**2007 LOKAKUUN HERHILÄISET**viikko 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mammoliino Mitä jos ilmoittaisit, ettet valitettavasti ristiäisiin pääse, kun samaan aikaan on talvella sovittu meno ja se on jo maksettukin. Laita ristiäiskortti ja -lahja jonkun vieraan mukaan tai vie ennalta. Paketoi oikein yli hienosti lahja, jotta siitä näkee ettei ole ihan huitasten vaan jotain ostettu. Ja sitten kun lapsi on kastettu ja ristiäistarjoilut varmasti päässy vauhtiin, soitat kasteonnittelut ja kyselet mikä tuli nimeksi ja miten kaste meni, miten lapsi käyttäytyi yms. Vanhemmat rakastaa puhua lapsistaan ja tykkää, kun joku on utelias. Luulisi sen jo osoittavan, että olet kiinnostunut veljesi asioista, vaikket valitettavasti ristiäisiin päässy.

Ite oon ollu kerran tilanteessa, jossa peruin odottamani ja aiemmin sovitun menon tutun juhlien takia. Ajattelin, että jos juhlissa käynti lähentäisi taas välejämme. Pöh, koko ajan miulla oli tunne, että tutulle oli tärkeempää näyttää muille, että hällä on paljon ystäviä. Ei oikein mitenkään osoittanut, että oli edes tyytyväinen, että olin juhliin tullut. Niitten juhlien jälkeen oli vaan paskafiilis ja harmitti, että olin semmosseen takia perunu kivemman menon :|

Sukulaisuussuhteet on kyllä aina kinkkisiä. Kaikkia haluisi miellyttää. Välillä vaan pitäisi miellyttää myös itseään. Mutta siehän itse lopulta teet ratkasun mitä teet. (Neuvoo täältä ihminen, joka ei koko tapaamiseen ole tulossa ;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mammoliino Mitä jos ilmoittaisit, ettet valitettavasti ristiäisiin pääse, kun samaan aikaan on talvella sovittu meno ja se on jo maksettukin. Laita ristiäiskortti ja -lahja jonkun vieraan mukaan tai vie ennalta. Paketoi oikein yli hienosti lahja, jotta siitä näkee ettei ole ihan huitasten vaan jotain ostettu. Ja sitten kun lapsi on kastettu ja ristiäistarjoilut varmasti päässy vauhtiin, soitat kasteonnittelut ja kyselet mikä tuli nimeksi ja miten kaste meni, miten lapsi käyttäytyi yms. Vanhemmat rakastaa puhua lapsistaan ja tykkää, kun joku on utelias. Luulisi sen jo osoittavan, että olet kiinnostunut veljesi asioista, vaikket valitettavasti ristiäisiin päässy.

Ite oon ollu kerran tilanteessa, jossa peruin odottamani ja aiemmin sovitun menon tutun juhlien takia. Ajattelin, että jos juhlissa käynti lähentäisi taas välejämme. Pöh, koko ajan miulla oli tunne, että tutulle oli tärkeempää näyttää muille, että hällä on paljon ystäviä. Ei oikein mitenkään osoittanut, että oli edes tyytyväinen, että olin juhliin tullut. Niitten juhlien jälkeen oli vaan paskafiilis ja harmitti, että olin semmosseen takia perunu kivemman menon :|

Sukulaisuussuhteet on kyllä aina kinkkisiä. Kaikkia haluisi miellyttää. Välillä vaan pitäisi miellyttää myös itseään. Mutta siehän itse lopulta teet ratkasun mitä teet. (Neuvoo täältä ihminen, joka ei koko tapaamiseen ole tulossa ;) )

mutta tuo ei kyllä ole yhtään hassumpi neuvo..... ;)

joten auton nokka vaan kohti Jyväskylää ja tulet meidän kanssa mökille.....siellä on varmasti hauskaa.....tulette huomaamaan että tuuti+piituli on yhtä kuin naurua ja hölmöilyjä yms. :whistle: :laugh:

Ai, ouh, voih! Ei vanhan selkä kestä |O
Meillä on poika innostunut seisomisesta ja kävelyttämisestä. Mikään muu viihdytys ei tunnu kelpaavan. Tuohon miun jalkoihin se ryömii, nykii lahkeesta ja huutaa, kunnes nostan kävelytettäväksi ja sitten ei saisikaan lopettaa. Selkä vääränä oon saanu tänään tallustella olohuonetta pitkin poikin...
Ostettiin pojalle oikeat kunnon ensiaskel-kengätkin (sandaali malli). Ajatuksena, että tottuu ajoissa kengilläkin tepastelemaan. Ja suositushan ;) on, että lapselle ostettaisiin kunnon kengät, kun alkaa nousemaan tukia vasten (Tai ainakin kenkämyyjä näin antoi ymmärtää ). Jos ei kamalia kasvupyrähdyksiä tule, niin toivottavasti näillä selvitään mahdollisimman lähelle syksyä, oli meinaan kivan hintasia :/ Eipä tuota jätkää tunnu kengät haittaavan laisinkaan, kun kokeilin. Ennemminkin noista on varmasti hyötyä askelluksen opettelussa. Kengät jalassa jätkä astuu kunnolla koko jalkapohjansa päälle, ilman tuppaa hiukan varvistelemaan.

Kuinkahan paljon tän ikästä uskaltaa seisottaa? Siis kyllähän pojasta huomaa kun väsyy ja sillon lopetetaan. Mutta voikohan liiallisesta seisottamisesta ja kävelyttämisestä olla haittaa?

Kiitoksia teille mielipitestä :heart: Vielä silti edelleen täällä kamppailen ajatusteni kanssa :ashamed: Mietinpä tuossa sitäkin, että paljonkohan kertyy matkaa jos koukkaan samalla reissulla sekä Kauhajoella, että Rutalahdella... Onhan siinä kyllä matkaa ajettavaksi :/

Tuota Hipkukan juttua mietin siltäkin kannalta, ettö mitä jos mökille lähden ja sitten alkaakin kamalasti kaduttamaan että missasin oman veljen vauvan ristiäiset :( Sitä minä pelkään eniten. Että suutuspäissäni teen nyt valinnan ja kadun myöhemmin :ashamed: On tämä hankalaa |O :kieh: Miehestäkään ei ole apua. Aikoo kompata mua tässä jutussa...

Ja vai työmatkaksikko se mökkireissu meniskin :laugh: Minähän oon sanonu että suutarin lapsilla ei ole kenkiä, että jospa tulenkin sinne mökille ilman minkäänmoisia meikkivempaimia :laugh: No ei nyt sentään. Ei saa meikäläistä lehtikuviin ilman pakkelia :D

ai niin ja muoks. Hipkukka, minä oon ymmärtänyt, että uusin suositus on että kävelemään opeteltäis ilman kenkiä :o Korjatkaa jos olen väärässä!

NYT SE ON OHI ja hengissä selvittiin,huh!!
Leikattiinkin vaan 1hammas kun se toinen ei niin akuutti ollut eikä se mua vaivaa.
Ja hintaa tuli sitten 200e :o miten se dogtor sai puolet halvemmalla?? :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
ai niin ja muoks. Hipkukka, minä oon ymmärtänyt, että uusin suositus on että kävelemään opeteltäis ilman kenkiä :o Korjatkaa jos olen väärässä!

Suosituksia löytyy joka asiassa moneen suuntaan, kuten ollaan huomattu. Ja tuonkin meille kertoi kenkämyyjä, joten olikohan hiukan puolueellinen ja tavoitteena saada kenkiä myytyä :D
Ei meitin tarkoitus olekaan koko aikaa pitää noita kenkiä. Pihalla lähinnä. Sisällä ja terassilla saa jalat olla 'vapaina'. Miekin ajattelen, että ilman kenkiä olisi paras oppia kävelemään, kengät kuitenkin hiukan rajoitaa jalan liikeratoja. Tosin tuohonkin tapahtumaan voipi mennä vielä aikaa... Ite oon noussu tukia vasten kävelemään 6kk iässä (poika samaten), mutta kunnolla kävelemään mie oon oppinut vasta 1½ vuotiaana. Saapi nähä kuinka poika seuraa äitinsä jalanjälkiä...

kiitoksia kaikille jotka venlukkaa muisti nimpparipäivänä =)

tyty nukkuu ku allakan tekiä tossa meijän sängyllä,ja enhän mie uskalla nyt mihikää lähtee tästä koneelta jos toinen sattuu heräämään,niin ihan varmasti on lattialla.

mie kävin ne ulkokukat ja pari ruukkua ostamassa,ja 50e oli selällee :o hitto et tuo raha on hupaa..oikein myrkyttää :headwall:

tuutilulla mites siun pojan työpäivä oli menny?meillä painu tyttö suorinta tietä makkoomaan..tais just äsken nousta ylös..huomenna on vielä aikasempi herätys..joutuu jo kuudeks menemään..ja saa ton 5km ajaa pyörällä jos ei vettä sada..tuleepahan pakolliset likunnatkin :D

ulkona sataa vettä..ei päässy lenkillekkään :(

venla otti ja kumahti sitten ihan suorilta polvilta selällee,oli lelulaatikkoa vasten polvillee,ja siitä se sit heittikin selällee..huuto oli kova..onneks matto oli alla pehmittämässä kumpsua..

mutta nyt taijan hiippailla hakemaan muutaman tyynyn suojavalliksi tytölle tohon sänkyyn,ja jotain jos tänä päivänä söiskin..

SANTTI: Kyselen kaverilta, miten ens viikolla sopis. Tälle viikolle olis passannu torstai tai perjantai.
Mä kun yhdistelen aina useemman jutun, jos meen kauemmaks ;)

Kuulkaas, onkos kellää tietoa, voiko äitiyslomalla käydä töissä?? Mullahan loppuu äippäloma 12.7 ja ajattelin jo ilmotella päiväkoteihin, et vois tulla viikonloppusin keikkaa tekeen.
Sitten toinen kysymys koskien KOTIHOIDONTUKEA. Luin tuolta toiselta palstalta, että joku saa yhdestä kolmekinsataa käteen kotihoidontukee. Miten semmonen on mahdollista?? Mun tietääkseni saa vain sen perusosan 294?-verot. Onnista jäi käteen vajaa 200? kuussa, eli ei sillä juhlittu. Onko Kela siis kusettanu mua pimittämällä jotain koskien kotihoidontukea?
Nythän mä saan sit sen 294?-verot plus Onnista huimat 60?-verot. Hoitolisähän on miehen tuloista riippuvainen, eikä siinä sitten tehdä keikkahommia. Eli hoitolisää haen alkuun, lopetan sen sitten, jos keikkaa riittää. Kaupunkilisää maksettais jos ois vakkari työ-tai opiskelupaikka tai on ollut väh.4kk töissä ennen äippälomaa. Mulla jää himpun verran alle.. :headwall: Tosin sitä saadessa ei voi tienata, tai se otetaan pois.
Tulikohan mun peruskysymys selväks..

Mulla oli just viime viikolla Me&I kutsut. Sain emäntänä 5 paitaa 8 eurolla!! Kannatti pitää. Nyt mietin tota 5 salaista vaatetta, mut onko se tosiaan niin, että saa vain yhden koon/sukupuolen valita? Etten voi valkata molemmille pojille siitä setistä??

Mullakin välähti yhtäkkiä kun kävin tuolla kelan sivuilla tuon Vilma-Onnin kirjoituksen myötä että onko mulla mahdollista saada Annista kotihoidon tukea nyt kun on kotona hoidettavana 5kk? On siis tarha paikka olemassa, mutta minä hoidan tuon 5kk tyttöä kotona. Vai voiko tuota kotihoidon tukea saada samaan aikaan kun on äitiyspäivärahalla?

Kylästä palattu, ruuat syöty ja isommat lähti vielä isukin kanssa kylpylään. Nukkuivat kotimatkan, niin varmaan jaksavat. Kivaa oli kylässä, mutta jotenkin niin verkkasta, että mä haukottelin kokoajan |O :ashamed: . Ja automatkan teki tiukkaa, etten nukahtanut :/ . No, hengissä ollaan :D .

Toivottavasti Santin tytsy ei pahemmin sairastu, hyvät viritykset sulla :whistle: . Meilläkin neidin nokka vuotaa ja nyt alkoi keskimmäisenkin silmä lievästi rähmiä. Onneks on nyt tipat, niin pystyi heti laittaan. Että ketuttais, jos nyt joku tästä katraasta sairastuis niin, ettei pääsiskään mökille! No, ei kai sentään :saint: . Yksäiti mites muuten Peetun silmä?

Niin, mulla on kesken lukeminen, mutta piti jo välistä alkaa kommentoimaan tuota yhtä Katjannan juttua. Kyllä on toisaan kotiäidin oma-aika melkoinen käsite |O , kun lapsen sirkusreissuakin pitää pään tuulettumisena :kieh: . Siis ymmärrän täysin ja itelläni voisi olla aivan samoin, mutta on se jotenkin niin |O . Että millos sitä sais sit ihan sitä omaa elämää?! Mulla kans jo aina joskus käynyt mielessä, että miks en relais ton imetyksen suhteen. Tai siis kokeilis joskus antaa tuttelia pullosta. Mikä ihme siinä on, kun ei vaan sisu anna myöten :headwall: . Ehkä mä pelkään, et jos kerran alan antaan, niin se on siinä sitten. Eihän sen niin tarvis silti käydä tai sit jos kävis, niin eihän tässä enää montaa kuukautta ole tavalliseen maitoon. Mutta sitten taas toisaalta, eihän tässä enää montaa kuukautta... eli kai sen sit imettääkin. Mutta olishan se kiva olla vaikka YKS ilta ihan omillaan. Ja toiset pitää varmasti hulluna, et miks ihmeessä tuo ei relaa :whistle:

Enja: ihan oikein muistit, eihän tuo pulloa huoli :o |O Meillä ei todellakaan menisi rauhallisesti jos minä lähtisin tisseineni tuulettumaan. :headwall: En olisi kyllä uskonut että tämä imetyskin voi sitoa näin mahdottomasti. Meidän Anni huoli pullosta vaikka imetinkin, mutta ei apinanpoikanen vaan huoli vaikka mitä yrittäisi. Kiva kuulla että sinä kuitenkin olet päässyt jo tuulettumaan :)

Kotihoidontuesta piti sanomani, että jokainenhan saa sen perusosan, joka on jotain... Sen lisäksi voi hakea sitä ansiosidonnaista lisää, joka on käsittääkseni minimi joku 120?. Mutta siihen pitää toimittaa kaikki paperit kelalle ja jotain sellaista. Ja sitä ei muistaakseni saa ollenkaan, jos koko perheen tämän hetken tulot on jonkun tietyn rajan yli...

Siirillä ei onneks oo enää kuumetta. mut nyt on taas oma kiukkunen ittesä. ja huomasimpa et ylä etuhammas yrittää tunkeutua ulos. jos toi kuume nyt kuitenkin olis noista hampaista vaikka sanotaan et ei nosta ky vähän lämpöä...mut kun tolla ei oo mitään muuta vaivaa ollu. ei nuhaa eikä yskää... mut nyt tolla palaa käämi... meen taas.

Katjanna saat Annista sen 60e sit kun oot hoitovapaalla. Ja V-O jos tohon reiluun 300e käteen on kumminkin laskettu jonkun saama hoitolisä? Kai äippälomalla voi töissä käydä, mut miten maksut sit menee, sitä en tiedä.

Mammoliino, mustakin Hipkukalla oli tosi hyvät neuvot ja kumminkin oikein ystävälliseen henkeen. Hyvin toteuttamiskelpoista siis :D . Ja sut olis kans tosi ihana saada remmiin!! Itestäni melksi tiedän kumminkin, et siskon lapsen ristiäisiä en pystyis tällasen syyn takia väliin jättään :/ . Toivottavasti sä pystyt :whistle:

Täällä ollaan vietetty päivä tiiviisti sisätiloissa :headwall: päänuppi kaipais ulkoilmaa, mutta ei nappaa lähteä kastumaan ja vilustumaan :( Toivotaan et huomenna ois vähän seesteisempää. Mutta on tässä päivässä hyvää ollut se että kotihommat ei kummittele =) Pää höyryten on taas puuhasteltu, mm. ompelukoneen kanssa seurusteltu :)
Poitsuli on vähän ärripurri tuulella. Yhtään ei juuri yksin viihdy :/ Siispä lattialle "ryömimään" kaveriks, isi täytyy päästää kauppaan =) see ya :wave:

Lasten kotihoidon tuki

Lasten kotihoidontukeen kuuluu hoitoraha ja hoitolisä. Hoitoraha on 294,28 euroa. Se maksetaan yhdestä alle kolmivuotiaasta lapsesta. Alle kolmivuotiaista sisaruksista maksetaan lisäksi 94,09 euroa kuukaudessa ja muista alle oppivelvollisuusikäisistä sisaruksista 60,46 euroa/kk.

Hoitolisä määräytyy perheen tulojen mukaan. Sitä maksetaan vain yhdestä lapsesta, ja sen määrä on enintään 168,19 euroa kuukaudessa.

Toi on kelan sivuilta

krisu lähtiks sulla tosta kela korvaus jo?jos ei niin hae kelalta korvaus..
ja mä purin sitä lappua koko illan,toki vaihdoin noin 30min välein uuden,ihan talouspaperista tein nyytin..miten se meni?sattuko?laittoko monta puudutetta?

Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Yllytyshullu täällä taas... Katselin myös noita Me&I-vaatteita. Rottakarkkimekko näyttää kivalta, onko Topsylla tarkempia mittoja (M-koon rinnanympärys + lantio)? Tällä päärynävartalolla mekkojen ostaminen on vähintäänkin haastavaa. :whistle:

Rinnanympärys n. 42 cm ja vyötärö n. 49 cm koossa M. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma-Onni:
Mulla oli just viime viikolla Me&I kutsut. Sain emäntänä 5 paitaa 8 eurolla!! Kannatti pitää. Nyt mietin tota 5 salaista vaatetta, mut onko se tosiaan niin, että saa vain yhden koon/sukupuolen valita? Etten voi valkata molemmille pojille siitä setistä??

Tosi edullisesti oot kyllä vaatetta saanut! :) Ja näin on tosiaan, yhteen salainen vaatesettiin saa valita vain yhtä kokoa ja sukupuolta. Mutta otat vaan kaks pakettia, sillähän ongelma on ratkaistu ;)

Yhteistyössä