****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 25**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutilulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
katjanna meillähän Siljalle ei kanskaan korvikemaidot uppoa, mutta velliä suostuu juomaan ja erityisesti peruna-porkkana vellistä tykkää =)

Enja me asutaan kans hissittömässä kerrostalossa ja 3kerroksessa. Huh, kyllä välillä saa taiteilla! :whistle: Mutta ei me ainakaan vielä haluta mihinkään muuttaa kun muuten tykätään, tähän tulee joskus lähivuosina putkiremppa joten ehkäpä sitten...? ;)

Eilen sulkeutu mun huuto.netin kohteet ja tänään pitäis sitten käydä tuossa postissa pistämässä vaippoja eteenpäin, ihan mukavasti menivät kaupaksi ja voittoakin taisin tehä! :D

Olis jo viikonloppu, tuntuu itestä et ois jo torstai vaikka onki vasta tiistai! puuh, taas tällanen pitkä viikko |O

katjanna joo,jäätelöhoukutuksia :D ja just kun päätin etten mitään herkkuja syö...
oon joskus ostanut lidlistä niitä tikkujäätelöitä jossa on suklaakuorrutus..tuntuhan nuo uppoovan..ja yleensäkin nää on niin kovia jäätelön syöjiä että 2litraa ei tee tiukkaakaan kun mies ja miun likat jäätelöä käy syömään..hitsi kun joka ilta pitäs olla jäätelöä syömässä..

tiipi miekii tänä aamuna ihan torstaissa..kaupalle olin jo lähdössä..no ei oo vasta ku tiistai :D

miullakin sulkeutu eilen huutonetissä kohde..tänään pitäs vaatepaketti viedä postiin..

ensinnäkin Siiri on viel kovin kipee... eilen käytiin päivystyksessä näyttämässä ja yskän lääkettä määräs. kauhee yskä ja räkä valuu edelleenkin ja kovasti meinaa vissiin sattua ku yskii. aamumaidot lens kaaressa ulos ku alko yskittää ja yököttää neitiä.

mihinköhän mun piti kommentoida...hmm... en kuolemaksenikaan muista.

mut topsyn me&i vaatteet oli aivan ihanat... laitan kuvaa kohta.

tässä eka ihana kietasupaita

sit pääkallopaita

t-paita

tää on must aivan ihana...pupupaita

sit toinen pääkallopaita... tää sopis kyl must pojallekin hyvin

sit tuuti kyseli et mitä tarkottaa polvillaistuminen vai mikä se oli??? Siiri harrastaa tätä... et eikö sais istua tolleen? hytkyy tossa... ja istuu tolleen ilman tukeakin...

Noista istumisista.. meillä kävi fysioterapeutti aikoinaan jumppaamassa Meaa kotona 2x viikko. Istumisesta sanoi juuri ettei saisi istua sillai että peppu maassa ja jalat sivuilla kuin sammakolla, mieluiten jalat sillai samalle sivulle kummalle puolelle vaan ja polvet koukkuun eteen. Ja leikkiessä lattialla on hyvä asento se kylkiasento kuulemma. Itse sanon sitä rantaleijona asennoksi :D Sara sitä harvemmin vaan harrastaa, röhnöttää mieluiten mahallaan.

Kävin koittamassa Saralla tuota istumasentoa, että jalat samalle sivulle jne, mutta eihän noilla nakkimakkara jaloilla pysty niin vielä istumaan :laugh: On niin paljon makkaraa että oikeen ahdisti :laugh:
Joten tuo saa istua jalat eteenpäin vielä jonkin aikaa ;)

TERVEHDYS :wave:

Nyt on tyttö käytetty silmälääkärillä ja kaikki oli hyvin,huh :)
Kyllä täällä kerettiin monet itkut jo itkemään pelon takia. Silmälääkäri päivitteli nykyistä neuvolan tasoa..turhaa huolta ja murhetta vanhemmille.

Meillä on taas alkanut yö hulabaloot :kieh:
Eilen heräs ekan kerran jo enne ku me miehen kans mentiin nukkuu ja sit 00.55,1.15 ja klo.3. Aamusta en tiedä voi olla että sillonki on heränny täytyy mieheltä kysyy.
Mikä tota apinaa vaivaa?? :headwall:
Miten muilla,joudutteko kuinka usein tutitella öisin? oisko tää jotain tähän ikään liittyvää,kun päikkäreitäkään ei suostu nukkuu :o ????
Miten muilla päikkärit? suostutaanko nukkuu? meil alkaa kaamee huuto ku sänkyyn laittaa :/

santti olikos nuo vaatteet siit salapussukasta? ihania! minäkin täällä omaani odottelen :D

Alkuperäinen kirjoittaja milla-maria:
tytteli ompas tosiaa aika menny nopeeta!!
jo rv29!!vastahan ilmottelit plussasta=)
jos saa udella niin jännittääkö synnyttäminen?

ai että tekee mieli pikku kakkosta...
tervetullut kyl on jos haluu tulla;)

me käytiin saunassa,pikku-ukko istu vannassa alalauteella
ja nautti elämästä.
nyt uppos opuuroki suht.hyvin.

jaahas,nyt tahtoo ukko maate..kutsu kuuluu
:wave:

Ei mulla oikeastaan se jännitä yhtään. Eemilin synnytys oli niin helppo, vaikka lähes luomuna synnytinkin
:/ Ainut mikä mulla jännittää, on olla erossa vähän aikaa Eemilistä :o Siis yöt. Ja kuin ikävä mulla tulee! Otetaan silti perhehuone, mikäli sen saa, vaikka mies ei olis yhtään yötä siellä. Ihan sen vuoksi että saan levätyksi kunnolla ja isi pääsisi mahdollisimman vapaasti siellä kulkeen ja samoin Eemil =) Ku tuolla meidän sairaalassa ovat kaikki vauvat vierihoidossa alusta asti, ellei mitään tosi poikkeusta ole. Että kaikilla on yötkin jne. Niin kiva sitte kun olis molemmilla äideillä vauvat ihan eri rytmillä ja kun joillain ravaa vieraitakin ihan..

Itse olen aina vältellyt menoa synnärille, kavereiden synnytettyä, ellei ole ihan itse pyytänyt käymään. Kun kuiteskin sitä on aika väsy ja kaipaa sitä lepoakin. Muistan kun itsellä niitä vieraita rupes tuleen, itse itsensä kutsuttua. Mulla tuntu jo toisena päivänä että huh! Oli ihan väsyttävää se tosiaan, itse sen nyt koin. Kun kummiskin oli niin paljon uutta siinä, imetystä ja itse vauvaan tutustumista jne.

Heips!

Höh, sori, kirjoitin polviasento, tarkoitin juuri sitä sammakkoasentoa. Eli peppu maassa, jalat sivulla niin että ovat vähän sammakkomaisesti. Vääntyvät polvista jne. Minttu istuu niin kokoajan! Santin siirin asento siis EI ole se.

Santti, piti käydä keskustelua itseni kanssa etten "unohtanut" tuota kietaisuneuletta sun paketista :whistle: Aivan ihana! Ja tuo pupupaita on Annillakin, se suosikki paita. Ja viimeksi Anni sai salaisena vaatteena tuolla samalla kuviolla t-paidan, valkoisen jossa oransseja pupuja. Aivan ihana sekin :D

No jos tota polvi-istumisella tarkoitetaan niin sitte miä sen tajusin :D

mulle tulikin nyt täällä kiire! Kiian kummitäti/miun paras ystäväni jo ala-asteelta saakka on otettu tänään sisälle ja koko ajan käynnistellään synnytystä. Toivotaan että helpolla lähtee eikä leikkuriin tarvi mennä. Kovasti ei kuulemma lääkkeillä voi auttaa kun edellinen oli sektio (repeytymisvaara). Jännää! :D Miä lupasin tehdä hälle vauvaboxin joka on jo maalattuna tuolla (äsken sudin kiireellä) Nyt alan sitä oheiskamaa ettimään/tekemään. Vielä kun ei tiijä kumpaa väriin panostetaan :) P.s rakenneultrassa ei pippeliä ole näkynyt :whistle:

Ja tuo imetystyyny pitääkin laittaa nyt heti pesuun. Lupasin sen viedä kun pieni syntyy. Ja ajattelin pienelle tulokkaalle tehdä oman etanan. Pitää varmaan kin tehdä yksi ruumis ja kaksi kotilo-osaa. Täyttää sitten sen kumpa väri osuupi oikeaan :D

Ihanaa vauvoja :heart: *jännittää toisen puolesta*

Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Heips!

Höh, sori, kirjoitin polviasento, tarkoitin juuri sitä sammakkoasentoa. Eli peppu maassa, jalat sivulla niin että ovat vähän sammakkomaisesti. Vääntyvät polvista jne. Minttu istuu niin kokoajan! Santin siirin asento siis EI ole se.

Ok, miä aloinkin jo miettimään mitä vaaraa tuosta muka on
:D

minsu :attn: :attn: minä ilmoitin Brendan eilen sinne Ylivieskaan! Että jos ei mitään ihmeitä satu, niin siellä met ollaan sitte veteraaniluokassa :D Itse aattelin esittää, jos vaan mun kroppa vielä kestää, pitää varalle koulia tuo miehen tytär :whistle: Pitää vielä miettiä miten suunnitellaan se lähteminen sinne, että mennäänkö sitte samantien kesälomalle, jos otettaisiin asuntovaunu mukaan. Tiedätkö yhtään millanen se paikka on? Saakohan sinne tulla vaunun kanssa ja millaset tilat siellä on vauvan ruokailu yms. kuivitus mahdollisuudet? Siinä mielssä se vaunu olis hyvä. Jos saisi vielä johonkin suht lähelle :) Voihan sinne soittaakin sitten tässä lähemmin.

Puuroista meillä kyllä luulisi että menee mikä vaan. Itse en vielä noita ihan oikeita ryynejä ole antanut, kun helpommalla päässyt siitä jauheesta. Tetra puuroa ei olla olleskaan annettu. Eilen annoin ekaa kertaa isompia paloja, Piltin spagetttia ja jauhelihaa, ja poika tyytyväisenä nieli menemään :p ei mitään näyttänyt tuumaavan vaikka aika isoja pätkiä sitä spagettia! Millekään ruoalle ei ole vielä suu napsahtanut kiinni, kaikki menee :laugh: mitää vaan sinne suuhun laitat ;)

Ja sitte ollaan alettu harjoitella nokkamukijuontia pullosta juomanokalla! Kun siitä tulee hyvin, nokkamukit meillä niitä mistä pitää oikeesti imeä, että tulee, taikamukeja. Jos eka oppis noilla ja sitten nokkamukiin. Vettä juodaan siitä juomanokasta ja maito vielä tutista.

Krisu nukutatko päikkäreitten aikaan sisällä vai ulkona vaunuissa? Meillä ei Silja taho suostua sisälle päikkäreille tai jos saankin nukahtamaan niin tosi lyhyeksi jää unet. Parvekkeella vaunuissa yleensä nukutan ja sielä nukkuu n.2-3h.

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Krisu nukutatko päikkäreitten aikaan sisällä vai ulkona vaunuissa? Meillä ei Silja taho suostua sisälle päikkäreille tai jos saankin nukahtamaan niin tosi lyhyeksi jää unet. Parvekkeella vaunuissa yleensä nukutan ja sielä nukkuu n.2-3h.

Meil on aina oikeestaan nukuttu päikyt sisällä. joskus nukkuu rattais jos lenkillä ollaan,mut nyt ei enää silloinkaan :/

Päiviä!

Vesi menee meillä ainoostaan mukista, ja hyvin meneekin, äippä vaan kaipaa tarjoilussa hieman harjotusta :whistle:
Tuttipullosta vesi ei mee ollenkaan, nokkamukista huonosti. Mukista juodessaan juo aika paljonkin vettä. Maitoa tarjoillaan edelleen tuttipullosta, mutta mukiin siirrytään heti kun mä opin tarjoilemaan siitä paremmin, kun meinaan aina kipata liikaa, niin että toiselta valuu sitten suupielistäkin. Mutta sopivasti kun tarjoo niin hyvin menee kaikki kurkusta alas. :D

Päikkäreistä, meillä Juho lakkas nukkumasta vaunuissa kokonaan, ennen ei suostunut nukkuun päikkäreitä sisällä ollenkaan, mutta nyt on toisin päin. Vetelee sisällä yleensä sen mitä vaunuissa ennen, eli noin tunnin per kerta. Vielä koitan sitkeesti vaunussakin nukuttaa, mut kun Juho on sellanen pyöriäinen unissaan, niin siitä kait johtuu ettei vaunussa nuku kunnolla.

Mäkin tilasin Juholle ton me&I viis salasta vaatetta kun olin viimeviikolla niillä kutsuilla. Pari muutakin vaatetta tilasin, ne mitä himoitsin, ja olin niin valmistautunut ne ostamaan, niin ne piruleet oli loppuneet, piti sitten valkata muuta :D

Ja tänään jopa tapahtui jotain edistystä, sain Juhon syömään spagettia ja jauhelihakastiketta, sitä 8kk ruokaa, tosin joudin pikkasen haarukalla viellä muussaamaan, mutta Juho ei kakonut kertaakaan
a115.gif

k015.gif

Ehkä tuo ei niin sihtikurkku ookkaan. Kaurapuuro on menny, mutta esim ohrahiutalepuurosta on kakonut kun on mukama ollu liian isoja hiutaleita :o mitään muuta 8kk ruokaa ei ookkaan saatu meneen alas niin että poju ei ois kakonut, sitten jo kieltäytyy syömästäkin. Ite oon sitten tehny viellä ihan hienojakosta sosetta, mutta jos hetki treenattas tolla spagetilla ja jauhelihalla (kaupan) niin tekisin itte sitten sitäkin :D
Jospas hää nyt sitten oppis pikkuhiljaa syömään tuota karkeampaakin sapuskaa.

Maton kuivapesuaineesta, meillä on jotain semmosta vaahtopesuainetta joka käy mattojen, sohvanpäällisten yms "kuivapesuun" kipasempas kattomassa mitä se on --- Finnmaid vaahtopesuaine--- luki putelin kylessä. Tuo on älyttömän vanha, tai älyttömän, mutta ainakin 4-5 vuotta vanha puteli, ja hyvin on riittäny meillä. Yleensä sitä on saanu käyttää sillon jos kissa on oksentanu sohvalle tai matolle.Ostettu muistaakseni jostain ihan tavan marketista.
Käviskös nuo verhoilun vaahtopesuaineet joita saa yleensä sieltä mistä saa autonpesuaineet ja vahatkin. semmosia kun on kanssa, tosin tuo ei ole sitä, mutta varmasti ihan vastaavaa.

Ei meilläkään otettu Juholta hemoglobiinia 8kk neukkulääkärissä :o

Aijuu, meillä ei ole tarvinut tutitella öisin enään 3 kuukauteen, Juho oppi ite laittaan tutin suuhun 5 kk iässä myös öisin, joskus tosin viellä herättää jos ei ite tuttiaan sängystään löydä.

Millin koiralle paranemisia, mun tätillä oli cavalier, 8 vuotiaaksi muistaakseni eli hyvissäkin voimissa, mutta täti joutu sitten lopettamaan kun koiralta meni lonkat, tämä kyseinen koira oli nimittäin tosi pullea ja ei sitte lonkat vissiin enään kestäneet kantamaan kaikkea sitä painolastia. Muuten oli oikeen terve ja kiltti pikkunen.

Taidoista, pitääpi niihin sen verran todeta, että huimaa on kyllä näin pienten kehitys.
Muuten en viitti alkaa vertailemaan taitoja, että ei tule se tunnelma että täällä sitten kilpailtas siitä kenen tyttö tai poika osaa eniten mitäkin.

Jaaps, poju heräs :heart:

Jippii,topsylta tilaamani vaatteet tuli :D kiitosta vaan!
Ja olipa ne hienoja :p muuten samanmoiset vaatteet kuin santilla,mut meil sen värikkään pääkallopaidan tilalla oli sellanen ihana neon oranssi hame liiloilla kukilla :D

kiitos jo kaikille päikyistä ja yöunista vastanneille..lisää saapi laittaa:wave:
niin saisin vähän selvyyttä johtuuko nää kaikki "vaivat" allergioista vaiko on normaalia.

krisu meillä kans nukutaan tosi huonosti päikkäreitä.Usein 15min-1h /pvä.Välillä saattaa yllättää ja nukkuukin jopa 2h putkeen+ 1h vielä myöhemmin.Mut se on aika harvinaista.Vaihtelevasti neiti nukkuu,ulkona tai sisällä.Sisälle nukahtaa vain rinnalle meidän sänkyyn.Vaunuilla saa usein tehdä pitkän lenkin ja usein herää kun vaunut pysähtyy tai jään juttelemaan jonkun kanssa.Autossa ei nuku oikeestaan koskaan.

Nyt taisi selvitä mikä yöunissa mättää.Nimittäin TAAS lisää hampaita!!Tosin viime yönäkin laitoin supon ja huusi alle tunnin välein.Eli ei tainnu auttaa.Kuultaa hampaat ikenestä läpi mut ei vielä tullu esiin.

Yhteistyössä