1000 € vuokra kolmiosta, onko se nyt niin tavatonta... ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika kova vuokra, mut tommosiahan ne nykyään on. Me Uudellamaalla vähennetään tuolla summalla jo omaa; lainaa+vastike(tai itseasiassa ei tee ees 1000euroa) ja on isompi, tosin ei noin uusi kuin ap:n, mut sijainti on tosi hyvä. Valintoja valintoja.

Niino, näissä vois kyllä mainita sen asunnon arvonkin... :) puhutaanko nyt siitä 300 000-400 000 egen asunnosta niinkuin asunnot tällä alueella maksaa, vai onko kyse halvemmasta asunnosta... pelkkä lainanlyhennys ei vielä kerro paljoa asunnon arvosta ja lainan kokonaismäärästä.

[QUOTE="vantaalainen";30649585]Me asutaan Vantaalla saunallisessa kerrostalokulmiossa, 76 neliötä. Vuokra 997e. Kyllä ne vaan maksaa.[/QUOTE]

Minkälainen on kerrostalokulmio ja montako kulmaa siinä on?

Taitaa olla melkoinen haaveasunto kuitenkin... enpäs ole typerämpää koskaan kuullut, asunto vuokrattavana mutta ilmoitetaan siitä vain mahd. hämärissä paikoissa ja pantataan sitä vaikka vuosia tutuille. Useimmat vuokra-asuntoa etsivät katsastaa kyllä muutkin paikat kuin oikotien-

:D ei taida siis ihan ns. markkinoilla olla.

Tiedät varmaan, että monet säätiöt yms ei toimi järkevästi. Sanotaan nyt esimerkiksi vaikka KEVA. Kalliita asuntoja huippupaikoilla pidetään tyhjänä, koska kukaan ei muista myydä niitä, laittaa vuokralle tms.

Monilla isoilla tahoilla on tietty diili Oikotien kanssa, että ei niitä ilmoituksia ihan milloin tahansa saa laitettua sinne. Lisäksi se vaatii työvoimaa ja jos sisäiset prosessit kusee, ei kukaan niitä saa laitettua sinne. En minä ole siellä töissä, en mä panttaa mitään. En vain näe mitään syytä, miksi haluaisin kertoa halvasta, hyvästä asunnosta jollekin vauvaperheelle nettipalstalla, heh.

Niino, näissä vois kyllä mainita sen asunnon arvonkin... :) puhutaanko nyt siitä 300 000-400 000 egen asunnosta niinkuin asunnot tällä alueella maksaa, vai onko kyse halvemmasta asunnosta... pelkkä lainanlyhennys ei vielä kerro paljoa asunnon arvosta ja lainan kokonaismäärästä.

Ei toki, mutta kun vertailtiin ennen muuttoa, niin päädyttiin lainaan, koska tosiaan ei olis ollut varaa asua vuokralla vastaavassa asunnossa, samalla hinnalla maksettiin jo omaa kaikkine kuluineen. Oli hyvä vertailla kun oli samasta talosta alkuperäiskuntoinen asunto vuokrattavana, vaikka ei meille kyllä oikeasti vuokrallemeno olis muutenkaan ollut vaihtoehto, mutta vahvisti vaan mielikuvaa asunnon arvosta, jos joskus vaikka sit itse vuokrais tätä siihen hintaan.

Vuokrahinnat tuntuu nousevan jatkuvasti, vaikka asuntojen hinnat on olleet lähinnä laskussa ja kauppa käy huonosti. Eikä tunnu vuokrasummat oikein asunnon iän ja arvonkaan kanssa korreloivan, riittää että kämppä on pintarempattu ja siisti, niin vuokrapyynti on katossa, vaikka asunnon arvo olisikin matalahko. Mut bisnestähän vuokra-asunnoilla tehdäänkin.

[QUOTE="sivullinen";30652223]En mä kerro asunnosta muille, miksi mä auttaisin tuntemattomia? Ehkä mun tuttavilla tulee joskus joku tarve. Asunto kyllä löytyy netistä, mutta ei Oikotieltä. Aika iso osa kohtuuhintaisista asunnoista ei ole siellä Oikotiellä, koska niitä ei tarvitse laittaa sinne, koska tulijoita on liikaakin. Ne löytää asunnon, jotka jaksaa nähdä vähän vaivaa edullisen asunnon etsintään.[/QUOTE]

Heh, näin vähän arvelinkin :D Joskin ajattelin, että ehkä haluaisit auttaa enemmänkin sitä taloyhtiötäsi...

Ei se siltä vaikuta, että tulijoita on liikaakin, jos noin halpa kämppä seisoo viikkokausia tyhjillään ;) Mutta saahan tuosta hyvän tarinan: "Asunnon hakijat on vaan laiskoja kun ei jaksa etsiä tätä meidän taloyhtiön helmeä, jne"

[QUOTE="sivullinen";30652272]Tiedät varmaan, että monet säätiöt yms ei toimi järkevästi. Sanotaan nyt esimerkiksi vaikka KEVA. Kalliita asuntoja huippupaikoilla pidetään tyhjänä, koska kukaan ei muista myydä niitä, laittaa vuokralle tms.

Monilla isoilla tahoilla on tietty diili Oikotien kanssa, että ei niitä ilmoituksia ihan milloin tahansa saa laitettua sinne. Lisäksi se vaatii työvoimaa ja jos sisäiset prosessit kusee, ei kukaan niitä saa laitettua sinne. En minä ole siellä töissä, en mä panttaa mitään. En vain näe mitään syytä, miksi haluaisin kertoa halvasta, hyvästä asunnosta jollekin vauvaperheelle nettipalstalla, heh.[/QUOTE]

Todistaaksesi, että sellainen asunto on olemassa? Itse huijasin sua vähän, en tunne ketään, joka varsinaisesti etsisi nyt asuntoa (ainakaan kolmiota). Mutta vaikka tuntisinkin, niin kaikki alueet tuskin heille kävisivät, ja tuo hintaluokka kuulostaa siltä, että se on jossain Itä-Helsingin ei-niin-kivassa lähiössä tms.

Ja ensin syyttelit asunnon hakijoita laiskuudesta, mutta nyt kävikin ilmi, että ne vuoranantajathan niitä saamattomia ovat :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä