Abortista...ja sen tekemisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
Miksi ihmiset ei ajattele kuin itseään?
Siis jos MINÄ olen raskaana niin miksi moni sanoo että abortti olis paras vaihtoehto? Kai mä itse tiedän mikä on MULLE paras vaihtoehto!
Ilmoitat uutisen läheisille, ja odotat että ne edes kysyy että mitä meinaat, mut ei tulee vastaus että , hoida asia,tee abortti.
Kylläpä siinä on kannustava suku taas kerran.
No ei siinä ,kauempana ne asuu joka tapauksessa joten ei tarvii huolehtia siitä että lykkäisin niille hoitoon. :snotty:

Ensinnäkin onnea raskaudestasi :flower:

Toiseksi, sinun raskautesi jatkuminen ei ole kenenkään muun asia kuin sinun itsesi. Jos sinä haluat lapsen pitää niin sinähän pidät. Kyse kun nyt kuitenkin on SINUN lapsestasi, ei sukulaistesi.

No hoh, törkeä suku sulla. Onhan sulla erikoinen tilanne, ehkä ovat niin vanhanaikaisia, etteivät ymmärrä? Mun mielestä olet todella rohkea nainen, ei tulisi mieleenkään kehottaa aborttiin, vaan jos olisin sukua, antaisin tukeni.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Toiseksi, sinun raskautesi jatkuminen ei ole kenenkään muun asia kuin sinun itsesi. Jos sinä haluat lapsen pitää niin sinähän pidät. Kyse kun nyt kuitenkin on SINUN lapsestasi, ei sukulaistesi.

No juu.. onhan mulla viikkojakin kohta jo 17. Mutta oishan se tuki jostain suunnalta ollut ihan kiva. Kukaan muu kun kaveripiiri ei sitä anna.

älä ny loukkaannu, mut jos oot jo kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja niin saattaahan olla, että abottia on suositeltu tai ehdotettu ihan vaan sun jaksamisen ja jo syntyneiden lasten hyvinvoinnin kannalta. Aina ei oo vaan yhtä näkokulmaa asioissa... Mulla ystävä joka teki ja teki lapsia ja aina suuttu ku joku mainitsi abortista, ajan myotä myonsi itsekkin, että oli halunnu aina uuden vauvan, koska tulevaisuus, lähinnä duuniin meno, kuulemma pelotti.. en tarkoita, et sulla olis näin, mut kannattaa miettiä miks ehdottavat aborttia. Tuskin sun kiusaamiseks.. Mut onnittelut joka tapauksessa=)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Täältä sä saat ainakin suurimmalta osalta tukea =)

Niin tietty, tänne kannattaa tulla jos suku käy kimppuun :D
No joo kyllä mä alussa jopa itkin asiaa, mutta totesin että jos noin ottaa asian,ei ole mun ongelma. Minäkin olen asian hyväksynyt ja päätin lapsen pitää niin ei sinänsä ole väliä miten muut sen ottaa, koska kyse tosiaan mun kropasta ja lapsesta.

Ehkäpä ne tarvii hetken aikaa sulatella asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja aida:
älä ny loukkaannu, mut jos oot jo kolmen pienen lapsen yksinhuoltaja niin saattaahan olla, että abottia on suositeltu tai ehdotettu ihan vaan sun jaksamisen ja jo syntyneiden lasten hyvinvoinnin kannalta. Aina ei oo vaan yhtä näkokulmaa asioissa... Mulla ystävä joka teki ja teki lapsia ja aina suuttu ku joku mainitsi abortista, ajan myotä myonsi itsekkin, että oli halunnu aina uuden vauvan, koska tulevaisuus, lähinnä duuniin meno, kuulemma pelotti.. en tarkoita, et sulla olis näin, mut kannattaa miettiä miks ehdottavat aborttia. Tuskin sun kiusaamiseks.. Mut onnittelut joka tapauksessa=)

peesi =)

Alkuperäinen kirjoittaja aida:

No tuskin mun kiusaamiseks. Tässä olikin pointtina se ettei kysytty mitä teen asian kanssa, vaan sanottiin jollei jopa käsketty tekemään abrotti. JA nuorinkin on vauvan syntyessä jo kuitenkin 5v että ei se enää niin pieni ole.
Toisekseen olen lähes koko niitten elämän ajan ollut niitten kanssa yksin. Ja hyvin olen pärjännyt. Välillä ollut rankempaa , niinkun kaikilla muillakin varmaan. Ja välillä väsynyt. Nekin vain hetkittäisiä. Lapset on avioliitosta. Ja tämä yllätys. En pukkaa lapsia pihalle kenen kanssa vaan.
kiitos onnitteluista. :D

Musta on ylipäätään törkeää edes kysyä mitä meinaat tehdä :o Kai se nainen itse siinä samalla sitten ottaa puheeksi asian että ei ihan suunniteltu ollu että mitäs tässä tekis JOS HÄN KAIPAA neuvoja asian suhteen. Se vahinkoraskauskaan kun ei kaikille ole maailmanloppu. Mä vetäisin niin isot hernepuskat multapaakkuineen nenääni jos mulle joku esittäs että mitäs meinaat tehdä! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös sulla ollut joku mieskin joka ei ollut vauvan isä? että ethän yksin ole...

mulla ei ole miestä. Asia on aika monimutkainen.

Ei millään pahalla, mutta onko se ihme jos moisia kommentteja saat. Ja tuskin kukaan pahalla tarkoittaa, mutta onhan se vähän outoa että joku jolla on jo paljon lapsia haluaa isättömän lapsen. Mutta itse varmasti tiedät mitä haluat :)

Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös sulla ollut joku mieskin joka ei ollut vauvan isä? että ethän yksin ole...

mulla ei ole miestä. Asia on aika monimutkainen.

Ei millään pahalla, mutta onko se ihme jos moisia kommentteja saat. Ja tuskin kukaan pahalla tarkoittaa, mutta onhan se vähän outoa että joku jolla on jo paljon lapsia haluaa isättömän lapsen. Mutta itse varmasti tiedät mitä haluat :)

isättömästä ei ole kukaan varmaan puhunut?
Kuten sanottu asia on monimutkanen ja en ala täällä nyt selittelemään. Eikä kyse ollut tästä aiheesta vaan jostain ihan muusta. =)

No ei ihan näinkään asia ole, ellei kysymyksessä ole neitsyt Maria joka sikisi pyhästä hengestä.

Erikoista että tämä ajattelumalli ja asenne jatkaa voittokulkuaan näin tasa-arvon aikana...vai siitäkö se johtuukin?

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:

No ei ihan näinkään asia ole, ellei kysymyksessä ole neitsyt Maria joka sikisi pyhästä hengestä.

Erikoista että tämä ajattelumalli ja asenne jatkaa voittokulkuaan näin tasa-arvon aikana...vai siitäkö se johtuukin?

Öh siis tottahan lapsella on se isä mutta ehkäpä tässä tarkoitettiinkin sitä seikkaa että nainen on yksin raskaana ja koska emme tiedä onko isä mukana hänen elämässään, puhutaan naisen päätöksestä pitää/abortoida vauva. Tottakai isänkin mielipidettä kuuluu kysyä jos mahdollista ja jos isä ei halua lasta niin silloin se on vain ja ainoastaan naisen päätös.

Tässä ei ollut nyt kyse kuitenkaan mistään lapsen isän ja mun välisestä jutusta vaan siitä mikä oikeus mun sukulaisilla on mukamas päättä mun asioista ..

Tässä ei ollut nyt kyse kuitenkaan mistään lapsen isän ja mun välisestä jutusta vaan siitä mikä oikeus mun sukulaisilla on mukamas päättä mun asioista ..

Ei minkäänlaista oikeutta.

Abortti on sen verran kova päätös että sellaisen ehdottaminenkin ´suoraan´ päin näköä on epäkohteliasta.

Yhteistyössä