2 koiraa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Tekisi mieli ostaa toinen koira. Meillä on aikuinen valkoinenpaimenkoira narttu ja tekisi niin mieli hakea afgaaninvinttikoira... Aina ollut haaveena afgaani..

Mutta asutaan rivarissa 100neliöö ja pihaa aika vähän.. Toki koirat pääsee joka päivä lenkille ja irti juoksemaan metsässä mutta onko ihan tyhmä idea ottaa toista koiraa..Olen kuullut että rivariin ei muka voi ottaa kuin yhden koiran. Mihin lie perustuu..

Miksi rivariin ei muka voisi ottaa 2 koiraa??? Mielestäni ei ole mitään väliä asunnon tai pihan koolla, sisällähän ei ole tarkoitus riehua. Kunhan koirat pääsevät tarpeeksi usein lenkkeilemään ja ulos riehumaan ja niiden kanssa harratetaan niin ei mitään ongelmaa ole.

Ei kai tuohon mitään estettä oo. Meillä kaks terrieriä 60 neliöö kaksio. Tietty se pitää ottaa huomioon jos tosiaan eivät tuu toimeen keskenään, et saatko ne sit eroteltua eri huoneisiin jne... Meillä noita ei voi keskenään jättää samaan tilaan kovin pitkäks aikaa. Siis jos on kotona ni saavat olla ihan vapaana, mutta ku lähetään johki ni koirat on erotettu portilla. Ja ihan siks et tuo narttu penikka härnää vanhempaa niin kaun et sil palaa käämit. Joten kun en voi olla varma osaavatko sit lopettaa ajoissa, kun ovat keskenään ni ihan turvallisuus syistä ovat erillään. Mut muuten tulevat mitä manioimmin juttuun, nytkin nukkuvat vierekkäin tossa lattialla.

Meillä on kaksi iso koiraa 85m2 rivarissa. Ei varmasti oltaisi tähän noita otettu mutta kun koirat oli jo tulleet perheeseen kun muutettiin lasten takia helpompaan paikkaan niin mikäs tässä. Hyvinhän nuo tohon mahtuu kun laittaa mahtumaan :)

Mun mielestä asunnon koko ei juurikaan ratkaise koirien määrää kun puhutaan parista kolmesta koirasta. Ainakin meillä koirat eivät sisällä tee muuta kuin nukkuvat, syövät ja ovat rapsuteltavina. Siihen ne eivät paljonkaan tilaa tarvitse. Mulla oli kaksi koiraa jo silloin kun asuin 30 neliön yksiössä. Riehumiset hoidetaan sitten ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Olen kuullut että rivariin ei muka voi ottaa kuin yhden koiran. Mihin lie perustuu..

No tuo nyt on ihan tuulesta temmattu juttu. Sen paremmin ok-taloonkaan ei sovellu edes yksi koira ellei se olla ulkona tarpeeksi.
Itsehän sen tiedätte mahtuuko teillä "pyörimään jaloissa" 2 koiraa ja miten lenkitys ym sujuu. Seuraahan niillä on toisistaan jos ovat yksin päivisin.

Yhteistyössä