Abortti vai yksinhuoltajuus vai pakottaa mies isäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos isyyttä ei vahvisteta, saat elarit kunnalta. Myöskään tällä miehellä ei tule olemaan mitään oikeuksia lapseen. Jos taas isyys vahvistetaan, saat elarit mieheltä. Jos mies on pienituloinen, saat joka tapauksessa vähintään sen summan, mitä saisit ilman isyyden vahvistamistakin. Erona on kuitenkin se, että jos isyys vahvistetaan, tällä isällä on sen jälkeen tapaamisoikeus lapseensa. Haluaako hän sitä käyttää vai ei, se on jo toinen juttu. Mutta se oikeus hänellä kuitenkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ikää on 22, että mikään teini en enää todellakaan ole.
Ja sikäli hänen elämänsä menee pilalle, että koska ei halua lasta kanssani, niin tulee sen kuitenkin saamaan. Eihän sitä tiedä vaikka ihastuisi lapseen täysin tai rakastuisi muhun tässä raskauden aikana, voitais vaikka ystävinä kasvattaa tämä lapsi jos ei muuten. Mun frendi ainaki sano, että kantsii pitää lapsi ja pitää itse aktiivisesti yhteyttä mieheen jo raskauden aikana, koska mies voi kiinnostua ja jos ei minusta niin ainaki lapsesta. Mä oon jo kyselly hänen sukunsa sairauksia ja et voisko muuttaa lähemmäs meitä ja et minkä kokoinen hän oli syntyessään jne. :)

Ööhh.. onhan tämä provo? Kävi hyvin ilmi jo ekassa viestissä, kun valehtelit miehelle syöväs pillereitä. Sääli jos totta, koska silloin pieni viaton lapsi joutuu kärsimään tyhmästä äidistä ja isättömästä elämästä. Ei se mies koskaan tule sua rakastamaan!

Ap,se että sä olet 22 ei tosiaan näy mistään.Käyttäydyt ainakin kuin teini kostonhaluinesi.Ja todellisuudessa mun on hyvin vaikea uskoa tätä.Olet vasta saanut tietää raskaudesta ja siinä mielessä ymmärrettävästi heittelet edestakaisin tunteittesi kanssa,mutta se,että ensin puhut miehen elämän pilaamisesta LASTASI hyväksi käyttäen ja seuraavaksi suunnittelet jotain ystävyyssuhdetta miehen kanssa jos vaikka vielä rakastuisi sinuun ja yhtäkkiä onkin jo tulevat eurojen kuvat silmissä tai lähinnä se,että niitä tuskin tulee oikeasti sun tilillä näkymään kun mies on työtön.Menee niin laidasta laitaan nyt tää juttu.Et tosiaankaan vaikuta tasapainoiselta ihmiseltä vaan nimenomaan sulla on teinin asenne kaikki tai ei mitään.Ja jos suunnittelet miehen pakottamista isäksi tuon isyydentunnustuksen kautta niin siinäkin jotenkin mun korvissa kaikuu se ajatus,että saisit sillä sitten kätevästi hoitajan lapselle kun itse haluat mennä vapaana kavereittesi kanssa.Mun mielestä jo ajatus siitä,että keskityt tuossa tilanteessa vain mieheen kertoo siitä,että et ole valmis äidiksi.En käy tässä säälimään tulevaa lastasi,koska se ei auta mitään ja saatat ehkä jopa kasvaa ihmisenä raskauden aikana jonkin verran.Vaikutat itsekkäältä ja typerältä typykältä,sellaiselta,jolle en ensimmäisenä lasta soisi vastuulleen vaikka miten kuten siitä suoriutuisitkin.

No ei ole provo kyllä, mutta turha sitä on minun vakuutella sillä uskoo kuka uskoo ja ne jotka eivät usko, olkoon uskomatta.

Mutta näin kuitenkin on, ja mä haluan todellakin vain lapseni parasta. Että onko se paras sitten se, että en vaadi tältä mieheltä mitään ja elän kahdestaan lapseni kanssa... Koska rahaa tuolta mieheltä tuskin tulemme saamaan, mutta uskon kyllä frendini puheisiin, että voisi haluta olla lapsen kanssa tai jopa rakastaa mua ku tajuaa, kuinka ihanaa on saada lapsi. Ja eikö yleensä kuitenki välitetä lapsensa äidistä!!?

Ikää on 22, että mikään teini en enää todellakaan ole.
Ja sikäli hänen elämänsä menee pilalle, että koska ei halua lasta kanssani, niin tulee sen kuitenkin saamaan. Eihän sitä tiedä vaikka ihastuisi lapseen täysin tai rakastuisi muhun tässä raskauden aikana, voitais vaikka ystävinä kasvattaa tämä lapsi jos ei muuten. Mun frendi ainaki sano, että kantsii pitää lapsi ja pitää itse aktiivisesti yhteyttä mieheen jo raskauden aikana, koska mies voi kiinnostua ja jos ei minusta niin ainaki lapsesta. Mä oon jo kyselly hänen sukunsa sairauksia ja et voisko muuttaa lähemmäs meitä ja et minkä kokoinen hän oli syntyessään jne. :)

Joo, tai sit voi olla että voitat lotossa ja sut valitaan samana viikonloppuna Miss Suomeks? Tai eihän sitä varmaksi tiiä, mut kannattaa tosiaan suunnitella elämää sen varaan.

Mut siis provohan tää on, ekassa viestissä ei oo miehelle sanonu että aikoo pitää lapsen, ja nyt on jo kyselly voisko muuttaa lähemmäs meitä.

No ei ole provo kyllä, mutta turha sitä on minun vakuutella sillä uskoo kuka uskoo ja ne jotka eivät usko, olkoon uskomatta.

Kirjota ens kerralla paperille se tarina mitä aiot kertoo niin ei tuu näitä lipsahduksia tarinaan. :)

Mutta näin kuitenkin on, ja mä haluan todellakin vain lapseni parasta. Että onko se paras sitten se, että en vaadi tältä mieheltä mitään ja elän kahdestaan lapseni kanssa... Koska rahaa tuolta mieheltä tuskin tulemme saamaan, mutta uskon kyllä frendini puheisiin, että voisi haluta olla lapsen kanssa tai jopa rakastaa mua ku tajuaa, kuinka ihanaa on saada lapsi. Ja eikö yleensä kuitenki välitetä lapsensa äidistä!!?
Sun ei onneksi tarvitse päättää asiaa nyt. Jos mies on kanssasi vielä sitten, kun lapsi syntyy, hän mahdollisesti kiintyy lapseen. Jos häippäsi elämästäsi kuultuaan raskaudestasi, tuskin hän haluaa sinua tai lasta nähdä myöhemminkään. Joten pohdi asiaa uudestaan, kun lapsi on maailmassa.

Kyllä mä uskon että se rakastaa sitä tulevaa vaimoaan ja haluaa sen kanssa lapsia.

Mut yleensä ei välitetä naisista joita ei oo rakastettu alun alkaenkaan, jotka on valehdellu pillereiden syönnistä ja vielä pitäneet lapsen vastoin miehen tahtoa. Enempi tunneskaalan toisesta päästä löytyypi tunteet.

Joo siis sanoin miehelle, että teen abortin. Mutta olen silti tiedustellu hältä noita mainitsemiani asioita,eli voisko muuttaa lähemmäs meitä ja niin edelleen, ei siitä lämmennyt sen enempää joten sanoin et ok, teen abortin. Suunnitelmissani siis pitää lapsi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Sun ei onneksi tarvitse päättää asiaa nyt. Jos mies on kanssasi vielä sitten, kun lapsi syntyy, hän mahdollisesti kiintyy lapseen. Jos häippäsi elämästäsi kuultuaan raskaudestasi, tuskin hän haluaa sinua tai lasta nähdä myöhemminkään. Joten pohdi asiaa uudestaan, kun lapsi on maailmassa.

On vain niin vaikeaa vain odotella! Ja häippäs heti ku kerroin asiasta, eli siis teki selväks ettei halua mua tai lasta tai yhtään mitään. Mut jaksan uskoa silti et mielensä muuttuu! Ja jos ei muutu, niin mitä sitten: hän kun ei tähän voi vaikuttaa mitenkään, vaikka haluais mitä tahansa!!!

Voi miten naiivi ajatus tuosta rakkauden puhkeamisesta!Välittäminen susta lpsensa äitinä on täysin eri asia kuin sun rakastaminen ensisijaisesti naisena.Vai tyytyisitkö todella siihen,että mies on sun kanssa vain koska välittää susta lapsensa äitinä?Totta kai on mahdollista että mies vielä innostuukin lapsesta ja taas toisaalta voi olla että ei innostu.Missään nimessä mä en lähtis mitenkään pakottamaan miestä mihinkään tuossa tilanteessa.Sillä se viesti menee paremmin perille miehellekin,kun näytät että sun mielestä tämä lapsi on hyvä juttu ja joko hänen kanssaan tai ilman häntä,sinä tulet olemaan onnellinen lapsen kanssa.Annat hänen itse päättää,mitä haluaa ja päättää sitten suuntaan taikka toiseen,et käy riitelemään tai vaatimaan yhtään sen enempää kuin on valmis antamaan.

Ja sanot,että ajattelet lapsesi parasta,niin se ei kyllä ihan näy.Kirjoituksista ei kertaakaan ole näkynyt,että itse iloitsisit raskaudesta.Et vaikuta sellaiselta,joka oikeasti odottaisi lämpimin tuntein tulevaa pientä.Voi toki olla,että et vain kirjoita siitä,mutta yleensä kyllä äidit kirjoittavat ensi sijaisesti siitä onnesta,jonka tulevat saamaan LAPSEN myötä.Sinä kirjoitat vain rahasta ja miehestä ja kuinka mies SAATTAISI rakastua sinuun...Unohda jo se mies ja keskity siihen raskauteen ja lapsen odottamiseen.Sillä tuon tilanteen ratkaiset.Ehdit isyysasioita sun muita miettimään sitten kun lopullisesti tiedät miehen kannan asiaan.

keskity olennaiseen..

isäksi ei voi ketään pakottaa, mutta elarit joutuu maksamaan omasta tilistään, mikäli jotain tienaa, ja saa myös tapaamisoikeuden lapseen, puhutaan lapsen oikeudesta tavata isää. Toisaalta tässä näyttää siltä, ettei isää voisi vähempi kiinnostaa, joten saattaa olla, ettei ole jatkossakaan missään tekemisissä lapsensa kanssa.

On vain niin vaikeaa vain odotella! Ja häippäs heti ku kerroin asiasta, eli siis teki selväks ettei halua mua tai lasta tai yhtään mitään. Mut jaksan uskoa silti et mielensä muuttuu! Ja jos ei muutu, niin mitä sitten: hän kun ei tähän voi vaikuttaa mitenkään, vaikka haluais mitä tahansa!!!

No, ainakin mies on rehellinen, mikä on enemmän kuin mitä susta voi sanoa.

Eipä sulla muutakaan vaihtoehtoa ole kuin odotella. Mutta älä ainakaan pidättele hengitystäsi odottaessasi :whistle:

Kyllä se mies varmasti tietää, että ruokot joutuu maksamaan, jos sä päätät pitää lapsen. Muita velvollisuuksiahan hänelle ei lapsesta tule. Tuleeko hänelle tapaamisoikeus.... se taas on ihan siitä kiinni, päätätkö sinä, että lapsen isyys vahvistetaan.

Eipä sulla muutakaan vaihtoehtoa ole kuin odotella. Mutta älä ainakaan pidättele hengitystäsi odottaessasi :whistle:

Kyllä se mies varmasti tietää, että ruokot joutuu maksamaan, jos sä päätät pitää lapsen. Muita velvollisuuksiahan hänelle ei lapsesta tule. Tuleeko hänelle tapaamisoikeus.... se taas on ihan siitä kiinni, päätätkö sinä, että lapsen isyys vahvistetaan.
Ai meinasit että ruokkoja joutus maksaan oli isyyttä vahvistettu vai ei?

Jos isyyttä ei selvitetä niin eipä joudu isä mitään maksamaankaan. Kunta maksaa ruokot.

Jos sä OIKEASTI olet rakastunu siihen mieheen ja haluat teille tulevaisuutta, niin oon nyt edes rehellinen sille miehelle ja osota olevas luottamuksen arvonen edes jossain asiassa.

Vaikka mies kiintyisikin lapseen tämän synnyttyä, niin on melko epätodennäköistä että hän rakastuisi samalla myös sinuun. Jos ei ole rakastunut nytkään, niin ei se lapsi sitä rakkautta aikaan saan.

Se, pidätkö lapsen vai teetkö abortin on sinun valintasi, mutta lapsen isää et välttämättä teidän elämään osaksesi saa vaikka vaatisit isyydentunnustuksenkin. Mies voi maksaa tilillesi lapsesta elarit taapamtta tätä koskaan, jos on näin päättänyt. Tai sitten hän vaatii tapaamisoikeudet ja lapsen kasvaessa jopa huoltajuuden, mikäli tämä mies on vastuullinen isä ja sinä osoitat epäkypsyyttä äidiksi tms.

Kosto voi lopulta osua jopa omaan nillkkaasi, tunnut kovin epätasapainoiselta mielenterveydeltäsi, entä jos joudut luovuttamaan lapsen tämän isälle ja hänen uudelle vaimolleen kasvatettavaksi? Oletko sitä miettinyt ollenkaan? Tai jos lapsi otetaan huostaan?

No miehen kanssa sulla tuskin on tulevaisuutta, kerta hän on mölli. Sanot sille vaan, että sorry, en tee aborttia. Ja sitten pidät lapsen ja sillä selvä. Mitään isähahmoa siitä miehestä ei varmasti tule ja varmaan parempi niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Jos sä OIKEASTI olet rakastunu siihen mieheen ja haluat teille tulevaisuutta, niin oon nyt edes rehellinen sille miehelle ja osota olevas luottamuksen arvonen edes jossain asiassa.

Niin no en mä nyt tiedä olenko itsekään häneen rakastunut, mutta en heti lyttäisi sitä ajatusta et meistä tulis pari ja perhe! Mulle ois tärkeetä et mies rakastais mua tai muutoin osoittais välittävänsä, haluavansa olla tekemisissä jne. Ystävyyttä varsinkin voisin nyt haluta, jos ei muka muu miehelle kelpaa. Eipä kyl tunnu kelpaavan se ystävyyskään.

Energia kannattaa suunnata nyt pyöristyvään mahaan ja tulevan lapsen hyvinvointiin. Mielenterveys valuu hukkaan, jos alat elämään elämääsi jotain kostoa varten.