Mihin mun miehen rahat menee? Mitä hitto mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pelaaminen tuli minullakin mieleen, kun itsellä oli samantyyppinen tilanne, eli suuttui kovasti kun ihmettelin raha-asioita. Saattaa salata pelaamisen täysin sinulta ja ehkä pelata myös netissä. Vaadi saada nähdä hänen tiliotteensa. Tollaisen miehen, jonka kanssa ei pysty puhumaan ilman raivaria mieltä painavista asioista, eläminen vie oman mielenterveyden, joten sinuna harkitsisin, että olisiko parempi elää eri asunnoissa. Käske muuttamaan omaan asuntoon jos ei kerran jaa kustannuksia kanssasi. Voimia sinulle.

Miten oot noin kauan suostunut maksamaan suurimman osan? Eikö teillä kuitenkin oo aika samat tulot? Luokaa yhteinen tili jonne molemmat laittaa yhtä suuren summan kuussa ja jotka menee perheen menoihin.

Meillä minä hoidan raha-asiat täysin kun mies ei jaksa. Eli mulla on miehen nettipankkitunnukset (se ei edes itse muista salasanoja sinne) Pyydä miestäsi näyttämään nettipankkinsa tilitapahtumat niin saat selville minne rahat meni.

Joku vanha puhelinlasku se oli. Tai tyyliin vuoden puhelinlaskuthan tohon summaan pitää olla maksamatta! Oli siis puhelinyhtiöltä. Tää asia tosiaan raastaa mua ja erokin käyny ihan vaan tän takia mielessä,mutta en viittis lasten perhettä rikkoa :(

Mies ei halua näyttää tiliotteitaan mulle,ei suostu. Mä lupasin kaksi vuotta sitten että voin maksaa perheen ruokamenot kun miehellä oli sillon tiukkaa,mutta tää tilanne on vaan jatkunut ja jatkunut..aina sillä on rahat loppu ja jos mä en osta ruokaa niin sitä ei osta kukaan. Tekis mieli jättää ruuat ostamatta mutta miten käy lasten?

Nyt siis oikeesti avaatte sen yhteisen tilin jonne molemmat laittaa yhtä suuren summan! Mies saa hoita omat velkansa sitten omista rahoistaan jotka jää yli tosta summasta. Mitään ylimääräistä hän ei ansaitsekaan.

voisiko soitella puhelinpalveluihin? kun jos puhelinlasku on noin kallis.. Soittelee niille naisille jotka sitten sepostaa jotain seksistä. Puhelinseksiä siis. Tai voihan se tietenkin olla joku ennustajakin..

Mut siinä oli siis vuoden puhelinlaskut melkein maksamatta nyt kun kaivoin sen uudelleen ja katsoin. Ja ne oli 1,5 vuoden takaa osa,eli kasvaneet korkoa aika paljon :( Voinko mä tehdä sen että sanon että laittaa tietyn osan palkastaan mun tilille koska mä maksan kaiken?
Mä sanoin jo puoli vuotta sitten että sen on alettava osallistumaan perheen menoihin,mutta ei se oo alkanu :( Sanoo vaan ettei sille jää yhtään rahaa palkasta että mistä se sen summan laittaa mun tilille :( Tekis mieli potkii se omaan kämppään asumaan,joutushan se sillonki ruokansa maksamaan ite!

[QUOTE="aapee";23150277]Mut siinä oli siis vuoden puhelinlaskut melkein maksamatta nyt kun kaivoin sen uudelleen ja katsoin. Ja ne oli 1,5 vuoden takaa osa,eli kasvaneet korkoa aika paljon :( Voinko mä tehdä sen että sanon että laittaa tietyn osan palkastaan mun tilille koska mä maksan kaiken?
Mä sanoin jo puoli vuotta sitten että sen on alettava osallistumaan perheen menoihin,mutta ei se oo alkanu :( Sanoo vaan ettei sille jää yhtään rahaa palkasta että mistä se sen summan laittaa mun tilille :( Tekis mieli potkii se omaan kämppään asumaan,joutushan se sillonki ruokansa maksamaan ite![/QUOTE]

Oliko lasku siis perintätoimistosta vai operaattorilta? Kuka teillä hakee postin, jos et perintätoimiston postia kotona olevana ole huomannut? Tai sitä, että miehellä on vaihtunut puhelinoperaattori? Saako numeroakaan pitää itsellään, kun avaa uuden liittymän, jos vanhassa laskut maksamatta?

Onko sillä sit joku prepaid-liittymä vai millä systeemillä soittelee? Jos on laskut maksamatta niin liittymä suljetaan kyllä vaikka sopisi mitä, etenkin jos laskut menee perintään saakka.

Toisekseen; miten ihmeessä mies on onnistunut salaamaan sinulta nuo asiat jos kerran olet kotona äitiyslomalla nyt? Etkö katso postia ollenkaan? Kai sitä nyt kirjeitä selatessaan huomaa että on perintätoimistosta kirjeitä tullut miehen nimellä? Itse ainakin katson aina nimen ja lähettäjän kirjeestä.

Eikö miehelle ole missään laatikoissa tiliotteita? Jos kerran laskunippujakin on niin kai sieltä löytyy myös tiliotteita joista voisit hieman katsella mihin äijän rahat kuluu. Maksaako oikeasti jotain vai viekö ulosotto osan palkasta? Nostaako suuria summia käteistä? Siirtääkö rahaa johonkin toiselle tilille/toiselle henkilölle?

Miehellä on vain verkkopankissa tiliotteet. Me ei asuta kerrostalossa ja posti tulee vasta neljän aikaan niin mies sen sitten yleensä töistä tullessaan ottaa siitä...numeron vaihtoi sillen 1,5v. sitten,mutta enkai mä nyt ekana epäillyt että on jättänyt laskut maksamatta!! Sanoi että haluaa prepaidin niin voi paremmin pitää laskut tasassa. Ei puhunut mitään että suljettu!
Ja puhelinlasku oli perinnästä,joku miljoonas varoitus kun ei ole perintätoimiston laskuja maksanut :(

Vaadi oikeesti ne miehen nettipankkitunnukset ja ala hoitaa tätä asiaa! Ja jos ei anna niin sano ettet pysty jatkamaan epärehellisessä suhteessa. En mä ainakaan haluis olla sellaisen kanssa joka ei suostu näyttämään tilitapahtumiaan, selvästi peittelee jotain.

[QUOTE="aapee";23150535]Miehellä on vain verkkopankissa tiliotteet. Me ei asuta kerrostalossa ja posti tulee vasta neljän aikaan niin mies sen sitten yleensä töistä tullessaan ottaa siitä...numeron vaihtoi sillen 1,5v. sitten,mutta enkai mä nyt ekana epäillyt että on jättänyt laskut maksamatta!! Sanoi että haluaa prepaidin niin voi paremmin pitää laskut tasassa. Ei puhunut mitään että suljettu!
Ja puhelinlasku oli perinnästä,joku miljoonas varoitus kun ei ole perintätoimiston laskuja maksanut :([/QUOTE]

Eikö sen pitäis olla tuossa ajassa jo käräjillä ja ulosotossa..

Ottakaapas aikalisä. Jotain salattavaa sillä taatusti on, mutta sillä on varmasti syynsä et on pitänyt sen salassa: toisinsanoen uskoo että suhde menee poikki tms. jos kertoo sulle. Koetapa lähestyä sitä jonain päivänä hiukan rauhallisemmissa merkeissä. Ja ensitilassa yhteinen taloustili pystyyn, ettei tilanne pääse pahenemaan! Ikävää edes kysyä, mutta jos tahti on noin tiuha (mikä nyt ei ole hyväksi muutenkaan), niin ootko varma että on kaiken työajan töissä, tai voiko se siellätöissä pelata netissä? :(

No en minä tiedä,vuodelta 2009 näytti jotkut niistä laskuista olevan!
Itsellä ei ole kokemusta milloin menee käräjille tms. :( Jos on siirtänyt eräpäiviä? EN tosiaankaan tiedä muuta kuin sen mitä laskussa luki.

Aaaah..että mua ahdistaa koko asia :(

[QUOTE="vieras";23150582]Eikö sen pitäis olla tuossa ajassa jo käräjillä ja ulosotossa..[/QUOTE]

Kaikki perintätoimistot ei laita laskuja eteenpäin, joten eivät mene käräjille eikä ulosottoon vana ovat aina siellä perintätoimistossa... Tai no muutaman vuoden ainakin, en tiedä onko ikuisesti mutta vuosia.

Tai sitten lasku on käynyt ulosotossa ja mies katsottu varattomaksi. Tällöin nuo laskut palaa perintätoimistoon, kunnes velkoja (siis alkuperäinen, ei perintätoimisto) haluaa ne käymään uudestaan ulosotossa tarkistuttaakseen joko nyt olisi varaa. Joka kerrasta kun tulee se useampi satanen ulosottokuluja...

Olisikohan teillä mahdollisuus päästä velkaneuvontaan? Siellä selvittäisivät kunnolla minne ja miten paljon on velkaa. Ja tekisivät maksusuunnitelman. Saisitte selkeyden asiaan ja raha-asiat järjestykseen.

Jos raha-asioita ei saa suhteessa selvitettyä, se melkoisen usein johtaa lopulta eroon. Niin harmillisen typerä syy kuin se onkin.

Ilmoita, että jos ei suostu yhdessä hoitamaan tätä asiaa mitään salailematta, lähetätä KELAan hakemuksen yh-korotusta varten. Kun muuten sun rahat ei riitä ;) :D

Joko juttelit miehen kanssa?meillä vastaava tilanne ,mutta miehen pika-vipeistä tullut.Nyt on mennyt ulosottoon ja mies odottelee koska alkaa tililtä menemään.
todella rankaa tämäkin...kaikki ruuat myös minä laahaan kotiin.Kauaa tämmöstä ei jaksa jos toinen selän takana tekee kokoajan lisää velkaa.

Miehelläs on kuitenkin aika pieni palkka, siitä maksaa puolet asumismenoista, niin ei sille paljon jää rahaa. Jos on aiemmin ryssinyt raha-asiansa ja nyt yrittää saada vanhoja laskuja maksetuksi uusien laskujensa lisäksi, niin äkkiä tuollaiset tilit hupenee. Olis tietysti tärkeää, että pystyisitte avoimesti puhumaan näistä asioista ja yhdessä katsomaan, miten ne asiat sais hoidettua.

Mun mielestä on tosi epäilyttävää jos ei suostu sulle näyttään tiliotteita mutta silti maksaa siitä vaan vanhoja laskuja ja elinkustannuksia, eihän sillä silloin pitäs mitään salattavaa olla!

Sano miehelles että joko suosiolla antaa sinun auttaa laskujen kanssa ja alkaa maksaa osan palkastaan sinulle yhteisiin kuluihin TAI sitten saa muuttaa muualle ja teillä alkaa asumusero ja alkaa maksaa elareita sulle.

Se on pakko laittaa selkä seinää vasten tai muuten tilanne vaan pahenee.

Lain mukaan puolisoilla on toisiaan kohtaan elatusvelvollisuus eli miehen on osallistuttava yhteisiin menoihin. Siihen voi jopa saada oikeuden päätöksen. Toisaalta sinullakin on velvollisuus auttaa miestäsi sen mitä nyt pystyt.

Mä en ole koskaan voinut ymmärtää niitä pariskuntia joilla on aivan eri rahat ja eivät tiedä esim. puolisonsa palkkaa tai nää tiliotteita tai laskuja tms. Ja aika usein näissä tapauksissa on niin että nainen pyörittää perhettä ja maksaa viulut ja mies yrittää päästä mahdollisimman vähällä ja tuhlaa sitten itseensä yli jäävät rahat tai ostaa osakkeita tms. Toki oma tili jne. pitää olla mutta kyllä joku tasapuolisuus ja kohtuus pitää yhteistaloudessa olla. Parisuhde on muutakin kuin seksiä, rakkautta ja yhteinen osoite. Ja kyllä, raha-asioiden takiakin voi erota.