M
"mama"
Vieras
Mulla on siis 13 kuukautinen lapsi, joka on ihan alusta asti temppuillut liharuokien syömisen kanssa. Kaikki muu ruoka, puurot ja välipalat maistuu hyvin, mutta liharuokia syödessä sylkee aina vaan ruokaa ulos. Saattaa syödä pari kolme lusikkaa, mutta sen jälkeen sylkee ruoan ulos tai kaivaa sen sormin suusta (niin ärsyttävää!). Oma lusikkakin on käytössä ja esim. puuroa tykkää syödä sillä, mutta liharuokaan ei koskekaan. Ainut liharuoka, joka maistuu hyvin on piltin spaghetti ja jauhelihakastike. Olen koittanut tarjota itse tekemää tavallista kotiruokaa, mutta se tuntuu olevan lapselle kaikista pahinta. Sen sylkee aina saman tien ulos. Eilenkin tarjosin itse tekemää perunamuusia ja ei syönyt sitä yhtään.
Onko kellään muulla ollut tälläistä? Onko lapsi vielä sen verran pieni, että vaatii vaan aikaa totutellakseen nohin ruokiin vai mikä on? Millä keinoin mä saisin sen syömään myös noita liharuokia? Neuvolassa olen asiasta puhunut, mutta eivät jotenkin ottaneet asiaa niin tosissaan. Haluaisin vaan kuulla, että kyllä se vielä oppii noitakin ruokia syömään, mutta jotenki tuntuu niin toivottomalta..
Onko kellään muulla ollut tälläistä? Onko lapsi vielä sen verran pieni, että vaatii vaan aikaa totutellakseen nohin ruokiin vai mikä on? Millä keinoin mä saisin sen syömään myös noita liharuokia? Neuvolassa olen asiasta puhunut, mutta eivät jotenkin ottaneet asiaa niin tosissaan. Haluaisin vaan kuulla, että kyllä se vielä oppii noitakin ruokia syömään, mutta jotenki tuntuu niin toivottomalta..