4D - Tulin äidiksi 70-vuotiaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Suerte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luonnollistahan se vaan on raskautua vielä nelikymppisenäkin jos vaan onnistuu ja mikä ettei onnistu moneltakin.
Vaihdevuosi-iän ylittäneiden keinoalkuiset raskaudet on jotain ihan muuta.

Vois olla yhteiskunta ja talous aika kehnossa jamassa jos lapsia ei yli kolmekymppisenä tehtäisi :D Monet kun haluavat eka hoitaa opinnot ja vakaan talouden sekä pitkän hyvän parisuhteen ennen kuin alkavat lapsia punkemaan. Ei niitä enää sen jälkeen yli kahta tehdä ennen kolmeakymppiä, mikä olisi yhteiskunnalle välttämätöntä.

Ihmetytti tuossa ohjelmassa erityisesti äiti joka oli miltei 6-kymppinen. Hänellä oli jo 1,5-vuotias tytär, mutta hän suunnitteli toisen lapsen hankkimista, vaikka hänellä oli jokin sairaus ja muutenkin paljon kaikkia vaivoja riesana.

[QUOTE="hui";28907747]Yli 30 vuotiaat on liian vanhoja tekemään lapsia, siis minun mielestä...[/QUOTE]

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Mä oon 34v. enkä todellakaan liian vanha saamaan lapsia viä muutamaan vuoteen. Ja se on mun mielipiteeni ja pyyhin persettäni sun kaltaasten mielipiteillä täs asias.

Minusta tuo dokkari oli kyllä aika sairas. Ei siinä, hyviä ja rakastavia vanhempia, mutta kun lapsia ei kuuluisi hankkia enää mummoiässä, sillä yhdelläkin oli niin paha reuma, ettei kyennyt hoitamaan lapsiaan, ja toisen terveys oli horjunut vakavasti lapsensaannin jälkeen, mutta silti vielä toista lasta suunnitteli! Okei, kyllähän nuorikin äiti voi sairastua tai kuolla, ja on perheitä, jossa vanhempien terveydentila ei riitä lapsista huolehtimiseen. He ovat kuitenkin kyenneet nuo lapset usein luonnollisin keinoin saamaan, tuskin heillekään olisi heikon terveydentilan vuoksi tehty ivf-hoitoja, mutta näille mummoille tehtiin. Jos ikää on jo niin paljon, että todennäköistä on luonnollisesti raihnaistua, sairastua ikäihmisten sairauksiin, kuolla vanhuuteen, kun lapset ovat vielä pieniä, niin ei se ole oikein. Kiusaaminen lienee noissa mummuäitien tapauksissa ongelmista pienimpiä.. Ei voi kuin todeta, että onneksi Suomessa ei anneta hoitoja vaihdevuosi-iän ylittäneille.

Kaikki ovat erinlaisia ikä ei sano mitään, jos olet hyvässä kunnossa vaikkapa viisi kymppisenä eli miten olet elänyt se näkyy kropassa. Terve viiskymppinen saattaa päihittää pillereitä nauttineen kakskymppisen mennen tullen. Ei kannata kritisoida sellaisia asioita mitä ei tiedä kuin vain pätevät lääkärit. Kateelliset eivät halua uskoa ihmeisiin. Lääke tiede on vain niin kehittynyt et kyllä kaikki on mahdollista kunhan vain tuntee itsensä ja kehonsa. Mukavia illan jatkoja kaikille

Yhteistyössä