Äidit kertokaa, kummat on helpompia lapsia tytöt vai pojat ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
Olen itse näiden käsitysten vallassa että tytöt on tietyssä iässä sellaisia märisijöitä ja pojat helpompia ja mutkattomampia...onko se näin vai ihan toisin?

Kaikenkaikkiaan sukupuolella on paljon vähemmän merkitystä kuin lapsen luonteella. Meidän lapsista haastavimmat on esikoinen (poika) ja kuopus (tyttö). Heti voin sanoa, että näistä esikoinen oli paljon haastavampi, myös siksi, että oli poika, mutta myös siksi, että nyt kuopusta osaan käsitellä jo paremmin ja esikoinen on ollut se koekappale.

Meillä helpompi on toistaiseksi ollut tyttö. Uskoo hämmästyttävän hyvin ja helpolla yleensä. Poika on aina ollut uskomaton jääräpää, johon on joutunut testaamaan yhtä jos toistakin kasvatuskeinoa, mikään ei toistaiseksi ole osoittautunut hyvin toimivaksi. Poika on yliaktiivinen, eikä ole koskaan saanut yksin leikkejä aikaiseksi. Ei vaikka huone on täynnä vaikka mitä kivaa. Villitsee siskonsakin aina hirveään hulabaloohon. Ja poikaa saa käskeä miljoona kertaa, kiristää, uhkailla jne.... Aargh!

Riippuu ihan lapsesta, lapsen luonteenpiirteistä, kasvattajasta itsestään, hänen luonteenpiirteistään ja luonteenpiirteitten yhteensopivuudesta. :) Olipa selvä vastaus.

Mutta siis, itse koen ainakin paljon haastavammaksi lapsen, joka on hyvin erilainen "nopeudessaan" kuin minä, sukupuolella ei väliä. Tai sellaisen, joka hyvin eritavalla "riitelee" tai osoittaa kiukkuaan eri tavalla kuin mihin itse on tottunut. Lähinnä siitä syystä, että vaatii itseltä opettelua ymmärtää sitä lasta ja antaa hälle tilaa olla sellainen kuin on, vaikka se on ihan päinvastaista kuin miten itse toimii.

itsellä kokemusta vain tytöistä, poikia vain kavereilla seuranneena

- tytöt osaa leikkiä ja poikien "leikkiminen" näyttää vain päättömältä säntäilyltä

- mutta pojat taas on paljon simppelimpiä tyttöjen venkoillessa ja vääntäessä, kaikesta, vaikkei olis syytäkään

- eli molempi parempi

itsellä kokemusta vain tytöistä, poikia vain kavereilla seuranneena

- tytöt osaa leikkiä ja poikien "leikkiminen" näyttää vain päättömältä säntäilyltä

- mutta pojat taas on paljon simppelimpiä tyttöjen venkoillessa ja vääntäessä, kaikesta, vaikkei olis syytäkään

- eli molempi parempi

Tää käsitys mullekin ekana tulee, itsellä 5 ja 3 -vuotiaat tytöt ja poika 1,5v. Poika on toki vauhdikkaampi ja jotenkin "päättömämpi" touhuissaan kuin mitä tytöt oli tuossa iässä, mutta jotenkin sitten suorempi kaikessa , en osaa paremmin sanoa. Vaikka nuo tyttäret on vasta tuon ikäsiä niin mulla on aina välillä sellanen tunne, että niillä on koko ajan jotain ihmeellistä tekeillä mun selkäni takana.. :) Että jos ajattelee kymmenen vuoden päähän niin melkosta kihinää ja hirskutusta tiedossa meikäläisen kustannuksella varmaan.

En tiedä, koska minulla on "vaan " tyttöjä. Joskus mietin, olisiko elämä erilaista, jos olisikin pelkästääm poikia tai molempia sukupuolia.

Tytöissä on haasteensa,ainakin omissani. Aika suurta draamaa ja kovin monimutkaisia ajatuskulkuja on välillä.
Mutta rikasta tämä silti on.:heart:

suurin osa vastasi että pojat...itselläni on kaksi poikaa, pieniä vielä. ihan mielenkiinnosta halusin kysellä. meidän perheeseen kuuluu myös etälapsena koululaistyttö joka on kyllä osoittanut että tytöt voivat olla huomattavasti mutkikkaampia. sellaista napinaa ja niskojen nakkelemista eikä mihinkään olla tyytyväisiä, jospa pojistani ei tule samanlaisia :(

[QUOTE="kyselijä";26789339]suurin osa vastasi että pojat...itselläni on kaksi poikaa, pieniä vielä. ihan mielenkiinnosta halusin kysellä. meidän perheeseen kuuluu myös etälapsena koululaistyttö joka on kyllä osoittanut että tytöt voivat olla huomattavasti mutkikkaampia. sellaista napinaa ja niskojen nakkelemista eikä mihinkään olla tyytyväisiä, jospa pojistani ei tule samanlaisia :([/QUOTE]

Onhan tytöissä omat hankaluutensa, mutta ovathan tytöt myös ihania. Näyttävät helpommin tunteensa ja ehkä tuntevatkin enemmän.

Itsellä tyttöjä ja olen sangen tyytyväinen tilanteeseen. Tytöt on ihania, niiden kanssa on kiva puuhailla ja opettaa naisellisiin juttuihin, enkä nyt tarkoita meikkaamista yms. Leikit on usein tavoitteellisia ja rauhallisempia kuin pojilla.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Niin, jatkan vielä kun olen usein aiemminkin miettinyt tyttöjen äitinä sitä että miksi poikia mainostetaan niin helppoina. Voisiko yksi syy olla että tytöt nimenomaan "haastavat" äitään enemmän kuin pojat ja sen takia äidit pääsevät helpommalla poikien kanssa? Vai onko yksinkertaisesti kyse suorasta suhteesta: Miehet on usein aika simppeleitä, en tarkoita tyhmiä vaan jotain suoraviivaisuutta ja pojat on pieniä miehiä.

Yhteistyössä