2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piituli1974
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:laugh: :laugh: Dogtorin unelle! Muakin jo naurattaakin, kun sain kerta lapset nukkumaan :D . Olipahan päivä, mutta siinähän se meni. Vielä illankin tuo pienin huusi ja remmasti ja kuumeessahan se :( . Sai elämänsä ekan supon. Saapa nähdä, tuleeko mulle oikein äitienpäivä yö :kieh: :kieh:

Oliivialle piti sanomani myöhästyneet onnittelut :flower: :hug:

Jotain muutakin piti kirjoittaa, mutta unohtuipa jo :whistle: . Täällä kovin hiljaista, mutta viikonloput on nyt ollutkin hiljaisempia. Ja keli tänään upea :) . LS oli hyviä juttuja vauvan kans ulkoilusta. Pitäs jotenkin sitä asiaa itekin kehitellä. Piha huutais muakin hommiin, mutta en ole tästä juuri revennyt. Tänään vauvan kanssa nautittiin riippukeinusta ja kun tuo siinä niin viihtyy, niin mietin, että jos ei muu auta, niin nautitaan sitten kesästä riippukeinussa ja kukkapenkit ja muut saa odottaa ensi kesää. Vauvan ehdoilla se kai on mentävä, ettei hulluksi tule :D . Oon miettinyt, et tramboliini olis kyllä oiva leikkikehä? Ei ole vielä tullut kokeiltua, mutta joku lämmin päivä testaan kyllä.

Jaahas, mut mä meen sohvalle ja jos kerrankin olisin tekemättä mitään enää tänään :D

:laugh: voi hitto, mitä Tuutis sähkölangan vierellä teki :kieh: :whistle: !

Missäs Tuutis muuten on? Ja sitäkin pitänyt harmitella, kun Piituli ei tänne enää juuri ehdi. Ymmärrän kyllä hyvin, mutta harmi silti :) . Oottekos Tuuti ja Piituli toistenne kanssa muuten yhteyksissä?

Heippa ja täällä ehkä itsellä alkaa pikku hiljaa elämä voittamaan :/ olen käynyt jo 3 kertaa tuon poskiontelotulehduksen vuoksi lääkärissä |O Voi kiesus, eilen sitten huuhdeltiin ja uskokaa kuin sitä tavaraa tuli sieltä rööreistä :x Ihan uskomaton määrä! Miten mun nokkaan edes sellista määrää on mahtunut! Ja kuulkaas pikkaisen helpotti :o Olin syönyt jo antibiootti kuurinkin, muttei näköjään purrut... Ei aloittanut uutta kuuria enää, tiistaina huuhdellaan taas :x Hammaslääkäriinkin menen ihan mieluusti ja tekeköön mitä vaan, mutta tuo homma.. tosi ällöä ja sattuuu |O

Niin ja Pupua en ole ehtinytkään onnitella :hug: :flower: :heart: Paljon onnea yhteiselle tiellenne :heart: Tulee niin mieleen omat häämme, on se ihanaa :heart:

mammoliini: tottahan toki jatkat täälä keskustelua!!
missään nimessä me ei susta haluta luopua!!
pysyhän vaan tiukasti täällä meijän jengissä!!
d035.gif

onneksi topsyn pikkunen parani oksennustaudista!

mitenhän se heidin annika voi?toivottavasti paremmin jo!

tänää on tullut ulkoiltua
käytiin uimahallissa koko poppoo,sitten n.tunnin vaunulenkillä.
ja vielä iltapäivällä lähdin siskon kanssa kävelemään vanhemmille
grillattiin ja syötiin herkkuja
a040.gif

mukava päivä oli!
ja poikakin oli niin ihanalla tuulella.
ei vielä puhjennut se hampaan nysä,mutta ihan selvästi pullottaa se ien,ja kuultava on!
eli varmaan ihan piakkoin tulee hamppi!

ai että tää meijän pikku mies oli onnessaan uimahallilla:)
se polski ja oli aivan tohinoissaan.
nyt oli 4s kerta,taitaa olla jo "vanha konkari" :laugh:
aikasemmat kerrat vähä ihmetelessä meni,vaikka selvästi tykkäs sillonki!

santti Ihana kuva :D

nyt miehen kaa istuun soffalle ja töllöö kattoo(jos TAAS söis jotain..)

Ihanaa,huomenna on sit ihan ensimmäinen äitienpäivä =)
nyt heipsan kaikille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
:laugh: voi hitto, mitä Tuutis sähkölangan vierellä teki :kieh: :whistle: !

Missäs Tuutis muuten on? Ja sitäkin pitänyt harmitella, kun Piituli ei tänne enää juuri ehdi. Ymmärrän kyllä hyvin, mutta harmi silti :) . Oottekos Tuuti ja Piituli toistenne kanssa muuten yhteyksissä?

Joo, aikaa ei nyjyään kauheasti ylimääräistä ole. Yhtä vaipan vaihtoa ja syöttämistä, ja perässä kulkemista........ :kieh: :kieh:

Mut josko se tästä taas kun tytöt hiukkasen kasvaa ja alkavat toistensa kanssa leikkimään.

Juu myö soitellaan harvase päivä, kunnon maratooni puheluita....kun kumpikin joutuu komentamaan muksuja vuoronperään..... :laugh: :laugh:

Hipkukka, miten teillä meni taas yö? Haluaisin myös aloittaa ei-tarjontaa yöt, mutta vielä taidan siirtää kesäkuulle, kun mies jää lomalle. Tiipii onko teillä jatkunut yöt hyvin?

Me ei tänään oltukaan kotona, 11 aikaan lähdettiin mun äidille äitienpäiväkaffelle ja sinne jätettiin Minttu, 100 metrin päähän siskolle puotettiin Anni ja mentiin ihan kahdestaan kavereille grillaan. ja paluumatkalla poimittiin lapset kyytiin :) Ihana kun sai vaan istua ja lässyttää kummipojalle.

Pitää mennä nukkumaan, sain nukkua tänä aamuna pitkään, joten huomenna herään sit aikaisin Mintun kans. Oma valinta, koen välillä huonoa omatuntoa kun en perusta äitien- tai isienpäivistä. Ei sillä ettenkö arvostaisi äitejä tai isiä, mutta en vaan jaksa innostua yhtenä päivänä itseni kohdalla sitä juhlimaan. Miehellekin sanoin että älä osta mitään, tavaraa on kaapit täynnä ja koska meillä menee tällä hetkellä niin hyvin, niin jotenkin olen vain nyt tyytyväinen tähän. Mut omaa äitiä ja mummoja muistamme toki ja kun Anni ja Minttu kasvavat, varmasti juhlitaan myös kotona. Niin, eli nyt kun tätä tässä kirjoitan, tajusin, että taitaa mun ajatus siis vain johtua siitä, että en jaksa sitä miehen kanssa juhlia, kun enhän mä ole sen äiti! :D Onneksi :o :laugh: Juuh, tulipa sepostus...

Mutta siis ihanaa äitienpäivää teille kaikille, varsinkin tuplaonnittelut heille jotka sitä ensimmäistä kertaa juhlivat :hug:

topsy ihan hyvin meillä yöt sujuu! yleensä kyllä syötän n. klo 3.00 ja sitten suraavan kerran klo 6.00, yhtä syöttöä kyllä havittelin mutta tämäkin passaa. Välillä kyllä joudun ennen ekaa syöttöä tassuttamaan jos liian aikasin herääpi, mutta aikas tyytyväinen oon tähän tilanteeseen =)

Huomenta!

Oliivialle myöhästyneet synttärionnittelut :flower: ja Shendan pienokaiselle myöhässä 7kk onnittelut =)

Siiristä aivan ihana kuva :heart: Ja Simppa poseeraa kuin ammattilainen konsanaan :D

mammoliino samanlaisia tunteita täälläkin on aika ajoin. Joskus tuntuu että koneella roikkuu ihan liikaa mutta sitten kun ei ole niin on aika orpo olo. :/ Jotain tärkeää puuttuu elämästä. Tästä porukasta on tullut iso osa munkin elämää :hug:

Rontti :hug: Otan osaa v...tukseen :D Minuu on koko viikon ottanut päähän vähän vastaavat asiat. Suurimpana syynä on ehkä kaikkien asioiden kasautuminen mun harteille :kieh: (heräämiset muksujen kanssa, kotityöt jne.) Ja jos muksut on kiukkuisempia niin kaikki muukin tuntuu paljon suuremmalta. Ja sitähän nuo on olleet |O

Eilen en koneelle edes tullut pahemmin kun pinna oli lievästi sanottuna tiukalla |O Ja päätä kivisti (kiukku lisää kivistystä ) Ukon pärstän näkeminen sai jo pinnan kiehumaan ja saa edelleen... Ihana kesäloma tiedossa...

Ohoh! Meijen ukko nous just ylös :o Ei uskalla vissiin nukkua pitempään :whistle: (joku antanut eilen palautetta :whistle: )

Dogtor ihanat unet sulla :laugh: Iminköhän lisää energiaa sieltä sähköpiuhoista :whistle:

tytteli toivottavasti tauti jo alkais helpottamaan :hug: Jokos on masu kasvanut kuinka isoksi?

Ja mikä tärkeintä OIKEIN IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MEILLE ÄIDEILLE! Ja ensikertalaisille toivon erityisen ikimuistettavaa päivää :heart:

Huomenta!

Anni katsoo pikkukakkosta ja Minttu eka unilla. Mies vielä koisaa kun on hänen vuoronsa. Mulla toinen kuppi kahvia menossa.

Ollaan alettu Minttu laittamaan päiväunille ilman tuttipulloa. Mennyt nyt muutama kuukausi niin että nukahtaa vaunuun tai sänkyyn pullon kera. Nyt annetaan pullo ensin ja sitten hereillä nostetaan sänkyyn. Äskenkin ärisi vain n. 3 minsaa ennenkuin nukahti, eikä ollut edes hätäitkua tai muutenkaan itkua, vaan sellaista vastaanpanemista vaan. Opetellaan nyt ensin päivällä näin ja sitten yöllä.

Hoksattiin muuten eilen miehen kanssa että isäkuukauden voi myös pitää! Onneksi kaveri alkoi eilen puhumaan siitä, meillä oli tän kuun loppuun asti aikaa ilmoittaa Kelalle että siirrämme 12 viimeistä päivää isälle. Onko täällä muiden miehet pitämässä isäkuukautta? Me suunniteltiin niin, että jään pariksi kuukaudeksi hoitovapaalle, ja sitten elo-syyskuussa mies sitten pitää isäkuukauden ja minä siirryn työnhakijaksi/töihin. Ja yritän saada iltahommia/viikonloppu, niin saa nuo lapset olla kotona. Sainpahan pari kuukautta puhuttua itselleni hoitovapaata, kun jos tota isäkuukautta siirtää myöhemmäksi, pitää siinä välissä äidin olla hoitovapaalla, hän ei saa olla töissä/työnhakijana. Aiemmin mies oli sitä mieltä että heti vaan työnhakijaksi, muuten tulot tippuu liikaa, mut nyt suostui kun saa sitten ilmaisen lomakuukauden loppuvuodesta. Eli tuutis , mulla tiedossa toinenkin lomakuukausi miehen kanssa :o Mutta no hätä, olen suunnitellut jo tekeväni työharjoittelun siihen aikaan :laugh:

Taidan alkaa vähän siivoilemaan ja sitten voisi tehdä sitä kakkua, pitäähän sitä äitienpäiväkakku saada vaikkei niin muuten juhlitakaan ;)

Ihanaa ÄITIENPÄIVÄÄ!!
Mä sain Onnilta ihanan kortin, kyllä noi omin kätösin tehdyt on niin ihania :heart:
Ukko nousi Eeron kans, me jatkettiin hetki unia. Keitti koko perheelle aamupuuron ja kahveet päälle.
Tänään ohjelmassa mummoloissa käyntiä ja ulkoilua. Hellettä luvattu, kivaa!!

:heart:

Minä sain aamulla Annilta itse istutetun sametti ruusun :heart: kolme pientä varren alkua siellä näyttää olevan tuloillaan. :heart:

Rontti: :hug: Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat ja senkin kuinka nuo miehet ottaa välillä kupoliin. Ala vaatimaan mieheltäsi enemmän osaltumista lasten hoitoon ja anna sen olla kiukkuinen! Puolituntia olit pois ja kehtaa olla kiukkuinen!! Minä joudun joskus kun mies on jotain omia menoja vailla ihan suoraan sanomaan että voisitko yrittää asettua minun asemaan ja tulla sen jälkeen kyselemään itsellesi omaa aikaa:o Yleensä on ymmärtänyt ja tyytynyt kohtaloonsa olla vaatimatta sen enempiä omaa aikaa :D

Täällä näyttää nyt ylipäätään olevan taas yhdellä sun toisella jotain kismaa miehen kans, niin kuin meilläkin eilen aamulla, mutta ei ole enää. Meillähän nämä tilanteet kärjistyy hetkeksi ja ovat yhtä nopeaa ohi kuin tulevatkin. Minä olen tuuliviiri luonne ja kiihdyn hetkessä jos joku asia ottaa pattiin.

Meillä herätään nykyään kaksi kertaa yössä tissille, mutta tänä aamuna apinan poikanen nukkui normaalia pidempään ja heräsi vasta yhdeksän aikaan eli nukkui yli kaksitoista tuntia.=)

Hyvää äitienpäivää kaikille
a200.gif

ukko kulta toi sänkyyn kahvin ja kortin jonka oli itte tehny,oli niiin söpö :heart:
pojan käden kuva oli painettu korttiin ja ihana runo kirjotettu.

poju nukkui hyvät unet,ei se hamppi taida enää vaivata!

tänään meilläkin ohjelmassa mummulaa ja m,iehen siskolla on äitienpäivä lounas.
on siis menoa....
nyt taas kahville! :wave:

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ TEILLE IHANILLE ÄIDEILLE :heart:

aamulla heräsin taas klo 6kun koski niin paljon tohon leukaan,kävin nappaamassa lääkettä nassuun ja heräsin siihen ku isi ja anska lähti jonnekki,kohta tulivat takaisin ja keittiössä odotti kahvi,kukka kimppu,3 pakettia ja anttonin ja isin tekemä kortti,ihana :heart: anska oli sormiväreillä piirrelly siihen ja sit kirjottanu isin avustuksella oman nimensä..

lahjaks tuli mun valitsema mp3 ja kuulokkeet ( sain jo torstaina ) sit hiustenkuivain sellanen kampaamo malli jossa on myös sellanen harja,sit anskalta sain sydän riipuksen :heart: ja vielä ukolta lahjakortin kosmetologille kasvo ja käsihoitoon :heart:

oli oikein kiva aamu,sit mennään tossa klo 13 syömään molempien vanhempien ja sisarusten kanssa..sit käydään anoppilassa ja mun kotona..

tehtiin molempien äideille taikataikinasta levyt joihin painettiin anskan jalan jäljet ja sit anska maalasi kartongille sormiväreillä ja siitä tehtiin kortti :D

Hyvää äitienpäivää kaikille mammoille! :flower:

venlan ja kummitätin kanssa aamulenkki tehty,ja venlukan vaatekaappi järjästetty..
pyykkiä koneellinen pesty :D

mies oli kasvohoitoon ostanu lahjakortin,kukkia en saanu,enkä kylläkään kahviakaan sänkyyn..mutta hyvä näin.

mammoliino meilläkin oli tässä viimosen riidan yhteydessä jupinaa koneella olosta..mies sano,et kyllä sie aika paljon koneella istut..just joo..tuumasin siihen et oonko jättänyt tytön tai kodin hoitamatta???mies sano siihen että et ole..joten sanoin että jos huusholli rupee näyttämään kaatopaikalta ja venla kulkemaan likasissa vaatteissa,eikä saa evästä.niin sitten tule sanomaan minun koneella istumisesta..kieltämättä loukkaannuin..työ kaikki ootte niinkuin ystäviä,joista ei haluis luopuu..ja kieltämätä vieroitus oireita välillä tulee,jos ei ole päivään käyny :D
mutta kun ei täällä noita ystäviä ole,niin henkireikä tämä kyllä on..

jep,ruokaa pitäs lähtee laittamaan pöytään,vanhempi tyty teki salatin..joten
aurinkoa kaikille =)

Hyvää äitien päivää kaikille!!!!!

Onkos muitten muksuille jo tullut hampaita????meillä ei näy eikä kuulu...entäs jos niitä ei tule ollenkaan :o :o :o :o

Heinäkuussa sitten loppuis vanhempainvapaa...ajattelin olla huhtikuuhun 2009 kotona että milla olisi vähän isompi menemään hoitoon....
Eikä me voida edes harkita sitä toista ennekuin meillä on isompi kämppä...hyvä jos nyt mahdutaan kolmestaan tähän nykyiseen.
Kait se olisi asuntolainaa sitten otettava...hui

Mä sain jo äitienpäivälahjan viikolla kun pääsin kampaajalle...nyt taas vähän vaaleempi pää mutta ei nyt ihan blondi kuiteskaan.

Mitäs muitten muksut jo osaa????
Meillä istutaan jos laittaa istumaan, vähän jo ryömitään, kieritään kuin pallo :laugh: :laugh:
Välillä hakeutuu jo konttausasentoon mutta heijaa vain siinä itteensä...

Mutta joo...me lähdetään anopin luo grillaan....ihana ilma täällä vaikka tuulee kovasti.

hyvää äitienpäivää kaikille ihanille äiteille :D

meillä ukko töissä joten en siltä saanu aamu kahveeta :ashamed: mut emma oli laittanu äipälle aamupalaa....oikein kakunpalanen 2keksiä ja raejuustoo :laugh: :laugh: kaikki siis samalla lautasella....niin ja mehu oli mukissa ja teepussinki oli valkannu valmiiks...ihana :D
lahjaks oli koulussa tehny pöytäliinan ja tosi ihanan kortin =)

meilläki tosiaan mummulaa ohjelmassa,kunhan toi ukko ny tulis eka sielt töistä...mut palaillaan taas

Hyvää äitienpäivää :flower: :hug:

Meillä herättiin "jo" 6.40 mahaltaan :D Otin pikku ukon viereeni ja jatkettiin unia... saatiin nukkua melkein kasiin :o Oisko poju ymmärtänyt, että äitin pitää saada tänään nukkua pikkasen pidempään :D
Sain toivomani nomination korun, jossa oli laatta kahdella punaisella sydämellä. Sanoinkin ukolle, että nyt ei tartte piiiitkään aikaan miettiä mitä ostaa, kun ostaa joka kerta siihen uuden laatan... Pitää kuulema merkata siihen vihkoon vaan minkälaisia laattoja haluaisin, niin hän osaa sitten ostaa (ainakin jotain sinne päin olevia) :D Tosi hyvä idea kyllä.
Kortin pojat olis eilen tehneet, mutta totesin, että ei sillä niin väliä tänä vuonna. Ensi vuonna onkin sitten ihan eri asia, kun eemeli osaa jo aika paljon. Mummoille tehtiin kortit ja nyt on toinen käsi ihan sininen :headwall: :laugh: Ei lähtenyt saippualla pesemällä.... No pitää illalla kylvyssä ottaa paremmin.
Me käytiin jo mummilla aamukahvilla syömässä vähän kakkuakin. Päikkäreiden jälkeen lähdetään iso-famulle ja mummolle käymään. Toiselle annetaan 2x siivous ja toiselle lahjakortti.

Ken ei jaksa vuodatusta lukea, niin hypätkää loppu ohi ;)

Meillä ei ukko uskalla edes aloittaa keskustelua koneella olosta. Itte on töissä päivät pitkät koneella ja iltaisin korjailee vielä asiakkaan koneita, joten hän on paljon enemmän koneella mitä minä. Ja hän on sitä mieltä, että onhan tämä parempi tapa viettää "omaa" aikaa kuin katella telkkaria koko päivän. Silti hän hienovaraisesti ehdotteli, että äippä vois hommata itselleen harrastuksen... Idea ihan hyvä, mutta kun ei polvet kestä ratsastusta tai sählyä. Uinti ei ole mun juttu ja futista ei täällä järjestetä (no ihan niin kuin mun polvet sitä kestäis)... Kaikki muut harrastukset onkin sitten jossain 45 km päässä. Ei just jaksa kiinnostaa ajaa sinne asti jonkun jumpan tms takia. Mutta josko sitä jotain keksis jossain välissä. Jos vaikka ensi syksynä täälläkin aletaan järjestämään jotain. Siinä on vain se ongelma, että isillä on futistreenit/pelit yleensä ti, to ja la illalla. Eli silloin pitäis aina eemelin olla joko mummilassa tai sitten äipän kotona...

Mutta jos nyt menis päivätorkuille ja sitten lähdetään reissuun... :wave:

Hyvää äitienpäivää kaikille :flower: :hug:

Tuutilulla Joo toivotaan, että alkaisi hellittämään. Inhottaa tällainen olo.. taas pikkuisen huimaa ja meinaa päätä särkeä :|

Juu on masu kasvanut :D mammavaatteisiin on tovi sitten pitänyt hypätä :whistle: Ei voi kukaan erehtyä enää ettenkö olisi raskaana :laugh:

Onnittelut äideille ja sympatiat pienille sairastelijoille! :heart:

Mua v***tt** nyt niin paljon, että on pakko kysyä: kenen mies ei muistanut ollenkaan äitienpäivänä? Jonkun muunkin kun minun?

Taidan tehdä tästä vähän liian ison numeron... hammasta täällä puren, etten sanoisi mitään. Ja hyvin on perillä siitä, että tänään on äitien päivä... Joo-o, ollaan kyllä puhuttu, että ei mitään lahjoja, mutta mielestäni olen tehnyt ihan selväksi, että jotenkin pitää panostaa. Tiedän, että miehen ajatus on, että en ole hänen äitinsä... ihan ok, mutta olen hänen lapsensa äiti. Ja olisin ollut niin tyytyväinen ihan pieneen eleeseen, ruusu, aamiainen ihan mitä tahansa... Toi aamiainen olisi ollut niin perinteinen. Ok, ei oltu kotona vaan maalla, mutta silti... Ja pointtina tähän vielä, että kyseessä on kuitenkin ensimmäinen äitienpäiväni eikä tämä äitiys niin helpolla saanut alkuaan ja muistan suuren pahan oloni kahtena edellisenä äitienpäivänä... eipä tullut mieleen, että edelleenkin on huono fiilis...

Kellä olisi vinkkejä, miten tuon älykääpiön -pardon my french- saisi tajuamaan, että minä haluan romanttisia eleitä, oli sitten kyse syntymäpäivästä, hääpäivästä tai äitienpäivästä. Tekisi ihan mieli piruuttaan sanoa, että no lopetetaan sitten kaikkien juhlien viettäminen, niin en ainakaan odota turhaan mitään. Mutta itselleenhän tuolla tekisi vaan hallaa...

Tulta ja tappuraa siis täällä; onko kohtalontovereita????

Jeps, nyt mä yritän rauhoittua :D

Hyvää äitienpäivää kaikille,

täällä aika matalalla profiililla vietellään - vettä satelee ja kumpikin köhistään vielä. Parempaan päin on menty ...
Viude kävelytuoleilee tuossa, näyttää olevan kivaa.
Miehen sijaan on onneksi ystäviä - joista yksi laittoi Viun npuolesta ruusun eilen kylästellessä. Itkuhan siinä(kin) taas pääsi ... Ja tekstaritoivotuksia on tullut, yhdeltä miespuoliselta ystävältäkin, jopa peräti ...

Ohessa Viu toivottaa nallekallen kans äityleille mukavaa ja leppoisaa päivää !!!

t p & v

Yhteistyössä