Itse olin kehittämässä pph:na kuntani varhaiskasvatus suunnitelmaa. Joten kyllä minäkin koin itseni kasvattajaksi. Kasvatustyö on siinäkin mielessä haastavaa, että se ei saa poiketa radikaalisti vanhempien kasvatusperiaatteista.
... olin pph, niin minulla oli 4 hoidettavaa. Yksi oli allerginen viljoille, yksi käytti vaan luomutuotteita ja yksi hylatuotteita. Ainoastaa yksi oli sellainen joka ei ollut allerginen millekkään, mutta äiti vaati että ruuassa ei saa olla kokolihaa vaan lapselle on tarjottava ainakin neljänä...
Siitä, että sinulle on siunaantunut ihanat lapset ja heidän vanhemmat! Minulla taas oli lapset moniongelmaisia ja heidän vanhemmillaan ongelmia oli sitäkin enemmän. Joten lopetin työn ennenkuin oma mielenterveys kärsi pahemmin. Lapsista kyllä pidän ja mielelläni hoitaisin, mutta joskus se vaan...
\
Olen viettänyt lapsuuteni talossa johon laitettiin 3 ukkosenjohdatinta ja niistä huolimatta salamat tulivat ja menivät. Milloin pistorasioista ja milloin avaimenreijistä. Siitä huolimatta ukkonen ja salamat kiehtovat :D
Kesäpihan avajaiset on ollu jo n. kuukausi sitten. Kalusteet on laitettu, suihkulähde on laitettu ja kukkaisa on istuteltu. Ja grillattukin on jo monta kertaa :D