42.v ja aikomus lopettaa pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 42.vuotias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

42.vuotias

Vieras
olen syönyt jo noin 20 vuotta e-pillereitä(tällä hetkellä femilar nimistä) ja aikomus olisi lopettaa kokonaan. joskus muinoin aloin syömään juuri näitä pillereitä runsaan kuukautisten vuoksi ja kun tupakoisin,nyt en enää tupakoi. miten mahtaa elimistö reagoida lopettamiseen? koskaan nuoruudessa en ole kärsinyt aknesta enkä kovista kivuistakaan. mutta,todella mietityttää mitä elimistö sanoo??

olen myös syönyt jos jonkinlaista pilleriä yli 20v, ja nyt on lopettamisesta jo 2 viikkoa.
ainoa vaivatoistaiseksi on aivan älyttömän kipeät rinnat, ja turvonneet, jumppaa tai rivakampaa kävelyä ei voi edes ajatella.
ikää 41 ja viimeiset pillerit oli microluton -minit.
ja huonovointisuutta on hieman myöskin, kroppa turposi kauheeksi noiden minien aikana, ainakaan vielä ei helpotusta ole tullut siihen vaivaan.

nyt sitten vain kauhulla odottamaan mitä vaivoja sitten voi tulla kun lopetan. lopettamisen syyksi ajattelin myös jospa lievä masentuneisuuteni voisi helpottaa. saa nähdä mitä kroppa sanoo. onko kellään vaikuttanut pillerien lopettaminen mielialaan ja miten?

On vaikuttanut pelkästään positiivisesti !
Kärsin julmista pms-vaivoista aina pillerien aikana,
mutta nekin on helpottaneet ajan myötä lopettamisen jälkeen.
Tai oikeastaan pillereiden popsinnan lopetin jo vuosia sitten,
mutta sen jälkeen kokeiltu laastaria ja kierukkaa,
mutta mikään hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle.
Myös turvotus on laskenut ja ihokin paremmassa kunnossa.

kuukautiskierron tasaantumiseen kylläkin meni 6 kk,
eli heti ei tasaannu, mutta sitä ei kannata pelätä.
Tasaantuu kyllä ajan myötä ja vaivat helpottaa.

Olen 39v ja söin pillereitä (microgynon) 20v, lopetin syönnin 2v sitten, en huomannut mitään muutosta itessäni, kuukautiset on nyt runsaat, kierto säännöllinen. Ehkä vähän rauhallisempi olen nykään, pinna ei pala niin helposti kun pillereiden aikaan ;)Ehkäsynä käytetään kondomia, en halua minkäänlaista hormonaalista ehkäsyä käyttää enää.

Alkuperäinen kirjoittaja kymysystä ..:
Miksi aiot lopettaa pillereiden syönnin ?
Onko vauva mielessä vai mikä on tilanteesi ?
Ihan vaan uteliaisuuttani...

ei en halua missään nimessä lasta vaan lopetan lähinnä sen takia koska olen alkanut kärsimään lievästi masennuksesta ja koitan jospa pillerit muuttaisivat tilannetta. jos pillereitten lopettaminen tuottaa pidemmän päälle ongelmia niin täytyy sitten mennä lekurille taas. olen myös jotenkin kyllästynyt syömään pillereitä. eniten pelkään jos kuukautiset palaava runsaina kuten teinivuosina.

Itse lopettelin kutakuinkin sinun iässäsi, olen nyt 48-v. Ekalla yrityskerralla noin 38-v. tuli ihan älyttömät kuukautiset pariin otteeseen ja siirryin takaisin pillereihin. Kokeilin lopetusta sitten uudelleen ja kappas ei mitään oireita. Ekalla kerralla oli kesä ja tokalla taisi olla kaamos :) Minusta keskustelu siitä että voi, jos tulet raskaaksi on hupaisa. Todennäköisyys tulla raskaaksi on todella pieni, jos vielä huomio ovulaatiopäivät ja silloin käyttää kondomia. Jos kierot on nsä'nnöllin tämä on lasten leikkiä. Minä en ainakaan ole tullut raskaaksi vaikka välillä on mennyt iloisesti juuri ovulaation aikaan. Eiköhän munasolut ala olla jo varsin kulahtaneita. Silti nuo normikuukautiset luo jännän tunteen että on ehta nainen. Ja mitä jos sitten lisääntyisi, olisipa ainakin Suomen enkka, supernainen :) Ja toinen pointti on se, että mielestäni on tärkeää tietää, milloin vaihdevuodet todella sitten lyövät päälle, ettei tämä johdukaan pillereistä vaan on ensi oireita ja jotta oireisiin voi vaikuttakin juuri oijkein ruokavaliolla, luontaistuotteilla ja vaikkapa sitten hormooneilla jos sikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi vm.60:
Itse lopettelin kutakuinkin sinun iässäsi, olen nyt 48-v. Ekalla yrityskerralla noin 38-v. tuli ihan älyttömät kuukautiset pariin otteeseen ja siirryin takaisin pillereihin. Kokeilin lopetusta sitten uudelleen ja kappas ei mitään oireita. Ekalla kerralla oli kesä ja tokalla taisi olla kaamos :) Minusta keskustelu siitä että voi, jos tulet raskaaksi on hupaisa. Todennäköisyys tulla raskaaksi on todella pieni, jos vielä huomio ovulaatiopäivät ja silloin käyttää kondomia. Jos kierot on nsä'nnöllin tämä on lasten leikkiä. Minä en ainakaan ole tullut raskaaksi vaikka välillä on mennyt iloisesti juuri ovulaation aikaan. Eiköhän munasolut ala olla jo varsin kulahtaneita. Silti nuo normikuukautiset luo jännän tunteen että on ehta nainen. Ja mitä jos sitten lisääntyisi, olisipa ainakin Suomen enkka, supernainen :) Ja toinen pointti on se, että mielestäni on tärkeää tietää, milloin vaihdevuodet todella sitten lyövät päälle, ettei tämä johdukaan pillereistä vaan on ensi oireita ja jotta oireisiin voi vaikuttakin juuri oijkein ruokavaliolla, luontaistuotteilla ja vaikkapa sitten hormooneilla jos sikseen.

Ei 48-vuotias vielä saisi Suomen iäkkäimmän synnyttäjän "titteliä".

Alkuperäinen kirjoittaja Gilda.:
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi vm.60:

Ei 48-vuotias vielä saisi Suomen iäkkäimmän synnyttäjän "titteliä".

Mutta erikoisryhmässä menisi kirkkaasti kautta historian eli kertoo mitkä mahdollisuudet raskaaksituloon ovat. Olemattomat, jos ymmärtää karttaa ovulaation aikaista suojaamatonta yhdyntää. Suomessa lienee vanhin synnyttäjä 55-v ja kaiketi suurperheellinen tapaus, jolloin parin solut on todella sopineet hyvin toisilleen mitä lisääntymiseen tulee, aina on tärpännyt. Kannattaa muistaa, että myös keski-ikä lyö miehiinkin, siittiöt ovat vähenemässä ja heikompilaatuisia kuin nuorena kollina.

Yhteistyössä