Mihin mun miehen rahat menee? Mitä hitto mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun miehellä on ihan iso palkka ja ihmettelin kun rahat ei riitä vaikka palkka tosiaan yli puolet isompi kuin minun. Syy selvisi. Tämä mammanpoika oli "lainaillut" anopille rahaa ja anoppi ei ollut niitä takaisin maksanut. Anoppi joi ja pelasi rahat ja mieheni maksoi eli "lainasi". Koko ajan yritti kupata lisää. Tein miehelle selväksi, että ensin omat laskut ja maksaa niistä oman osansa niin eipä jäänyt enää anopille ilmaista rahaa. niin ja anoppi käy kyllä töissä yli 2000e:n kuukausipalkalla. Sieppaa se ämmä vieläkin niin syvältä. Muistan kuinka joku aika sitten vierailulla haukkui erästä sukulaista miten se ei anna hänelle enää rahaa vaikka on niin rikas ja samoin erästä puolituttuaan jolta sai myös kupattua jonkun tuhat euroa. Siis oikeesti multa meni hermot tuohon ämmään ja tuntuu etten halua olla sen kanssa enää missään tekemisissä. Nyt se on alkanut monkua lapsilleni kun mummi sitä ja tätä, mutta kun mummilla ei ole enää rahaa ja mummi on niin köyhä, kukahan mummia auttaisi! Ja kyseessä alle kouluikäiset lapset.
Entäs jos sun mies ap on lainaillut rahaa jollekin tai joillekin? Siinä saa itsensä hyvin nopeasti kuseen kun toinen jättää maksamatta vaikka kuinka on luvannut. Tai takaa jonkun velan niin äkkiä on tonnien maksut itsesi päällä.

[QUOTE="Minttu";23152608]Tätä minäkin mietin. Käy mahdollisesti pelaamassa kaikki "työajat"..[/QUOTE]

Mun mies (peliongelmainen) käy kyllä töissä, mut pelaa sit kahvitunnilla, ruokatunnilla, kotimatkalla...

Juu. Mulla oli myös entisen mieheni kanssa yhteiset rahat ja koin sen hyväksi tavaksi. Nykyisen miehen vanhemmilla tämä sama systeemi ja heillä hänen äitinsä maksaa KAIKEN ja isänsä käyttää rahat miten lystää,eli eiköhän malli ole sieltä. Mun kanssa ei vaan toimi tällanen. Miehen vanhemmilla myös tosi oudot kuviot;eivät tiedä toistensa raha-asioista oikeastaan mitään. Mä en voi sietää tollasta.

Tekis mieli potkasta se ulos,koska sillonhan sen ois PAKKO maksaa mulle elarit ja saisin yh-korotuksen lapsilisään ja vielä asumistuenkin. Eli varmaan jäis enemmän rahaa mitä nyt kun äijä maksaa vaan oman osansa vuokrasta. Joo,tiedän että pieni palkka,mutta se on sama mitä mä saan. Silti mä voin maksaa siitä KAIKEN ja sana laitettua muutaman kympin säästöönkin että en olisi sitten ihan kusessa kun tulee seuraava lääkärikäynti..huoh.

Ei ton kanssa pysty keskustelemaan. Suuttuu vaan ja alkaa mököttämään ja sanoo että mun pitäs sit ettii rikkaampi mies että hän ei voi parempaa tarjota..

Ja kyllä se töissä käy,olen aina välillä käynyt viemässä sille eväät sinne kun on unohtanut ne kotiin.

kaverillani oli mies joka oli isoissa, todella isoissa yli 70000€ veloissa palaamisesta yms. kertoi sitten tulevalle vaimolleen veloistaan ja oli aivna oikeasti lopetanut pelaamisen. Kuitenkin kertoi vain todella paljon vähätellen.

menivät naimisiin ja sitten kärvisteltiin kun kaveri ei saanut katsoa miehen postia tai laatikkoon.
kaveri hommasi miehelleen lainan jolla pystyi pikavippinsä yms maksamaan pois jotta on velkaa vain pankille.
Miehelle oli kuitenkin jäänyt vieläkin laskuja maksamatta.

Niin kaverini yksinkertaisesti otti kaiki laskut esiin, kertoi että hän tästälähtien huolehtii heidän taloudestaan. katsoo mitkä laskut miehensä maksaa heti kun tili tulee.
Nyt ovat jo hyvässä mallissa. enään on vain tämä pankin laina ja rahaakin jää vähän kun on osaavissa käsissä talous.

Itku tulee.
Juttelin miehen kanssa. Hän sanoi että vuokran maksun jälkeen maksaa omat laskunsa ja sen jälkeen rahaa 0e,että hän ei pysty osallistumaan millään tavalla perheen menoihin. Sanoin että entä jos erotaan,silloin hän joutuu maksamaan vähintään minimielarit (onko ne nyt 130 vai 140e kuussa?). Sanoi että ota sitten ero ja suuttui. Sanoi että vanhoja laskujaan maksaa perintätoimistolle kuukausittain. Sanoin että jos olet vuoden ajan niitä maksanut lähes tonnilla kuussa niin miten paljon niitä sitten oikeen on muka ollut ja missä vaiheessa sellaiset velat hommannut? Ei sanonut mitään.
En oikeesti jaksa ja kestä. Ei ole ketään kelle tästä kehtaisin edes puhua muuta kuin täällä :'(

Toisaalta, jos teillä ei ole aikomusta ottaa asuntolainaa lähiakoina (mikä tilanteessa on mahdotontakin nyt), niin sitten voisi antaa velkojen mennä ulosottoon. Silloin miehelle jäisi enemmän rahaa kuin nyt, kun yrittää pysytellä luottotietoisena, vaikka velan maksu kestäisikin sitten kauemmin. Lisävelkaakaan ei silloin pystyisi ottamaan. Minusta sinulla on oikeus nyt saada tietoon velat, ihan mustana valkoisella. Sano miehellesi, että ei sinun mielenterveytesi kestä sitä, ettet tiedä kuinka kauan tuo tilanne tulee jatkumaan.

Vaikea tilanne. Millaisella äänensävyllä sä puhut sille miehelle? Nouseeko äänensävy, onko syyttävä? Siis en ihmettele jos näin olisi mutta kun se sun mies tajuaa olevansa k*sessa niin rähinä saa sen vaan hiljaisemmaksi ja umpimielisemmäksi.

Laita kirjeeseen, mahd. yksinkertaisesti ja vähäsanaisesti että tilanne jossa sinä hoidat perheen kaikki menot ei voi jatkua näin enää. Laita että on kohtuullista että tää asia puhutaan nyt kerralla läpi etkä voi nyt häipyä paikalta ja olla hiljaa vaan nyt on puhuttava koska muuta vaihtoehtoa ei ole ja sen pitää se nähdä. Kysyt miten velat ovat muodostuneet ja miten paljon velkaa on vielä jäljellä tarkalleen. Nuo selvitä. Sitten kun em. asiat selvittä voi vyhtiä alkaa purkaa.

Tai kirjoita vaikka tuo itsellesi lapulle ja lunttaa siitä kun puhut miehelle. Koita muistaa ettet saa hermostua ja rähjätä vaan puhu hiljaa ja tyynesti ja selvitä ettei muista vaihtoehtoja nyt ole.

musta on vaan niin outoo lukee tällästä, meillä on miehen kans yhteinen tili ja ihan sama kumpi kirjeet avaaa ja naputtaa koneelle maksettavaksi. Tuntuis hassulta olla naimisissa miehen kanssa jota ei tunne...

Surullista että tilanne on tuo, mutta eikö olekkin niin että vaikka laskut ja perinnät tulee miehen nimellä, olet silti itsekkin vastuussa niistä, koska ootte naimisissa, eikös luottotiedot mene myös puolisolta??

Toivottavasti saat nopeasti tilanteen hallintaan, korkoa kasvaa niin pirun nopiaa :(