[QUOTE="...";27942928]Voi toki toimia, mutta riskinsähän siinä on, kuten missä tahansa parisuhteessa. Ehkä ikäerosta johtuen hieman enemmän. Itse olisin juurikin huolissani jatkon kannalta siitä, että miten tulevaisuuden toiveenne ja halunne osuvat yksiin. Juurikin niin, että sinulla tulee halu tulla isäksi ja nuori tyttöystäväsi haluaakin opiskella, mutta koska nyt ehkä puhuu haluavansa lapsia piankin, kokee pettäneensä sinut ja suostuu lapsen hankintaan vaikka haluaisikin vielä jotain muuta. Okei, näin ei välttämättä käy, enkä missään mielessä usko, että painostaisit tyttöä. Vaara tämä kuitenkin on mielestäni juurikin siitä syystä, että vaikka 18-vuotias olisi kuinka kypsä hyvänsä, ei hänellä vielä ole elämänkokemusta samalla tavalla. Esimerkiksi mahdollisen eron pelko (ei varmaankaan kovin pitkää ja vakavaa suhdetta aiemmin takana) voi ajaa siihen, että haluaa liiaksi miellyttää toista.
Tietenkin oman haasteensa aiheuttaa teidän lähipiirinne. Ovatko he valmiita tukemaan teitä? Mikäli tukiverkko järkkyy nyt ja myöhemmin tulee ero, voi tytöllä olla aika ikävä tilanne.
Toisaalta taas kun kolahtaa niin kolahtaa ja rakkautta kannattaa vaalia. Asiat saa aina järjestymään, jos olet valmis tekemään töitä sen eteen pitäen mielessäsi sen, että tyttöystäväsi todella on vasta 18. Aikaa myöten tilanne tietenkin muuttuu. Ole kuitenkin varovainen teidän molempien vuoksi. Tyttö voi olla kovin kovin rakastunut nyt sinuun, mutta ensirakkaus ei aina ole se oikea ja jos tilanne muuttuu se voi olla myös sinulle kovin raskas paikka, koska olet jo vanhempi.
Onnea suhteellenne ja toivottavasti suhteenne kestää pitkään, mikäli näin päätätte.[/QUOTE]
Yksi 2-vuoden parisuhde ja toinen oli sitten vuoden pituinen juttu. Siinä tosin kumppanit ollu muutaman vuoden häntä vaan vanhempia.
Ja siis ei minullakaan ole nyt kiirre lapsille, jos tossa kolmevitosena sais vaikka ensimmäisen ja muija ois 23, niin ei yhtään hullumpi olis...
