O
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Mun logiikka: Viattomia ei saa kiduttaa IKINÄ. Ilkeitä k-päitä jotka kiduttavat ensin saa kiduttaa. Siis sellaiset ilkeät jotka tajuavat tekonsa. samaa pätee itseeni. Jos kiduttaisin vaikka koiraa niin mua saisi kiduttaa samalla lailla takaisin ja kokisin sen oikeudenmukaiseksi. Olen ajatellut koko ikäni niin että muita tulee kohdella kuten he kohtelevat ja sama itseeni.
Jollakin huomautettavaa mun logiikasta?
Biologian ja kasvatustieteen mukaan lapsen logiikka ( aivot täysin kehittyneet ) on 100% aikuisen tasolla 15 vuotiaana. *välihuom*
Ehkä sitten on hyväksyttävämpää ajatella silmä-silmästä rangaistusta muidenkin?
Enkä nyt puhu siitä lehtijutusta. Enkä viittaa siihen kirjoituksellani.
Mites se Imatralainen 17 vuotias joka suunnitteli murhan 14 vuotiasta tyttöä kohtaan ja toteutti sen painamalla tytön pään ojaan kengällä kun tyttö oli palaamassa treeneistä illan pimeydessä. Missähän vaiheessa se 17 vuotias lakkasi olemasta lapsi itsekin?
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.
Mun mielestä ne olis pitänyt laittaa kidustukseen. 14 vuotias tajuaa jo oikean ja väärän joten vanhempia ei voi syyttää. Rikollisuus ja väkivalta ton ikäisenä on jo ihan oma valinta.
Sairasta. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kyllä tuon ikäiset tajuavat aivan hyvin, mikä on oikein ja mikä on väärin ja julmaa. Olisivat todellakin tarvinneet saman kohtelun.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Mun logiikka: Viattomia ei saa kiduttaa IKINÄ. Ilkeitä k-päitä jotka kiduttavat ensin saa kiduttaa. Siis sellaiset ilkeät jotka tajuavat tekonsa. samaa pätee itseeni. Jos kiduttaisin vaikka koiraa niin mua saisi kiduttaa samalla lailla takaisin ja kokisin sen oikeudenmukaiseksi. Olen ajatellut koko ikäni niin että muita tulee kohdella kuten he kohtelevat ja sama itseeni.
Jollakin huomautettavaa mun logiikasta?
Biologian ja kasvatustieteen mukaan lapsen logiikka ( aivot täysin kehittyneet ) on 100% aikuisen tasolla 15 vuotiaana. *välihuom*
Ehkä sitten on hyväksyttävämpää ajatella silmä-silmästä rangaistusta muidenkin?
Enkä nyt puhu siitä lehtijutusta. Enkä viittaa siihen kirjoituksellani.
Mites se Imatralainen 17 vuotias joka suunnitteli murhan 14 vuotiasta tyttöä kohtaan ja toteutti sen painamalla tytön pään ojaan kengällä kun tyttö oli palaamassa treeneistä illan pimeydessä. Missähän vaiheessa se 17 vuotias lakkasi olemasta lapsi itsekin?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.
Mun mielestä ne olis pitänyt laittaa kidustukseen. 14 vuotias tajuaa jo oikean ja väärän joten vanhempia ei voi syyttää. Rikollisuus ja väkivalta ton ikäisenä on jo ihan oma valinta.
Sairasta. Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Kyllä tuon ikäiset tajuavat aivan hyvin, mikä on oikein ja mikä on väärin ja julmaa. Olisivat todellakin tarvinneet saman kohtelun.
Mun mielestä on ihan sairasta äitinä puhua tollasia juttuja lapsista, olkoot vaikka miten paha, ei sitä lasta pahoin kohtelemalla parempaa ihmistä tule. Vaan isää kustannuksia yhteiskunnalle toistan pahojen ihmisten toimsesta.
Tuossakin jutussa tää poika oli jätetty kuolemaan, mutta oli selvinnyt. Ihan ok olis varmaan ollut teidän mielestä kuolla, jos vaikka sattui olemaan näpistelijä tai mopovaras. No,joo kyllä mäkin tulen sitten hurraamaan kun teidän mukulat kokee tollasen verilöylyn tehtyään jotain pahaa..
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.
Mun mielestä on ihan sairasta äitinä puhua tollasia juttuja lapsista, olkoot vaikka miten paha, ei sitä lasta pahoin kohtelemalla parempaa ihmistä tule. Vaan isää kustannuksia yhteiskunnalle toistan pahojen ihmisten toimsesta.
Tuossakin jutussa tää poika oli jätetty kuolemaan, mutta oli selvinnyt. Ihan ok olis varmaan ollut teidän mielestä kuolla, jos vaikka sattui olemaan näpistelijä tai mopovaras. No,joo kyllä mäkin tulen sitten hurraamaan kun teidän mukulat kokee tollasen verilöylyn tehtyään jotain pahaa..
Onnittelut puhuit juuri itsesi pussiinEli jos jonkun äidin mielipide on mielestäsi kova niin tämän lapsi jos tekeekin rikoksen ja saa selkäänsä niin HURRAAT. vai perutko puheesi?
Alkuperäinen kirjoittaja Nomen est Omen:Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:Onkohan toi joku mamujen juttu?
missähän tossa älyhoi mamut mainitaan..
:headwall:
ai niin mut ainahan ku rikos tapahtuu niin eihän se voi olla suomalainen, eihän?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.
Onnittelut puhuit juuri itsesi pussiinEli jos jonkun äidin mielipide on mielestäsi kova niin tämän lapsi jos tekeekin rikoksen ja saa selkäänsä niin HURRAAT. vai perutko puheesi?
Jep vahingonilo on tottakai kaikista suurin nautintoni.
Alkuperäinen kirjoittaja Omatunto muistuttaa:Silmä silmästä ei kuitenkaan ole meidän tämän hetken yhteiskunnan mukainen ratkaisu. Ei aikuiselle, ei lapselle.
Jos joku palstalainen kiduttaisi koiraa, ei olisi oikein kiduttaa ko. palstalaista vaikka hän itse kokisi sen oikeudenmukaiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
Tulkaa sitten huutelemaan jos mun lapset aikanaan tekee jotain tollaista. Mä kasvatan kunnon lapsia jotka ei kiduta eläimiä tai muita lapsia. Se on helppoa kasvattaa sellainen. Lapsen tarvii vain oppia empaattiseksi. Ei_mitään_muuta. En enää kommentoi OMIA VAUVOJANI koskien mitään alhaisia kommentteja. Mun vauva 1v ja toinen vasta kohdussa ja jo täällä jotkut aikoo päätänsä. Vaikka en itse syyllistänyt ketään viatonta missään vaiheessa. Puhukaa vaikka seinille. Veikkaan että ette ole ikinä kokeneet mitään pahaa nuoruudessanne 14 vuotiaina.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
Tulkaa sitten huutelemaan jos mun lapset aikanaan tekee jotain tollaista. Mä kasvatan kunnon lapsia jotka ei kiduta eläimiä tai muita lapsia. Se on helppoa kasvattaa sellainen. Lapsen tarvii vain oppia empaattiseksi. Ei_mitään_muuta. En enää kommentoi OMIA VAUVOJANI koskien mitään alhaisia kommentteja. Mun vauva 1v ja toinen vasta kohdussa ja jo täällä jotkut aikoo päätänsä. Vaikka en itse syyllistänyt ketään viatonta missään vaiheessa. Puhukaa vaikka seinille. Veikkaan että ette ole ikinä kokeneet mitään pahaa nuoruudessanne 14 vuotiaina.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
Sä oot tosipaljon vaan puhunut tällä palstalla, että lapset on pipipäitä luonnostaan, eikä vanhempien osuus siinä paina. Kuvitteellisista tilanteista kun nyt puhutaan, niin tämä ajatus, että "silmä silmästä" yhdistettynä tähän uutiseenkin on sun mielikuvituksen keksimää, eihän se ole missään sanottu esim että kyseinen poika on pahantekijä. Joten ihan yhtälailla tässä voidaan kysyä myös yhtä kuvitteellinen tilanne sinulle päin omista lapsistasi. Mutta ilmeisesti kysymys oli isku vyön alle joten vastauksen sainkin jo tietää. Että kannattamasi "silmä silmästä " ajatusmaailmaa koskee kaikkia muita kuin omiasi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
Sä oot tosipaljon vaan puhunut tällä palstalla, että lapset on pipipäitä luonnostaan, eikä vanhempien osuus siinä paina. Kuvitteellisista tilanteista kun nyt puhutaan, niin tämä ajatus, että "silmä silmästä" yhdistettynä tähän uutiseenkin on sun mielikuvituksen keksimää, eihän se ole missään sanottu esim että kyseinen poika on pahantekijä. Joten ihan yhtälailla tässä voidaan kysyä myös yhtä kuvitteellinen tilanne sinulle päin omista lapsistasi. Mutta ilmeisesti kysymys oli isku vyön alle joten vastauksen sainkin jo tietää. Että kannattamasi "silmä silmästä " ajatusmaailmaa koskee kaikkia muita kuin omiasi.
Alkuperäinen kirjoittaja :O:menikö herne nekkuun? itse tämän aloitit kuinka hyväksyt kidutamisen jne...ethän sä voi tiätää mitä lapsista teininä tulee vaikka kuinka hyvin kasvatat,lapset menee myös kavereitten pillin mukaan hakee hyväksyntää jne.
tässä tapauksessa tuskin on edes kyse mistään eläinten kidutamisesta,ja tosta pään aukomisesta aika hyvin sä osaat myös arvostella ja aukoa..
Alkuperäinen kirjoittaja :O:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
luin muuten tämän ketjun jossa haukuttiin MUITTEN lapsi k-pääksi,nyt vika onkin kasvatuksessa
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:Ei ole kyllä noilla aikuisilla ihmisillä kaikki inkkarit kanootissa....käsittämätön teko.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:...Taitaa hyvä rouva äitiyslomalainen olla hieman herkässä tilassa....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja :O:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Alhaista sotkea jo varmaan viidellä argumentilla mun viaton lapsi väkivaltatekoihin "Kun sun lapsi tekee, repii lintujen siipiä, kissojen silmiä jne".
luin muuten tämän ketjun jossa haukuttiin MUITTEN lapsi k-pääksi,nyt vika onkin kasvatuksessa
Näinhän se meni mm. siinäkin ketjussa, ja tämä nyt tietenkin on hänen mielestään henkilökohtainen hyökkäys kun kysyy keskustelussa kuvitteellisen kysymyksenTaitaa hyvä rouva äitiyslomalainen olla hieman herkässä tilassa ja minusta kun tuntuu, että liekkö kokenut joskus niin kovia ettei ole niistä vieläkään ylipäässyt. Minä olen onneksi, muulla keinoilla tosin kuin vihaamalla ja väkivaltaa lietsomalla.