30-vuotiaan miehen ja 18-vuotiaan naisen parisuhde. Voiko toimia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pete"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pete";27943563]Kun se porukka on sitten sitä ikärasistista porukkaa joka halveksii 18-vuotiasta vielä niin pennuksi ja kulkee itse nokkapystyssä ollakseen tosi aikuisia. :D[/QUOTE]

Osoittaako oma käytöksesi 18 v. arvostamista vai hyväksikäyttöä?
 
[QUOTE="Pete";27943632]Tulin kyselemään koska ajattelin jos jollain olisi kokemuksia kyseisellä ikäerolla olevista parisuhteista.

Ja olenkin saanut täällä sellaisia hyviä vastauksia. Lue vaikka itse! =)

Ei mua haittaa sitten tämä pieni urputiurputi osa. Nauran vain ja kaadan lisää lasiin olutta ja jatkan äijien kanssa tätä skeidaa :D[/QUOTE]

En jaksa lukea. En ymmärrä mitä 30v näkee 18v?
En ainakaan hyväksyisi jos nyt minun 18v tyttäreni seurusteli itseäni 5v
nuoremman miehen kanssa. Ajatus kuvottaa, anteeksi.
 
[QUOTE="pater";27943631]Tytön vanhemmat ovat olleet 34-vuotiaita, kun hän syntyi ja tyttö itse pitää vanhempiaan liian vanhoina vanhempina. Sinä olet nyt 30 vuotta. Tee ne lapset NYT, ettei sinustakin tule ihastuksesi kammoama vanha vanhempi (= joka saanut lapsensa esim. 34-vuotiaana)[/QUOTE]

koska minua ei huvita.

ja toisekseen ei hän minua kammoa, vaan rakastaa... ;)

Onhan hän itsekkin sillon paljon vanhempi kun lapset olisi täysi-ikäisiä, joten tuskimpa 41-vuotias akka kammoaa vaan suhtautuu vähän eritavalla kun ei ole enää mikään parikymppinen hottis? :D
 
[QUOTE="Pete";27943694]ja en ennemmin halveksi niinkään sen numeron perusteella, vaan käytöstapojen. Siitähän mä niiden TIETTYJEN 18v. kundien kohdalla puhuin[/QUOTE]

Sitten et ole kyllä ihan valmis isäksi, jos sinulle on oikeasti ok, että 7-vuotiaan lapsen äiti käy "kaatamassa kuppia" 18vuotiaiden kanssa.. Jos sä puhut 80 prosentista jonkin ikäryhmän edustajista halveksivasti, niin kyllä sä kuule halveksit juurikin sen numeron perusteella :D
 
Osaat kohdella NAISIA? Hah..Tyttöjä ehkä..Ihan näin naisena sanoa, että viikonloput mökillä kuppia kaatava "muijista" puhuva harvemmin sytyttää ja osaa naista kohdella.

Sinun unelma miehesi voi olla sivistynyt, pukuun pukeutuva mies.

Minusta ei sellaista saa... olen vain tavallinen talliainen :D joka pitää nuorekkaasta ulkonäöstä, tatuoinneista ja hyvistä illoista kavereiden, oluen ja hyvän ruuan seurassa, sekä kalastamisesta
 
[QUOTE="vierailija";27943670]No, mut täähän on niin tätä... Ehkä sulla vaan on joku kolmenkympin -kriisi menossa. Ja luulet, että siihen helpottaa, jos sais vähän nuoremman tyttöystävän. Sit viiskymppisenä voit ottaa kaksi kaksvitosta. Eks niin?

Voi teitä miehiä....[/QUOTE]

tottakai ulkonäön rupsahtaminen ajan kanssa hieman pelottaa ajatuksena...

Mutta niin kauan kun ei ole hätää, niin sitä ei ole :)

Jos hyvin käy, niin tarkoitus olisi olla tämän naisen kanssa koko loppuelämä ja perustaa perhe, mennä kihloihin. Naimisiin en välttämättä halua.
 
[QUOTE="Pete";27943767]kun naiseni tykkää kalasta, niin ajattelin viedä hänet syömään. :)[/QUOTE]

Aika laimeeta... Eiköhän syömään vieminen ole aika semmoinen perus juttu parisuhteessa :D Kyllä ainakin meillä mies yllättää usein viemällä syömään tai kokkaamalla itse jotain spesiaalia. Jos sä oikeasti tietäisit mistä naiset tykkää sä keksisit tänne jotain vähän omaperäisempää kuin perus treffit ravintolassa :D
 
[QUOTE="Pete";27943731]koska minua ei huvita.

ja toisekseen ei hän minua kammoa, vaan rakastaa... ;)

Onhan hän itsekkin sillon paljon vanhempi kun lapset olisi täysi-ikäisiä, joten tuskimpa 41-vuotias akka kammoaa vaan suhtautuu vähän eritavalla kun ei ole enää mikään parikymppinen hottis? :D[/QUOTE]

tytöstä on tullut 41-vuotias akka ja sinä olet silloin 53-vuotias nuori ja salskea uros (edelleen), ja lapsenne (se nuori hottis pimu tai pillun perässä juokseva nuori poika) pitää teitä kumpaakin liian vanhoina - niin kuin tämä kertomuksesi 18-vuotias tyttö omia vanhempiaan nyt
 
[QUOTE="vieras";27943684]Jos oikeasti arvotaisit 18 v. tyttöä, niin jättäisit hänet rauhaan.

Kuinka monta parisuhdetta sinulla on ollut ja mihin ne ovat kaatuneet? Ryyppäämiseen?[/QUOTE]

Sinulle halveksunnassasi ehkä tyttö.

Ja parisuhteita mulla on ollut tarpeeks ja luuletko todella että menen niin pitkälle että rupean ruotimaan nekin yksityiselämästäni vielä täällä?

Älä naurata... :D tää keskustelu on jo nyt lähtenyt käsistä. :D
 
[QUOTE="Pete";27943782]tottakai ulkonäön rupsahtaminen ajan kanssa hieman pelottaa ajatuksena...

Mutta niin kauan kun ei ole hätää, niin sitä ei ole :)

Jos hyvin käy, niin tarkoitus olisi olla tämän naisen kanssa koko loppuelämä ja perustaa perhe, mennä kihloihin. Naimisiin en välttämättä halua.[/QUOTE]

Mennä kihloihin, mutta et halua naimisiin? Miksi ihmeessä menisit sitten edes kihloihin? Kihlat ovat lupaus avioliitosta..
 
Mä en näe 12 vuoden ikäeroa mitenkään ylitsepääsemättömänä. Mulla on nyt mies joka on 9 vuotta vanhempi, joskus olen tapaillut jopa 20 vuotta vanhempia miehiä. Moni 18-vuotias nuori nainen on henkisesti samaa tasoa kuin 30-vuotias mies.

Noi perustelut, että "mä olin ihan eri ihminen 18-vuotiaana ku 30-vuotiaana" ovat ihan idiotismia. Totta kai henkilö A on erilainen 18-vuotiaana kuin mitä on 30-vuotiaana. Mutta henkilö A on myös ihan eri henkilö kuin henkilö B, eikä henkilö B välttämättä ole tasan samoissa vaiheissa samassa iässä kuin henkilö A. Miettikää nyt hei vähän! :headwall:

Suurin osa 18-vuotiaista on ehkä niin lapsellisia vielä, ettei löydy montaa 30-vuotiasta kenen kanssa synkkaisi. Mutta jos joku onkin jo kypsempi ja klikkaa, niin ei todellakaan pidä pelkän iän takia jättää kokeilematta. Ei missään nimessä. Täysi-ikäinen ja yhteiskunnan silmissä aikuinen ihminen kuitenkin kyseessä.

PS. Itse sain ensimmäisen lapseni 19-vuotiaana ja olin ihan hyvässä iässä tulla äidiksi. Se EI tarkoita, että kuvittelen kaikkien 19-vuotiaiden olevan kypsiä vanhemmiksi. Minä kuitenkin olin. Toiset ovat valmiita vasta 35-vuotiaina. Sekin on ihan ok. Samoin ei ole mitään kiirettä kypsemmäksi; kyllä 18-vuotias mun puolesta saa olla vähän lapsellisen jos se hyvältä ja omalta tuntuu.
 
[QUOTE="Saana";27943693]Kuinka usein käyt kuppia kallistamassa kavereiden kanssa.

Puhut siitä, että haluat parin vuoden sisään lapsen. Mutta käytöksesi ja puheesi ovat parikymppisen miehen, ei ikäisesi.

Sitten kun lapsi syntyy, ei voi enää mennä kallistelemaan kuppia. Lapsi vaatii jatkuvaa huomiota.
Se on erittäin raskasta, mutta samalla maailman tärkein asia.
Yöt kannat ja nukutat vauvaa, päivät hoidat.

tunnetko sinä itsesi niin aikuiseksi, että pystyt huolehtimaan pienestä vauvasta.

Ainut asia mikä näissä kirjoituksissa häiritsee on se, että ikäsi ja kirjoittamasi asiat eivät kulje käsi kädessä.
Kolmekymppinen mies ei laahusta alle kaksikymppisten kanssa juhlimassa.
Ei puhu MUIJISTA.

Jotenkin tuntuu, että tämä taitaa olla parikymppisten miesten keksimä pilaketju, mutta kun ette tiedä miten kolmikymppiset käyttäytyvät, niin tulee kirjoitettua tällaista tekstiä, joka saa vanhemmat ihmiset hämmästyneiksi[/QUOTE]

Älä kirjota tuollasia v*tun pitkiä romaaneja päivän selvistä asioista. Ei niitä jaksa lukea.

Miksei voitas "laahustaa" täys-ikästen muijien kanssa juhlimassa? :D ja mikä vika on siinä jos sanoo naista muijaksi? ei yhtikäs mikään. vika on omassa päässäsi. ei se mitään huorittelua ole. :D
 
Mikä sinua itseäsi tässä suhteessa eniten epäilyttää? On mielestäni aika järkevää pohtia asiaa näin alkuvaiheessa, vaikka muilta osin olet ehkä antanut itsestäni vähän hassun vaikutelman, niin kyllä tuo pohtiminen on kypsää.

Asiaan. Voi varmasti onnistua, mutta omalla kohdallani ei toiminut. Seitsemän vuotta ikäeroa oli mulle liikaa, sillä kasvoimme eri aikaan ja eri suuntiin. Tai oikeammin, mies oli jo aikuinen kun minä vasta aloin aikuistumaan. (Olin 18 kun aloimme seurustelemaan, 24 kun erottiin).
Ja minä vielä 17-vuotiaana sanoin, että haluan lapset nuorena. 21-vuotiaana kauhistutin exän kertomalla etten halua lapsia ikinä.

Siis: on mahdollista, että tyttö tosiaan haluaa lapset nuorena, mutta 18-vuotias on henkisesti tosi lapsi, vaikka olis miten kypsän oloinen. Nuoren orbitofrontaalinen aivoalue ei ole riittävän kehittynyt tehdäkseen loppuelämää koskevia päätöksiä.
Jos olet valmis joustamaan näissä suunnitelmissa ja antamaan tytölle tilaisuuden elää nuoruuttaan, eli bileillä rauhassa kun sinä kaipaat koti-iltoja, niin onnistumisen mahdollisuudet paranevat. Mutta töitähän suhteet teettävät joka tapauksessa, iästä riippumatta.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Pete";27943782]tottakai ulkonäön rupsahtaminen ajan kanssa hieman pelottaa ajatuksena...

Mutta niin kauan kun ei ole hätää, niin sitä ei ole :)

Jos hyvin käy, niin tarkoitus olisi olla tämän naisen kanssa koko loppuelämä ja perustaa perhe, mennä kihloihin. Naimisiin en välttämättä halua.[/QUOTE]

Voi apua, Pete 30 v haluaa teinikihloihin :D Eiköhän tää kerro kaiken sun henkisestä iästäsi.
 
[QUOTE="vieras";27943697]Siis 18 v. on siis henkisesti kehittymätön... nyt puhut asiaa. Miksi ihmeessä käytät 18 v. arvostelukyvyttömyyttä hyväksesi.[/QUOTE]

tai psyykkeeltään kuule viallinen, etteikö pystyis harkihtemaan tekojaan.

Ja minä en käytä ketään hyväksi!

Pedofiili en ole. Aijai vittu jos rupeet sellasta paskaa kuule nyt vääntämään niin käry käy...
 
[QUOTE="vieras";27943705]Osoittaako oma käytöksesi 18 v. arvostamista vai hyväksikäyttöä?[/QUOTE]

En sellaisia joilla on esim. tahallinen halu loukata lapsellisuudessaan toisia
 
Mennä kihloihin, mutta et halua naimisiin? Miksi ihmeessä menisit sitten edes kihloihin? Kihlat ovat lupaus avioliitosta..

Auts, nyt kyllä Pete paljasti tosiaan olevansa aika teinin tasolla... Sori Pete! :laugh: Tää on mun suuri ärsytys. Kihlat tosiaan ovat avioliittolupaus. Ei ole mitään asiaa kihloihin jos ei ole aikeita mennä naimisiin. Kihloissa ollaan ainoastaan se aika, että saadaan häät järjestettyä. Kun mennään kihloihin, niin kysymys kuuluu "Menisitkö kanssani naimisiin?" Jos toinen vastaa myöntävästi, niin olette kihloissa.
 
[QUOTE="vieras";27943709]En jaksa lukea. En ymmärrä mitä 30v näkee 18v?
En ainakaan hyväksyisi jos nyt minun 18v tyttäreni seurusteli itseäni 5v
nuoremman miehen kanssa. Ajatus kuvottaa, anteeksi.[/QUOTE]

Vaan juuri ala-asteelta päässyt lapsi.

Kerroin myöskin mitä näen: kauniin naisen, fiksun ja sydämmellisen ihmisen joka on lohduttanut minua jos on ollut vaikeaa..
 

Similar threads

M
Viestiä
21
Luettu
2K
Aihe vapaa
vierailija
V
O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä