12v poika kiukkuaa ja märisee vaan kotona,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VOI ****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VOI ****

Vieras
kun ei ole tekemistä ja pelaa pleikkarilla ja istuu tietokoneella vaan.

kaverit on mökillä/reissussa/mummulassa ja kukaan ei voi olla.

meillä on vauva 3vkoa joten me ei olla lähdössä reissuun, mummulla alkaa kesäloma vasta 2vkon päästä jolloin poika menee serkkunsa kanssa sinne viikoksi.

mitä ihmettä mä keksin? mieskin töissä joten siitäkään ei apua nytten pojan kanssa olemiseen : /

Mun lapset on jo isoja, mutta silloin aikoinaan ei ainakaan ollut suositusta, etteikö kolmeviikkoisen kanssa saisi poistua kotoa. Lähde siis vauvan ja pojan kanssa vaikka maauimalaan.

[QUOTE="vieras";24139859]Mun lapset on jo isoja, mutta silloin aikoinaan ei ainakaan ollut suositusta, etteikö kolmeviikkoisen kanssa saisi poistua kotoa. Lähde siis vauvan ja pojan kanssa vaikka maauimalaan.[/QUOTE]

ei se halua äidin kanssa ja vauvan on hirveen kuuma koko ajan, lisäks koliikkia niin on tää lähteminen aina vähän hankalaa..

meillä on vauva 3vkoa joten me ei olla lähdössä reissuun, mummulla alkaa kesäloma vasta 2vkon päästä jolloin poika menee serkkunsa kanssa sinne viikoksi.

mitä ihmettä mä keksin? mieskin töissä joten siitäkään ei apua nytten pojan kanssa olemiseen : /

eikö 12v vois ottaa vakka jonkun kaverin mukaan ja lähteä uimaan .

No mä olen töissä ja kun saavun kotiin on siellä telkku ja tietsikka päällä ja sohvilla kirjoja ja neiti 12v yöpuvussa.

Mut kyllä se mun kanssa sitten lähtee uimaan / lenkille.. jonnekin.

ei se halua äidin kanssa ja vauvan on hirveen kuuma koko ajan, lisäks koliikkia niin on tää lähteminen aina vähän hankalaa..

Ymmärrän kuinka saattaa tuntua hankalalta, kyllä 12 vuotiaskin vielä joutuu sulattelemaan omaa asemaansa perheessä kun vielä vauvakin tullut ja vie kaiken huomion. Onhan tuossa vaiheessa äidilläkin vielä omatkin hormonit pyörällä ja oma nukkuminen hakusassa.

Neuvoisin ensinnäkin järjestämään hieman aikaa ja kysymään mitä pojalle kuuluu ? Ilman sitä syyttävää sormea. Voi vaikka jatkaa minä viestillä.. minä luulen että sinulla on hieman tylsää tällä hetkellä ? Kyllä 12 vuotias osaa jo keskustella. Kysele mitä haluaisi tehdä ennen mummun lomaa ja perheen yhteistä lomaa. Jos haluaa vaikka sinne uimalaan, kerro että menette, selitä että vauvalla on hieman hankala vaihe kun masua kipristelee mutta kerro että kokeilkaa miten sujuu ja lupaa nyt että poika ainakin pääsee rauhassa uimaan jos se hänen tahtonsa on.. ja pidä se lupaus. Uskoisin että se ulos lähteminen tekee hyvää sinullekin ja vauvalle. Kummasti sitä vauvakin rentoutuu jos itse asennoituu siten että me pärjätään kyllä vaikka koliikkiakin olisi.
Eikä sinun kannata ainakaan ajatella mitä muut ajattelee jos vauva itkee, se vaihe kun on kovin yleinen vauvoilla.

Meillä on nyt 1- ja 2- vuotiaat vilkkaat veljekset noiden 13-17-vuotiaiden isompien sisarusten lisäksi ja osin tiedän nuo haasteet. Olen kuitenkin yrittänyt jokaiselle antaa jonkin verran huomiota, ainakin kerran päivässä kysymällä mitä kuuluu ja koulupäivinä kysyin aina miten koulupäivä meni ja kuuntelin ajatuksella vastaukset ja keskusteltiin hetki. Tämä myös ennen noiden pienten syntymää. Vaikka nuo isot ovat jo isoja, kyllä ne vielä tarvitsee sen tiedon että äiti on myös heitä varten, ovat sen itse tunnustaneet kun ollaan juteltu.

Ymmärrän jos tuntuu siltä että poika vain kiukuttelee.. mutta, onhan hänenkin elämässään tapahtunut iso muutos. Ajattele jos miehesi sanoisi sinulle.. muuten kulta, vaikka rakastankin sinua on tänne meille tulossa asumaan myös toinen nainen, se nainen on kiva ja sen kanssa menee ainakin alussa hieman enemmän aikaa.. kai sinä se ymmärrrät.. rakas ? !

Vilpittömästi voimia toivottaen...

Meillä ei muuten lapset ole tietsikalla eikä pelaamassa kuin tunnin päivässä, muutenkin tekemistä löytyy. Tosin nuo oikeat tekemiset erotetaan tuosta tunnin hupiajasta, koulutehtävät ja pakolliset harrastuksiin liittyvät viestittelyt. Samoin esikoinen saa musiikkiaan tehdä koneen avulla.

Olen myös se ääliöäiti joka katsoi millaisia lastenohjelmia lapset katsoivat ja laitoin erään lauantaiaamun ohjelman kiellettyjen listalle. En siksi että on kiva rajoittaa ja hallita, vaan sen tähden ettei ohjelma ollut todellakaan lapsille soveltuva. Lapsille toki selitin senkin minkä tähden ei.. kuten on selitetty ettei tuo koneella olokaan liiaksi hyvää tee.

Siis keskustelemalla.. keskustelemalla.. kuulemalla kaikkia osapuolia..siten ne ongelmat ratkaistaan.

no eipä varjossa ole sen kuumempi kuin sisälläkään. vauvalle saattais uni maistua paremmin kuin sisälllä

Meillä on sellainen taivutettava pikkuteltta ( pohja 1x1m ? ) johon vauvalle laitoin kunnon peiton minkä päällä saattoi nukkua varjossa. Siinä sai itsekin samasssa varjossa istua ja isoveikalle ( viime kesänä sen 1 v ) oli taasen aurinkovarjo minkä alla saattoi leikkiä ja päikkärit sitten vauvan kanssa siinä teltassa.
Sitä isommat sitten temusivat rannalla uiden ja pelaten.

Onhan se jonkun mielestä työlästä raahata kaikki vaunujen alla mutta oikealla asenteella se sujuu :) Minulle henkilökohtaisesti on tärkeää se yhteinen aika ja tekeminen.. omillaan nuo lapset saavat olla sitten riittävästi aikuisena. Nyt vielä teineillekin äidin seura kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja metsäretki;24140224:
On tää vähän muuttunut viime vuosista. Joskus muinoin metsäretki oli vastaus kaikkiin ongelmiin, säällä kuin säällä sinne olisi pitänyt lähteä oli kyseessä sitten koliikkivauva, uhmaikäinen lapsi tai angstaava teini.

:D

juu ei olla menossa kompuroimaan vauva sylissä metsäänkään ;)

:D

juu ei olla menossa kompuroimaan vauva sylissä metsäänkään ;)

joo. edelleen mä olen sitä mieltä että sä olet vaan laiska ja saamaton. yrittää täällä ihmiset sitten mitä vaan niin vastaus on että emmäjaksa, emmähalua, emmäviitsi... ja vauvaa on helppo syyttää omasta laiskuudesta taas tässäkin tapauksessa.
mut...ehkä kaikki ei vaan pysty olee ulkona eikä ainakaan lapsien kanssa. ei sun kannata kyllä ihmetellä miksi sun poika käyttäytyy ihan samalla tavalla. ja hyvää vauhtia olet opettamassa nuorimmaisellekin laiskuuden saloja. onnea valitsemallasi tiellä.

joo. edelleen mä olen sitä mieltä että sä olet vaan laiska ja saamaton. yrittää täällä ihmiset sitten mitä vaan niin vastaus on että emmäjaksa, emmähalua, emmäviitsi... ja vauvaa on helppo syyttää omasta laiskuudesta taas tässäkin tapauksessa.
mut...ehkä kaikki ei vaan pysty olee ulkona eikä ainakaan lapsien kanssa. ei sun kannata kyllä ihmetellä miksi sun poika käyttäytyy ihan samalla tavalla. ja hyvää vauhtia olet opettamassa nuorimmaisellekin laiskuuden saloja. onnea valitsemallasi tiellä.

täällä on tullu ehdotukset: keskustelkaa. menkää maauimalaan (täällä ei ole), menkää metsäretkelle. itikoitten syötäväks ja paahteeseen mun pitäis viedä vauva?

sekä vittuilua.

Yhteistyössä