*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mandala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tunafishille :hug: tädistä ja toivottavasti lääkettä saat hyvin ja ETENKIN ETTÄ NIISTÄ TULEE SE IHANA TULOS MITÄ NIILLÄ OLISI TARKOITUS SAAVUTTAA!!! :) Ja rentouttavaa viikonloppua, kuulostaa ihanalta! :)

Demulille paranemisia!!

Ronjaliina hienoa! Tosi ihania uutisia! :) Nyt vaan rennosti pupuilua hyvillä mielin! :)

Mandala Voin kuvitella miltä tuntuu, kun periaatteessa kaiken pitäisi olla kunnossa ja noin vuoden aikana pitäisi tilastollisesti raskautuminen tapahtua. Toivon sulle mielen rauhaa ja että pystyisitte miehenne kanssa ilman paniikkia ja ahdistusta yrittämään kuitenkin rauhassa. Noi raskautumisjututhan on tilastollisia :) Minun ystäväni raskautui luomusti loppujen lopuksi lähes 2vuoden yrittämisen jälkeen.

Kaikki ketkä painiskelette noiden ovitestejen kanssa!!! Itse olen käyttänyt CB:n digitestejä ja niissähän pitäis olla 99% varmuus oviksen havaitsemiseen. CB:n ohjeissa neuvotaan aamulla tekemään testi, koska olet kuitenkin yön ajan "pidätellyt" sitä virtsaa sen vähintään 4 tuntia jne. Nyt kuitenkin aloin miettimään, että jos testi on kuitenkin paras tehdä illalla, niin olenkohan sen takia missannut mahdolliset ovikset... Tai sitten mulla ei oikeasti sitä tapahdu.

Lihavuus/laihuus asiasta haluaisin myös keskustella. Pillereiden lopettamisen jälkeen minulla tippui paino jonkin verran, noin 3kg. Eli sen verrran, että BMI on nyt 18,2, eli olen tilastojen mukaan alipainoinen. Onko kellään muulla painon kanssa ongelmia? Olen aina, ihan lapsesta asti ollut alipainoinen tai siinä rajoilla. Kuukautiseni alkoivat aikoinaan ihan normaaliin aikaan 13 vuotiaana ja olivat kierroiltaan noin 30-36 kp.

Liikuntaa harrastin ennen noin 3 kertaa viikossa, ja esim. silloin pillereiden aikaan harrastin jopa 4-5 kertaa viikossa ja BMI oli tuolloin 19,2. Liikuntaa en ole koskaan harrastanut laihduttaakseni vaan, että pysyisin kunnossa ja saisin painoa lisää. Ruokahaluni oli huomattavasti parempi, luonnollisesti, tuolloin. Nyt, lähes vuoteen, en ole harrastanut liikuntaa kuin noin keskimäärin 1-2 viikossa...

Mietin vain, että kuinka paljon tuo painoni oikeasti vaikeuttaa tätä lapsen saanti hommaa.. Jos nyt saisin edes 1kg lisää painoa niin olisin jo ns. normaalipainoisten sarjassa. Laiha en ole koskaan halunnut olla, päinvastoin painoa olen aina yrittänyt saada.

Viimeksi muokattu:
Nega testattu tänään ja lämmöt laskee, joten se siitä. Taas. Luulin, että helpottaisi, kun tietää hoitojen olevan lähellä, mutta jotenkin tuntuu entistä pahemmalta. Ehkä se on luopumistyötä siitä, ettei meille tällä erää luonnollisin keinoin lasta tule ja saadaan oikeasti lapsettomuuden leima.

Jälleen kerran ei pieni mieli jaksa ymmärtää, miksi toisille jälkikasvu suodaan niin helposti ja miksi me saadaan vain itkuja itkujen perään. Tuntuu niin pahalta.

Joku_raja sulle erityis :hug: on varmasti rankkaa tehdä tuota luopumistyötä, kokisin itse varmasti aivan samoin! Mutta toivon todella paljon, että kun saatte suunnitelmat etenemään että löydät toiveikkuuden kun nythän teillä tulee olemaan todella hyvät saumat tärppiin uusien hoitojen myötä :) ei varmasti lohduta juuri nyt mutta ehkä myöhemmin. Ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja nopeasti kohti päämäärää sitten hoidoissa!

Nyt alkaa tulla jo niin tummaa viivaa ovistestiin, että ovulaatio on ihan näillä hetkillä. :xmas: Huomannut tosiaan tässä testaillessa, että helposti saa väärää negaa, kun ei ole pissi tarpeeksi väkevää.. Noh nyt näyttää ainakin sen puoleen hyvältä.
Se vaan murehdituttaa nyt, että kun on jo kiertopäivä 19, eli aika myöhäisessä vaiheessa ovis tulossa, tuossa on nyt kiertopäiviksi mula merkitty 28, mutta on se nyt kerran tässä pillereiden jälkeen ollut 30päivääkin, mutta aika lyhyeksi tuo luteaalivaihe kuitenkin jää. Hmm.

Minuli, en muista, milloin olet lopettanut pillerit, mutta mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen pari kiertoa niin, ettei ovulaatiota tullut/löytynyt. Sen jälkeen se tuli aika myöhään, kunnes parin kierron myötä asettui "oikealle" kohdalle. Eli tuo myöhäinen ovulaatio voi vielä olla pillereiden seurausta. Ei kannata vielä stressata, vaikka helpompia sanoa kuin toteuttaa.

Kiitos sanoistasi, Mandala.

Demuli Okei sulla oli sellanen operaatio. Ei tosiaan mulle mitään puhuttu yrityskiellosta, joten tuskinpa se sitten kovin vakavaa oli vaikka tuli yritettyä. Jos olis kovinki olennaista olisvat varmaan muistaneet mainita asiasta...

Minuli Juu siksi mä olen aamulla testin tehny et on vahva pissa, vaikka se iltapäivä kai sitten onki oikeampi ajankohta. Mut ei kannata tehä jossei ole ollu melkeinpä sitä 4 tuntia rakossa. Hyvä jos ovis löytyy! Mut jospa sullekin käy niin kuin mulle yleensä, et jos ovis tulee vähän myöhemmin, myös luteaalivaihe venyy eteenpäin. Esim. yhdessä stressikierrossa ovis oli kp17 ja kierto venyi sen verran pitemmäksi, että luteaalivaihe oli sen 14 päivää kuten aina.
Tosin tässä kierrossa tuntuu, että leikkaus varmaan sekottanu ku nyt jo tuntuu pieniä menkkatuntemuksia vaikka vasta 8. päivä oviksen jälkeen menossa...

joku_raja Mä en siksi edes mittaa lämpöjä ku haluan jotenki toivoa aina viimeiseen saakka...noloa ehkä, mut jotenki se lämmön normaalius sit vaan masentaa. Ymmärrän kyllä tunteesi, kyllä mustakin, vaikka meillä vielä jokunen kuukausi on aikaa yrittää ennen "lapsettomuus"-tuomiota ja ivf:ään ryhtymistä, tuntuu usein siltä, että tekee sitä luopumistyötä jo nyt. Että meille ei ehkä sitä vauvaa tosiaan vaan luomuna tule. Kyllä se tuntuu niiiiin epikseltä, ettei järkeä. Ja niin älyttömän paljon ku sitä toivois, mut ite ei voi siihen juurikaan sit vaikuttaa. Jotenkin vaan pitää luottaa siihen, et hoidoista sit viimeistään olisi apua, vaikka pelkäänpä pahoin et sit mä vasta alanki stressaamaan...

Perjantai 9.12.2011

2012759cfmus1f5d3.jpg

Tunafish-78......33v......kp 3/19-34..........yk9.....(menopur)
Mandala..........32v.......kp 3/24-35..........yk12
Ginger.............35v......kp 4/??...............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 8/24-28......... yk 4
Neitipippuri.......31v......kp 8/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 13/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 17/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 20/28..............yk3
Jo...................30v......kp 22/37...............yk10..... (1km)......Dpo1
pipsa79............31v..... kp 22/28-47...........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 27/27-29..........yk11......Dpo11
Syrän..............30v......kp 27/29............. yk~7........Dpo9
Sintu74............37v......kp 28/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 28/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 28/14-53..........yk14
Wanda_81........30v.......kp 30/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 31/28-41.........yk13
Edyla...............32v......kp 32/28...............yk1
Tatja..............35v.......kp 48/25-37..........yk15....(terolut tauko)

229248abu3e9v4w9.gif

Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän

229248abu3e9v4w9.gif

plussanneet
-2011-

RauRau...........28v.........yk1.........plussa 23.11.
Hansman........34v..........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v..........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v..........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v.........yk13......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Sakara..............34v........yk5.........plussa 1.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v........yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.

Viimeksi muokattu:
Tunafish ja Mandala, pahoitteluni tädistä! :hug: Voimia uuteen kiertoon!

Joku_raja :hug:

Amandalle :heart: vaaleansinisistä uutisista!

Liian tutuista tunteista monet kirjoittavat. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :hug:
Facebook on kyllä vihoviimesin paikka, taas näin eilen päivityksen syntyneestä vauvasta, kumma kun nuo uutiset vaan kirpasee joka kerran. Vaikka eihän sen nyt minulta pois pitäisi olla kun toiset on onnellisia. :(

Mulla on nyt tänään taas jotain tiputtelua, katsotaan alkaako menkat tänään vai vasta muutaman päivän päästä. Negaa näyttää testit että en raskaanakaan ole. Toivon todella että menkat alkaisivat pikaisesti, viimeistään maanantaina niin pääsisin kokeilemaan clomeilla eikä menisi yhtä kiertoa "hukkaan".

Noista ovistesteistä: tässä kierrossa en itse sofin liuskatestillä bongannut tasavahvoja viivoja vaan jotain sinnepäin. Epäilinkin jo etten ole ovuloinut mutta ultra todisti toisin kun näkyi keltarauhanen toisessa munasarjassa. Että kai se on vaan tuhlattava rahat CB:n digitestiin jotta saa varmemmin plussan kiinni...

Noi digitestitkin on vähän siinä ja siinä mun mielestä kun niissäkin on se liuska siellä sisällä ja mulla on digi hymyilly esim kun liuskan testiviiva ei ole tasavahva kontrolliviivan kanssa mutta olen nähnyt kyllä myös vahvan testiviivankin hymyilevässä digissä. Että kyllä niissäkin sitä tulkinnanvaraa ja ihmettelyä mun mielestä on ihan tarpeeksi hintaansa nähdenkin. Ne on kyllä törkyhintaisia kun netissäkin 30eur/7kpl!

Painogallup jonkin aikaa yrittämisen aloituksen jälkeen tuli sellanen into, että nyt pitäisi kaikki riskitekijät karsia minimiin ja tuli noita painojuttujakin mietittyä. Olen itse ollut viimeiset muutaman vuoden ollut BMI 21, mutta tuskaillut sitä että BMI40 ihmisetkin tulevat tuosta noin vaan raskaaksi, samoin ystäväni kuka oli BMI 16 ekansa aikaan. Joten ei kai sillä niin väliä ole jos kaikki muu (eli ne miljoona muuta "pikku" detaljia mitkä pitää olla kondiksessa) menee nappiin. Varsinkin kun homma näyttää pitkittyvän itselläkin niin olen ajatellut vähän että ihan sama, paras elää vaan normaalia elämää tässä välissä!

Amandalle onnea poikalupauksesta :heart:

Onneksi näyttää olevan menkat jo hyytymässä, toivottavasti ei tiputtele pitkään niin pääsee simppojen jalostusharjoituksiin :D
Eilen sohvalla miehen kanssa köllötellessä jotenkin ekaa kertaa häntä katsoessa koetin hahmottaa minkä näköinen lapsi meistä tulisi. Aajattelin vain, että ai hittolainen, kunhan tämä saisi mieheni isot ruskeat silmät :heart: :D ei kai toiveeni aivan mahdoton edes ole, koska eikös se ruskea silmä geeni ollut jokseenkin dominoiva? Mulla itsellä vaalean siniset, että eiköhän (toivottavasti) hyvät saumat ruskeisiin silmiin ole. Okei tänään ajatukset lentää jo PIKKASEN edelle aikaansa :D

Ihanaa perjantaita kaikille!

Viimeksi muokattu:
Pikainen välipäivitys vaan - kiirettä pukkaa taas tässäkin kuussa, mutta vaikken kovasti ehdi kirjottelemaan, niin käyn silti jutut lukemassa. Täältä saa tukea omiin pikkuhiljaa epätoivoiseksi käyviin ajatuksiin - tajuaa ettei ole ainoa, joka tällaisen projektin kanssa tahkoaa ja jonka ympärillä porukka raskautuu kiihtyvällä tahdilla.

Meidän alakertaan muutti pariskunta 2-viikkoisen tyttären kanssa ja niiden alakerrassa asuva pariskunta jakautuu ennen joulua. Neljäs talossa oleva kämppä on vielä tyhjillään, mutta eiköhän siihenkin kohta joku viimeisillään raskaana oleva löydetä.

Jo...................30v......kp 22/37...............yk10..... (1km) dpo 1

Tässä kierrossa testasin ovista ekaa kertaa säännöllisesti kp 15 lähtien - alkuun ei viivanhäivääkään, sitten pientä hailakkaa ja lopulta testiviivaa tummempi kp 19. Aamulämmöt nousi tänään eli eilen taisi olla h-hetki. Hyödynnetty mahdollisimman hyvin, jokapäivä-tekniikalla paitsi eilen jäi väliin (justiin se kaikki tärkein jäi väliin -- damn. Vai onko se tärkein, se ovispäivä?). Mutta toivotaan parasta. Jouluaattona testaan, jos ei tätiä siihen mennessä kuulu.

Hei taas kaikille! Edelleen hirveä kiire töissä - taitaa kestää ihan tuonne jouluun asti.

Kyllä mieltä masentaa Tunafishin tätiuutiset. :hug: Samoin jokurajalle pahoittelut sukulaisuhasta.

(.) Täällä on alkanut kaiken muun kiireen lisäksi jälleen lääkärirumba, eli ultrassa on käyty eilen, tänään ja seuraavaksi maanantaina. MUTTA tällä kertaa oli onneksi Femarien tehosta hyviä uutisia. Eilen oli kaksi noin 15mm follia, ja tänään toinen niistä oli kasvanut jo 17mm kokoiseksi. Sain määräykseksi aloittaa jo tänä iltana ovistestailun, ja jos kasvu jatkuu, meikäläisellä saattaa olla viikonloppuna edessä elämänsä ensimmäinen ovis, hallelujah!

Maanantaina on sitten tsekkaus siitä, onko ovista tapahtunut, ja jos siellä folli edelleen jostakin syystä köllöttää, otetaan irrotuspiikkiä kehiin. Pupuiluohjeeksi tuli: ovisplussan päivänä, seuraavana ja vielä sitä seuraavana. Ilmoitinkin miehelle, että "urakkahommia" on tiedossa viikonloppuna. :D Tuli tosin jo eilen "aloiteltua", eli jos ovisplussa tänään pärähtäisi, niin aikamoinen putki on luvassa. Mutta mikäpäs sen mukavampaa... ;)

Pupuiluintoa myös muille viikonlopun kunniaksi ja muutenkin rentoutumista!

Ihania uutisia sulla Neitipippuri! Hienoa kun tupla-annos toimi noin mahtavasti :) Nyt vaan viikonlopuksi urakkahommmiin ;)

Samoja urakoita on siellä paiskimassa Jo! Toivottavasti urakoinnin tuloksena teidänkin osoitteeseen saapuisi pian oma nyytti! Meidän rappukäytävässä kans lauma vaunuja ja rattaita pesii rappujen alla. Yhet Emmaljugat onkin tosi kivan näköiset ja varmaan hankitaan sit samanlaiset ellei naapurilla ole noita meille myydä (sitten kun on ajankohtaista) :D

joku_raja :hug:

Mä kans haaveilen mieheni näköisestä pikkupojasta Mandala :) Mun miehellä on tosi nätit syvän siniset silmät ja huikaisevan pitkät ripset. Ne kyllä kelpais meidän tytöllekin varmaan :D Itselläni on ruskeanvihreät silmät, joten voi olla että meillekin sitten sellanen suklaanappisilmä putkahtaa.

Miten mä olin missannut tuon Amandan poikalupauksen! Ihanaa! Onnea kovasti :heart:

Ja tuosta painosta että taidan sitten olla porukan ainoa raskassarjalainen :D Mulla tuo painoindeksi on todellakin lähempänä tuota BMI40 kuin normaalipainon BMI25. Kaikki mun tuntemat hoitoja saaneet on olleet ihan normaalipainoisia. Mutta onhan se ihan totta että yli- tai alipainoinen raskautuu vaikeammin ja keskenmenot on vissiin yleisempiä ja hirveen pitkä litania kaikkea muuta kamalaa mitä siitä aiheutuu :| Toivottavasti itse vältyn moiselta jos joskus sinne odotukseen asti pääsen. Oon pudottanut painoa ennen hoitojen aloittamista sen suositellun 10% mutta itsellä se ei ainakaan yhtään auttanut hormonitoimintaan. Tietysti sillä on muuten ollut positiivista vaikutusta terveyteen. Mutta mun hormonit ja kierto on ollut aina sekaisin ihan painosta riippumatta (oon siis ollut normaalipainoinenkin joskus). Yksityisellä oon nyt hoitoja saanut melkein ilman mutinoita mutta julkiselle ei kai olisi asiaa johtuen ylipainosta. Koitan tässä yrityksen ohella vähän laihdutella kokoajan mutta mitään kovin rankkaa laihdutusta ei kannata aloittaa koska sekin vaikuttaa raskautumiseen. Näin kaamosaikana vaan toi sohvan magneettikenttä vetää mua puoleensa ihan liian vahvasti ja ihan oikein hävettää kuinka vähän sitä arki-iltoina jaksaa sieltä mitään ylimääräistä liikahtaa : /

Mukavaa talvista viikonloppua kaikille tasapuolisesti! Täällä tupruttaa lunta just parhaillaan oikein kunnolla :D

Täällähän ihan urakoidaan jouluplussia! Mä liityn siihen samaan jengiin! Meillä on kans urakointi aloitettu, huomenna varmaan ovisplussa. Lääkäri ehdotti, että pitäisi jo näin päivää ennen aloittaa hommat. :) No, tää vkl onkin sitten sellainen, että molemmilla on pikkujouluja ja omia menojaan. Ihan on saatu ensimmäistä kartaa oikein kalenterin kanssa sumplia, että "jos sä tulisit tossa välissä käymään kotona, niin nähtäis tämän vuorokauden kotona". Mutta ihan mielellään sitä näitä nyt laskelmoi ja sumplailee kun on kerran niitä hormoonejakin jo tähän alle otettu. Pitäähän tää kierto nyt yrittää hoitaa kunnialla loppuun. Kiltisti mies tuli käymään kotona kesken työpäivän! :)

Mä oon kans käynyt lukemassa odottajien puolella fiilistelyjä. Onnea Amandalle hyvin menneestä ultrasta! Tuntuu, että Amanda ja kumppanit juuri vasta täältä raskautui, mutta äkkiä se aika vaan menee!

Tsemppiä urakoijille urakkaan! :) Voimia tätien kanssa painiskeleville! Ja malttia loppukiertolaisille! Nyt pittää lähtee etsimään kaapista pikkujouluvaatetta ylle, perehdyn paremmin ensikerralla jokaisen tilanteeseen!

Ihanaa viikonloppua naiset! t. Ronjaliina lumipyryn keskeltä

Ihanaa taalla on taas tekemisen meininki ja hurjat urakat paalla kaikilla :D :heart: tosi mahtavaa, etta hyvat ovisplussat tullut tai tuloillaan ja makkarissa ollut vilinaa :D mina ahkeroin sitten joulun alla/jouluna perhana :D onneksi ei kaiketi ole pelkastaan vanhempia sisaltava joulu kun mies duunissa, muuten voisi olla vaikeaa :D

Olen myos kateellinen teille teidan lumipyryista :D taalla Helsingissa ei ole ollut juuri yhtaan lunta. Tosin en kylla tilannetta talla hetkella edes tieda kun istun toimiston suojassa ja ikkunoista nakyy vaan pimeys :D

Ehka vois lahtea kotiin pain jo viikonlopun viettoon, joten toivottelenkin kaikille mahtavaa ja lumen tayteista viikonloppua :heart:

ON: Eilen illalla tuli vähän kirkasta verta, mutta ei sen jälkeen. Kipuja ei luojan kiitos ole vielä ollut. En siis oikein tiedä, missä mennään. Testi kuitenkin nega, joten toiveita ei kannata elätellä. Hyvä kuitenkin, jos taas pääsisin viime kierron lyhyyden jälkeen normi lukemiin 28-29. Saadaan kaikki kalliit lääkkeet sitten ensi vuoden maksukattoon.

Joku_raja ja Syrän, kiitoksia tsemppauksista, täällä taitaa nyt olla DPO 0 tai 1 :cool:
Mulla tosiaan on aika vähän aikaa tosta pilsujen lopettamisesta, mutta mulla on aina ollut melkoisen säännöllinen kierto, mutta oon onnellinen että sieltä tummempaakin viivaa sitten löytyi, kun vaan oli tarpeeksi pidätellyt ennen testausta, se on jo jotain sekin! :)

Tunafish-78
, et ole ainoa raskassarjalainen, mulla on myös tosi paljon ylipainoa. Toistaiseksi mun kierto on aina ollut tosi säännöllinen, eikä muitakaan haittoja ole ollut(kilpirauhasen vajaatoim. mulla kyllä on, mutta hoidon pitäis olla tasapainossa), pientä ruokavalio- ja liikuntaremppaa tässä koittanu myös tehdä, jotta elämäntavat olis paremmat raskautumista ajatellen ja muutenkin sitä jaksamista jne. Itseäkin mietityttänyt tuo, että saakohan sitten mitään apua ylipainoisena julkisella puolella, mutta ollaan miehen kanssa ja puheltu että sitten mennään varmaan jokatapauksessa yksityiselle, vaikka meidän joka penni menis siihen :D

Viimeksi muokattu:
Lauantai 10.12.2011

2012759cfmus1f5d3.jpg

Tatja..............35v.......kp 1/36-48...........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 4/19-34..........yk9.....(menopur)
Mandala..........32v.......kp 4/24-35..........yk12
Ginger.............35v......kp 5/??...............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 9/24-28......... yk 4
Neitipippuri.......31v......kp 9/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 14/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 18/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 21/28..............yk3
Jo...................30v......kp 23/37..............yk10..... (1km)........Dpo2
pipsa79............31v..... kp 23/28-47..........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 28/27-29..........yk11......Dpo12
Syrän..............30v......kp 28/29............. yk~7........Dpo10
Sintu74............37v......kp 29/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 29/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 29/14-53..........yk14
Wanda_81........30v.......kp 31/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 32/28-41.........yk13
Edyla...............32v......kp 33/28...............yk1

229248abu3e9v4w9.gif

Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän

229248abu3e9v4w9.gif

plussanneet
-2011-

-2010-
Zipuli..................32v. .....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)

Viimeksi muokattu:
Täällä nyt sitten kp 1 vihdoinkin ja ilman teroja jee. Toivottavasti kierto lyhentyy itsestään. Listaan voi päivittää siis kp 1/36-48. Yk 16 pääsee käyntiin.

Viimeksi muokattu:
Hienoa tosiaan, että kaikilla on hyvä tekemisen meininki ja tsemppimieli! Niin se pitää ollakin, vaikka välillä tai aika useinki alkaa turhauttamaan tää yritys ja jatkuvat pettymykset.

joku_raja miten kävi, jatkuko menkat vai jäikö tohon pieneen vuotoon??

Minuli hyvä hyvä, toivomme parasta :)!

Täällä ei mitään, menkkoja odotellessa. Kaikenlaisia tuntemuksia on taas ollut, mutta en enää enemmän uskalla niistä toivoa, kun olen käyny aiemminki kaikki mahdolliset raskausoireet olevinaan läpi ilman plussaa, joten aika tottunut siihen, että voi olla MITÄ VAIN ja silti nega.
Nyt siis kp28 ja normaalistihan menkat alkais huomenna, mutta koska ovis myöhästyi niin tulee varmaan 31 päivän kierto ainakin, oletan, mikäli 14 päivää on tätä luteaalivaihetta. Oikean puolen lapaa/olkapäätä jo vähän särkeny siihen malliin, et tätihän se porhaltaa kylään. Se on mulla aina se merkki, josta tietää et menkat tulee, johtuu siis siitä palleassa olevasta endopesäkkeestä. Siks onki nyt niin masentavaa kun se pieni särky jo tuntuu ni tietää, ettei voi mitään plussia toivoa. Melkeinpä alkaa jo v*tuttaa :(

Tuossa vielä kuva testeistä(tosin tarkennus ja valo näköjään ihan p:stä), otti päähän tuo eilinen 13tuntinen työpäivä, jäi sitten kokonaan ovis testaamatta, mutta eiköhän se mennyt jo, tuossa siis kuvat liuskoista kp18&19 molemmista 2 ja sitten tämänpäivänen, missä ei näy mitään :)

Alkuperäinen kirjoittaja Syrän;25197047:
joku_raja miten kävi, jatkuko menkat vai jäikö tohon pieneen vuotoon??

Mulla tuli silloin torstai-iltana vain kerran kirkasta vuotoa eikä mitään sen jälkeen. Ei edes tuhruilua. Mutta nyt alkaa pikku hiljaa kipuja tuntua ja testi edelleen negaa, joten tädin tuloa odotellaan. Olen ihan tyytyväinen, että tulee 28 tai 29 päivän kierto eikä noita lyhyitä, jolloin luteaalivaihe jää niin lyhyeksi. Mulla on parissa kierrossa aikaisemminkin tullut "kiinnittymisvuotoa" tai sellaiseksi sopivaa (tosin yleensä hieman aikaisemmin) eikä plussaa ole siltikään tullut, joten tuo ei ole mitenkään uutta.

Mites muut loppukiertolaiset??

Sunnuntai 11.12.2011

2012759cfmus1f5d3.jpg

Tatja..............35v.......kp 2/36-48...........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 5/19-34..........yk9.....(menopur)
Mandala..........32v.......kp 5/24-35..........yk12
Ginger.............35v......kp 6/??...............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 10/24-28......... yk 4
Neitipippuri.......31v......kp 10/31-49.........yk6.....(Femar)
Ronjaliina........30v.......kp 15/24-31.........yk14
Avonlea...........35v......kp 19/27-29..........yk5
Minuli..............30v......kp 22/28..............yk3
Jo...................30v......kp 24/37..............yk10..... (1km)........Dpo3
pipsa79............31v..... kp 24/28-47..........yk8....(1*clomi)
Joku_raja........29v.......kp 29/27-29..........yk11......Dpo13
Syrän..............30v......kp 29/29............. yk~7........Dpo11
Sintu74............37v......kp 30/29.............(4*ivf) (1 tm)
SL..................29v.......kp 30/30-48...........yk7.....(Tero-tauko)
Demuli............31v.......kp 30/14-53..........yk14
Wanda_81........30v.......kp 32/28-42.........yk14
Syksy2010........30v......kp 33/28-41.........yk13
Edyla...............32v......kp 34/28...............yk1

229248abu3e9v4w9.gif

Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Sissi_81
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän

229248abu3e9v4w9.gif

plussanneet
-2011-

-2010-

Viimeksi muokattu:
Tänään jo niin voimakkaat olkapääsäryt oikealla kuten aina ennen menkkoja, ja kotiin tultuani sitten negan kaiken varalta vielä testasinkin, tietääpähän ainakin mitä odottaa. Nyton jotenkin taas niiiiin pettynyt olo että en tiedä, vaikka ihmehän se ois ollu, että heti siitä kierrosta missä leikattiin olis tärpänny, kai se limiskin oli vähä leikkauksessa kärsinyt kun vuoteli sen viikon verran, eli tuskin oli priimakunnossa etenkään nyt. Mutta silti ketuttaa niin maan p*rkeleesti.

En tiedä onko mun hyvä näissä ketjuissa edes pyöriä kun ajattelen tätä asiaa sitten vaan ihan liikaa ja olen kuitenkin lähtökohtaisesti "huonommassa" asemassa vielä moniin muihin verrattuna tämän endoni ja yhden käytettävissä olevan munasarjani (tai johtimeni) kanssa. Ehkä mun pitäis vaan keskittyä johonkin muuhun ja katsoa tuleeko tästä koskaan mitään. nyt on kyllä NIIIIN paska fiilis, että oikeen ihmettelen miten otan tämän taas näin raskaasti, aivan kuin tosiaan olisin ajatellut,että nythän se leikkaus heti avun toi. Hohhoi.

menkat siis alkanee varmaan tiistaina.

Kokemuksella voin sanoa, että kummasti sieltä pohjalta taas pääsee ylös ja alkaa elättämään toiveita, kun kierto etenee pidemmälle, vaikka siltä ei nyt tunnu. Toki nyt tuntuu pahalta ja saa tuntuakin. Omalla kohdalla ensimmäiset yrityskerrat olivat suurimpia pettymyksiä ja nyt nämä viimeiset. Varsinkin tämä viimeinen otti todella koville. Kaksi päivää oikeastaan itkin vähän väliä, töissäkin. Monesti surutyötä tekeekin pari päivää ennen menkkoja eikä niiden alkaminen sitten tunnu enää niin pahalta. Oikeastaan luonto on hoitanut tämän mun kohdalla niin kivasti, että nytkin kovien kipujen vallassa suorastaan odottaa vuodon alkavan, koska se helpottaa kipuja.

Lis. Dpo:t taitaa olla päivän jäljellä.

Uusimmat

Yhteistyössä