Aika syvältä tuo lehtimyyjien kikkailu

Minttuhirviö

Aktiivinen jäsen
29.11.2007
4 079
0
36
taas soitti jostain lehtitalosta joku naikkonen, ja nämä puheluthan menee aina saman kaavan mukaan (ja tämä on tapahtunut ainaki kolmesti, tyhmä minä, enää en mene samaan lankaan)

-Hei, täällä ****** ******* *********:sta päivää, olisiko teillä hetki aikaa?
-Joo
-Ihan tällaisissa kiitos asioissa soittelen, kun olette olleet meille niin hyvä asiakas, ja haluaisimme antaa teille lahjaksi pari kuukautta valitsemaanne lehteä, miltä kuulostaa? (luettelee lehdet) Onko joku näistä teille tuttu?
-Joo, mutta jos tähän liittyy että pitää tilata jotain niin ei kiinnosta.
-Ihan lahjana tämä teille tulisi, meneekö lehti ihan lukematta roskiin jos sen laitan teille tulemaan?
-No jos sen lahjaksi saa niin sitten
-Joo ihan lahjana tämä tulisi ja lisäksi mukaan tulisi lahjana tällainen tosi kätevä ostoskassi, ja kevyen kokkailun keittokirja. Eli tätä lehteä tulisi teille nyt viiden kuukauden lyhyt jakso, kaksi kuukautta ilmaiseksi ja nämä lahjat päälle, ja vaatimaton pyyntö olisi että maksaisitte tästä paketista *** euroa.
-En mä sitte halua jos siinä pitää jotain tilata.
-Tämä nyt olisi todella edullinen tarjous, oletko varma että et halua tutustua tähän lehteen näin edullisesti.
-Olen ihan varma |O
-No eipä sitten muuta kuin hyvää päivän jatkoa...

Siis mun käsitys lahjasta on se ettei siinä sitten kanssa edellytetä että osa lahjasta pitää itse maksaa! Ja kun vielä sanoo alussa ettei aio tilata mitään. :headwall:

monet lehtimyyjät tekee väärin siinä että väittävät että saa jotain ilmaiseksi :/ mun anoppi on lehtimyyjä ja sen firman työntekijät eivät saa ikinä väittää että asiakas saisi jotain täysin ilmaiseksi tai lahjana tai että olisi voittanut jotain jos näin ei ole. tällaiset soittajat pilaa niiden hyvienkin ja rehellisten myyjien maineen :kieh:

mulle kanssa soittelevat juuri samoista asioista kun olet ollut hyvä asiakas...
viimeksi soitti kun olen jonkun näytenumeron tilannut että haluaisinko tilata.
sanoin että en vaikka mitä sais kylkiäisiks kun ei lehti kiinnostanut.
sitten rupesi kahtomaan jotain toista lehteä ja siinä mutisi että tämä teille jo tuleekin ja tämä...sanoin vain että ei kiitos.
jälkeempäin rupesin oikein miettii että pari ainaskin luetteli mitä meille jo tulee.
ois varmaan pitänyt vaan lisää tilata heiltä ja mielellään kaik lehdet :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
monet lehtimyyjät tekee väärin siinä että väittävät että saa jotain ilmaiseksi :/ mun anoppi on lehtimyyjä ja sen firman työntekijät eivät saa ikinä väittää että asiakas saisi jotain täysin ilmaiseksi tai lahjana tai että olisi voittanut jotain jos näin ei ole. tällaiset soittajat pilaa niiden hyvienkin ja rehellisten myyjien maineen :kieh:

Meilläkin on noin. Että ei saada sanoa ilmainen.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:

Meilläkin on noin. Että ei saada sanoa ilmainen.

se on kyllä hyvä :) mullekin soitti tällä viikolla lehtimyyjä ja aloitti puhelun että olen osallistunut johonkin kyselyyn ja saan jotain blaa, blaa. en edes jäänyt kuuntelemaan kun sanoin suoraan etten kyllä ole osallistunut mihinkään kyselyyn ja kiitos hei. inhottavaa kun valehdellaan päin naamaa, kai minä muistan mihin kyselyihin olen osallistunut :o

Alkuperäinen kirjoittaja Petite:
Mullekin tullut näitä juuri samankaavanmukaisia puheluita,että ne suututtaa. |O

Mulle itelle soitti kerran tollanen. Mä sanoin että saan kyllä kaikki lehdet töistä, mutta jos kerran ilmaseks lähetät niin voin mä ne mammalle antaa, ku osaa lehtiä annan vuorotellen äidille ja anopille sit ku oon ite lukenu. Niin nyt ois tullu sit suoraan molemmille omat (arvasin kyllä et ei se niitä ilmaseks lähetä ). sit kun se sanoi et "ja hinta on" mä sanoin että "toki ymmärrät että tututkin tilaa maksulliset lehdet mun kautta joten itsekään en ryhdy kerryttämään muiden provikoita. Et säkään varmaan aio tilata multa?" se tais olla aika amatööri tai jotain, kun jatkoi että "saako sun kautta näin edullisesti..." Joo.

Joo, noita on mullekin tullut.

Sitten on nyt tullut 2 puhelua lähiaikoina, joissa ensin esitellään että soitetaan lehdestä X ja sitten kysytään mitä kuuluu ja minkälainen sää täällä on. Ja sen jälkeen myyjä kertoo, että täällä paikassaX ilma on...plaa plaa....Oikeesti, ketä kiinnostaa vaihtaa kuulumisia ventovieraan puhelinmyyjän kanssa.

Yhteistyössä