4v uhma- onko muilla näkyny semmosta?? ://

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän kyllästynyt äittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän kyllästynyt äittä

Vieras
Temppuileeko ja raivoaako teiän toisten 4v:t enemmän kuin ennen?

Meiän tyttö on kohta 4, ja muuttunu niin raivostuttavaksi yhtäkkiä.

Koko ajan saa olla vaan kieltämässä ja rähisemässä. Mikään ei mene perille yhellä eikä kahella eikä millään sanomisella, ite saa mennä lopettamaan kielletryn toiminnan ja passittamaan neitin toiseen paikkaan.

Ja vastaan on alkanu sanomaan. Hokee koko ajan mun puheen päälle "Ei!"Et sano mulle noin!" Et saa käskee mua!" Mä saan tehä näin!"
Ärsyttävää!!

Ja raivokohtauksia tulee (ainakin) kerran päivässä, ihan hölmöistä asioista. sit karjuu täyttä kurkkua hetken aikaa sätkien..

Oikeesti väsyttää. Aina saa sanoa samoista asioista, ja koko ajan pitäs selittää ja perustella ja pysyä rauhallisena:/..

MEILLÄ 3 V JA SAMANLAINEN :headwall: (oho, sori)
"et sä mua määrää" jnejne
ja kiljumis-kiukku-sätkimis-velttomakarooni kohtaukset on kans ihan arkipäivää (olleet kylläkin aina!)

Voi kuule, täällä on yhden todella vaikean neljävuotiaan äiti. Parhaillaan raivokohtaus menossa ja itseltäni on jaksaminen jo loppunut. On keinot ihan lopussa, mikään ei auta.

meillä on 3v sama juttu! mut räjähtää n. 10 kertaa päivässä! ja musta tuntuu että en meinaa enää pärjätä sen kanssa! onneksi ensviikolla alkaa päiväkoti niin saa hetken hengähtää

Meillä muuttu vajaa 4-v, kuin slaman iskusta TOSI hankalaksi. Laitoin uhman piikkiin. Vaatii tosi pitkää pinnaa tuon kanssa tällä hetkellä! (niin että terveisiä vaan sinne naapuriin. Ja juu, ei tarvii soittaa lastensuojeluun. lapsia ei pahoinpidellä, poika se vaan vähän rähisee ;) :whistle: )

Juu-u! Täällä yksi, jota täytyy kieltää koko ajan! Säntäilee ja temppuilee minkä kerkiää...
Anoppi vastikään lohdutti, että kohta teillä on taas yhteistyökykyinen lapsi, kun uhma hellittää ;).

Alkuperäinen kirjoittaja vähän kyllästynyt äittä:
Temppuileeko ja raivoaako teiän toisten 4v:t enemmän kuin ennen?

Meiän tyttö on kohta 4, ja muuttunu niin raivostuttavaksi yhtäkkiä.

Koko ajan saa olla vaan kieltämässä ja rähisemässä. Mikään ei mene perille yhellä eikä kahella eikä millään sanomisella, ite saa mennä lopettamaan kielletryn toiminnan ja passittamaan neitin toiseen paikkaan.

Ja vastaan on alkanu sanomaan. Hokee koko ajan mun puheen päälle "Ei!"Et sano mulle noin!" Et saa käskee mua!" Mä saan tehä näin!"
Ärsyttävää!!

Ja raivokohtauksia tulee (ainakin) kerran päivässä, ihan hölmöistä asioista. sit karjuu täyttä kurkkua hetken aikaa sätkien..

Oikeesti väsyttää. Aina saa sanoa samoista asioista, ja koko ajan pitäs selittää ja perustella ja pysyä rauhallisena:/..

aivan kun tuo meidän jätkis :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
Meillä muuttu vajaa 4-v, kuin slaman iskusta TOSI hankalaksi. Laitoin uhman piikkiin. Vaatii tosi pitkää pinnaa tuon kanssa tällä hetkellä! (niin että terveisiä vaan sinne naapuriin. Ja juu, ei tarvii soittaa lastensuojeluun. lapsia ei pahoinpidellä, poika se vaan vähän rähisee ;) :whistle: )

Ihmettelen kun ei ole sossut jo tulleet käymään kun lapsi huutaa välillä kuin joku villipeto ja on lisäksi mustelmilla kun koitan pitää vähän kiinni ettei koko kämppää pistäisi palasiks. Välillä lapsi on kuin enkeli ja hetken päästä on helvetti taas irti.
Ja se ärsyttää kun itse ei enää jaksa ja tulee olo että tekis mieli antaa vyöhihnasta, en tietenkään anna mutta syyllisyys siitä tunteesta että tekis mieli lyödä on aivan hirveä. Ja kun kuitenkin tietää ettei se lapsi sille mitään voi. Kunpa tää vaihe menis pian ohi...

Sama homma täällä. Sit kun se tuota nuorempaa "vahtii liikaa" jos vaikka puistossa ollaan ni se repii sen joka paikasta pois. Yritä siinä sitten selittää, että kyllä äiti huolehtii.
Ja usein tulee kuultua pojan suusta, että "älä sano mulle mitään tai älä puhu mulle" Meinaa oikeesti järki loppua välillä.

joo...tänäänkin tuli yökkärisilteen pihalle.(sen takia pyjama päällä kun nukkui iskän kans teltassa)

kattoi vaan mua ja sanoi "mä meen tän kans hiekkalaatikolle peuhaamaan".Kun olin jo useasti ehtinyt sanoo et vaihda ne varatut vaatteet päälles ja sitten vasta ulos....

ja sit tota likkaa on jatkuvasti vaunussa tökkimässä.Maisa ei sais kuulema nukkuu,kun hänen pitäs kattoo mitä veikka touhuaa :attn:

Tutulle kuulostaa nuo tiedän jutut. Meidänkin 4v on ihan mahdoton. Mikään ei mene perille, ei millään keinolla. Meillä sanotaan myös kaikkeen aina ei! Ja mihinkään ei halua muutenkaan. Huh. Ja siskoaan kiusaa jatkuvasti, tuntuu etten voi hetkeksikään jättää vahtimatta, sillä aina sattuu ja tapahtuu.. Toivottavasti tämä loppuu joskus! Pian!

Alkuperäinen kirjoittaja Liina:
Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:

Ihmettelen kun ei ole sossut jo tulleet käymään kun lapsi huutaa välillä kuin joku villipeto ja on lisäksi mustelmilla kun koitan pitää vähän kiinni ettei koko kämppää pistäisi palasiks. Välillä lapsi on kuin enkeli ja hetken päästä on helvetti taas irti.
Ja se ärsyttää kun itse ei enää jaksa ja tulee olo että tekis mieli antaa vyöhihnasta, en tietenkään anna mutta syyllisyys siitä tunteesta että tekis mieli lyödä on aivan hirveä. Ja kun kuitenkin tietää ettei se lapsi sille mitään voi. Kunpa tää vaihe menis pian ohi...

Joo..näin on :/
Ja me asutaan kerrostalossa, ja täältä kuuluu niin kova huuto; tyttö rääkyy ja sit mina (ihan liian usein)..
Itellä ollu täs kans pitkään jo toiveena, et jos tyttö sais lähtee ees muutamaks päiväks johonki yökylään ja kotoo pois, ni EHkÄ vähän helpottas..
Meillä on syynä varmasti sekin, että lapset on liikaakin (?) kotona, kun minä oon kotiäitinä; alkaa kai niitäkin välillä äitin naama tökkimään?!

Kuulostaa tutulta... Meillä tätä on jatkunut jo varmaan...no, parivuotiaasta. Pahenee vaan koko ajan, kun tulee uusia sanoja jne. käyttöön. Nyt meilläkin ollaan muuttamassa ties minne, sanotaan, että kukaan ei pidä minusta ja sitten hän toivottelee isiä ja äitiä hoonantuuttiin... Joskus jos isä häntä kovasti joutuu komentamaan, niin itku kurkussa huutaa "Äiti tinttaa isiä!" Eikä meillä oikeasti ketään tinttailla... Eli ihan ihmejuttuja tullut. Meillä tätä uhmakkuutta/raivoa lisää vielä se, että sai tuossa viimekuun vaihteessa pikkusiskon... Eli sitä mustasukkaisuutta varmasti on paljon joukossa meillä.
Se on inhottavaa, kun huomaa, että itsekkin käyttäytyy samalla tavalla kun tämä raivoava lapsi. Ite ihan nolostuin, kun tajusin mitä teen... Tänään aamulla päätin että en raivostu. Tähän asti on mennyt yllättävän hyvin. Poika on kyllä saanut hepulinsa, mutta minä en ole karjunut hälle. Itellä on kyllä huomattavasti parempi olo. :) Täytyy vaan toivoa, että jossain vaiheessa tämä kiukuttelu loppuu...

Täällä myös yks lopen uupunut taistelemaan ton 4v:n kanssa!! Minkälaisia rangaistuksia käytätte? Meillä käytössä uhkailun, lahjonnan ja kiristyksen lisäksi jäähy. Siellä istuu kerrallaan 4min, mut ei näyttäis sekään tehoavan..huutelee siellä ollessaan meille "anteeksi ja, et on ymmärtää jo..".