K/B-komposti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietysti on, mut pikakaurahiutaleet on pienemmäksi pilkottu jolloin ne sulaa nopeammin ja nostaa verensokerin nopeammin. Vai miten luulit että ne kypsyy nopeammin?
Taidat olla väärässä.

Lisäksi noista höyryttämättömistä sanotaan, että
    • Aito maku: Voimakkaampi ja tuoreempi kauran aromi.
    • Rakenne:
      Tekee puurosta samettisen pehmeää ja sileää.
    • Nopea kypsyys: Kypsyy todella nopeasti, usein noin 1–2 minuutissa.
    • Lyhyempi säilyvyys: Sisältää kauran omat rasvat ja entsyymit, joten se pilaantuu tavallista nopeammin

Tietysti on, mut pikakaurahiutaleet on pienemmäksi pilkottu jolloin ne sulaa nopeammin ja nostaa verensokerin nopeammin. Vai miten luulit että ne kypsyy nopeammin?
Vastaan vielä noiden linkkien lisäksi, että itse olen aika ”sokeriherkkä” ja nopean glykeemisen indeksin omaavat tuotteet eivät sovi minulle. Näitä Xtran hiutaleita käyttäessä ei ole ollut mitään siihen liittyvää ongelmaa.

Taidat olla väärässä.

Lisäksi noista höyryttämättömistä sanotaan, että
    • Aito maku: Voimakkaampi ja tuoreempi kauran aromi.
    • Rakenne:
      Tekee puurosta samettisen pehmeää ja sileää.
    • Nopea kypsyys: Kypsyy todella nopeasti, usein noin 1–2 minuutissa.
    • Lyhyempi säilyvyys: Sisältää kauran omat rasvat ja entsyymit, joten se pilaantuu tavallista nopeammin
Tuollahan se lukee
Tässä tulee se merkittävin nyanssi. Koska pikakaurahiutaleet ovat hienompia, ne sulavat hieman nopeammin, mikä voi nostaa verensokeria aavistuksen ripeämmin ja tehdä olon nälkäisemmäksi aiemmin.

Tavalliset kaurahiutaleet puolestaan pitävät usein kylläisenä pidempään. Etenkin silloin, jos puuroon lisää proteiinia tai rasvaa, esimerkiksi jogurttia, pähkinöitä tai siemeniä.

Tuollahan se lukee
Tässä tulee se merkittävin nyanssi. Koska pikakaurahiutaleet ovat hienompia, ne sulavat hieman nopeammin, mikä voi nostaa verensokeria aavistuksen ripeämmin ja tehdä olon nälkäisemmäksi aiemmin.

Tavalliset kaurahiutaleet puolestaan pitävät usein kylläisenä pidempään. Etenkin silloin, jos puuroon lisää proteiinia tai rasvaa, esimerkiksi jogurttia, pähkinöitä tai siemeniä.
Ja kuitenkin sama mikä tossa lopussa on sanotaan myös pikakaurahiutaleista. Lisäksi niissä on täysin sama ravintosisältö, millä ainakin on enemmän väliä minulle, kun eivät nuokaan heitä minun sokeriherkän verensokeriani.

Yhteistyössä