3-vuotiaalle aamupalaksi suklaata ja sipsiä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta muuten vähän asian vierestä tuntuu, että n. 3 v. on siinä iässä, että vahän voi hetkellisesti löysätä siimaa. Eli joustaa ruokailuissa yms. Sítten taas hiukka isompana ymmärtää ja haluaa ymmärtää järkiperusteluja.

Kai mäkin oon sitten tiukkis, mutta meillä ei kyllä ikinä kuulu aamupalalle mitkään herkut... Siis toki joskus lapset syövät suklaata ja sipsiäkin, mutta ruuan jälkeen. Mulla ittellä ainakin tulis ihan kauhee olo jos tyhjään mahaan vetäis tollasta.

Tuo aloitus nyt oli käsittääkseni tuollainen hilpeä toteamus... että tänään oli käynyt näin.. ja huomenna voi olla toisin. Meillä syödään terveellisesti puuroa, keittoja jne. kotiruokaa, mutta kyllä meillä saa ruuan päälle myös pienen herkun, jos haluaa ja mikäli on tosiaan syönyt myös sitä oikeaa ruokaa ensin riittävästi. Herkkuna voi olla hedelmää, jäätelöä, muumi tms. lastenkeksejä, pari karkkia... mitä nyt sattuu olemaan. Ja mitä äidin tekee kansa mieli. Alusta alkaen olen ollut sitä mieltä, että meille tulee karkkipäivä, mutta mutta... Käytännössä meidän 3 vuotiaalla ei edelleenkään sitä ole, kun mieluummin olen vieläkin antanut herkut ruokien päälle ja sitten xylitolkarkki viimeiseksi. Jokainen siis menee tyylillään ja jokaisesta asiasta ei todellakaan kannata pultteja ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kai mäkin oon sitten tiukkis, mutta meillä ei kyllä ikinä kuulu aamupalalle mitkään herkut... Siis toki joskus lapset syövät suklaata ja sipsiäkin, mutta ruuan jälkeen. Mulla ittellä ainakin tulis ihan kauhee olo jos tyhjään mahaan vetäis tollasta.

no et sinä tiukkis tossa mielessä ole =)
Nalkuttava talonmies kertoi miten todellisuudessa heillä tapahtuu ja minäkin kerroin varhais-aamupalasta (kello 5 aamulla). Ehkä meilläkin syödään jotain ihan oikeaa aamupalaakin :laugh: :laugh:

Ihan samaa ajattelin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
saako tästä täydellinen äiti maininnan, kun meidän lapsen suurinta herkkua on kirsikkatomaatit ja perhesilli, ei niinkään välitä karkeista tai sipseistä :saint: * kyllä, omituinen lapsi - isäänsä tullu *

Meillä kanssa kirsikkatomaatit on suurinta herkkua ja puna/mustaherukat :P

samoin meillä.

viikonloppuna olin ystäväperheen luona viettämässä iltaa.. heillä 3 ja 5 vuotiaat tytöt..päivällinen tarjoiltiin 8 aikaan.siis lämmin ruoka ja sitä ennen lapsen kävivät napsimassa pöydästä karkkia,sipsejä,keksejä ,mehuja ja limuja.

en antanut lupaa meidän pojan ottaa ennen ruokaa mitään. myös toisen tuttavaperheen 1 ja 3½v vuotiaat vetelivät keksejä ja sipsejä ja suklaita pöydästä ennen ruokaa.
ihmettelin mielessäni miksi,mutta jokainen tyylillään.
sitten ruuan jälkeen juteltiin ja sain naurut yhdeltä isältä siksi että annoin luvan vasta ruuan jälkeen syödä suklaan ja sipsejä..
en tajua. yhden perheen äiti sanoi että ennen kuin hänen lapsensa syntyivät hänellä oli tosi tiukka kuva siitä miten kasvattaa lapsensa,mutta on joutunut joustamaan ja kutsuu sitä selviytymiseksi..
onhan mullakin vajaa 3vuotias..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:

samoin meillä.

viikonloppuna olin ystäväperheen luona viettämässä iltaa.. heillä 3 ja 5 vuotiaat tytöt..päivällinen tarjoiltiin 8 aikaan.siis lämmin ruoka ja sitä ennen lapsen kävivät napsimassa pöydästä karkkia,sipsejä,keksejä ,mehuja ja limuja.

en antanut lupaa meidän pojan ottaa ennen ruokaa mitään. myös toisen tuttavaperheen 1 ja 3½v vuotiaat vetelivät keksejä ja sipsejä ja suklaita pöydästä ennen ruokaa.
ihmettelin mielessäni miksi,mutta jokainen tyylillään.
sitten ruuan jälkeen juteltiin ja sain naurut yhdeltä isältä siksi että annoin luvan vasta ruuan jälkeen syödä suklaan ja sipsejä..
en tajua. yhden perheen äiti sanoi että ennen kuin hänen lapsensa syntyivät hänellä oli tosi tiukka kuva siitä miten kasvattaa lapsensa,mutta on joutunut joustamaan ja kutsuu sitä selviytymiseksi..
onhan mullakin vajaa 3vuotias..

Kyllä jokaisessa perheessä taaplataan tyylillään... ja vaikka itse en suinkaan hyväksy kuitenkaan ihan kaikkia tyylejä en väitä täällä että joku ei välittäisi lapsensa terveydestä =) Ja yv:llä voin ilmoittaa nimeni että joku pääsee tekemään ilmoituksen lastensuojeluun (tosin serkkupoika voisi olla hieman ihmeissään )....
Järkevämpää on ensin syödä oikea ruoka ja sitten mahd. herkut =)
MUTTA oliko tuo aloitus kirjoitus sitten näin ison itkun aihe???
Voi voi... :o
Onpa täällä isot murheet :laugh:

Yhteistyössä