1000e/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm... mitähän me syödään öö, milloin mitäkin... ...mutta lähes kaikki valmistetaan itse, eli harvemmin mitään einesmössöjä. En mä oo ikinä kokenu että jotain jäis saamatta, saatetaan tollarahalla ostaa joskus herkkujakin jos näyttää siltä että ei meekkään niin "paljoa" kauppaan.

[QUOTE="vieras";25002694]Jestas mikä summa, meille riittäis vaikka joutuisi maksaa asuminen ja laskutkin tuosta.[/QUOTE]

ei kyllä ole viidelle hengelle mikään jestas- summa.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25002820:
Hmm... mitähän me syödään öö, milloin mitäkin... ...mutta lähes kaikki valmistetaan itse, eli harvemmin mitään einesmössöjä. En mä oo ikinä kokenu että jotain jäis saamatta, saatetaan tollarahalla ostaa joskus herkkujakin jos näyttää siltä että ei meekkään niin "paljoa" kauppaan.

minäkin olen tehnyt tähän saakka kaiken itse alusta asti, ei käytetä eineksiä. tai no joo, lapset syövät muroja..
ja joo, joka lauantai on pihvipäivä, jolloin syödään lisäksi uunipottuja, kasviksia, yms.

Riittääkö viisihenkiselle perheelle?
Tuolla ei tarvitse maksaa laskuja, eikä asumista, ainoastaan ruoka, ym.

Pärjäisittekö joka kuukausi tuolla summalla, esim. kolme vuotta putkeen saamatta milloinkaan enempää rahaa tuona aikana?

pelkkään ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin olisi siis viikossa käytettävissä n.250e. kai sillä nyt aika ison kansan ruokaa saa per viikko. uskoisin että 150-200 e riittäis ja loput jää sitten säästöön niiden rikkoontuneiden kodinkoneiden ym varalta..tokihan se riippuu mitä sieltä kaupasta aina ostaa...

ei kyllä ole viidelle hengelle mikään jestas- summa.

Mitä te sit ostelette? Mitä tuo summa pitää sisällään? 1000e/kk viiden henkilön taloudessa on kuitenkin 250e/viikko. 50e/henkilö/viikko. Jos sillä ei ruokia talouteen saa, niin millä sitten..
Ja lapset harvoin syö edes tuonkaan summan edestä, joten ruokaan ei koko rahaa saa edes menemään. 100e(150e)/viikko kuulostaa jo realistisemmalta summalta mielestäni ruokakauppaan. Ja sitten jäis vielä 150e(100e)/viikko johonkin muuhun.

[QUOTE="vieras";25002569]2 aikuista, ja ruokakauppaan menee n. 150e/kk, hygieniatuotteet ehkä yhteensä n.20e/kk, hyviä muotivaatteita kirppareilta ja alesta, silloin kun niitä tarvitsee.[/QUOTE]

Ei tuolla summalla kyllä syödä kuin juureksia. Meillä menee tuon verran suunnilleen yhdellä kauppareissulla, eli kerran viikossa + täydennyskäynti. 2 aikuista ja leikki-ikäinen.

[QUOTE="sasa";25002941]Ei tuolla summalla kyllä syödä kuin juureksia. Meillä menee tuon verran suunnilleen yhdellä kauppareissulla, eli kerran viikossa + täydennyskäynti. 2 aikuista ja leikki-ikäinen.[/QUOTE]

Ottaisit asioista joskus selvää, ennenkuin tulet nolaamaan itsesi.

[QUOTE="sasa";25002941]Ei tuolla summalla kyllä syödä kuin juureksia. Meillä menee tuon verran suunnilleen yhdellä kauppareissulla, eli kerran viikossa + täydennyskäynti. 2 aikuista ja leikki-ikäinen.[/QUOTE]

150eurolla saa esimerkiksia 100 pakettia jauhelihaa, eli 40 kiloa lihaa. =)

Riippuisi monesta asiasta. Kyllä varmaan nykymenolla pärjättäisiin, kun lapset saa 3 ruokaa hoidossa ja minä melkein ilmaisen lounaan koulussa. Vähentää mukavasti ruokalaskua. Mutta sitten jos oltaisiin kotona ja kaikki sapuskat pitäisi tehdä itse niin se lisäisi laskua mukavasti. Siihen sitten jos tulee isompia menoeriä kuten kodinkoneiden korjausta, autohuoltoa jne niin voisi mennäkin tiukille. Ja pitäähän noille muksuille ostaa koko ajan uusia vaatteita, eikä oikein ole edes aikaa kiertää kirppareita kun ollaan koulussa pitkät päivät.

Meitä on tällä hetkellä neljä ja menee kauppaan reippaasti yli sen 500e kuussa, mutta siihen toki kuuluu muutakin kuin ruokaa ja hygieniatuotteita. Vaatetta, astiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Eipä;25003049:
taida talouspuoli olla oikein hallinnassa jos tolla summalla ei 5 henkinen perhe pärjää.Jossain mättää....

No, meillä menee 500 euroa kauppaan, sisältäen vaipat ja pesuaineet. Noin 200 euroa bensaan, ja 300 jäis kaikkeen muuhun. Mielestäni tuo ei ole mikään valtava summa harrastuksiin, vaatteisiin, lomailuun yms. En pidä meitä minään kerskakuluttajina, mutta siltikin vastaan, että ei pärjätäis, onneksi ei tarttekaan.

[QUOTE="sasa";25003052]3,75€/kg? Mistä?[/QUOTE]

Etsivä löytää, esimerkeiksi halpahalleissa on halpaa sikanautaa. Samaten ainakin täälläpäin on päivittäin joka kaupassa -30% ja -50% lappuja jauhelihojen päällä, silloin niitä saa jopa alle eurolla.

No, meillä menee 500 euroa kauppaan, sisältäen vaipat ja pesuaineet. Noin 200 euroa bensaan, ja 300 jäis kaikkeen muuhun. Mielestäni tuo ei ole mikään valtava summa harrastuksiin, vaatteisiin, lomailuun yms. En pidä meitä minään kerskakuluttajina, mutta siltikin vastaan, että ei pärjätäis, onneksi ei tarttekaan.

Jos 5 henkinen perhe ei saa ruokaa ym tarvittavaa 1000 kk:ssa( kun asumista ja laskuja ei tarvi tuosta huomioida ) niin kyllä ihmettelen missä mallissa rahankäyttö on.Ehkä on syytä katsoa silloin peiliin ja miettiä mihin se raha oikeesti menee jos ei riitä.

Yhteistyössä