I
iiris_
Vieras
Miten kauan suhteessa voi odotella, että toinen tietää mitä haluaa? Olen 30-vuotias nainen ja toivoisin kovasti vakiintumista, perhe-elämää, yhteistä kotia, lapsia. Oma elämäntilanteeni on sellainen että voisin, ja olisin valmis jo ottamaan pieniä askeleita kohti noita asioita, mutta eihän toista voi tämmöisissä asioissa hoputtaa. Ollaan seurusteltu kohta pari vuotta. Olen puhunut silloin tällöin yhteen muuttamisesta ja kertonut mitä tulevaisuuden toiveita minulla on. Poikaystäväni sanoo aina että haluaa edetä hitaasti. Hän ei koskaan ota yhteenmuuttamista puheeksi itse ja tuntuu jotenkin ahdistuvan kun minä puhun siitä. Sanoo kuitenkin että haluaa minut ja haluaa samoja asioita kuin minä. Haluaa kuitenkin olla varma ennen kuin menee eteenpäin suhteessa. Mun mielestä yhdessä asumisen kokeilu vaikka vuokralla olis just sitä varmistumista. Ja kun ajattelee kuinka pitkä matka siitä on vielä perheen perustamiseen... Onhan se harkitsevuus hyvä asia, mutta joskus tulee sellaisia pahoja ajatuksia mieleen, että pitäiskö munkin alkaa harkita muita vaihtoehtoja ennenkuin on liian myöhäistä. Tulee aina haikea olo kun kuulee kuinka toiset parit menee suhteessa eteenpäin. Tuntuu, että vaikka nykyhetki on hyvä, näköala puuttuu.