1v10kk ei syö vielä itse..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karo

Vieras
Onko muita joiden 1v10kk ikäiset ei syö vielä itse lusikalla? Meillä ei sitten millään ala siihen hommaan.. Millä saisi houkuteltua? Silloin tällöin saattaa lusikallisen ottaa mutta ei varmasti toista.. Helpottas huomattavasti kun oppis its syömään. Ei iitsisi sen takia tarhaankaan laittaa että siellä oppisi...

No meillä ei syö vielä 2 vuotias, osaa kyllä mutta ei suostu. Johtuu varmaan siitä että on helpompaa kun äiti syöttää. Täytyy vaan jaksaa kehua kuinka hienosti syö ja ostaa vaikka joku hieno lusikka tai jotain :)

Meidän poitsu oppi 1v4kk tarhaan mennessään syömään ite, mutta auta armias kun ollaan kotona... Ei suostu ite syömään yhtään ja ikää on just toi 1v10kk.

Meil on 1v11kk ja ihan suoraan uhman piikkin pistän et ei syö itse, kun ei syö syötettynäkään. Hän itse, mutta mielenkiinto ei riitä edes puoleen lautaseen.. Ellei ole jotain herkku ruokaa. Kyllä se tästä, pikku hiljaa. Harjotus tekee mestarin. :)

Oi ihanaa. Vaihdetaan. Meidän neiti ei ole vuoteen antanut syöttää ja se on ihan tajuton haaveilija syödessään! Puuroon menee aina 45 min ja jugurttiin parikyt minsaa.

Meidän poika oppi vasta 1 v 10 kk ikäisenä syömään tai siis osasi, muttei viitsinyt. Laitoin vaan lusikka ja lautanen naaman eteen ja sanoin, että pistelepäs. Ja jos ei syönyt itse, jäi nälkä ja kohta maistui. Se oli nopea koulu se. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Meil on 1v11kk ja ihan suoraan uhman piikkin pistän et ei syö itse, kun ei syö syötettynäkään. Hän itse, mutta mielenkiinto ei riitä edes puoleen lautaseen.. Ellei ole jotain herkku ruokaa. Kyllä se tästä, pikku hiljaa. Harjotus tekee mestarin. :)

Meillä on kyllä muuten itseasiassa ihan sama homma tällä hetkellä, että ei oikein söis ollenkaan... :headwall: :headwall: :headwall:

Meillä ei poika millään olis syöny ite, en syöttänyt enää, se selvisis sillä =) Sanoin vaan että noin iso poika osaa syödä ite ja kehuin ja kannustin ja sanoin että äiti ei enää syötä.. Pari päivää meni sörkkimällä ja kiukkuamalla mutta kun nälkä tulee ja äiti vieressä auttaa niin menee ruoka suuhun
=)

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:

Meillä on kyllä muuten itseasiassa ihan sama homma tällä hetkellä, että ei oikein söis ollenkaan... :headwall: :headwall: :headwall:

Juu täälläkään ei syötäis ollenkaan jos ite saisi päättää.. Ikää just toi 1v10kk.

Yhteistyössä