Aina jauhetaan, että yli puolivuotias vauva ei tarvitse enää yöllä ruokaa. Onko tämä nyt sitten ihan fakta? Meillä vajaa 10kk ikäinen vauva, joka herää edelleen 1-2 kertaa yössä ja vaatii tissiä ennen kuin nukahtaa. Muutaman kerran olen yrittänyt vaan lujana olla antamatta, mutta siitä seuraa suoraa huutoa, joka jatkuu niin kauan kunnes vauva huutaa itsensä uneen
. Vajaan tunnin päästä hän herää uudelleen ja huuto alkaa taas. Viime yönä vauva heräsi ensimmäisen kerran jo yhdeltä, jolloin annoin tissiä, koska itseä väsytti niin kovasti. Seuraavan kerran taas heräsi neljältä, enkä antanut tissiä. No, vauva huusi aamukahdeksaan, jolloin noustiin ylös ja annoin puuroa, jonka suorastaan hotki alas. Omaan korvaan tämä kuulostaa nälältä, mutta kun silloin yhdeltä kuitenkin oli syönyt, niin eihän se sitten kai sitä voi olla? Vauva on kyllä isokokoinen (arviolta jotain 75cm ja 11kg), voisikohan kiinteiden lisäämisestä päivän mittaan olla apua? En ole viitsinyt liikaa tuputtaa, kun pieni on aika paksu muutenkin
.
Sinänsä kerran yössä herääminen ei minua haittaa, paljon enemmän häiritsee huudattaminen. Mutta kun kerran "kuuluisi" olla imettämättä enää yöllä.
Onko kenenkään vauva jättänyt yötissin ihan itsekseen pois? Minkä ikäisenä?
Sinänsä kerran yössä herääminen ei minua haittaa, paljon enemmän häiritsee huudattaminen. Mutta kun kerran "kuuluisi" olla imettämättä enää yöllä.
Onko kenenkään vauva jättänyt yötissin ihan itsekseen pois? Minkä ikäisenä?