2-viikkoinen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo jokainen tavallaan..kaikki pitää sallia tai on suvaitsematon. En tajua että viedään kaksiviikkoinen hoitoon juhlimisen takia, silloin on kyse ongelmista äidin ja lapsen välillä. Masennusta, välinpitämättömyyttä tms.Mutta parempi että vie hoitoon kuin että jättäisi yksin kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
voi jumankauta! TODELLAKIN sekopäistä viedä tuon ikäinen hoitoon. ja usein nämä äitit jotka vievät tuon ikäisen hoitoon ja valittavat tekevänsä sen "oman hyvinvoinnin ja jaksamisen takia" ovat vaan todellisuudessa sen kännin perässä kipeästi. oman jaksamisen takia sen ajan vois käyttää johonki muuhun ku kännäämiseen. kuinka virkku sitä onkaan baari illan jälkeen.

Oletkos ikinä kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?????

Jos et niin kannattas taas pikkasen ajatella mitä kirjottelet.Ei millään pahalla mutta tuskin tiedät taustoja minkä takia lapsi on menossa hoitoon. Saat toki vapaasti tuomita ilman tarkempia tietoja,mutta onko sekään niin fiksua

No onko viina nyt siihen se apu sitten? Ai että baarissa voi ravata jos vaan "on niin kauhea masennus".. Jos mä tahdon tuulettumaan välillä niin en tod. lähde kapakkaan vaan esim leffaan, salille tai ystävien kanssa syömään. Mun mielestä baareilu on vähän väärää ajanvietettä pikkuvauvan äidille. Olen konservatiivinen ja vanhanaikainen mutta jos niitä lapsia hankitaan niin sitten ei tarvitse kapakoissa enää juosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Itse en veisi, mutta jos joku kokee, että kaksiviikkoinen täytyy laittaa hoitoon, on lapsen luultavasti todella parempi olla hoidossa yö tai pari.
Ja nyt kun tässä on lupaava sota nousemassa, niin sanottakoon, että mielestäni sama pätee subjektiiviseen hoito-oikeuteen:)

Peesi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma80:
Alkuperäinen kirjoittaja topsehiini:
Alkuperäinen kirjoittaja kikka:
voi jumankauta! TODELLAKIN sekopäistä viedä tuon ikäinen hoitoon. ja usein nämä äitit jotka vievät tuon ikäisen hoitoon ja valittavat tekevänsä sen "oman hyvinvoinnin ja jaksamisen takia" ovat vaan todellisuudessa sen kännin perässä kipeästi. oman jaksamisen takia sen ajan vois käyttää johonki muuhun ku kännäämiseen. kuinka virkku sitä onkaan baari illan jälkeen.

Oletkos ikinä kärsinyt synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?????

Jos et niin kannattas taas pikkasen ajatella mitä kirjottelet.Ei millään pahalla mutta tuskin tiedät taustoja minkä takia lapsi on menossa hoitoon. Saat toki vapaasti tuomita ilman tarkempia tietoja,mutta onko sekään niin fiksua

No onko viina nyt siihen se apu sitten? Ai että baarissa voi ravata jos vaan "on niin kauhea masennus".. Jos mä tahdon tuulettumaan välillä niin en tod. lähde kapakkaan vaan esim leffaan, salille tai ystävien kanssa syömään. Mun mielestä baareilu on vähän väärää ajanvietettä pikkuvauvan äidille. Olen konservatiivinen ja vanhanaikainen mutta jos niitä lapsia hankitaan niin sitten ei tarvitse kapakoissa enää juosta.

Koettakaa nyt edes yrittää lukea tuo alkuperäinen teksti!
Baarista / bilettämisestä ei olla puhuttu mitään! Eikä muistakaan syistä miksi se vauva on hoitoon menossa. Muistaako kukaan, kun vielä 70-luvulla äitiysloma on kestänyt vain jonku hassut 3kk? Onko koko 70-luvun populaatio sitten ihan kieroutunutta, kun on muksut pitänyt vielä noin pienenä hoitoon? Suhteuttakaa vähän, jookos...

En minäkän nähnyt tuossa ap:n kirjoiuksessa syytä siihen miksi vauvaa oltiin hoitoon viemässä, eli sen perusteella en voi asiaa arvioida. Niitä minunmielestäni oikeita syitäkin löytyy,samoin kuin niitä mitä en ymmärrä.

Muutama on tässä arvostelut miten äiti muka voi olla jo kahdessa viikossa uupunut loppuun. Itse olin ensimäisestä raskaudesta sairaskirjoissa jo heti puolenvälin ja kaikkea kamalaa noihin kuukausiin liittyi. Omien fyysisten ongelmieni varjosta pahimmiksi nousivat pelot mitä mielessä liikkui. Olin varma ettei lapsella ollut kaikki hyvin, että nuo ongelmat oli merkki siitä jne. Sektioa edeltävät viikot olin aivan paniikissa enkä meinannut saada nukuttua. Silloin kun omat kivut hetkellisesti helpottivat niin henkiset kivut nousivat pintaan. En edes tiedä miten tuossa kunnossa olisin saanut vauvan synnytettyä.

Vauvan syntymän jälkeinen viikko oli kuin unelmaa, tuntui että jaksaisin vaikka mitä, vaikkei tuolloinkaan nukuttua saanut. Vähän ennen kuin lapsi täytti 2 viikkoa tuli se romahdus, tuntui etten pääsisi ylös millään. En jaksa tässä tarkemmin selittää, menee lähelle Kyykerön kirjoitusta. Minun ei tarvinut viedä vauvaa hoitoon koska mieheni sai järjestettyä itsensä vapaalle seuraaviksi viikoiksi ja hän hoiti vauvaa yöajat. Ilman miestäni olisi lapsi varmaan jäänyt hoitamatta, eli jos olisin ollut yksinhuoltaja toivoisin syvästi että olisin saanut hommattua vauvan jonnekin hoitoon.

Aikanaan tuokin helpotti ja opin jopa nauttimaan vauvasta. Nyt toista odottaessani pelkään jo tulevaa.

No mä en ite ikinä veis, jos ei joku hätätilanne olis. Mulle tarjottiin just 6kk lasta viikox hoitoon... Ekana tuli mieleen, et kuka voi olla vauvastaan erossa viikon :o En ottanut, ei ois äidillä ollu edes mitään suunnitelmissa, kunhan halus lapsestaan eroon...

Alkuperäinen kirjoittaja Niskavuoren Heta:
eiköhän jokainen äiti tai isä tee tyylillänsä.ei se vauva siitä järkyty jos nyt on sellainen meno tai tilanne esim todellinen väsy tms...ni yks yö hoidossa...

Mä tein tuosta yks kerta aloituksen... Siis edellisessä Kaksplussassa oli juttu, psykologin mielestä vauva itseasiassa ei pystykään käsittelemään esim. yön eroa äidistä tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onneks ei asuta Kiinassa, siellä kun vauvat viedään täyshoitoon 3-4 viikkoisina ja äidit menee takaisin työelämään...

Ajatella
:D Samoin myös mm. Belgiassa. Siinähän valitsee pitääkö kuukauden lomaa ennen vai jälkeen synnytyksen. Suomalaiset akat vaan jaksaa narista

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:
Onneks ei asuta Kiinassa, siellä kun vauvat viedään täyshoitoon 3-4 viikkoisina ja äidit menee takaisin työelämään...

Ajatella
:D Samoin myös mm. Belgiassa. Siinähän valitsee pitääkö kuukauden lomaa ennen vai jälkeen synnytyksen. Suomalaiset akat vaan jaksaa narista

Jees, mut monet jäis kotia pidemmäksikin aikaa jos vain olis rahallisesti mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja DakotanEmo:

Ajatella

Jees, mut monet jäis kotia pidemmäksikin aikaa jos vain olis rahallisesti mahdollista.

Ajatella
:D Eikös se nyt ole ihan itsestään selvää :D

Vaikka tuollainen tuntuis kamalalta eikä itse koskaan tekisi noin, niin sille ei voi mitään jos joku tekee niin. Se kun on jokaisen oma valinta.

Jos vie lapsen hoitoon 2vko:n ikäisenä bilettämisen takia, niin alkaako sossu viemään lapsen huoltajuutta....tuskin. On eri asia jos vanhemmat koko ajan ryyppäävät ja lapset ovat heitteillä.

Ja ei mun tyttö ei mennyt hoitoon 2 viikon ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Vaikka tuollainen tuntuis kamalalta eikä itse koskaan tekisi noin, niin sille ei voi mitään jos joku tekee niin. Se kun on jokaisen oma valinta.

Jos vie lapsen hoitoon 2vko:n ikäisenä bilettämisen takia, niin alkaako sossu viemään lapsen huoltajuutta....tuskin. On eri asia jos vanhemmat koko ajan ryyppäävät ja lapset ovat heitteillä.

Ja ei mun tyttö ei mennyt hoitoon 2 viikon ikäisenä.

No tää on nyt vähän sitä mitä itekin mietin ja mikä vaivaa.
Eli missä vaiheessa ajatellaan sitä vauvaa?
Ok, nyt on "vasta" kaksi kertaa ollut hoidossa ja vanhemmat viihteellä, mutta missä vaiheessa se oikeesti on VÄÄRIN!! Eihän lastenhuollossakaan noin pientä pompotella ympäriinsä, jotta edes johonkin kiintyy.
Ja siis varmasti kiintyy myös vanhempiinsa, mutta toivottavasti nyt joku tästä ymmärtää sen mun pointin.
Ja kyllä mun mielestä hoitajallakin on tietty vastuu, että pitäis ihan rohkeesti kieltäytyä ottamasta!

Yhteistyössä