Äh mikä on halpa liikuntaharrastus? Voiko köyhä olla kiinteä ja hoikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa kunnostautua kodin siivouksessa. Kunnon suursiivo kerran viikossa ni että raahast matot ulos. Siirrät sohvat ja sängyt imuroidaksesi takaakin ja vielä luuttuat kostealla mikrokuitumopilla (iha vidun raskasta silleen) lattiat ni tulee tehtyä mpnopuolinen ja pitkäkestoinen treeni.

Kannattaa kunnostautua kodin siivouksessa. Kunnon suursiivo kerran viikossa ni että raahast matot ulos. Siirrät sohvat ja sängyt imuroidaksesi takaakin ja vielä luuttuat kostealla mikrokuitumopilla (iha vidun raskasta silleen) lattiat ni tulee tehtyä mpnopuolinen ja pitkäkestoinen treeni.
Tämä on oikeasti hyvä ja todella TARPEELLINEN! Puhdas koti on ihana asia.

Haluan pudottaa pari kiloa ja kiinteytyä vähän joka puolelta vartalosta.

Kuntosaliharrastus on liian kallis joten ei käy. Meillä se maksaa alkaen 45 € / kk mikä ei sovi budjettiini.

Tykkäisin vesijuoksusta ja minulla on vesijuoksuvyökin jo mutta uimahallin sisäänpääsymaksu on 4,5 €. Vesijuoksu pitäisi kuulemma harrastaa kolme kertaa viikossa tunnin putkeen, että se tehoaa. Viikossa se olisi jo 13,50 € ja kuukaudessa 54 € mikä on vieläkin kalliimpi kuin kuntosali:(

Tavallinen hölkkäys... Lenkkarit minulla on kyllä mutta se on mahdottoman tylsää. Ei maksaisi kyllä mitään, pitää kai sitten yrittää sitä jos viitsisi. Olisi vain kiva jos olisi sellainen liikunta mihin menisi mielellään ja innoissaan.

Kävely samoin, mutta en tiedä miten paljon pitää kävellä että alkaa kiinteytyä.

Ruokavalion olen saanut aika hyväksi, peruskotiruokaa, ei herkkuja, maitokahvia juon kyllä mutta en enää pullan ja keksin kera. Syön paaaljon kasviksia ja vähän lihaa. Jos teen lapsille sellaista ruokaa mitä en itse halua syödä (nakkikeitto, pitsa, hampurilaiset, makaronilaatikko) niin sille aterialle teen itselleni pulverista ja vedestä laihduttajan ateriankorvikkeen. En joka päivä.

Mitä liikuntaa te muut vähävaraiset harrastatte?

Kävelyä, juoksua, pyöräilyä, lihasliikkuvuus harjoitteita, loikkatreenejä, porrastreenejä, omalla kehonpainolla tehtävää lihaskuntoa. Vinkiksi voisin myös heittää, että isoimmilla paikkakunnilla on voimannosto seuroja, joilla on alkeiskursseja. Kurssit ja salin käyttö/jäsenyys ovat suhteellisen huokeita ja pesee normi saliharjoittelun mennentullen monipuolisuudellaan.

Suosittelisin siis tekemään vähän kaikenlaista erilaista liikuntaa. Vesijumpassakin voisit käydä vaikka kerran viikossa tai kahdessa ja lisäksi tehdä monta muuta juttua. En itse henkilökohtaisesti usko yhden harrastuksen tahkomiseen monta kertaa viikossa. Monipuolinen harjoittelu on niin mielelle kuin keholle parempi.

Itse valokuvaan paljon ja huomaamattaan tulee tunti kaksi liikuntaa useana päivänä viikossa. Paino tippunut nyt 13 kg. En tee muuta kuin valokuvausta ja syön terveellisesti. Kännykässä on hyvä kamera.

Lenkkeily on ihan parasta. Alku on tylsää, kun kunto on huono, mutta se oikeasti nousee juostessa todella nopeasti, joten motivaatio kasvaa, kun huomaa jaksavansa viikko viikolta helpommin.

Ylipäänsä juoksu on kyllä ihan parhaita lajeja. Voi harrastaa ulkona, eli saa raitista ilmaa, voi harrastaa missä vain (ihan paras tapa tutustua uuteen maahan/ympäristöön) ja aina näkee jotain uutta. Huomattavasti mielenkiintoisempaa ja palkitsevampaa kuin joku sisällä väkisin kuntoilu. Suosittelen (y)

En tiedä muusta tehosta, mutta itse olen alkanut "ottaa" siivoukset nykyisin lähinnä venyttelynä. Siis oion niskoja ja hartioita lattioita pyyhkiessä, portaita pyyhkiessä venyttelen pohkeita jne.. Tekee hommasta huomattavasti mielenkiintoisempaa.

• Tykkää
Reactions: r0s
Kannattaa kunnostautua kodin siivouksessa. Kunnon suursiivo kerran viikpssa ni että raahast mstot ulos. Siirrät sohvat ja sängyt imuroidaksesi takaakin ja vielä luuttuat kostealla mikrokuitumopilla (iha vidun raskasta silleen) lattiat ni tulee tehtyä mpnopuolinen ja pitkäkestoinen treeni
En tiedä muusta tehosta, mutta itse olen alkanut "ottaa" siivoukset nykyisin lähinnä venyttelynä. Siis oion niskoja ja hartioita lattioita pyyhkiessä, portaita pyyhkiessä venyttelen pohkeita jne.. Tekee hommasta huomattavasti mielenkiintoisempaa.

Silloin kun mä siivosin kahdesta neljään kämppää työpäivässä, niin ainoa mikä sai suoriutumaan siitä oli se että ajattelin sen treeniksi.

Lenkkeily on ihan parasta. Alku on tylsää, kun kunto on huono, mutta se oikeasti nousee juostessa todella nopeasti, joten motivaatio kasvaa, kun huomaa jaksavansa viikko viikolta helpommin.

Ylipäänsä juoksu on kyllä ihan parhaita lajeja. Voi harrastaa ulkona, eli saa raitista ilmaa, voi harrastaa missä vain (ihan paras tapa tutustua uuteen maahan/ympäristöön) ja aina näkee jotain uutta. Huomattavasti mielenkiintoisempaa ja palkitsevampaa kuin joku sisällä väkisin kuntoilu. Suosittelen (y)

Totta joka sana.

Yhteistyössä