F
frustrated mom
Vieras
Mulle tulee mieleen että lapsella on joku pelko nukkumaanmenoa kohtaan. Mikä se voisi olla? Itse en kyllä kestäisi katsella tuommoista enkä suuttuisi ja pakottaisi koska nukahtaminen pitää minusta olla rauhallinen, turvallinen hetki.
Mene lapsen viereen nukkumaan tai anna lapsen nukahtaa olkkarin sohvalle, ja koittakaa yksin nukahtamista uudestaan vaikka puolen vuoden päästä.
Unen tarve on tietysti yksilöllistä mutta meillä 4v herää kahdeksalta ja menee yhdeksältä nukkumaan eikä nuku päiväunia. Kuulostaa hirvittävän aikaiselta tuo klo 19 nukkumaanmenoaika. Ja jos jostain syystä haluatte että lapsi on siihen aikaan väsynyt niin se pitää sitten herättää aiemmin aamulla..
Niin, tuli tuosta aikaisemmin herättämisestä vielä sekin mieleen että jos olemme sellaista tehneet, seuraa samanlainen raivari. Eipä tullut ennen mieleen ennekuin mainitsit tuosta aikaisemmin herättämisestä, nyt kun sellaista ei varsinkaan ole pitkään aikaan tehty. Ollaan kokeiltu tuota vieressä nukkumista josta seurasi sitten se, että lapsi valvoi vielä kauemmin kun minä olin vieressä. Höpötteli ja halusi alkaa leikkiä kielloista huolimatta. Leikin nukkuvaa jonka jälkeen lapsi lähti itsekseen vaeltelemaan ja leikkimään leluilla yms . Unentarve on todellakin yksilöllistä, mutta niinkuin tuossa mainitsinkin niin nukkumaanhan hän sitten vasta parin tunnin päästä meneekin, eli puoli 8 tai 9 aikaan, kun on ensiksi saanut ne raivarit