10 vuotiaan kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

onnimamma

Uusi jäsen
31.07.2009
11
0
1
meidän yhdeksän vuotta täyttänyt vuotias kysyi tänään että miten vauvoja tehdään? selitimme parhaan kykymme mukaan. miten teillä on lapsille kerrottu seksitä ja "vauvanteosta". pojan 13-vuotias sisko ei koskaan ole asiasta kyseellyt mutta epäilemme että hän on saanut tiedon jostakin muualta, sillä yritimme ottaa asian puheeksi mutta hän vaan sanoi että tietää kaiken tarpeellisen. kerroimme pari viikkoa sitten että olen raskaana. pojalla ei siis ole ennestään pienempiä sisaruksia.

Siis täh??
10 vuotiaan kysymys - yhdeksän vuotta täyttänyt - vuotias??
Minkä ikäinen?

Mä kertoisin hieman kaunistellen (tai jotain pois jättäen ) niinkuin asia on muutama vuosi niin koulussa kyllä kerrotaan ihan kuvien kera

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis täh??
Minkä ikäinen?

Mä kertoisin hieman kaunistellen (tai jotain pois jättäen ) niinkuin asia on muutama vuosi niin koulussa kyllä kerrotaan ihan kuvien kera

Ei muuten kerrota kuvien kera koulussa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Siis täh??
Minkä ikäinen?

Ei muuten kerrota kuvien kera koulussa. ;)

Kyllä meillä kerrottiin. Seksistä esikoulukirjassa ja hedelmöitymisestä kuvien kanssa ekaluokalla.

Mun 9v sisko luki mun lastenkirjan viimeksi mun luona käydessään ja taisi olla uus aihe:
Katerina Janouch, Mervi Lindman: Mistä on pienet vauvat tehty (Tammi)
Melko hyvä kirja aiheesta hauskan tarinan ja kuvien kans.

Jaa, meillä 4- ja 6-vuotiaat tietävät kyllä :) Kyselivät mm. miten hiusten- ja silmienväri tulee vauvalle. Kiva minusta jutustella noista, luonnollisia asioita kun ovat.

Jaa, meillä 4- ja 6-vuotiaat tietävät kyllä :) Kyselivät mm. miten hiusten- ja silmienväri tulee vauvalle. Kiva minusta jutustella noista, luonnollisia asioita kun ovat.

Minäkin tiesin jo 4-vuotiaana, että "äidin ja isän hetkuttelusta tulee vauvoja", mutta selitykset siittiöistä ja munasoluista eivät auenneet vielä tuolloin, vaan ymmärsin asian vasta opettajan selityksistä 7-vuotiaana.

Yhteistyössä