äidillä ja tyttärellä/pojalla lähes saman ikäiset lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kampanisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kampanisu

Jäsen
04.06.2011
181
0
16
Kuinka moni tuntee/tietää perheitä joissa äidillä ja tyttärellä/pojalla on lähes saman ikäiset lapset?

Olin ihan ihmeissäni tässä yksi päivä kun näin erästä tuttua joka oli liikkeellä kahden lapsen kanssa. tiesin kyllä että tämä tuttu oli ollut raskaana, mutta kun muutin eri paikkakunnalle niin ei olla oltu yhteydessä.

Nyt siis kun näin tämän tutun, niin luulin että hän oli saanut kaksoset, tuttu purskahti nauramaan ja alkoi selittämään että itseasiassa; vain tyttö on hänen ja poika on hänen pikkuveljensä ja kaksi kuukautta tyttöä nuorempi!
eli siis tytön eno on tyttöä kaksi kuukautta nuorempi.
tutulla vain nauratti kun olin niin ihmettelevän näköinen.

tiesin toki että tälläinen on mahdollista, mutta en jotenkin ollut sisäistänyt sitä. :D

aloinkin vain miettimän että onkohan tälläisiä perheitä paljon ja miltä tyttärestä tuntuu saada lapsi samaan aikaan kun äitinsä odottaa yhtäaikaa itselleen pikkusisarusta.

aivan turhaa ja tyhjän päiväistä pohdintaa siis, mutta uteliaisuuttani kyselen ja mietiskelen ;P

Olen töissä synnyttäneiden vuodeosastolla ja on näitä aina silloin tällöin :) Kerran äiti ja tytär synnyttivät samana päivänä, pääsivät sitten osastolla samaan huoneeseen :)

Mun kummitäti ja hänen vanhin tyttärensä :D

Myös mummuni ja hänen yksi hänen tyttäristään saivat likipitäen yhtä aikaa lapsen.

Iso suku ja perhe, paljon lapsia eri vuosikymmenillä :D EIKÄ olla lestadiolaisia, vain melko sikiävää sakkia muuten..... :whistle:

Ai niin ja lapsuudestani musitan että naapurustossa oli myös yksi tämmöinen perhe jossa äiti ja tytär saivat samoihin aikoihin vauvan.

Viimeksi muokattu:
Mulla ja mun siskon lapsella on vaan pari kuukautta ikäeroa. Äitini sai siskoni 20-vuotiaana ja minut 40-vuotiaana, jolloin siis 20-vuotias siskonikin oli viimeisillään. Lisäksi mun lapsella ja siskon lapsenlapsella ikäeroa on vaan viikko. Eli olin vauvana täti ja tulin isotädiksi viikkoa ennen kuin äidiksi. (Monimutkaistako: nyt 3-vuotiaan lapseni serkut ovat jo aikuisia ja lapseni tulevan lapsen pikkuserkku on samanikäinen kuin lapseni nyt)

tiedän pari tapausta ja minusta se on vähintään outoa.

Mun lapset on nyt 9 ja 7 enkä olisi valmis aloittamaan vauvarumbaa uudestaan, en mistään hinnasta.

Yleensä ne mummot jotka iltatähtiä pusaavat, on saaneet teininä, max 20v, sen ekan lapsensa. Eli niillä on jäänyt se nuoruus elämättä - eivätkä muuta osaa kuin väsätä lisää kersoja. Just kun olis helpompaa ja aikaa niille lapsenlapsille. on meinaan ihan eriä olla mummo kuin äiti.

[QUOTE="vieras";24345981]tiedän pari tapausta ja minusta se on vähintään outoa.

Mun lapset on nyt 9 ja 7 enkä olisi valmis aloittamaan vauvarumbaa uudestaan, en mistään hinnasta.

Yleensä ne mummot jotka iltatähtiä pusaavat, on saaneet teininä, max 20v, sen ekan lapsensa. Eli niillä on jäänyt se nuoruus elämättä - eivätkä muuta osaa kuin väsätä lisää kersoja. Just kun olis helpompaa ja aikaa niille lapsenlapsille. on meinaan ihan eriä olla mummo kuin äiti.[/QUOTE]

Aikamoista yleistämistä.

Mun yhen kaverin äiti on saanut 2 lasta samaan aikaan kuin kaksi tytärtänsä ovat lapsia tehneet. Mun mielestä siinä ei oo mitään outoa, mun mielestä vaan mukavaa :) Lapsilla samanikäisiä kavereita.

Yleensä ne mummot jotka iltatähtiä pusaavat, on saaneet teininä, max 20v, sen ekan lapsensa. Eli niillä on jäänyt se nuoruus elämättä - eivätkä muuta osaa kuin väsätä lisää kersoja. Just kun olis helpompaa ja aikaa niille lapsenlapsille. on meinaan ihan eriä olla mummo kuin äiti.[/QUOTE]

Joo eli samalla perusteella kolmekymppisenä ekan lapsen saaneet ei osaa mitään muuta kuin elää itsekkäästi lapsetonta elämää eikä niistä koskaan siis ole äidiksi kun eivät voi osata muuta. Eikö? :D:D

Mun mielestä tämä kirjoitus omaa tietynlaista yleistämistä, joka ei kyllä pidä paikkaansa, ja sanavalinnat mummot?? pusaavat?? apua, mulla ei jäänyt nuoruus elämättä, ikää 38, lapset 19, 17, 14 ja 5 ja ihan saman miehen kanssa, tosin lapsikiintiö nyt täys...Ja mulla on aika hyvä ura, oon senkin onnistunut hankkimaan lasten ohessa :D

En tunne yhtäkään tällaista tapausta. Omassa tuttavapiirissä ei ole ollut tapana lisääntyä kovinkaan aikaisin eikä myöskään enää tosi vanhoina. Kenelläkään nelikymppisellä tuttavalla ei edes ole vielä lapset lapsentekoiässä vaan maksimissaan kymmenvuotiaita.

Yhteistyössä