4kk hoitoon ja äiti töihin!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltermanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja WTF:
kuka sillon esim. -70 luvulla harmitteli, jos ja kun vauva, siis muutaman kk:n ikäinen, meni/joutui tarhaan??? varmaan joskus -80 luvulla (oma arvio, korjatkaa kuka tietää paremmin!!!!!) tuli paremmat äitiyslomat, et lapsen kasn voi olla pidempään kotona!
?

Niin ja "oletuksena" oli, että mies elättää kotifrouvansa niin pitkään kun lasten kanssa halutaan olla kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
En mää meuhkannut hänelle. Sanoin vain, ja ollaan hänen kanssa hiukan tuttuja. Juteltiin ihan asiasta muutenkin. Ja muustakin sen jälkeen. Eipä hän siitä loukkaantunut. Sanoi, että hän ehkä katuu myöhemmin mutta se on sen ajan murhe.

Joten lopetan tämän asian vatvomisen kanssanne kun näin kamala "riita" tästä tulee :x

Kun itse tämän aloititkin, niin voisit kertoa sen aukijääneen hoitokuvion: missä tuo vauva on hoidossa?

Ja naurettavaa valittaa, että riita alkoi ja ottaa hatkat -luuletko, että vain sinulla on oikeus laukoa mielipiteesi tälle äidille noin tökerösti, mutta sulle ei sais eriävää mielipidettä esittää??? Se onkin sitten riitelyä ja sinä poistut? Olet oikeasti tosi naurettava kun luikit pakoon heti kun saamasi palaute ei miellytä!

Annoitko muuten sille 4 kk vauvan äidille sitä mahdollisuutta, että hän voi poistua kuulemasta sinun mielipiteitäsi... :whistle:

Oikeasti, hävetä sietäisit.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Mikäs hoito se on, jos isä on kotona. Onko tämä alkuperäinen vauva tosiaan edes hoidossa, vai jääkö isä kotiin?

Niinpä!!!! Onko se hoitoon viemistä jos lapsen isä hoitaa lasta kotona???

Mietin ihans samaa, jos näin on että "isi=hoitopaikka", niin tässäpä sulle vastakauhistelemista:

Vauvani on 3kk ja etsin nyt töitä, olen ollut 4 vuotta kotona ja mies tahtoo jäädä vanhempainvapaalle. Isällä n yhtälainen oikeus vanhempainvapaaseen kuin äidilläkin, jos siihen on mahdollisuus.

Enkä edes ymmärrä sinua, jos ystäväsi on näin onnellinen, miksi et halua hänen olevan?

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mä aloitin kokopäivätyöt kun poika oli 2kk ja sitä ennen tein päivän kaks viikossa :o Isä oli lapsen kanssa kotona. Mulla vaan yrittäjänä ei ollut vaihtoehtoja tai olihan, konkurssi.

Hienoa, että saitte tehtyä tällaisen ratkaisun! Monet eivät ymmärrä yrittäjän elämää jos kritisoi tätäkin ratkaisua. Isä voi osata hoitaa lasta ja antaa tälle läheisyyttä ja rakkautta ihan yhtä hyvin kuin äitikin.

Oletusarvoisesti nainen aina "uhrautuu" lapsen takia ja mies saa jatkaa elämäänsä ihan kuin ennenkin. Musta lapsi on yhteinen juttu ja silloin hoitokuviotkin suunnitellaan yhdessä. Ei niin, että se on pelkästään äidin vastuulla ja että äiti joutuu joskus tekemään hyvin kipeitäkin päätöksiä (kuten esim yrittäjä riskeeraa koko yrityksensä) ellei isä ole tukena ja valmis myös itse jäämään isyyslomalle.

Kukin tavallaan, en menisi kyllä laukomaan kenellekään mitään vastaavassa tilanteessa. Joillekin äideille voi olla parasta mennä töihin mahdollisimman pian ja esimerkiksi isä voi olla hyvin halukas jäämään kotiin. Pitäisikö silloin äidin jättää menemättä töihin, ettei olisi sinunlaistesi hyökkäysten kohteena? Saavatko isät koskaan vastaavia ryöppyjä niskaansa, vaikkeivat pitäisi päivääkään isyyslomaa?
Minulla taas on se tilanne, että hoidan lapsia nyt kotona ja hoitaisin mielelläni kouluun asti, mutta vakituisesta ja mieluisasta työstäni en voi olla kotona niin pitkään, muuten tipahtaisin kyydistä ja pitäisi vaihtaa alaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Joopa joo.. Kaikissa maissa ei ole edes mahdollisuutta hoitaa vauvaa kotona niin pitkäänkuin suomessa.

Ilmeisesti vain suomalainen äiti voi olla hyvä äiti, siis ;) :whistle:

Ainakin me ollaan itseriittoisia, että vain Suomessa ja meidän systeemillä kasvatetaan kunnon lapsia :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Kuten sanoin, minua tämä ihmetyttää koska en ikinä itse voisi tehdä noin. Ei se minulta ole pois, jos hän vie lapsensa hoitoon. Ihmettelin vain tätä ja ajattelin jakaa ihmetykseni teidän kanssa.
Lapsen isä on kuvioissa mutta hän on töissä myös.

Anteeksi nyt vain kun tämmöisen jutun teille kerroin!!

vaikka sinä et voi tehdä niin niin hän ei ole sinä. aika törkeää mennä arvostelemaan toisen äitiyttä sillä perusteella että sinusta se ei mene oikein.

Ja naurettavaa valittaa, että riita alkoi ja ottaa hatkat -luuletko, että vain sinulla on oikeus laukoa mielipiteesi tälle äidille noin tökerösti, mutta sulle ei sais eriävää mielipidettä esittää??? Se onkin sitten riitelyä ja sinä poistut? Olet oikeasti tosi naurettava kun luikit pakoon heti kun saamasi palaute ei miellytä!

Oikeastaan, tämä aloittajan tapa toimia tarkoittanee vain sitä, että hän odotti että muut ovat samaa mieltä ja hän pääsisi oikein myllyttämään ja moittimaan tätä äitiä täällä samanhenkisten kanssa, eikö totta? Siis kun eriävät mielipiteet ovat riitaa eivätkä hänelle kelpaa.

Selvisi oltermannin luonne.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Vasta vuosien -74-75 jälkeen äitiysloma oli hurjat 7kk. eli 70-luvulla lapset menivät hoitoon 4-6kk iässä. Sitä aiemmin äitiysloma oli 3kk, töihin palattiin 2kk synnytyksen jälkeen. Onneksi ajat ovat muuttuneet, mutta meille 70-luvun lapsille ei ole sen suurempia traumoja tullut aikaisesta päiväkotiin laitosta.

Täällä tuomitaan aina toisten äitiys ja ratkaisut. Huomaa että päivisin tänne kirjoittelevat kotiäidit :whistle:

*muoks. Itsekin olen kotiäiti ja ollut kotona jo yli 2 vuotta mutta en kuitenkaan ihmettele muiden hoitoratkaisuja.

Juu ei nykyajan ihmisillä mitään traumoja ole, kaikki on niin pirun onnellisia ja normaaleja kun olla vaan voi

"Samaa mieltä. Uskomatonta, että joku menee ystävänsä työpaikalle kyttäämään, että onko siellä tosiaankin 4 kk ikäisen vauvan äiti töissä, ja alkaa laukomaan omia totuuksiaan siitä miten asioiden kuuluisi muka olla . Supernoloa ja tökeröä. "

Tätä peesaan täysillä!!! Jestas millaisia aapeen kaltasia sitä löytyykin :D

En ole pakoon luikkinut. Vauva on hoidossa vieraalla tädillä. Ja oli äidillä mahdollisuus sanoa takaisin oma mielipiteensä ja sanoikin.

Mulla oli TOOOSI huono päivä silloin ja on NYTKIN!! Kuten sanoin, tuli sanottua ja kuten sanoin niin vähän harmittaakin kun sanoin suoraan. Joskus vain tulee sanottua sellasta mitä ei tarvisi, tiedän sen. Mutta en kuitenkaan ymmärrä tätä ratkaisua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Vasta vuosien -74-75 jälkeen äitiysloma oli hurjat 7kk. eli 70-luvulla lapset menivät hoitoon 4-6kk iässä. Sitä aiemmin äitiysloma oli 3kk, töihin palattiin 2kk synnytyksen jälkeen. Onneksi ajat ovat muuttuneet, mutta meille 70-luvun lapsille ei ole sen suurempia traumoja tullut aikaisesta päiväkotiin laitosta.

Täällä tuomitaan aina toisten äitiys ja ratkaisut. Huomaa että päivisin tänne kirjoittelevat kotiäidit :whistle:

*muoks. Itsekin olen kotiäiti ja ollut kotona jo yli 2 vuotta mutta en kuitenkaan ihmettele muiden hoitoratkaisuja.

Juu ei nykyajan ihmisillä mitään traumoja ole, kaikki on niin pirun onnellisia ja normaaleja kun olla vaan voi

No kyllä täällä nyt aika hemmetin hyvin asiat ovat eikä niitä häiriintyneitäkään ihan hirveästi ole. Asettuisi tämäkin väittely oikeisiin mittasuhteisiinsa jos meillä olisi oikeasti jotain ongelmia tässä maassa. Jos lapsi hoidossa/ ei hoidossa on iso kysymys, niin asiat ovat meillä toosi hyvin!

Oikeastaan, tämä aloittajan tapa toimia tarkoittanee vain sitä, että hän odotti että muut ovat samaa mieltä ja hän pääsisi oikein myllyttämään ja moittimaan tätä äitiä täällä samanhenkisten kanssa, eikö totta? Siis kun eriävät mielipiteet ovat riitaa eivätkä hänelle kelpaa.

Selvisi oltermannin luonne.

näinpä. ois pitänyt täällä saada tämä kyseinen äiti lytättyä oikein kunnolla! näkispä se tän ketjun, tietäs varmasti heti....

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Alkuperäinen kirjoittaja p:
En mä usko, että vauva tuosta traumatisoituu koko loppuiäkseen jos hoito on hyvää. Muuten olisi Eurooppa, Jenkkilä ja kaikki muutkin maanosat pullollaan täysin häiriintyneitä lapsia.

Väitätkö ettei näin ole??

Niin et vain Suomessa on hyvin kasvatettuja, onnellisia, toisten kanssa toimeen tulevia, kelpoja kansalaisia? Oma maa mansikka, muu maa mustikka :laugh:

Öö.. ei kun että voitko sanoa, että maailma ei olis täynnä häiriintyneitä ihmisiä? Lapsia, ja jo aikuisiksi ehtineitä, niitä 70-luvulta ilman vanhempien hoitoa "ilman traumoja" selvinneitäkin..?
Suomi mukaanluettuna, tietysti!

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Mikäs hoito se on, jos isä on kotona. Onko tämä alkuperäinen vauva tosiaan edes hoidossa, vai jääkö isä kotiin?

Niinpä!!!! Onko se hoitoon viemistä jos lapsen isä hoitaa lasta kotona???

Mun käsittääksen ap:n vauva oli nimenomaan hoidossa ja vanhemmat töissä. Jos isä jäisi kotiin vauvaa hoitamaan tai jos vanhemmat vuorottelisi töissä käyntiä, on mun mielestä ihan eriasia, kuin viedä vauva päiväkotiin tai vastaavaan hoitoon.

Mut tekee sanattomaksi juuri se, että vauva viedään hoitoon saamaan virikkeitä ja kavereita sekä se, että vanhemmat eivät jaksa vauvaa hoitaa, joten sen vuoksi vauva hoitoon laitetaan.

En mä usko, että vauva tuosta traumatisoituu koko loppuiäkseen jos hoito on hyvää. Muuten olisi Eurooppa, Jenkkilä ja kaikki muutkin maanosat pullollaan täysin häiriintyneitä lapsia.

Niin et vain Suomessa on hyvin kasvatettuja, onnellisia, toisten kanssa toimeen tulevia, kelpoja kansalaisia? Oma maa mansikka, muu maa mustikka :laugh:

Öö.. ei kun että voitko sanoa, että maailma ei olis täynnä häiriintyneitä ihmisiä? Lapsia, ja jo aikuisiksi ehtineitä, niitä 70-luvulta ilman vanhempien hoitoa "ilman traumoja" selvinneitäkin..?

Voitko sinä sitten sanoa, että maailma ON täynnä häiriintyneitä ihmisiä? Tämä on varmaan katsojasta kiinni. Onko niinku lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä. Ehkä olen törmännyt niin hyväänkin erinäisten ihmisten taholta, että uskoa ihmisyyteen löytyy edelleen...

TOSI harva lapsi on 70-luvullakaan kasvanut ILMAN vanhempiensa hoitoa!

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
vanhemmat eivät jaksa vauvaa hoitaa, joten sen vuoksi vauva hoitoon laitetaan.

Niin. Varmaan jokainen haluaisi jaksaa, mutta jos ei, niin väkisinkö pitäisi ajaa itsensä ihan tappiin, vai mitä ehdotat?

Voitko sinä sitten sanoa, että maailma ON täynnä häiriintyneitä ihmisiä? Tämä on varmaan katsojasta kiinni. Onko niinku lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä. Ehkä olen törmännyt niin hyväänkin erinäisten ihmisten taholta, että uskoa ihmisyyteen löytyy edelleen...

TOSI harva lapsi on 70-luvullakaan kasvanut ILMAN vanhempiensa hoitoa!

VOIN sanoa.
Lue päivän lehdet ja katso uutiset ja tule sitten sanomaan, onko useampi järjissään vai häiriintynyt.. :whistle:

:laugh: sanopa muuta, pelkkää hymyä kaikki tyynni!

Puhumattakaan nykyajan lapsista ja nuorista? Kotihoito pelastaa maailman.

Niinpä. Miksi meillä kasvaa niin huonosti voivia koululaisia ja nuoria (oppimistulokset on hyviä, mutta muuten menee huonosti, on masennusta ym) vaikka meillä on niin hyvät mahdollisuudet hoitaa lapsia suht pitkään kotona?
Kyllä toisaalta tiedän niitä 70-luvun äitejä, jotka vieläkin muistelevat harmitellen, että oli kamalaa viedä vauva hoitoon. Yhdelle sopii yksi tapa ja toiselle toinen.

Yhteistyössä