kakaroiksi, joilla ei saisi olla mitään ihanaa. Ja eivät saisi fanittaa, käydä keikoilla ja nauttia elämästä.

Niinkö? Minä olen tulkinnut tämän keskustelun niin, että kuusikymppisten ei pitäisi enää raahautua keikoille, eikä ainakaan fanittaa Frederikiä tai Dannya nuorempia laulajia. Kärtsässä kaikkein parasta on just se, että sen faneiksi sopivat kaikki vauvasta vaariin, ja se myös näkyy keikoilla. Harmi, että nämä fanituksen etuoikeudekseen kokevat +- 20-vuotiaat kokevat vanhemmat uhakseen. Ja hienoa, että Kärtsä osaa arvostaa kaikenikäisiä faneja, eikä lokeroi heitä iän perusteella.
 
Herranen aika sentään, millaisia ikärasisteja täällä pyörii. 60 on aiempi 40, kuusikymppiset elää elämänsä parasta aikaa. Kakarat on poissa jaloista kitisemästä, velat on maksettu, työhön riittää puhtia ja elämään mahtuu kaikkea ihanaa, kuten keikoilla käymistä ja fanittamista. Elämä on paljon helpompaa ja monipuolisempaa kuin 30-40-vuotiailla.
Minä pyöräytin lapsen itseäni 40 vuotta nuoremman naisen kanssa. Nyt on ihanaa olla eläkkeellä ja nauttia isyydestä pienen vauvan kanssa.
 
Niinkö? Minä olen tulkinnut tämän keskustelun niin, että kuusikymppisten ei pitäisi enää raahautua keikoille, eikä ainakaan fanittaa Frederikiä tai Dannya nuorempia laulajia. Kärtsässä kaikkein parasta on just se, että sen faneiksi sopivat kaikki vauvasta vaariin, ja se myös näkyy keikoilla. Harmi, että nämä fanituksen etuoikeudekseen kokevat +- 20-vuotiaat kokevat vanhemmat uhakseen. Ja hienoa, että Kärtsä osaa arvostaa kaikenikäisiä faneja, eikä lokeroi heitä iän perusteella.
Ai, se ei sit mennytkään niin et 30-40-vuotiaat ei voisi tai pystyisi nauttimaan keikoista. Ja ei todella kuuskyt ole mikään uusi nelkyt kuin jonkun harhaisen päässä.
 
Oletko työtön vai 15-vuotias, vai eikö muuten vain ole työkokemusta kertynyt? Kunhan kasvat, ymmärrät työn merkityksen ihmisen elämälle.
Ikinä en ole kokenut, että työllä ois mun elämälle niin kauhean tärkeää merkitystä. Siis vs että olisin esim. saanut tehdä elämäni aikana ihan mitä mua huvittaa. Naurattaa sun kaltaiset työpellet, jotka eivät edes mistään muusta tajua.
Oon kyllä mennyt töihin, mutta se johtuu siitä, että äitini pakotti. Ja sittemmin siitä on toki tullut osa arkeani. Mutta varmasti sen arjen olisi voinut rakentaa muunkinlaiseksi, jos olisi ollut oikeasti niin paljon pätäkkää, että ois voinut haistattaa sillä äidin mielipiteille jo silloin 😄
Mun isoäitini ei koskaan käynyt töissä, oli sen verta paljon varallisuutta.
 
Meillä on niin monenlaisia malleja työelämästä. Omat vanhemmat tekivät kumpikin työtä 65-vuotiaaksi, ja ehtivät sen jälkeenkin tehdä ja nähdä vaikka mitä yhdessä. Isä olisi päässyt sairaseläkkeelle kuusikymppisenä, kun joutui pahaan autokolariin ja sai niskaansa lievän vamman. Ei kuitenkaan halunnut vaan jatkoi täyteen eläkeikään.
Mä ainakin arvostan omaa isääni, joka otti irtioton arjen oravanpyörästä ja lähti talviksi Espanjaan. Toki se oli taloudellisesti hänelle varakkaan taustan vuoksi helpostikin mahdollista, mutta silti. Eivät kaikki varakkaat niinkään "elä", vaan pyörittävät jotain turhanpäiväistä tahkoa luullen olevansa muka työpaikalleen tärkeitäkin henkilöitä.
 
Kesäisin aina tulee kyllä mieleen, että kun ei tarttis käydä töissä 😅 Mutta talvisin se on ihan ookoo. Tietty sitä miettii, että oisko kiva olla ne talvetkin jossain lämpimämmässä. Aiemmin mua ei pakkanen, lumi eikä pimeys häirinnyt yhtään, mutta kun ikää tulee niin ei ne samalla tavalla enää nappaa...
 
Esim. Ljubljanaan voisin hyvin mennä joksikin talveksi, vaikka tiedän kyllä, että lunta ja pakkasta sielläkin voi olla. Ehkä Koperiin /Piraniin kylmimmäksi ajaksi?
Ai niin ei mutku töissäkäynti on niin ihanaa.
 
Mä ainakin arvostan omaa isääni, joka otti irtioton arjen oravanpyörästä ja lähti talviksi Espanjaan. Toki se oli taloudellisesti hänelle varakkaan taustan vuoksi helpostikin mahdollista, mutta silti. Eivät kaikki varakkaat niinkään "elä", vaan pyörittävät jotain turhanpäiväistä tahkoa luullen olevansa muka työpaikalleen tärkeitäkin henkilöitä.
Kaippa se riippuu myös minkälaista työtä tekee, oma isäni taas matkustellut nuorempana niin paljon että enää se ei pahemmin kiinnostele, jossakin Virossa tosin tainnut käydä yhdistyksen, jossa toimii kanssa, hän siis yrittäjä oli viimeiset vuodet. Ja tossa yhdistyksessä vielä vaikka lopetti sen. Omat vanhemmat molemmat tehneet reilusti yli eläkeiän töitä, äiti kunnalla, vaikka itse teenkin vain osa-aikatyötä.
 
Kaippa se riippuu myös minkälaista työtä tekee, oma isäni taas matkustellut nuorempana niin paljon että enää se ei pahemmin kiinnostele, jossakin Virossa tosin tainnut käydä yhdistyksen, jossa toimii kanssa, hän siis yrittäjä oli viimeiset vuodet. Ja tossa yhdistyksessä vielä vaikka lopetti sen. Omat vanhemmat molemmat tehneet reilusti yli eläkeiän töitä, äiti kunnalla, vaikka itse teenkin vain osa-aikatyötä.
Mun isän isä oli diplomaatti niin että isä asui 7-vuotiaaksi ulkomailla. Ja Saksassa oli myöhemmin nuorena oppimassa kieltä. En muista että häntä ois matkustelu sinänsä kiinnostanut, taisi pelätä lentämistä, mutta halusi myöhemmin elämässään olla talvisin lämpimämmässä, voi siellä paremmin.
 
Tavoite on pitää laiva hengissä TML:n promootiota varten vuoden lopussa. Twitter ei puhu mistään muusta, ja niin kauan kuin puheet pyörivät B:n ja J:n ympärillä, Dz:stä ei puhuta. Koska kun suhteesta tulee virallinen – no, en usko, että Bojeren fanit katoavat, mutta se ei ole sama asia.
Ihan pakko kysyä, että miksi siitä pitäisi puhua yhtään sen enempää kuin pakolliset asiat. Onko häntä pakko fanittaa? Onko hän jokin kiinteä osa JO:n musiikkia tai keikkoja? Ei ole. Vaikka menisivät naimisiin ja saisivat 10 lasta, hänestä ei silti tarvitse puhua. Jos sinusta hän on niin kiinnostava, niin luo uusi keskusteluryhmä, jossa puhutaan vain hänestä.
Jos kävisi niin, että B eroaisi bändistä ja rupeaisi ulisemaan Balkan-musaa puoliskonsa keikoilla, niin minä todellakin lopettaisin hänen fanittamisensa. En kuuntele B:n musaa vaan JO:n musaa eikä siihen kuulu kenenkään tyttöystävät ulisevine biiseineen.
 

Yhteistyössä