5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huhtimammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi vaan kaikille!

käytiin miehen kans eilen rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan todella hienosti! :) en tiennytkään etukäteen että se oli 3D-ultra..

kaikki elimet oli paikoillaan ja kehittyneet normaalisti. istukka oli takana ylhäällä (niinkuin itsekkin olin ajatellut liikkeiden tuntumisen perusteella) ja lapsivettäkin oli ihan normaalisti. oli todella hieno kun käsistäkin pystyi melkein laskeen sormet ! siellä se vaavi, jolla oli kertynyt painoa 350 g, iloisesti heilu :) mieskin oli ihan yllättynyt miten se olikin kehittyny noin paljon jo tässä vaiheessa ja on niin ""oikean"" vauvan näköinen! vaikka on se ollu koko ajan odotuksessa mukana. on se vaan ihmeellistä itellekki nähdä vauva ennen synnytystä niin miksei sitten miehelle.

meillä on ollu alusta asti sellanen olo et tulokas olisi poika (samoin kaikki kaveritkin on sanoneet), mutta lääkäri sanoikin että näyttäs siltä et siellä on oikein sievä tyttö! olin vähän hämmentynyt kun olin niin varma pojasta. mutta emme ole kuitenkaan pettyneitä, koska tulokas on yhtä odotettu oli se sitten tyttö tai poika :) ja eihän se siltikään vielä 100 varma ole.
kyllä nyt on tosi helpottunut olo kun kaikki näyttää olevan hyvin tuolla vaavilla. tuntuu siltä et ois saanu todella ison ja tärkeän lahjan jo ennen joulua. niinku ollaanki saatu :)

ens keskiviikkona olisikin sitten seuraava neuvola ja äitiyspakkauksen tilaus :)

mä tunnen liikkeitä myös kävellessä ja seistessä. yks päivä olin just päässy kauppaan niin ihmettelin et tuntuupa hassulta mahassa ja huomasin et nehän on kunnon myllerryksiä ! ja monesti kun laitan ruokaa ja seisoskelen hellan edessä niin mahassa on elämää :) viime yö oli kans melkoista liikehdintää.

aurinkoista päivää kaikille odottajille !

Cosmic, kiva saada uusiakin ääniä kuuluviin :)

Ja ihana lueskella teidän rakenneultrauksista ja varsinkin kun joitain on lykästänyt ja ootte päässeet 3d:hen. Täällä päin rakenneultra on ymmärtääkseni se ihan perinteinen versio, joten tekisi silti mieli mennä 3d:hen, ihan vaan huvikseen. veronpalautuksia odotellessa..

Lunta näyttää tupruttavan vihdoin tännekin. voi kun tulis pysyvästi, niin ois vähän edes valoisampaa ja helpompi herätä aamuisin.
Viikonloppuja!

Heippa!

Mulla oli eilen tavallinen neuvolakäynti, kaikki oli hyvin ja sydänäänet kuului tosi vahvoina. Terkka oli yllättynyt että liikkeet näkyvät mulla jo mahan läpi, saattaa olla kuulemma vilkas vauva tulossa!

Olen miettinyt kannattaako mennä rakenneultraan yksityiselle, meillä Tampereella kun saa vain sen yhden ultran ja mä olin jo np-ultrassa. Terkan mukaan se ei ole välttämätön, muuten se kuuluisi kaikille. Ja np-ultrassa meille kyllä sanottiin että siinä jo näkyi kaikki tärkeimmät rakenteet, sisäelimet ym hyvin. En viitsisi maksaa yksityiselle yli 100 euroa, olen ymmärtänyt että rakenneultra on kalliimpi kun norm. Ja en edes voisi harkita enää mitään keskeytystä jos jokin rakenteellinen virhe havaittaisiin, joten ehkä ei ole tarvetta mennä....sukupuoltakaan en välitä tietää etukäteen. Vaikka olisi tosi kiva nähdä vauva nyt isompana, mutta en kuitenkaan viitsisi vaan ""huvin vuoksi"" tuota maksaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille:)

minullakin oli tilanne ,että tunsin liikkeet rv 16 mutta sen jälkeen muutaman viikon hiljaiseloa..kohtu kasvoi..? lapsivesi lisääntyi..mutta nyt jälleen alkaa jotain tuntumaan..
-kärsivällisyyttä-

Akiramille voimia jaksaa, ajattelinkin juuri yksi päivä että mitähän sinulle kuuluu. Tuo miksi on kyllä hyvä kysymys, eihän tuommoista tarvisi kenenkään kestää.

tänne ei mitään ihmeellistä, kunhan tulin teidän juttuja lueskelemaan. Aika moni on ollut rakenneultrassa, kiva kuulla että on asiat teillä hyvin :)

äh..miks mun pitää toimia tällai viiveellä.. :/

Mollylle piti sanomani, että on varmasti vilkas vauva, kun jo nyt liikkeet näkyvät :) tai sitten se on tosi vahva vauva :D

Mitäs muuten ootte mieltä..tuli justiisa mieleen..onko teidän mielestä loukkaavaa jos syntymätöntä vauvaa sanoo ""se"" vai pitäisikö sanoa hän? Täällä meilläpäin hän sanaa käytetään muutenki tosi vähän ja neuvolassa terkkari puhui hän, niin se kuulosti jotenki huvittavalta lähinnä. Musta tuntuisi varmasti oudolle sanoa syntynyttäkin vauvaa hän, mutta tuli mieleen, että mitäs te ootte mieltä.

Juu, kyllä meillä päin myös kolmas persoona puhekielessä = se, joten en ajattele tuota yhtään loukkaavana.

Meidän vauva on tainnut muuten tänään kääntyä pää alaspäin :) Keskiviikkona ultrassa oli vielä toisin päin, ja potkut ovat tuntuneet tähän asti aivan alavatsalla, mutta tänään jatkuvasti lähes navan korkeudella. Tänään onkin ollut vauvalla ihmeen vilkas päivä...

Osanottoni akiram!
Ei voi pieni ihminen käsittää, miksi tällaista tapahtuu! Itse km:n 11:lla viikolla kokeneena (laskettu aika ois ollu 10.4.)voin vain aavistaa sun kokeman surun ja tuskan määrää!

Voimia sinulle ja miehellesi!

Toivoo Tiuhti

Olen sivusta seuraillut välillä tätä ketjua, itse olin jonkin aikaa maaliskuunodottajissa (se olikin kohdun ulkoinen =( ).
Tällä hetkellä ei voida edes haaveilla vauvasta ennen kuin minulle on tehty leikkaus asian tiimoilta. No se siitä, yritän vain sanoa, etten pysty edes kuvittelemaan tunteitanne nyt, Akiram, kun minullakin on kestänyt niin kauan selvitä ja kasata itseni tuon kohdun ulkoisen jälkeen.

Ei tuollaista voi ymmärtää, miksi yksi sama ihminen joutuu kokemaan niin paljon kärsimystä. Koita kuitenkin jotenkin jaksaa eteenpäin ja jaksa uskoa, että pakko se on aurinkon joskus paistaa risukasaankin. Muista hakea tukea läheisistä ja tarvittaessa muualtakin. Yksin ei tarvi jäädä...

Toivon enkelin vierellänne kulkemaan.
Syvästi pahoitellen Sivullinen

Aattelin vähän kirjoitella, kun on töissä niin rauhallista. Ylihuomenna on neuvola, joten mitään uusia kuulumisia ei vielä ole ja varasin ajan sinne rakenneultraan ensi viikon torstaille. Puhuttiin miehen kanssa ja halutaan mennä sinne, vaikka se maksaakin. On kuitenkin kiva saada tietää, että vaavilla on kaikki hyvin.

Millä nimillä te muut kutsutte vaavejanne? Meille on tullut jostain käyttöön nimitys Kaveri. Ja välillä masuasukki. Oon tutuilta kuullut kaikenlaisia nimityksiä ja nyt olisi kiva kuulla teiltä näitä!

Nyt on Kaverilla ollut pari päivää hyvin vilkasta meininkiä tuolla mahassa, potkii koko ajan ja ne näkyy kyllä jo ulospäin. Mies ei tunne niitä vielä käsillä, mutta toivottavasti pian! Hän kun on ihan innoissaan meidän Kaverista! =)

Kovin on hiljaista..missäs kaikki? tosin, ihan hyväkin, että on muutakin elämää ettei aina täälä roiku :D

Mä tulin kysymää teiltä, että vaihteleeko teillä mielialat paljon? Musta tuntuu et välillä oon tosi onnellinen ja hetken päästä suorastaan kauhuissani, välillä ihan yli-iloinen ja sit taas masentunu..
Kaikki jotenki ärsyttää paljon herkemmin ja on tosi saamaton olo.

Kait nääki kuuluu tähän ah, niin ihanaan olotilaan..?
Hormonit taitaa juosta aikamoista rumbaa..

Tuolla oli muuten aika mielenkiintonen juupas-eipäs keskustelu siitä, saako äippäpakkauksen, jos on laskettuaika huhtikuussa. Mie tuskin ainakaa saan, ku on niin alkukuusta la, mutta ehkä esim. Minniellä voisi olla hyvät mahikset :)

Heip, täälläkin töissä rauhallista, aika ei meinaa kulua. Ja nyt sen toivoisi kiitävän, kun toista päivää jo migreeni kiusaa. Potkut on alkanut myös tuntua vatsan päältä ja kokoajan tiedostan liikkeet paremmin, samoin kuin sen, mitä raskaudesta seuraa... Jotenkin kaikki alkaa konkretisoitumaan vasta nyt. Mutta onhan tässä vielä aikaa... :) Huomenna rakenneultraan ja mieskin tulee mukaan ekaa kertaa jonnekin. Saa nähdä miten reagoi... Itseä vähän jännittääkin, et onkohan kaikki kunnossa. Mariq:n kohtalo kun niin julma... Jos vielä käyt täällä niin voimia! Lilja, milloin sulla ultra? Olen vähän kuullut huhuja, ettei koksissa kertoisi sukupuolta ja siten jo sopeutunut siihen etten saa varmistusta mutu:n. Nimistä, aluksi papu, nyt on ollut juanpablo... Appiukko kun auttoi nimivalinnassa tytärtään (miehen sisko siis saa helmikuussa toisen) ja minua formulakauden loppupuolella. Tulossa siis felippe ja juan pablo... :) Mukavaa viikkoa kaikille!

Mulla kyllä heittelee mielialat. Olo on tosi usein ihan surkea ja siihen varmaan vaikuttaa tää yhä vain jatkuva uupumus. Toisen kolmanneksen pitäisi olla niin auvoisaa ja energistä aikaa, mutta ei kyllä ainakaan mulla. Terkka sanoi, että kaksosraskaudet vetää tosi veteläksi kun on niin paljon kannettavaa. Masentaa välillä, kun en jaksa ketään nähdä enkä lähteä kotoa mihinkään. Tuntuu etten muuta tee kuin makaan ja sen kerran kun vähän jaksaa lähteä jonnekin, niin se rasittaakin sitten jo niin paljon, että alkaa vaan supistella ja pitää maata entisestään. Vaatii multa kyllä totuttelemista ryhtyä sohvaperunaksi.

Ja mikä suorastaan masentaa niin se, että aluksi luulin tuntevani liikkeitä, mutta nyt en ole enää aikoihin tuntenut mitään varmaa liikehdintää. Sykkeet kuitenkin viikko sitten löytyi eli kai siellä kaikki on ihan kunnossa, mutta välillä huolettaa ihan älyttömästi, että joku on vialla.
Tiedän toki, että istukan paikat jne vaikuttaa, mutta silti. Ehkä tätä oloa lisää se, että kun maha on todella iso niin että kaikki varmasti huomaa, niin joka toinen kyselee, että ""missä kohtaa tunnet liikkeitä"" ja ""potkiiko paljon?"".

Sorry tää valitus, on vähän tällaiset ajat täällä meneillään.

Tervehdys kaikille! Meillä nyt 22+3. Ja olen huomannut, että istuviltaan ei meinaa tuntua vauvan liikkeitä, (joskus hyvin hentoja). Yleensä vasta makuuasennossa... Onkos teillä muilla ollut vastaavaa? Meidän vauvelin istukka on tosin kuulemma etuosassa vaimentamassa liikkeitä. Olen kuitenkin muutaman kerran nähnyt masun päältä pikkuisen liikkeet =)

Mä olen kyllä Lilja ajatellut että saan vielä vanhan pakkauksen. Hakemus laitetaan kuitenkin sen verran ajoissa, että mun käsittääkseni pakkaus tulee jo maaliskuun puolella, myös minulle. Mulle sinänsä ihan sama, koska mun mielestä noi pakkaukset on ollut joka vuosi ihan kivoja. Tottakai niissä on aina jotain sellasiakin mistä ei itse niin paljon tykkää, mutta joku muu saattaa tykätä. Makuja kun on niin monia. Mun mielestä se on niin iso etuus että siitä pitää olla kiitollinen.

Mäkin olen nyt alkanut tuntea liikkeitä näin porukan perän pitäjänä. Joskus vajaa viikko sitten tuntui ekan kerran sellasta tosi heikkoa kuplintaa, enkä sillon ollut vielä varma mitä se on. Mutta kuplinta on siitä vahvistunut niin kyllähän sen pakko on liikkeistä johtua. On se aika metka tunne. Miehellekin ilmeisesti konkretisoitui tää asia paremmin, kun vauva alkoi liikkua. Siis että siellä todella on joku. Yllätin sen eilen lukemasta tota neuvolasta saatua vauvan odotus-kirjasta :)

Neuvolaterveiset kaikille tasapuolisesti!

Olipas taas ihanaa kuulla pienen sydämen syke, vaikka kaveri liikkuikin niin paljon, ettei kuuntelusta meinannut mitään tulla =) Syke oli 150 paikkeilla, sen perusteella ei th osannut vielä ""ennustaa"" sukupuolta...sanoi että tässä vaiheessa tuo syke on molemmilla tuota luokkaa.
Kehoitti myös varauksella ottamaan rakenneultrasta saadun tiedon, joka siis ensi viikolla, välttämättä ei vielä tarkasti näy kumpi tulossa. Ja niinhän se kävi siskollenikin, rakenneultrassa veikkasivat tyttöä, 28rv lääkärinneuvolassa ultralla olivat havainneet pojan vehkeet, ja poikahan sieltä tulikin.

Meidän piipero yllätti minut lauantaina iloisesti. Nuorimmaisen kanssa olin asettumassa päiväunille, mutta masuasukki päätti toisin...möyhensi ja potki tosi kovasti, ja viimenenkin väsymys siinä sitten katosi ;) Potkut olivat niin napakoita, että tuntuivat vatsan läpi, kun käden laittoi masun päälle. Ja nyt onkin päivittäin saanut nauttia tuosta samaisesta möyhennysestä...ihanaa...

Joku kyseli mielialavaihteluista. Minä olen kyllä kerennyt kokemaan jos jonkinlaisia tunnekuohuja. Eilen viimeksi sain järjettömän itkukohtauksen...syytä en vielä itsekään ymmärrä. Tuli siinä sitten taas kerran itkettyä keskenmennyttä raskautta ym, toisaalta ihan hyvä, että tuota kipeää asiaa pystyy käsittelemään. Lapset vain olivat vähän ihmeissään, kun äiti yhtäkkiä alkoi kyynelehtimään.

Muistankohan väärin, vai olinkohan lukevinani tästä ketjusta tuosta toisen ketjun sanasodasta koskien äitiyspakkausta. Jotenkin hullulta itsestäni tuntuu, että ihmiset jaksavat vuodesta toiseen valittaa pakkauksen sisällöstä. Itse olen molemmille lapsille pakkauksen ottanut, ja niin teen nytkin. Ei edes mielessä ole käynyt, että ""tyytyisin"" siihen rahakorvaukseen. Kenenkäänhän kun ei ole pakko pakkausta ottaa, jos se ei miellytä, miksi siis siitä pitää turhaa kädenvääntöä kaydä *pieni pääni ei ymmärrä*
On enemmän kuin todennäköistä, että me huhtimammat saadaan tuo tämän vuoden pakkaus...yleensä kun uusi pakkaus tulee joskus maaliskuun lopulla, ja senkin jälkeen jaetaan entinen varasto tyhjäksi. Mutta sieviä nuo tämän vuoden vaatteet ainakin minusta ovat...siskon luona niitä hypistelin ;)

Jottei ihan romaania syntyisi, niin toivottelen jokaiselle mammalle mukavaa loppuviikkoa! =)

tuolla jo ihmettelin, että mihin on ketju hävinnyt ku ei oo ainakaan mun koneella pariin päivään näkyny?
Nyt se oli kuitenki taas ilmestyny. Osaako joku atk-guru sanoa mistä on kyse?
Joku kyseli pikkusten tekonimiä. Meillä on Pökö :)
Huomenna lähetää reissuun ja tullaan vasta tiistaina takasin ja sitte onkin ke taas neuvola. oottekos jo saaneet jotai perhevalmennusaikoja? onko kellää kokemusta millasta niissä on ollut? tutuilta oon kuullu aika laidasta laitaan juttua.

Tänään tilasin hetken huumassa kaksosrattaat netin kautta Hollannista :) Olen käynyt katsastamassa samoja vaunuja Suomessa ja keksin nyt sitten etsiä niitä netistä. Vaunujen lisäksi tilasin kantokopat ja hinta tuli kuljetuskuluineen kaikkineen yli 200 euroa halvemmaksi kuin jos oisin ostanut Suomesta. Mietitytti kyllä, että onkohan nyt vähän aikaista, mutta aika rientää ja kohta on huhtikuu. Ja jos tässä kävisi köpelösti niin saisi kai ne myytyä.. Hope not.

Me on alettu puhumaan vauvojen tekoniminä Pullanmuruista, kun mä paisun kun pullataikina :) Ehkä tossa matkan varrella tulee vielä vähän yksilöllisemmätkin nimet.

Oon Hipsu huomannu, että ilmeisesti silloin kun ylläpito päivittää sivuja, niin osa viesteistä on hetken poissa ja ilmestyy taas jonkun ajan päästä takas. Tarkemmin en minäkään atk:ta tunne, mistälie johtuu.

heipä hei!

joo, mäkin ihmettelin ku taas oli ketju kadonnut jonnekin! ihan kummallista touhua! ois kyl kiva tietää mistä toi johtuu..

meillä ei oikeestaan oo tullu mitään tekonimee ainakaan vielä. mies kutsuu sitä muksuksi (mikä on mun mielestä aika sulosen kuulosta) ja mä sanon vaan vauvaksi tai pikkuseksi.

meille tuli tällä viikolla kutsu perhevalmennukseen. eka aika on 13.12. ja loput 3 kertaa onkin tammikuun aikana. neuvolan täti sanoi et siinä ryhmässä meillä on viimesenä laskettu aika. muilla on helmi- tai maaliskuussa..

meillä oli eilen 3. neuvola. kaikki oli sielläkin hyvin :) pissanäyte oli puhas ja hemoglobiini oli 118. sydänäänet oli 140-143 ja sf-mitta 19. paino oli noussu n. 800 gr/vko, mut neuvolantäti sanoi et ei vielä huomauta asiasta kun se voi vielä tasaantua.. aikasemmin mulla ei oikeestaan paino noussukkaan.. ja sit mä sain ne tarvittavat paperit äitiysrahaa ja -pakkausta varten. aattelin heti huomenna käydä viemään ne postiin. neuvolan täti sanoi et joku oli saanu parissa viikossa sen paketin. oispa ihana saada se ennen joulua!

niin, joku puhu niistä mielialan vaihteluista.. mä luin yhtä synnytys-kirjaa niin mua itketti ihan hirveesti! en itkeny kyllä pelosta ainakaan.. kait se vaan oli niin liikuttavaa.. ja samoin mua alkaa ihan pikkujutut ärsyttään tosi helposti vaikka normaalisti mulla on todella pitkä pinna! välillä itkettää ja välillä naurattaa. kummallisia noi hormonit :)

mäkin sanoin yks päivä miehelle, et tän raskauden toisen kolmanneksen pitäs olla energistä aikaa et ei mulla ainakaan sitä energiaa oo! väsyttää ihan hirveesti. mut mä luulen et yks melko varma syy siihen on toi synkkä ilma, kun on märkää ja pimeetä. sit toinen mikä mulla saattaa olla niin on toi kilpirauhasen vajaatoiminta, joka voi aiheuttaa väsymystä.. nyt oottelenki labratuloksia et pitääkö lääkettä kenties lisätä..

tulipa tässä taas tekstiä.. mut oikein hyvää loppuiltaa kaikille !