15-vee olisi muuttamassa omilleen *huokaus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Päivänkakkara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anteeks nyt, mutta mitä poika itse maksaa, jollei edes ruokiaan ja taloustarvikkeitaan? Vuokran, puhelimen ja vaatteet? Joo tiedän ettei kuulu muille, mutta kuulostaa kummalliselta, että työssäkäynnistä ja avokätisestä rahanjaosta huolimatta tekee jatkuvasti tiukkaa. Rööki ja juominen toki on tunnetusti kallista hommaa...

Vuokransa,bussikorttinsa,puhelimensa,vaatteensa,oppikirjansa nyt niinkuin esimerkkinä.Paljonko kuvittelet että 17 vuotiaalle maksetaan muutamasta tunnista palkkaa mitä tekee?Ihan joka ilta ei jaksa töissäkään olla kun aamulle menee kolmena päivänä kuuteen toihin,on kolme tuntia,päiväksi kouluun ja iltaviideltä taas tunniksi pariksi töihin.Opiskelijoille ei makseta kovin montaa euroa tunnille palkkaa,eli tosi paskapalkalla tekee mutta kannatti,sai kesätyöpaikan siitä ensikesäksi.Kirjat ne kalliita on,samoin kaikki pakollinen koulun määräämä osallistuminen erilaisiin 'pippaloihin' jotka maksetaan omasta pussista.Enkä tarjoita iltarientoja.
Poika myös säästää jokaisen liikenevän sentin kun lähtee keväällä kuukaudeksi Japaniin,ei riitä rahat viinaan eikä tupakkaan.Avokätinen rahanjako tarkoittaa isänsä osalta kitusummaa elareina,mä en maksa elareita lainkaan koska mulla on itsellä kaksi muutakin alaikäistä lasta,osapäivätyö joka loppuu kuukauden päästä.Ei ne mun avustukset kovin isoja ole,mutta pärjätään kyllä.
Poika hoitaa opintonsa kunnialla,käy töissä samalla ja haaveilee matkasta johon on jo kauan säästänyt.Autan sen minkä voin.

Veikkaan että tyttö vain kokeilee rajojaan. Sisimmässään tietää, että olet turvallinen ja huolehtiva äiti etkä kuitenkaan häntä päästä, mutta testaa sinua ja kapinoi turvallisesti. :) Ja kyllähän tuossa iässä moni kämpästä huolehtii - kokonaan toinen juttu on, että suurin osa ei yksin asumisesta omin voimin selviäisi kuitenkaan. 15-vuotias on vielä tosi lapsi.

[QUOTE="akka";25082281]Vuokransa,bussikorttinsa,puhelimensa,vaatteensa,oppikirjansa nyt niinkuin esimerkkinä.Paljonko kuvittelet että 17 vuotiaalle maksetaan muutamasta tunnista palkkaa mitä tekee?Ihan joka ilta ei jaksa töissäkään olla kun aamulle menee kolmena päivänä kuuteen toihin,on kolme tuntia,päiväksi kouluun ja iltaviideltä taas tunniksi pariksi töihin.Opiskelijoille ei makseta kovin montaa euroa tunnille palkkaa,eli tosi paskapalkalla tekee mutta kannatti,sai kesätyöpaikan siitä ensikesäksi.Kirjat ne kalliita on,samoin kaikki pakollinen koulun määräämä osallistuminen erilaisiin 'pippaloihin' jotka maksetaan omasta pussista.Enkä tarjoita iltarientoja.
Poika myös säästää jokaisen liikenevän sentin kun lähtee keväällä kuukaudeksi Japaniin,ei riitä rahat viinaan eikä tupakkaan.Avokätinen rahanjako tarkoittaa isänsä osalta kitusummaa elareina,mä en maksa elareita lainkaan koska mulla on itsellä kaksi muutakin alaikäistä lasta,osapäivätyö joka loppuu kuukauden päästä.Ei ne mun avustukset kovin isoja ole,mutta pärjätään kyllä.
Poika hoitaa opintonsa kunnialla,käy töissä samalla ja haaveilee matkasta johon on jo kauan säästänyt.Autan sen minkä voin.[/QUOTE]

Kunnianhimoinen poika sulla, eikä mikään vanhempiensa elätti, kuten ensin hätäisesti päättelin. Tuntuu, että laiskuus ja pummaaminen on niin monella vanhemmallakin ihmisellä toinen luonto, ettei meinaa muistaa, että ahkeriakin nuoria löytyy.:)

Yhteistyössä