4kk hoitoon ja äiti töihin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltermanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse asun Ranskassa ja vauva nyt 9vkoa ja työt jatkuis normaalisti 4.6. eli pikkusella olis sit ikää vajaat 11vkoa. Olen kuitenkin sanomassa itseäni irti että voin jäädä kotiin, koska teen 12 tuntisia työpäiviä enkä jaksais millään jatkaa semmosta tahtia pienen vauvan kanssa. Täällä äitiysloma kokonaisuudessaan 16vkoa, joista 10 lasketun ajan jälkeen eli vko 41 jälkeen toi 10 viikkoa, syntyi vauva sitten ennemmin tai myöhemmin. Suurin osa äideistä täällä ei olis kotona tota 16 viikkoakaan vaan lapselle palkataan joko hoitaja kotiin tai viedään päivähoitoon. Useimmiten isovanhemmat ilmeisesti hoitaa ihan pientä vauvaa. 3vuotiaina lapset sitten meneekin jo kouluun kokopäiväks eli 17 loppuu päivä ja siellä istutaan hiljaa paikoillaan eikä leikitä niinkun meillä ja vanhempien työelämä on näin turvattu.

Mulle on jo lastenlääkäri monta kertaa ehdottanut että tuntee jonkun joka voi hoitaa vauvaa, jos haluan mennä töihin joko omista tai taloudellisista syistä. Ja täällä pidetään oudompana ratkaisuna jäädä kotiin. Eli olkaa onnellisia, kun voitte valita ootteko kotona sen 9kuukautta vai ette.

tietääkseni suomessa ei ainakaan saa kunnallista hoitopaikkaa kovin helpolla ennen kuin vanhempainraha kausi kulunut loppuun... eli varmmasti sitten yksityisellä hoidossa tämä vauva....

minä siis kuulun palstan pahiksiin kun olen esikon aikana mennyt töihin. hän oli 7,5 kk kun palasi töihin ja mies oli kotona lioput plus lisä isyysloman minkä siitä sai.... sen jälkeen poika meni pph:lle 10kk iässä. siitä työstä aukeni se vaki paikka josta nyttemmin olen jäänyt ä-lomalle..... joka muuten kestää vain siihen asti kun vauva 3kk sen jälkeen se on vanhempain rahakautta jonka voi pitää isä tai äiti

Yhteistyössä