5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhtimammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huhtimammat

Vieras
1.4. Timangi, 27v, Helsinki,
1.4. Aida, 28v, esikoinen, LKS
4.4. Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
5.4. Ipana, 28v, toinen muksu, Kätilöopisto
6.4. Peenu, 26v, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24v, esikoinen, OYS
10.4. akiram, 28v, esikoinen, LPKS
11.4. hipsu, 28v, esikoinen, Jorvi
13.4. Sasa, 24v, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28v, esikoinen, KYS
17.4. Annukka, 31v, esikoinen, KOKS
18.4 Nipsu, 28v, esikoinen, Hyvinkään sairaala
20.4 Cosmic, 23v, esikoinen, PHKS
21.4. Sari, 23v, esikoinen,
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25v, esikoinen, TAYS
26.4. vivi, 37v, neljäs, Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, Vantaa, toinen, Kätilöopisto
28.4. Hannele, 26 v, toinen lapsi, esikoinen 1 v.
29.4. Miuku, 28v, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4. Mustikka ,25v, toinen
30.4. Minnie, 23v, esikoinen, TAYS

Huomenta kaikille!

Uusi ketju näköjään saatu aikaiseksi! Hyvä juttu! Tänne Oulun seudulle on tullut kunnon pakkaset ensimmäistä kertaa!

Kyllä muuten rakenneultra jännitys kasvoi kun sai lukea jo muidenkin kokemuksia:)

Jaksamistä töihin! Mulla alkaa perjantaina 3 viikon loma! Ihanaa.

heip!
Nostelen meitä tässä toiselta sivulta..

Voih, kyllä mullekki maistuisi noin pitkä loma :/ ens viikko tosin on lomaa, mut silloinki on niin paljon kaikkea hommaa, et ei kyl pahemmin lomailla kerkeä.

Ihana kuulla et Ipana oli kuullu jo sukupuolen :D

Mihinkäs täältä on ihmisiä muuten kadonnut?? Ei ole tainnut mm. Athenesta, Sasasta, Toscasta ja Mollysta kuulua pitkään aikaa..tai sitten multa on mennyt kirjoitukset ohi.. Hmh..eikai meinaa käydä kato?

Täällä ei mitään ihmeempiä, huomenna taas neuvola..ei kyllä hirveästi huvita mennä, kun viimeksi alkoin valittamaan 2kilon painon noususta :/
Mutta ainakin kuunnellaan sydänäänet ja se on aina kivaa :D

Puoliväli ohitettu jo..aika kyllä kiitää..ei tosin yhtään haittaa :D

Totta, hiljaiseksi on mennyt, mut mulla ainakin vaikuttaa se, että tää ihana ja energinen keskikolmannes on meneillään. Häät oli viime lauantaina ja oli aivan ihanaa. En olisi osannut kuvitellakaan, et juhlista tuli noin mainiot. Sotilashäissä toki omat perinteet jotka tuo juhlallisuutta, mut silti. On meillä ihania ystäviä ja sukulaisia! Viikko sitten oli myös neuvola, kaikki vaikuttaa etenevän normaalisti. Parin viikon päästä rakenneultra, odotan toiveikkaana et sukupuoli näkyis. Mut ilmeisesti eivät kerro... Sitten se selviää huhtikuussa... Hyviä vointia kaikille!

Heippa hei pitkästä aikaa,

Lilja jo ehti ihmettelemään minne osa porukasta on kadonnut. Käyn kyllä täällä säännöllisesti lukemassa kaikkien kuulumisia, mutta yleensä valitettavasti koulussa tehtäviä tehdessä tai muussa sellaisessa saumassa, että kirjoittelulle ei ole jäänyt aikaa tai siihen ei ole sopivaa rauhaa.
Nyt olen kuitenkin porukoilla vkl:n ja täällä pääsee rauhassa kirjoittamaan.
Ensi viikolla tulee puolet viikoista täyteen ja samalla torstaina on myöskin rakenneultra. Meillä ei varmaan pahemmin selvitetä sukupuolta, kun tuo ukko haluaisi sen säilyttää salaisuutena. Minä taas olen aina ennen jouluakin etsimässä pakettikätköt ja niitä kurkkimassa, joten arvata saattaa että utelias olisin juuri erityisesti tästä lahjasta...
Raskaus on aika upeassa vaiheessa tällä hetkellä. Vatsa on jo viikkoja ollut kivasti esillä ja olenkin jo yli kuukauden ajan saanut onnitteluita ihan puolitutuiltakin... Ainut murhe on tuo jaksaminen koulun kanssa. Motivaatio-ongelman lisäksi tuo monen tunnin istuminen käy jotenkin mahaan inhottavasti ja sitä alkaa särkeä. Nyt pitäis kuitenkin vielä jaksaa joululomaan asti täysipainoisesti ja sitten seuraavassa jaksossa alankin jo himmailla ainakin noiden läsnäolojen kanssa. Yhdeksän tenttiä ja noin kymmenen isompaa palautustehtävää on kuitenkin ennen tuota lomaa, joten ressiä pukkaa hieman enemmän kuin tavallisesti.

Onkos muuten muilla ollut niska- ja hartiavaivoja tai päänsärkyjä?
Mulla on meinaan niin hemskatin jumissa hartiat ettei hieronta ja jumppaaminenkaan saa niitä auki. Nyt oonkin sitten jo yli kuukauden ajan kärsinyt päivittäisestä jatkuvasta päänsärystä ja se pistää noita hermoja hieman kireälle. Neuvolassa kun asiasta mainitsin, niin sanottiin vaan että se johtuu stressistä... On mulla kyllä aiemminkin ollut stressiä eikä se ole tällaista fyysistä piinaa tuonut mukanaan. Että kaikkia kivulievitysneuvoja otan enemmän kuin mielelläni vastaan. =)

Huvittavaa että ensin sanon että nyt on oikein mukavaa aikaa ja sitten jo alankin kärisemään mitä vaivoja löytyy... No , kokonaisuudessaan tuntuu kyllä silti pääosin aivan mahtavalta ajalta ja joka päivä on jotenkin niin rauhallinen ja onnellinen olo kun tuo pikkuinen myllää mahassa.
Olen tuntenut liikkeet jo melkein kolmen viikon ajan ja kun mieheni ukki kuuli tämän, hän sanoi oitis että vauva syntyy jo maaliskuun alussa. Ennen vanhaan on kuulemma määritelty tuo laskettu aika niin, että tasan 4,5 kk:n päästä ensimmäisistä liikkeistä vauva syntyy. Oli ukin mukaan ainakin pitänyt täysin paikkansa heidän lastensa kanssa. Laitoinkin jo heti kalenteriin varmuuden vuoksi merkinnän sinne maaliskuullekin, jotta tietää sitten tarkkailla tilannetta jo hyvissä ajoin ennen la:ta.
Saas nähdä kuinkas kohdillaan nuo vanhat viisaudet ovatkaan.

Yritän tulla tänne jatkossa hieman säännöllisemmin turinoimaan. Joka tapauksessa: loistavaa odotusajan jatkoa taas kaikille!

Terveisin
Sasa ja pikkuinen

uskomatonta Sasa, että toi teksti olis voinu olla melkein jokaiselta kohdalta mun kirjottama :D

Meillä ei myöskään mies halua sukupuolta tietää ja mie olen tosiaan kanssa penkomassa lahjakätköjä aina hyvissä ajoin :) päänsärky on myös mulla tällä hetkellä inhottavin vaiva ja niskat täysin jumissa, muuten aika loistava olo. Mulla on myös koulussa miljoona tehtävää vielä, tosin mie valmistun joulukuussa, et sen puolee pukkaa stressiä et saa ne valmiiks jotta valmistuu..hmm.mitähän muita yhteneväisyyksiä hämmästelin sun tekstistä.. :)

Mukava kuulla Annukka että oli häät menny hyvin :D kuulostaa muutenkin mukavalta tuo sinun olotila :)

Tänää oli neuvola, paino oli noussut vajaa 2kiloa..nyt siis alusta alkaen tullut kiloja n. 4..kuinkas teillä muilla on painonhallinta sujunut? Tuon kohdunpohjan korkeuden se tänään mittasi ensimmäisen kerran ja näyttää olevan hienosti tuossa käyrällä niinkuin pitääkin :) mä en kyllä tuosta hirveästi mitään ymmärrä, mutta silti.. :)
Syke oli pienellä 150..eikös ne sano, että pojalla on hitaampi :) on ollut joka kerta korkeintaan 150 :D en mä kyllä tuohon usko, mutta kivahan niitä on aina mietiskellä silti.

Kertoillaanhan kuulumisia, vaikka tässä vaiheessa ei niin hirveästi mitään tapahdukkaan :) Ja oli muuten hauska tuo Sasan kertoma 4.5kk:n juttu.saas nähdä :)

Voi mäkin haluaisin jo tuntea liikkeitä:) Mut taitaa mennä vielä muutama viikko... No mä olen lohduttautunut ajatuksella, että enköhän minäkin niistä pääse vielä nauttimaan ihan kyllästymiseen asti.

Käytiin tällä viikolla neuvolassa ja nyt sitten vihdoin kuultiin ne sydänäänet. Edelleen ne oli tosi vaimeat kun mulla toi edessä oleva istukka vaimentaa niin paljon, mutta kuultiinpa kuitenkin:) Hassua kun mulle th sanoi että pojalla olisi nopeampi syke ja tytöllä hitaampi. Mutta en mä sitten tiedä...

Mulla ei ole vieläkään tullut yhtään painoa lisää. Th sanoi, että jos ei seuraavalla kerralla kun nähdään ole yhtään tullut, niin sitten pitää jo vähän huolestua. Mutta ilmeisesti nytkin olisi jo saanut vähän tulla. Ehkä ne kilot alkaa tulla sitten ihan yhtäkkiä...

Mä olen ollut vähän sokea ja kirjoitellut vaan tohon vanhaan ketjuun, vaikka täällä näköjään oli jo uusikin perustettu.

Kävin tänään kätilöopistolla aamupäivää viettämässä. Mulla alkoi nyt kaksoskontrollointi, joka toden totta on tehostettua. Kaksosten lisäksi tarkkaillaan myös mun veren hyytymistekijöitä, kun niissä on taannoin ollut ongelmia. Rakenneultran jälkeen käyn vähintään kerran kuussa gynellä ja kätilöllä sairaalassa ja joka kerta ultrataankin, kuulemma. Olen siis sikäli aika onnekas, että pääsen useasti pällistelemään, mitä vauvoille kuuluu :) Kättärillä kontrollia ja kätilön tapaamisia on niin paljon, ettei kuulemma tarvitse käydä neuvolassakaan ellen välttämättä halua, kun samat asiat käsitellään tuollakin.

Oli jo ehtinyt kulua niin pitkä aika kun viimeksi olin ollut neuvolassa tai yhtään missään raskauteen liittyen, että tuntui, että oon jo ihan tuuliajolla. Tänään tuli tosi helpottunut tunne, kun huomasin olevani hyvissä käsissä ja sain taas vastauksia kysymyksiin ja valotettiin tota kaksosasiaa ja vakuuteltiin, että kaikki menee hyvin ihan varmasti kun oon muuten perusterve.

Sairaalassa näin muutaman pariskunnan, jotka oli kotiutumassa vastasyntyneidensä kanssa. Silloin iski pieni pakokauhu. Enää muutama kuukausi ja tuossa sitä sitten itse seisoo ja miettii mihin ryhtyisi..

Tuosta painon noususta. Mulla se on ollut aika huomattavaa. Nyt on tullut suunnilleen 7,5 kiloa kotivaa'an mukaan. Saas nähdä mitä neuvolassa tuumaillaan aiheesta maanantaina. Tuntuu, että oon ihan päästä varpaisiin nestettä täynnä ja turvoksissa.

Tuntuuko teillä muilla jo supistuksia? Mulla niitä on lähes päivittäin välillä ja sitten saattaa tulla taas pitkä tauko. Aika pelottavia, mutta kuuluvat kuulemma asiaan tiettyyn pisteeseen saakka. Tänään kätilö sanoi, että jos ne vielä jatkuvat usein ja päivittäin, niin sitten pitäisi jäädä sairaslomalle pariksi viikoksi lepäämään. Ja heti pitäisi käydä istumaan ja huilaamaan jos tuntuu.

On tää yhtä vaivojen valittelua näköjään ainakin tää mun raskaus. Aika sitten varmaan kultaa muistot ja parin vuoden päästä muistaa vaan kuinka oli aivan ihanaa olla raskaana ja ai että mä nautin :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heippa kaikki!

On tosiaan kulunut pitkä aika kirjoittelusta, mutta en mäkään ole mihinkään kadonnut. Tällä viikolla vaan on ollut paljon menoa etten ole edes ehtinyt kotona koneelle.

Mä olen jo tämän koko viikon tuntenut vauvan liikkeet:D Aina kun syön jotain vaavi alkaa ""riehua"". Alavatsalla tuntuu tökkäilyjä ja vähän niinkuin isoja elohiiriä, mutta varmasti ne on vauvan liikkeitä koska se on jotain sellaista mitä en ennen ole tuntenut. Hassua, olen tietysti iloinen mutta välillä jopa tulee pelon tunteita kun ei ole tottunut kasvattamaan toista ihmistä sisällään. Hurjaa. Selvästi olen kyllä rauhoittunu itse ajatuksineni, enkä enää pelkää vauvalla olevan hätää kun hän muistuttelee itsestään vähintään parin tunnin välein. Liikkeet tunnen kyllä vain istuma-asennossa.

Toinen uusi asia tällä viikolla tuli kun huomasin että rinnoista oli tullut liiveihin jotain nestettä:/ Se on kai normaalia (jotenkin ällöttävää), mutta mulla ainakaan ennen ei ole tätä ollut. Töissäkin eilen huomasin kun yhtäkkiä rintsikoissa tuntui jotain kosteaa. Onneks on topatut liivit ja paksu villatakki ettei etumus oo yhtäkkiä märkänä;) Nyt oon jo kyllästynyt peittelemään kasvanutta masua, ensi viikolla aion pistää reilusti trikoopaitoja päälle, sittenpähän töissäkin kaikki huomaa. Maha on kyllä kasvanut parin viikon aikana kovasti ja käytän jo äippähousuja (Lindexiltä löytyi tosi kivat trendikkäät farkut joista ei edes huomaa että ne on äitiyshousut). Nälkä mulla on kova jatkuvasti, ja paino ei ole edelleenkään noussut. Mutta ei kai siitä tarvi huolestua kun syön niin paljon ja mahakin näyttää kasvavan.

Nyt tuli kyllä piiiiitkä viesti. Mukavia marrasiltoja kaikille!

Pikaiset lauantaikuulumiset täältäkin...

Koko päivän olen siivonut, ja sen on kyllä tuntenut jaloissa ja mahassa.
Minulla noita supisteluja on ollut aikalailla, joten hieman on pitänyt hiljentää tahtiaan. Välillä ovat niin kivuliaita, että muistuttavat jälkisupistuksia. Minä en osaa sen kummemmin kuvailla omia supistukisa, kuin että maha menee ihan pinkeeksi, ja tuntuu sellainen kiristys.

Tuosta rintojen vuotamisesta...itse olen joutunut jonkunaikaa pitämään suojia, tirahtelee siihen malliin...Minulla nyt on muutenkin elimistö sekaisin. Kuopuksen syntymän jälkeen rinnat vuotivat vielä pari vuotta synnytyksen jälkeen =/

Olin lukevinani ketjusta, että jollain on turvotusta tullut...Itselleni olen avun saanut syömällä ananasta, minulla ainakin toimii mojovana nesteenpoistolääkkeenä =) Tosin vielä en ole ruvennut mussuttamaan, kun paino ei ole noussut kuin kilon...saa sitten nähdä mitä vaaka näyttää viimeinen päivä.

Jotkut ovat arvuutelleet myös vauvan sukupuolta...itse olin ihan varma, että tyttö olisi tulossa. Raskaus on ollut niin samanlainen kuin esikoista odotellessa. Nyt en ole enää varma, masun muoto muistuttaa niin paljon samaa kuin poikaa odottaessa. Mutta jospa se rakenneultrassa selviää...en malta odottaa kevääseen asti ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

5

1.4. Timangi, 27v, Helsinki,
1.4. Aida, 28v, esikoinen, LKS
4.4. Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
5.4. Ipana, 28v, toinen muksu, Kätilöopisto
6.4. Peenu, 26v, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24v, esikoinen, OYS
11.4. hipsu, 28v, esikoinen, Jorvi
13.4. Sasa, 24v, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28v, esikoinen, KYS
17.4. Annukka, 31v, esikoinen, KOKS
18.4 Nipsu, 28v, esikoinen, Hyvinkään sairaala
20.4 Cosmic, 23v, esikoinen, PHKS
21.4. Sari, 23v, esikoinen,
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25v, esikoinen, TAYS
26.4. vivi, 37v, neljäs, Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, Vantaa, toinen, Kätilöopisto
28.4. Hannele, 26 v, toinen lapsi, esikoinen 1 v.
29.4. Miuku, 28v, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4. Mustikka ,25v, toinen
30.4. Minnie, 23v, esikoinen, TAYS

meidän pienellä todettiin rakenne uä19+5 vastaa 16+4 vakava kehitys häiriö..joten poistun jälleen lapsettomien puolelle...puuttuu pieneltä joko henki tai ruokatorvi tai munuaiset ja virtsarakko......lapsivettä vähän.....eihän tuohonkaan mennyt kuin 2.1 vuotta....2km 1 kohdunulkoinen nyt tämä....vitun siistiä...ens viikolla oys käynti tsekkaa mikä vialla ja sitt synnyttämään....

Moi!
Oon tosi pahoillani sun puolesta akiram, koita kestää. Ei riitä ymmärrys miksi noin pitää käydä.

Joku kyseli painon noususta, mulla oli viime neuvolaan mennes tullu kaksi kiloo. Ei oo turvotuksia lähinnä toi maha ja rinnat on kasvanu yhellä koolla. Mielenkiinnolla oottelen tuleeko sitä painoo kauheesti yli vai ei. oon ainaki syöny ihan kaikkee herkkujaki, ei oo jaksanut ottaa pulttia. Oon kans kyllästyny tähän mahan piilotteluun, mut toisaalta en sitte jaksais kaikille asiakkaille alkaa kommentoimaan asiaa ku ne kuitenkin haluais asiasta tietää. Jos vielä jouluun asti sais salattua.
Mulla ei oo myöskää ollu hartia tai selkäsärkyjä, tosin nyt viime viikolla iski ihme mahatauti. Ihan tuskanen polttavan vääntävä kipu joka kerrallaankesti noin kymmenen minuuttia ja toistui noin vartin välein. Ei ollu ripulia eikä oksentelua, soitin neuvolaan ja ne sanoi ettei oo ainakaa supistuksista tai närästyksestä kyse. Mahatautia veikkas ku on kuulemma ollu liikkeellä. Eipä oo aikaisemmin koskaan ollu noin kipeä maha vatsataudissa.
Jees, täytyy mennä siivoon ku tulee vieraita illalla. Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!

joo ja 1 promillella mahdollisuus saada vastaava hairiö...kyllä mie osaanki sitten joutua kaikkiin negatiivisiin minimaalisiin mahdollisuuksin miksei vois lotossa voittaa kun kuitenkisiinäkin niin pieni mahis.....mie luulin että prosentti oli vähän niin kuin esim kohdunlukoisen saa 1prosentti...niin paskat mennään jo promilleissä....koska tää loppuu ja saan sen ikioman vauvan..ikinäkö...

Akiram, tuntuu, etten löydä nyt mitään sanoja... niin pahalta tuntuu puolestasi. Toivon sinulle paljon voimia tähänkin koetokseen. Ei voi kuin miettiä ja ihmetellä kaiken tämän tarkoitusta elämässä...

Olen kyllä tiiviisti lukenut teidän muitten huhtikuulaisten kuulumisia, mutta itse en ole vähään aikaan malttanut kirjoitella. On ollut kaikenlaista touhua.

Viime sunnuntaina säikähdettiin miehen kanssa aivan hillittömästi, kun aloin vuotaa seksin jälkeen verta. Kyse ei ollut mistään pikku tuhruilusta, vaan kirkasta verta tulla lorahti aivan runsaasti, ja useampi nenäliina meni läpimäräksi verestä, kun niitä ensi hätään nappasin suojaksi.

Soitin äitiyspoliklinikalle, ja siellä olivat sitä mieltä, että tuskin on syytä hätään, kun ei ole yhtään kipuja eikä veressä hyytymiä. Ja vuoto sitten loppuikin yhtä vauhdilla kuin alkoi. Lääkäri epäili, että kohdunkaula tai joku limakalvo on vain ärsyyntynyt, ja käski pysyä kotona. Arvatkaa vaan, oliko uneton yö olla epävarmuudessa, kun oli kuitenkin kamala pelko, että onko vauvalla kaikki ok?!

Maanataina menin sitten omalle neuvolalääkärille, ja hänen mielestään noin runsas vuoto ei aiheudu mistään ärsyyntyneestä kohdunkaulasta tai limakalvosta. Epäili eteisistukkaa, mutta asia varmistuu tulevan viikon rakenneultran yhteydessä. Mutta mikä tärkeintä, vauvan syke oli normaali ja liikkeitä olen tuntenut, joten kaikki on sillä hyvin!

Satu-täti kerroit aiemmin, että sinulla on ollut vuotoja. Oliko ne tuollaista runsaampaa vai tuhruilua? Entä onko syytä vuotoihin löydetty? Voi olla, että olet asiasta kertonutkin, mutta en muista niin tarkkaan. Minulle lääkäri määräsi raskaitten taakkojen nostelukiellon raskauden loppuun asti ja yhdyntäkiellon ainakin ultraan asti. Hyvin positiivisin mielin kuitenkin ultraa odotan, sittenhän ne asiat selviää.

Nyt rentouttavaa sunnuntain jatkoa kaikki huhtikset!

Joo, minulla tosiaankin oli muutaman viikon ajan sitä vuotelua. Väillä runsaampaa ja verisempää ja välillä sitten vanhan veren näköistä. Vuoto oli ennen rv 12.
Meidän terveyskeskuslääkäri ja äitiysneuvolan terveydenhoitaja eivät keksineet muuta selitystä kuin sen, että raskaus olisi alkanut kaksoisraskautena, joista toinen alkio olisi kuihtunut itsestään, ja vuoteli sitten omia aikojaan pois.
Mitään varmuutta asiaan ei ole saatu, ja monestihan kaksoisraskaudessa toinen osapuoli menehtyy, ennenkuin molempia edes keretään huomata.
Joten eipä mekään olla osattu asiaa sen kummemmin ajatella, meidän ajatuksiin mahtuu vain tämä yksi piipero, joka nyt toivonmukaan pysyy matkassa mukana kevääseen asti.

Tuli tuossa vain mieleen, että nuorimmaista odottaessa myös meille kävi noin, että yhdynnän jälkeisenä aamuna heräsin verisenä. Oli aikamoinen shokki tajuta miten paljon vuotoa oli tullut. Minun kohdalla syytä ei sen enempää tutkittu, ultralla tarkistivat, että vauvalla oli kaikki ok. Ja eipä sitä vuotoa sen jälkeen tullutkaan. Yhdyntäkiellon ne meillekin asensivat, mutta eipä sitä kirjaimellisesti noudatettu, äärimmäistä varovaisuutta noudatettiin, ja hyvinhän tuo onnistui ;)
Mutta nuo on aivan käsittämättömän kauheita tilanteita, tulevat niin yllättäen ja varoittamatta

Sanattomaksi saa Akiramin tilanne, tuskin niitä oikeita sanoja onkaan. Toivon sinulle paljon voimia ja toivon sydämestäni, että sinulla kaikki muuttuu vielä paremmaksi. Kyllä tosiaan saa miettimään, että minkä takia tuommoista tapahtuu ja minkä takia pitää ihmistä niin paljon koitella. Jaksamista!!

Lähdin tänään kesken päivän töistä, kun oli muutama reippaampi supistus ja muutenkin jotenkin ihme olo; sydän jyskytti ja huimasi, mikä varmaankin johtuu matalasta verenpaineesta.

Huomenna on sitten neuvola ja en ole tosiaan tavannut sitä mun terkkaa kuin kerran. Ihmetyttää, että neuvolakäyntejä on ollut näinkin vähän. Eli yksi neuvola ja yksi lääkäri. Mutta kohta tosiaan tulee täyssiirto kättärin hoiviin, mikä sopii mulle. Onko teillä muilla ollut mies mukana neuvolassa? Meinaan, että onko sillä mitään virkaa siellä, jos otan huomenna mukaan? Saas nähdä mitä terkka huomenna tuumaa mun reilun 8 kilon painonnousuun..

Niin ja noista suppareista. Mulla ne tuntuu juuri samalta kuin satu-tädillä eli tuntuu kun vatsa kovettuu. Mulla se tuntuu jotenkin vaakasuorassa suunnassa. Alavatsa pingottuu ja vetäytyy vähän kasaan ihan kovaksi. Tunnen aina kun supistus alkaa, mutta en huomaa milloin se loppuu.

Onko kukaan muu mitannut masunsa ympäryksiä? mulla on tullut entisen vyötärön kohdalle 22cm lisää ja vatsan ympärys korkeimmalta kohdalta on suurentunut tasan 30cm:llä :) Näistä viikoista eteen päin kaksosten kanssa suurenee n. 1,5-2cm/vkossa. Huhhuh. (yksösillä keskimäärin 1cm/vko)
Hauskaa kuitenkin on, että jos takaa päin katsoo, niin ei huomaa että olen raskaana. Niin on eteen päin työntyvä jalkapallo kehkeytynyt. Ja poikavatsaksihan tota kuulemma kutsutaan...

Maanantaihuomenet kaikille!

Pakko oli tulla purkamaan jännitystään.
Pikkusisko laittoi aamulla puoli kuuden jälkeen viestiä, että on matkalla synnyttämään =)))
Nyt sitten kuumeisesti odottelen väliaikatietoja, kun itse en pysty soittamaan....täällä eivät enää yhdistä puheluja synnytyssaliin.

Jännä miten sitä kellosta on seurannut aikaa, ja miettinyt omia synnytyksiään ja niiden kestoja. Ja hiljaa mielessään toivonut, ettei siskonkaan urakka venähtäisi mahdottoman pitkäksi. Samalla tulee ääretön kaipuu päästä itsekin samaan tilanteeseen, tahtoo vain vielä olla tuonne huhtikuuhun aikaa ;)

Yhteistyössä