äidillä ja tyttärellä/pojalla lähes saman ikäiset lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kampanisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun pikkusiskollani oli 3 lasta 19v eli nyt hänen kolme lastansa ovat 18-20v, hänellä siis voiis olla paljonkin lapsenlapsia, jós olisivat saaneet 18v, niinkuin äitinsä. jotten ei mielestäni yhtään outoa, et alle 40v ois mummo. Onhan mullan siskokin, jolla ei 45v ole vielä yhtään lasta..

Mä tiedän yhdet sisarukset joiden lapset ovat syntytyneet samana päivänä, eli serkukset jakavat saman päivän. :D

Ja sitten on tapaus missä perheen sisarukset ovat syntyneet samana päivänä, mutta eri vuonna. :)

Meidän lapset on syntyneet -05 ja -07 ja miehen äidin kaks nuorinta vuosina -04 ja -06. Vähän se oli outoa ja mies on aina sanonut, ettei ajattele noita kahta nuorinta sisaruksinaan, kun omat lapset on samanikäisiä.

Minun vanhin lapsenlapseni on 6 v ja sitä seuraava olisi nyt 5 v ja sitä seuraava on 4 v.
(Muut nuorempia.)

Omista lapsistani nuorimmat ovat 5v ja 4 v eli samoihin aikoihin ollaan odotettu.
Itseasiassa tuolla 5vuotiaalla on vain kuukauden ikäero siskontyttöönsä. (Veljenpoika olikin sitten yli 6 kk vanhempi.)

Yhdestä tyttärestäni tehdyssä lehtijutussa tyttö itse kuvailee suurena rikkautena sitä, että odotimme yhtä aikaa. Kuka muu kuin toinen raskaana oleva nainen jaksaa paneutua samalla lailla raskausjuttuihin? Kelle muulle on helpompi puhua kuin omalle äidilleen?

Nyt viime vuosina kun olen saanut nuorimpia lapsenlapsia, omat muksut ovat kovasti kannustaneet siihen "iltatähteen" tuonkin tai juuri tuon vuoksi.

:)

Piti vielä lisäämäni, että aikoinaan omista veljistäni nuorin syntyi vajaa 4 v ennen esikoistani eli ei heilläkään iso ikäero ole.
Näkyy esim. siinä, että ovat aikuisinakin läheisempiä kuin moni eno ja siskontyttö; elävät samaa elämänvaihetta niin urakehityksessään kuin perheenkin suhteen, avittavat toisiaan remonteissa jne.
:)

Meillä odotti miehen äiti ja minä samaan aikaan, eikä siinä ole mielestäni mitään outoa. Mukavaa oli kun sai anopin kanssa höpöttää raskaudesta kun meillä oli lasketuta ajatkin muutaman päivän heitolla niin aina oli smassa vaiheessa toisen kanssa menossa.

Pakko ihmetellä sinun (en muista enää nimimerkkiä) kommenttia siitä, että miehesi ei pidä pienimpiä sisaruksiaan sisaruksinaan. Sitä kyllä ihmettelen, ei kai se iästä ole kiinni?

En pitäisi tuollaista tilannetta lainkaan mahdottomana omassa perheessäni. Itse olen vasta 32, joten on vielä monta vuotta aikaa iltatähdelle. Esikoiseni taas on jo 15 ja jos hän vähän reilu parikymppisenä saisi esikoisen, niin hyvinkin voitaisiin olla vaikka samaan aikaan raskaana.

[QUOTE="vieras";24345981]tiedän pari tapausta ja minusta se on vähintään outoa.

Mun lapset on nyt 9 ja 7 enkä olisi valmis aloittamaan vauvarumbaa uudestaan, en mistään hinnasta.

Yleensä ne mummot jotka iltatähtiä pusaavat, on saaneet teininä, max 20v, sen ekan lapsensa. Eli niillä on jäänyt se nuoruus elämättä - eivätkä muuta osaa kuin väsätä lisää kersoja. Just kun olis helpompaa ja aikaa niille lapsenlapsille. on meinaan ihan eriä olla mummo kuin äiti.[/QUOTE]

Voi luoja mikä sana "vauvarumba" meillä ei ole sellaista ollut vaikka lasia on neljä. Ihan normaalisti elettiin silloinkin, kun vauvoja on ollut, eikä missään rumbassa.

[QUOTE="vieras";24348604]Meidän lapset on syntyneet -05 ja -07 ja miehen äidin kaks nuorinta vuosina -04 ja -06. Vähän se oli outoa ja mies on aina sanonut, ettei ajattele noita kahta nuorinta sisaruksinaan, kun omat lapset on samanikäisiä.[/QUOTE]

Tässähän ei ole muuta outoa, kuin miehesi ajattelutapa...

• Tykkää
Reactions: ...
[QUOTE="...";24349225]Tässähän ei ole muuta outoa, kuin miehesi ajattelutapa...[/QUOTE]

No enpä nyt tiedä. Ei ole asunut enää moneen vuoteen kotona, kun noi nuorimmat on syntyneet eikä olla mitenkään tiiviisti, jos ollenkaan, tekemisissä anopin ja näiden nuorempien lasten kanssa, joten ymmärrän kyllä hänen ajattelutapansa. Jos oltaisiin tekemisissä, voisi ajatella toisin.

Turha ns. tuomita, kun ei kenenkään taustoja tiedä.

Yhteistyössä