16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asiallisia mielipiteitä kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Asiallisia mielipiteitä kiitos

Vieras
Eli 10-vuotias poikani on kirjoilla isänsä luona, ja asuu siis hänen kanssaan. 3 muuta lasta asuu minun kanssani. Minun, eli äidin luona poika on joka toinen viikonloppu+kaikki lomat koulusta.
Pojan isä, erosi reilu vuosi sitten exästään, ja tapasi aika pian uuden naisystävän.(vaihtaa naisia nykyään aika tiuhaan) Eli n. vuoden on seurustellut tämän nykyisen naisen kanssa.Eivät asu virallisesti yhdessä, käytännössä katsoen kyllä. Tämä nainen siis asuu exäni ja poikani talossa.
Nyt viimeiset 3kk on mennyt niin, että kun poika tulee perjantaisin meille koulun jälkeen, niin heti launtai aamuna tämä nainen soittaa pojalleni ja kysyy että miten menee, mitä teette ja mitä suunnitelmia päiväksi. Lopettaessaan puhelun sanoo aina että suukkoja ja halauksia, sekä rakastan.
Myös ylimääräiset lomat ja matkat mitä poika on luonani, niin tämä nainen soittaa jo heti vuorokauden kuluttua pojalleni ja tenttaa mitä olemme tehneet ja muistaa painottaa rakkauttaan poikaani kohtaan.
Hiihtolomallakin olimme risteilyllä, niin jo tämä nainen soitti heti vuorokauden päästä pojalleni että miten menee, onko ollut kivaa ja lähetteli taas puhelimen välityksellä suukkoja pojalle.

Minua tämä jotenkin ihmetyttää. Poika on luonani vain kahtena viikonloppuna kuukaudesta ja toivoisin että voisimme keskittyä nauttimaan tästä ajasta, ilman että tämä pojan isän uusi nainen soittaa joka ikinen kerta kun poika on luonani. Pojan isä ei koskaan ole soitellut viikonloppuisin, vaan on antanut meidän viettää perheemme kanssa aikaa ja tehdä mukavia asioita pojan kanssa. Toki jos jotain akuuttia on, niin sitten on soiteltu puolin sun toisin, ei muuten.
Meillä on pojan kanssa oikein hyvä ja lämmin suhden, puhumme paljon asioista ja näytämme tunteemme, niin hyvät kuin huonotkin.

En vain voi ymmärtää miksi tuo nainen soittaa joka kerta pojalle, kun poika on luonani. Itse jos ajattelisin tilanteen toisin päin, niin en oikeasti viitsisi häiritä lapsen ja äidin välistä viikonlopun viettoa. Onko tämä nainen niin epävarma itsestään, että pelkää että poika unohtaa hänet täällä äidin luona ollessaan..jolloin hän muistuttaa poikaa olemassa olostaan näillä puheluilla?!
Vai eikö se nainen oikeastaan ymmärrä, että hänen puhelut saattavat näin pidemmän päälle tuntua minusta loukkaavilta.

Mitä olette mieltä asiasta?? Olenko oikeutettu tuntemaan näin kuin tunnen..Vai ylireagoinko mielestänne?

Millainen tämän naisen tausta on? Voisiko hän hän yksinkertaisesti olla niin kiintynyt poikaasi?...Tuli mieleen että josko hän itse on lapseton, mutta erittäin lapsirakas, joka ei syystä tai toisesta ole koskaan saanut omia lapsia ja nyt kun on saanut "poikapuolen" on tähän erittäin kiintynyt...Mutta mielestäni hänen pitäisi silti kunnioittaa sinun ja pojan yheistä aikaa...ehkä voisit yrittää ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan...

Onko äitipuolella syytä epäillä että poika ei saa tarpeeksi rakkautta ja huomiota luonasi (jolloin yrittää kompensoida rakkauspulaa)?
Muussa tapauksessa hän käyttäytyy erittäin tunkeilevasti.

miten poikasi suhtautuu puheluihin? pitääkö poikasi naisesta?

mielipidettä on hankala muodostaa kun ei tiedä naisesta mitään, onko hänellä omia lapsia vai ei, minkä ikäinen jne

en ehkä kokisi asiaa kuten sinä vaan olisin mielissäni, että pojalla on noin välittävä äitipuoli elämässään.

Anoppi oli nuorempana samanlainen soitti pojalleen 2 kertaa viikossa ja kyseli ummet ja lammet kaikki meidän tekemiset.. Onneks omat vanhemmat ei harrasta tuollaista touhua.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Onko äitipuolella syytä epäillä että poika ei saa tarpeeksi rakkautta ja huomiota luonasi (jolloin yrittää kompensoida rakkauspulaa)?
Muussa tapauksessa hän käyttäytyy erittäin tunkeilevasti.

No viikonloppuisin vietämme aikaa yhdessä...käymme luistelemassa, uimassa, teemme hyvää ruokaa, saunomme ym. Halauksia ja läheisyyttä poika saa,ja iltaisin hyvän yön suukot ja halit :) Ja kyllä minäkin pojalle sanon että rakastan häntä.

Niin tämä äitipuoli on minua vanhempi...himpun verran yli neljänkymmenen.(Itse olen 35) Hällä on kaksi lasta.. joista toinen asuu isällään ja toinen tämän naisen kanssa. Lapset ovat 14-17..siltä väliltä..

Kannattaa puhua tästä pojan isän ja uuden naisen kanssa. Kyllä sinulla on oikeus toisinaan viettää laatuaikaa poikasi kanssa. Toisaalta tuskin uusinainen pahaakaan tarkoittaa, mutta ei ehkä ymmärrä, että se saattaa häiritä sinua. Puhuminen kunniaan!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisko olla että olet itse hieman mustasukkainen sun lapsestas? Kukaan muu ei saa rakastaa eikä välittää hänestä kuin äiti?

Varmasti jokainen vanhempi haluaa lastaan rakastettavan, mutta liika tunkeilu on liikaa. Sanoisin AP:lle että jos asia sinua häiritsee, niin silloin sinulla on oikeus tuntea niin. Tuon harmistuksen leimaaminen mustasukkaisuudeksi tai miksi tahansa on vain nimittelyä. En osaa neuvoa miten sinun kannattaisi lähteä muuttamaan tilannetta, vai kannattaako lainkaan, mutta omille tunteillesi sinun ei tarvitse etsiä oikeuitusta. Itse varmaan ottaisin yhteyttä tähän äitipuoleen ja pyytäisin että hän kunnioittaisi sitä suhteellisen pientä aikaa minkä saat viettää poikasi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisko olla että olet itse hieman mustasukkainen sun lapsestas? Kukaan muu ei saa rakastaa eikä välittää hänestä kuin äiti?

Varmasti jokainen vanhempi haluaa lastaan rakastettavan, mutta liika tunkeilu on liikaa. Sanoisin AP:lle että jos asia sinua häiritsee, niin silloin sinulla on oikeus tuntea niin. Tuon harmistuksen leimaaminen mustasukkaisuudeksi tai miksi tahansa on vain nimittelyä. En osaa neuvoa miten sinun kannattaisi lähteä muuttamaan tilannetta, vai kannattaako lainkaan, mutta omille tunteillesi sinun ei tarvitse etsiä oikeuitusta. Itse varmaan ottaisin yhteyttä tähän äitipuoleen ja pyytäisin että hän kunnioittaisi sitä suhteellisen pientä aikaa minkä saat viettää poikasi kanssa.

Kiitos..Asiallisesti kirjoitit :)

Yhteistyössä