14 vuotiasta kidutettiin raa'asti Espoossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
*Miettii omaa nuoruuttaan ton ikäsenä*
Silloin oli pari mun ikäistä tyyppiä jotka olisivat kyllä ansainneet omalla käytöksellään helposti tuollaisen muilutuksen.

Mutta en hyväksy viattomiin kohdistuvaa väkivaltaa ikinä. En ota kantaa tapaukseen kun en tiedä enempää.

samanikäisten nahistelut on ihan ok ja nuoruuteen kuuluvaa kukkoilua,mutta sinustako on ok,että 26 vuotias mies pahoinpitelee 4 kaverinsa kanssa 14 vuotiaan lapsen henkihieveriin?

Ja että pahoinpitely jatkuu useita, useita tunteja niin että uhri on välillä tajuton...?

Ihan kamalaa jos tälläistä aletana hyväksyä sillä ajatuksella, että joku varmasti ansaitsee tulla pahoinpidellyksi. Millainen yhteiskunta meille täällä on muodostumassa jos villin lännen lait alkaa jyllätä ihmisten mielissä... KUKAAN ei ansaitse tälläistä kohtelua, oli millainen pahis tahansa. Jos uhri on alunperin ollut joku nilkki ja tehnyt pahojaan, niin niistä teoista hänet tulisi tuomita ihan muualla kuin missään jengi muilutuksissa...

Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.

Mun mielestä ne olis pitänyt laittaa kidustukseen. 14 vuotias tajuaa jo oikean ja väärän joten vanhempia ei voi syyttää. Rikollisuus ja väkivalta ton ikäisenä on jo ihan oma valinta.

Mutta kun et tiedä oliko tämä 14v uhri samanlainen vai ei niin et voi yleistää, että oikeus tässä tapahtui... hän saattaa olla ihan yhtä viaton kuin ne kissat...

Kuinka saatanan sairasta porukkaa täällä netissä liikkuu, itteäni alko heti vituttaa tollaset vitun sairaat luuserit ketkä potkii päähän jotain 14 vuotiasta poikaa... siis miettikää polttaa lusikalla ja survoo luita MITÄ VITTUA? noihan pitäis hirttää! ilomielin potkisin noita päähän ja kysyisin onko kivaa?

Mun logiikka: Viattomia ei saa kiduttaa IKINÄ. Ilkeitä k-päitä jotka kiduttavat ensin saa kiduttaa. Siis sellaiset ilkeät jotka tajuavat tekonsa. samaa pätee itseeni. Jos kiduttaisin vaikka koiraa niin mua saisi kiduttaa samalla lailla takaisin ja kokisin sen oikeudenmukaiseksi. Olen ajatellut koko ikäni niin että muita tulee kohdella kuten he kohtelevat ja sama itseeni.

Jollakin huomautettavaa mun logiikasta?

Biologian ja kasvatustieteen mukaan lapsen logiikka ( aivot täysin kehittyneet ) on 100% aikuisen tasolla 15 vuotiaana. *välihuom*
Ehkä sitten on hyväksyttävämpää ajatella silmä-silmästä rangaistusta muidenkin?

Enkä nyt puhu siitä lehtijutusta. Enkä viittaa siihen kirjoituksellani.

Mites se Imatralainen 17 vuotias joka suunnitteli murhan 14 vuotiasta tyttöä kohtaan ja toteutti sen painamalla tytön pään ojaan kengällä kun tyttö oli palaamassa treeneistä illan pimeydessä. Missähän vaiheessa se 17 vuotias lakkasi olemasta lapsi itsekin?

Vitun ääliö, koira on eläin ja ihminen on aivan eri arvoinen kuin eläin, tottakai tunnen vihaa noita eläintenkiduttajiakin vastaan ja varsinkin jos oma koira kyseessä mutta se että vertaat koiraa ihmiseen on aika helvetin tyhmää. Ja muuten, kaikki 14wee pojat eivät välttämättä kiduta koiria vaikka aukovatkin päätään hahaha :)

Muistan miten ne 14 vuotiaat repi eläviltä kissoilta silmiä päästä ja järjestelmällisesti varasti muitten lasten mopoja ja kiristi jengiä. Mikähän olis ollut oikea rangaistus sitten niille. Nyt ne ei saaneet muuten mitään rangaistusta tekosistaan ikinä. Niiden lapsista tulee aikanaan varmaan samanlaisia kullanmurusia.

Mun mielestä ne olis pitänyt laittaa kidustukseen. 14 vuotias tajuaa jo oikean ja väärän joten vanhempia ei voi syyttää. Rikollisuus ja väkivalta ton ikäisenä on jo ihan oma valinta.

Eihän tässä jutussa ollut kyse siitä että tuo 14 - vuotias olisi tehnyt jotain tuollaista? Miten tuo edes liittyy tähän mitenkään? Eikä kyllä mun mielestä vaikka olisi repinyt silmiä ja kiristänyt yms. niin en mä silti haluaisi että sellaista ihmistä pahoinpideltäisiin useaan otteeseen yli 10 vuotta vanhempien miesten / naisten toimesta. Kyllä aina löytyy jokin muu ratkaisu kuin väkivalta. Kukaan täysin mieleltään terve tuskin repisi kissojen silmiä irti, joten varmaan joku suljettu osasto ja psukiatriset tutkimukset olisi ollut paras vaihtoehto eikä pahoinpitely....

Yhteistyössä