4kk hoitoon ja äiti töihin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltermanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oltermanni

Jäsen
19.11.2007
773
0
16
Entinen työkaverini kertoi, että heille tuli töihin eräs äiti kesäksi. Hänellä on 4kk vauva jonka pisti hoitoon. Olin ihan että :o

Piti itse käydä tarkistamassa. Joo siellä se oli innoissaan töissä. Ei ollut kuulema hänen juttu tämä vauvanhoito kotona. (näin vähän ymmärrettiin)
Sanoin aika suoraan,että sun vauvasi tarvitsee äitiä. Ja kuinka sua vielä varmasti harmittaa kun et ole vauvasi kanssa ollut näitä aikoja. Sanoin paljon muutakin.. otti niin päähän... :ashamed:

Hän on vain innoissaan kun saa tutkintonsa tehtyä. Syyskuussa sitten varmaan/ehkä/en tiedä jää vauvan kanssa kotiin..toivon todella!

semmosta...oli pakko purkaa tänne.. vai oletteko erimieltä, että kyllä lapsi vain hoitoon ja äiti töihin...?

Nää on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Äidit, lapset ja ihmiset ovat erilaisia. Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle jne. Kukin hoitaa lapsensa niinku parhaaks näkee. Ennen sitä synnytettiin kesken heinätöiden ja jatkettiin hommia, käytiin välillä vaan imettämässä vauvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
Nää on taas näitä ikuisuuskysymyksiä. Äidit, lapset ja ihmiset ovat erilaisia. Mikä sopii toiselle ei sovi toiselle jne. Kukin hoitaa lapsensa niinku parhaaks näkee. Ennen sitä synnytettiin kesken heinätöiden ja jatkettiin hommia, käytiin välillä vaan imettämässä vauvaa.

juuri näin

Mun koulussa aikoinaan jatkoi tyttö opiskelujaan ja hänen 6kk vauva oli pitkät päivät päiväkodissa. Mainitsipa vielä, että lapsi saa siellä touhuta kavereiden kanssa. Mä menin silloin sanattomaksi :x

mikäs siinä jos äiti kokee sen hyväksi ratkaisuksi. minä ymmärrän kyllä täysin. ei se tarkoita sitä ettie lapsi saisi rakkautta ja hellyyttä jos äiti palaa töihin aikaisin.

Minusta on vain kamalaa, että äiti jättää 4kk ikäisen hoitoon. Kun ei sitten "kiinnosta" hoitaa vauvaa. Tutkintoja tällä on takana joten miksi ei voisi odottaa syksyyn ja sitten tehdä tämän harjoittelun. Kyseessä siis todella harjoittelu.

mutta tehköön jokainen miten haluaa. minua tämä vain ihmetytti ja vieläkin ihmettelen.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Muista, et aikoinaan eo ollu ees mahdollisuutta olla kotona ton pidempään. Mäkin oon alottanu hoidossa 4 kk ikäsenä enkä oo saanu siitä mitään traumoja.

Oletko ihan varma? Ei millään pahalla, mutta nämä asiat näkyvät elämässä pitkällä viiveellä ja välillisesti. kaikki ei ole niin mustavalkoista..

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Minusta on vain kamalaa, että äiti jättää 4kk ikäisen hoitoon. Kun ei sitten "kiinnosta" hoitaa vauvaa. Tutkintoja tällä on takana joten miksi ei voisi odottaa syksyyn ja sitten tehdä tämän harjoittelun. Kyseessä siis todella harjoittelu.

mutta tehköön jokainen miten haluaa. minua tämä vain ihmetytti ja vieläkin ihmettelen.

Tää on ikuisuuskysymys.. Nykyään tuntuu olevan tapana kaikki mulle heti, nyt ja niin kuin MINÄ haluan!! Kaikki täytyy saada: ura, perhe, talo yms juuri samaan aikaan ja arkielämähän ei kertakaikkiaan voi muuttua lasten myötä. Tottakai vanhemmilla on oikeus mennä, tulla ja harrasta aivan kuten ennenkin!

Jep, enpä usko itsekään jääväni vuosikausiksi kotiin, olen hyvin työkeskeinen ihminen. Ekaa tässä odottelen ja oletan että kotona olen sen 9 kk ja sitten on jo kiirus töihin takaisin, tai niin ainakin nyt tuntuu.
Meitä on niin moneksi, toiset viihtyy kotona pidempään kuin toiset, ja toisilla on myös taloudelliset tekijät mitkä "pakottavat" palaamaan töihin nopsaan (kuten esimerkiksi meillä, tienaan käytännössä enemmän kuin mieheni niin miekon palkoilla ei elellä pitkään).
En voi käsittää miten ihmiset on niin mustavalkoisia että olisi vain yksi ja oikea tapa hoitaa lastaan, ja tietysti se että pitää olla kotona vuosikausia on ainoa oikea tapa. Ja miksi kukaan menee ketään tuomitsemaan, itsekseen saa olla mitä mieltä tahansa mutta ei kenenkään mieltä tarvitse pahoittaa kailottamalla omia oikeita mielipiteitään... Jokainen tehköön omat ratkaisunsa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:

anteeksi jo etukäteen kun sanon.

mutta minua niin ihmetyttää sinun kaltaisesi ihmiset. jos joku toinen katsoo parhaakseen jättää vauvan hoitoon ja äiti menee töihin, mitä pahaa siinä on????
sitten hypitään silmille ja supistaan nurkan takana, kuinka tuokin on tuommoinen äiti :headwall:

ystäväni teki miehensä kanssa tämän ratkaisun, että meni töihin ja poika jäi 4kk vanhana isänsä kanssa kotiin ja johan saa paljon päänpyörittelyjä ja ihmettelyjä |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Muista, et aikoinaan eo ollu ees mahdollisuutta olla kotona ton pidempään. Mäkin oon alottanu hoidossa 4 kk ikäsenä enkä oo saanu siitä mitään traumoja.

Oletko ihan varma? Ei millään pahalla, mutta nämä asiat näkyvät elämässä pitkällä viiveellä ja välillisesti. kaikki ei ole niin mustavalkoista..[/quote

voi helv.. kaikestahan voi saada traumoja jos oikein lähdetään etsimään ja tutkimaan. ei kait sellaista ihmistä ole olemassakaan kenellä ei MITÄÄN ongelmia olisi? ja ei mielestäni kaikesta voi syyttää vanhempia ja sitä mitä ratkaisuita he ovat tehneet. kaikki varmasti tekevät oman lapsensa eteen niin paljon kuin pystyvät.

Mun huonekaveri sairaalassa suunnitteli että hän lähtee töihin kunhan vauva on muutaman kuukauden ikäinen, nyt kuulin että hän oli tosiaan palannut jo töihin, on kylläkin vaan 3 päivää viikossa töissä, ja lapsen isä hoitaa silloin vauvaa :whistle: (vauva siis n. 4½kk)

Mun mielestä siinä tosin ei oo mitään kauheeta, isä on kuitenkin tuttu ja turvallienen "hoitaja" lapselle. :)

Oletko ihan varma? Ei millään pahalla, mutta nämä asiat näkyvät elämässä pitkällä viiveellä ja välillisesti. kaikki ei ole niin mustavalkoista..

Kerrotko vielä, että miten nämä asiat käytännössä näkyvät elämässä? Mitkä kaikki asiat voin laittaa sen piikkiin, että minun syntyessäni äitiysloma oli 3 kk?

Itse aloitukseen: minusta on TAVATTOMAN epäkohteliasta vieraalta ihmiseltä mennä arvostelemaan ventovieraan äidin lapsenhoitoa. Varsinkin tuommoinen "vauvasi tarvitsee sinua"-tyyppinen kommentointi on mielestäni törkeää.

Täällä palstalla ihmettelyn ymmärrän, kun näitä toisten asioista kiinnostuneita kyllä riittää!

entäs ne traumat jotka tulee 3v kotihoidosta :headwall:

Kuten sanoin, minua tämä ihmetyttää koska en ikinä itse voisi tehdä noin. Ei se minulta ole pois, jos hän vie lapsensa hoitoon. Ihmettelin vain tätä ja ajattelin jakaa ihmetykseni teidän kanssa.
Lapsen isä on kuvioissa mutta hän on töissä myös.

Anteeksi nyt vain kun tämmöisen jutun teille kerroin!!

Kuules Oltermanni, tämä maailma ei aina pyöri niin kuin Sinä haluaisit. Parhaiten voit olla avuksi pysymällä pois jaloista ja puuttumasta toisten asioihin. Tee Sinä niin kuin parhaaksi katsot ja anna muille sama mahdollisuus.

Yhteistyössä