3 kuollutta lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja npr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen erinäisten syiden vuoksi koittanut hakea apua ihan vaan vaikka kerran viikossa, tai kuussa kotiin (neljä lasta), mutta sitä ei täällä saa.
Yksityisten kautta käsketään hakea, mutta siihenhän ei kaikilla ole varaa.
Itsellä on muutaman vuoden takaa masennustakin taustalla.
Ja sitten jos ajatellaan niin kammottavaa, että joskus vaan riittäisi, niin kaikki päivittelis, että huh huh ja mikä ajaa ihmisen tuollaiseen.
Niin, mikä ajaa...
Kun apua ei saa, ei edes silloin, kun sitä tajuaa vielä itse hakea.

Kamala juttu. Tosin se ei täällä päivittelemällä ja itkuhymiöitä nakuttelemalla parane. Auttakaa niitä kellä on vaikeaa, älkääkä jauhako täällä paskaa ja kauhistelko.
Mistä tunnet sä ystävän, onko oikea sulle hän. Anna meren se selvittää, kuka viereesi jää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Itse olen erinäisten syiden vuoksi koittanut hakea apua ihan vaan vaikka kerran viikossa, tai kuussa kotiin (neljä lasta), mutta sitä ei täällä saa.
Ja sitten jos ajatellaan niin kammottavaa, että joskus vaan riittäisi, niin kaikki päivittelis, että huh huh ja mikä ajaa ihmisen tuollaiseen.
Niin, mikä ajaa...
Kun apua ei saa, ei edes silloin, kun sitä tajuaa vielä itse hakea.

Tämähän se juuri on.
Nykyään ei niin enää apua saa, mutta kaikki ovat kyllä sitten kärppänä niskassa ja syyttelemässä TIETÄMÄTTÄ TAUSTOJA, jos jotain tapahtuu.
Tässä nyt ei tiedä, mitä taustalla, mutta jos esim. masennusta yms ja yrittänyt hakea ehkä apua, mutta ei saanut, niin...
HERÄTYS YHTEISKUNTA!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Kamala juttu. Tosin se ei täällä päivittelemällä ja itkuhymiöitä nakuttelemalla parane. Auttakaa niitä kellä on vaikeaa, älkääkä jauhako täällä paskaa ja kauhistelko.
Mistä tunnet sä ystävän, onko oikea sulle hän. Anna meren se selvittää, kuka viereesi jää jne.

Kyllä ja ihmiset ovat niin yksinkertaisia, että jos laittaa tänne itkuhymiön (tai jauhaa paskaan), niin automaattisesti on sen jälkeen kykenemätön auttamaan tälläisessa tilanteessa olevia?
Kerrohan logiikkasi, motiivisi tuollaiseen tekstiin vaikuttaa muuten melko hämärältä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä ja ihmiset ovat niin yksinkertaisia, että jos laittaa tänne itkuhymiön (tai jauhaa paskaan), niin automaattisesti on sen jälkeen kykenemätön auttamaan tälläisessa tilanteessa olevia?
Kerrohan logiikkasi, motiivisi tuollaiseen tekstiin vaikuttaa muuten melko hämärältä.

Aika harva auttaa ketään nykyään. Tänne kirjoitellaan kun naapuri ei huolehdi, mutta ei kyllä kukaan auta ketään kuten ennen.

Aika harva auttaa ketään nykyään. Tänne kirjoitellaan kun naapuri ei huolehdi, mutta ei kyllä kukaan auta ketään kuten ennen.

Tekopyhyyttähän tuo on vain jeesustella näihin ketjuihin, että lopettakaa kauhistelu ja lähtekää auttamaan tälläisissa tilanteissa olevia. Luuletteko tosiaan, että kun joku kaksplussan palstalainen kertoo, mitä pitää tehdä, niin silloinhan kaikki tekee.
Nämä keskustelut on siltä osin tyhjänpäiväisiä, että näihin naputetut itkuhymiöt vaikuttaisi kenenkään puolin eikä toisin, ne ovat mielipiteen ilmaisu, laimea sellainen. Itse uutinen vaikuttaa, jos aikoo auttaa. Ne mitä sen uutisen jälkeen tulee, ei vaikuta. Se nyt vain on fakta, että ihmiset haluavat keskustella ja analysoida tapahtumia, kun ne poikkeavat normaalista. Kuka oikeasti luulee lopettavansa nämä paskan jauhamiset millään omilla sanomisillaan. Lähinnä tulee vain mieleen, että haluaa teroittaa muille ketjua lukeville, että en alennu tälläiseen juoruiluun.

KUinka moni uupunut/masentunut äiti tulee vielä tappamaan lapsensa?
Tällaisia uutisia on jatkuvasti!!! Kotiapua saa vain vanhukset ja lapsiperheet vain äärimmäisessä hädässä.Tavalliset Yksinhuoltajat ja lapsiperheet eivät saa apua,vaikka mikä olisi.Lapsiperheitä pitää tukea konkreettisesti.Joku voi olla jo niin väsynyt,ettei jaksa laittaa hanttiin.Kuinka huonossa jamassa pitää olla että saa apua? Nykyajan ihmisillä ei ole aikaa/halua auttaa väsyneitä vanhempia.Isovanhemmat vaan golffaa ja kavereilla on parempaa tekemistä.Anteeksi purkaus.Ottaa päähän!!!!

Tällaisia uutisia on jatkuvasti!!! Kotiapua saa vain vanhukset ja lapsiperheet vain äärimmäisessä hädässä.Tavalliset Yksinhuoltajat ja lapsiperheet eivät saa apua,vaikka mikä olisi.Lapsiperheitä pitää tukea konkreettisesti.Joku voi olla jo niin väsynyt,ettei jaksa laittaa hanttiin.Kuinka huonossa jamassa pitää olla että saa apua? Nykyajan ihmisillä ei ole aikaa/halua auttaa väsyneitä vanhempia.Isovanhemmat vaan golffaa ja kavereilla on parempaa tekemistä.Anteeksi purkaus.Ottaa päähän!!!!

VÄSYMYS JA UUPUMUS EI SAA TAPPAMAAN TOISIA IHMISIÄ!!!!! MIELENTERVEYDELLISIÄ ONGELMIA SIINÄ ON AINA TAUSTALLA!!!!

KOSKA IHMISET YMMÄRTÄÄ SEN, ETTÄ TAPPAJA EI OLE VAIN UUPUNUT TAI VÄSYNYT VAAN MIELELTÄÄN VAKAVASTI SAIRAS!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja loppuun asti uupunut:

VÄSYMYS JA UUPUMUS EI SAA TAPPAMAAN TOISIA IHMISIÄ!!!!! MIELENTERVEYDELLISIÄ ONGELMIA SIINÄ ON AINA TAUSTALLA!!!!

KOSKA IHMISET YMMÄRTÄÄ SEN, ETTÄ TAPPAJA EI OLE VAIN UUPUNUT TAI VÄSYNYT VAAN MIELELTÄÄN VAKAVASTI SAIRAS!!!!!

Minä en ainakaan jaksa vääntää kenekään kanssa.
Mua ei ole edes aluesairaalan psykiatrian polilla mielisairaaksi todettu.
Olen siis tämä, joka kirjoitti:
"Niinpä, tässä sitä taas ollaan. Ketään tappajia en puolustele tai hyväksy tekoja, mutta mutta.
Niin, mikä ajaa...
Kun apua ei saa, ei edes silloin, kun sitä tajuaa vielä itse hakea."
Päivitelkää rauhassa!
Niin, ja apua saa tarjota!

Tämä on tosi kyllä, mutta ihan kuka meistä vain voi vaipua syvään psykoosiin. Ei tule geeneissä läheskään kaikki mielisairaudet.

Psykoosiin joutuminen taas voi tapahtua kenelle tahansa, mutta oikeastaan se vaatii niin pitkän aikaa, että lähipiiri alkaa jo huomaamaan, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Nämä surulliset tapaukset ovat oikeastaan juuri niitä, että asianosainen on onnistunut peittämään ongelmansa niin, että ei ole huomattu niitä. Kukaan ei yhtäkkiä napsahda noin vain ilman syytä.

Näinpä. Ja täälläkin huudetaan, että lapsi hammaslääkäriin, jos on koko kesän valitellut suuta. Mutta miten? Montako päivää jaksaa valmiiksi väsynyt äiti-ihminen yrittää soittaa kun piippaa varattua. Ja jos saa viikon yrittämisen jälkeen jonkun linjalle, ei saa aikaa ennen kuin puolen vuoden päähän. Ja senkin saa vain jos jaksaa vaatia. Mutta me, kenellä ei mitään tukiverkkoja, ei jakseta.

Ja kun tämän tietää jo etukäteen, ja kädet täynnä työtä ja huolta muutenkin.
Ja esim. kodinhoitajaa ei saa, vaikka ei ole ketään joka hoitaisi lasta että mies pääsee synnytykseen mukaan. Joutuu lähteä yksin synnyttämään, lapsi herätetään keskellä yötä että mies pääsee edes viemään sairaalaan.

Aivan järkyttävää lapsiperheiden heitteillejättöä, mutta ne, kenellä isovanhemmat auttavat taloudellisesti ym eivät välitä.

Minä en ainakaan jaksa vääntää kenekään kanssa.
Mua ei ole edes aluesairaalan psykiatrian polilla mielisairaaksi todettu.
Olen siis tämä, joka kirjoitti:
"Niinpä, tässä sitä taas ollaan. Ketään tappajia en puolustele tai hyväksy tekoja, mutta mutta.
Niin, mikä ajaa...
Kun apua ei saa, ei edes silloin, kun sitä tajuaa vielä itse hakea."
Päivitelkää rauhassa!
Niin, ja apua saa tarjota!

Joo, kyllä mä sen tiedän että apua ei saa, varsinkaan silloin kun on siinä tilassa että siitä ei jaksa tapella eikä sitä jaksa enää vaatia.

Mutta ei pelkkä uupumus saa tappamaan muita, vaan kyse on muista mielenterveydellisistä ongelmista jotka tosin on saattaneet kärjistyä väsymyksen vuoksi.

Täällä on vaan niin usein sellainen ihmeellinen käsitys, että kuka tahansa voi tuosta vaan tappaa lapsensa, jos on väsynyt ja uupunut. Tiedän, että kuka vaan voi sairastua mieleltään, toiset herkemmin kuin toiset mutta se ei johdu ikinä pelkästä uupumuksesta.

Voi jumalauta :xmas:
Te voitte pitää mun juttuja ihan minä haluatte, kerron vaan oman kantani. Lähimmäisiään pitää auttaa, se on jokaisen oikeus ja velvollisuus. Jos tiedän jonkun väsyneen, aivan varmasti tarjoan apua lasten- ja kodinhoidossa. Jos on rahahuolia, aivan varmasti tarjoan rahaa lainaan, ettei seinät kaadu päälle.
Meidän perheen mahdolliset apulaset asuvat sen verran kaukana, että todellakin osaan arvostaa jos joskus saan vasta-apua jostain suunnasta.
Ei nää asiat vaan muutu tällä :o :'( vaan pitää tehdä jotain.

Voi jumalauta :xmas:
Te voitte pitää mun juttuja ihan minä haluatte, kerron vaan oman kantani. Lähimmäisiään pitää auttaa, se on jokaisen oikeus ja velvollisuus. Jos tiedän jonkun väsyneen, aivan varmasti tarjoan apua lasten- ja kodinhoidossa. Jos on rahahuolia, aivan varmasti tarjoan rahaa lainaan, ettei seinät kaadu päälle.
Meidän perheen mahdolliset apulaset asuvat sen verran kaukana, että todellakin osaan arvostaa jos joskus saan vasta-apua jostain suunnasta.
Ei nää asiat vaan muutu tällä :o :'( vaan pitää tehdä jotain.

Kyse olikin siitä, että mikä on asiayhteys sillä on, että jos tänne kirjoittaa jotain, niin kyky auttamiseen katoaa. Sama se sille, on miten sinä olet apua saanut tai tulet antamaan. Tekstisi oli sen verran alentavaa, että ajattelin kyseenalaistaa mielipiteesi, johon sinulla on oikeus, entä perustelut? (ja nimenomaan ensimmäiseen viestiisi, jossa jakelet neuvoja)

Näinpä. Ja täälläkin huudetaan, että lapsi hammaslääkäriin, jos on koko kesän valitellut suuta. Mutta miten? Montako päivää jaksaa valmiiksi väsynyt äiti-ihminen yrittää soittaa kun piippaa varattua. Ja jos saa viikon yrittämisen jälkeen jonkun linjalle, ei saa aikaa ennen kuin puolen vuoden päähän. Ja senkin saa vain jos jaksaa vaatia. Mutta me, kenellä ei mitään tukiverkkoja, ei jakseta.

Ja esim. kodinhoitajaa ei saa, vaikka ei ole ketään joka hoitaisi lasta että mies pääsee synnytykseen mukaan. Joutuu lähteä yksin synnyttämään, lapsi herätetään keskellä yötä että mies pääsee edes viemään sairaalaan.

Aivan järkyttävää lapsiperheiden heitteillejättöä, mutta ne, kenellä isovanhemmat auttavat taloudellisesti ym eivät välitä.

Niinpä.Puhun kokemuksesta.Jos masennus ja pitkäaikainen uupumus jää hoitamatta niin valitettavasti tulos voi olla tämä.Jos sinnittelee vuodesta toiseen,eikä apua saa mistään....niin voi olla jo liian myöhäistä.En olisi omille lapsille voinut tehdä mitään vastaavaa,mutta väsynyt olin ja mulla oli itsetuhoisia ajatuksia.Kodinhoitajan sain lopulta mutta itselläni ei ollut enää voimia taistella ja pyytää apua.Tukiverkostoa ei ole,kaikki sukulaiset asuu kaukana.Suomalainen yhteiskunta on kummallinen,kaikkien pitää pärjätä omillaan.

kovasti täällä sanotaan että mielisairas.,...varmaan joo,mutta miksihän??tuskin kukaan HETI äkittäin mielisairaaks tulee??täytyyhän siinä olla masennusta yms.ensin!ja tietty tossahan voi olla vaikka huumeet taustalla taikka taloudelliset syyt...kukapa sen tietää!Mutta pointti on se,että KUKAAN EI TULE MIELISAIRAAKSI YHDESSÄ YÖSSÄ!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
kovasti täällä sanotaan että mielisairas.,...varmaan joo,mutta miksihän??tuskin kukaan HETI äkittäin mielisairaaks tulee??täytyyhän siinä olla masennusta yms.ensin!ja tietty tossahan voi olla vaikka huumeet taustalla taikka taloudelliset syyt...kukapa sen tietää!Mutta pointti on se,että KUKAAN EI TULE MIELISAIRAAKSI YHDESSÄ YÖSSÄ!!

Siis jos ko. henkilöllä ei ole esim. ollut lääkitystä.

Niinpä.Puhun kokemuksesta.Jos masennus ja pitkäaikainen uupumus jää hoitamatta niin valitettavasti tulos voi olla tämä.Jos sinnittelee vuodesta toiseen,eikä apua saa mistään....niin voi olla jo liian myöhäistä.En olisi omille lapsille voinut tehdä mitään vastaavaa,mutta väsynyt olin ja mulla oli itsetuhoisia ajatuksia.Kodinhoitajan sain lopulta mutta itselläni ei ollut enää voimia taistella ja pyytää apua.Tukiverkostoa ei ole,kaikki sukulaiset asuu kaukana.Suomalainen yhteiskunta on kummallinen,kaikkien pitää pärjätä omillaan.

Meillä ihan sama tilanne. Ja pitempään kun menee niin, että viimeiset voimat käytössä. Meillä niin, että lisäksi jos olemme yhteyksissä sukulaisiin, meiltä pyydetään apua. Kukaan ei tajua, että mekin ehkä voisimme olla väsyneitä ja tarvita vuorostamme apua. Ei vaikka suoraan on sanottu sukulaisille, että melkoisen väsyneitä olemme, mies sairastelee paljon. On stressiä töistä ym.

Sukulaiset ajattelevat, että kun olemme kouluttautuneet, olemme sitten jotenkin ihmevoimin varusteltuja ja hoidamme kaikkien asiat omiemme lisäksi.

Siis niin järkyttävä tämä uutinen.En toivo mitään hyvää tälle ihmiselle joka näin lapsiltansa hengen riistää.Silmä silmästä jne.niin se olla pitäisi,ehdottomasti.Voi lapsiraukat.Kertakaikkisen itkettävä ja kauhea tapaus.

[

Mutta usein vakava depressio alkaa väsymyksestä joka pahenee uupumukseksi, joka edelleen syvenee ja laukausee masennuksen joka lopulta muuttuu vakavaksi depressioksi. Eli taustalla voi olla väsymys ja uupumus, ei välttämättä mikään tautiluokituksista löytyvä diagnosoitu tai diagnosoimaton psyykkinen sairaus.

Uupumuksen ja masenuksen rajalla olen minäkin käynyt, onneksi oli tukiverkostoa sen verran että en ihan pohjalle pudonnut. Jos niin olisi päässyt käymään, olisi voinut tapahtua ihan mitä tahansa, ja ihan terveen kirjoissa olen!

Alkuperäinen kirjoittaja Voi velet:
Alkuperäinen kirjoittaja kuumotar:
Apua meidän tutut on ainakin asuneet tuossa talossa! Heillä on kolme poikaa. Onko missään kerrottu oliko lapset tyttöjä vai poikia? Ei olla oltu yhteydessä viimeiseen vuoteen...Nyt pitää soittaa....

saitkos kiinni?

Tykkää varmaan hyvää, kun soitat, että hei ajattelin vain tarkistaa, ettet ole tappanut lapsiasi:

Juu ihan meinasinkin hei alkuun kysyä että hei ei olla kuultu teistä mitään...onko lapset vielä elossa.... :kieh:
Yritin soittaa, en tavoittanut. Olisin tietty vaan kyselyt kuulumisia. Ja johan selvisi että eipä ole onneksi (ja tietenkään) tämä perhe kun heillä kolme poikaa ja surmatut lapset oli poika ja kaksi tyttöä. Samassa talossa on ainakin meidän tuttava perhe asunut. On tuo naapureillekin aika järkytys.

Näin meidän kunnassa: Mä näin perhepäivhoidon ohjaajan, kerroin sille itkun kera väsymyksestäni ja masennuksestani, pyysin että lapset pääsisivät päivähoitoon. Lupasi soittaa pian. Ja soittikin: Ei ole paikkoja, ei ole rahaa, ei ole hoitajia (kohta tuli lehdessä tieto kuinka kunnalla menee hyvin ja kuinka sostoimi on säästänyt todella paljon yli siltä vaaditun) Mä en jaksanut alkaa vaatiin.. Sanoin tästä äitilapsikerhossa, jossa oli äiti joka oli sosltk jäsen. Ja se alko pommittaan kuntaa kunnes mä sain kahdelle päivähoitopaikan. Tässä välissä kävin mtt hoitajan luona 2vkon välein juttelemassa
Puolen vuoden päästä hoitaja soitti, että he ovat huolissaan, siksi ja siksi päiväksi on sovittu palaveri kunnan sostyöntekijän kanssa. että hän +psykologi ja mun mies +terkkari tulevat sinne. Mä olin tuolloin tosi masentunut, lääkitystä nostettu jo aikaisemmin.. en muista mitä kaikkea olin puhunut. Diagnoosi oli vakava synnytyksen jälkeinen masennus ja syvä uupumus
Kunnan sostyöntekijä kertoi kuinka äkkiä täällä saa lapset päivähoitoon. Sit kertoi että perhetyöntekijää ei tässä kunnassa ole eikä tule olemaan. ja kodinhoitajat ei jouda meille, ostakaa itse projektista/yksityiseltä. Lupas soittaa kodinhoitajille, että jos niillä ois joskus aikaa niin käyvät meillä. Ei soittanut; viikon päästä näin yhden kodinhoitajan kaupassa ja kysyin että onko oltu yhteyksissä. Kodinhoitaja puhui johtavalle kodinhoitajalle, ja he laittoivat meidät listoille (kh:n sisar ollut joskus vakavasti masentunut) tosin meidän kodinhoitaja on sairastellut paljon ja nyt kesälomalla..
ja tämä sostyöntekijä, joka täällä viime kädessä päättää päivähoidosta, kodinhoitajista jne tietää meidän ison perheen, miehen poissaolot tönsä takia, erityislapset ja mun työt.. pienen paikkakunnan iloja.
Eli apua ei saa helpolla, eikä masentunut ite pysty pitään puoliaan. Mun tosin piti öisin tarkkailla lapsia että ovat hengissä, eli pelkoa väkivallasta ei ollut

Yhteistyössä