Aikuiset lapset käy vanhemmalleen ruokakaupassa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei olisi minusta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei olisi minusta.

Vieras
Mitä mieltä olette, terve, alkoholisoitunut mies asuu itsekseen isossa talossa. Käy kyllä töissä, mutta missään (missään!) muualla ei käy. Tekee ruokalapun ja jompi kumpi lapsista käy ostoksilla. Myös alkoholi kuuluu näihin ostoksiin. Aikuiset lapset käyvät myös siivoamassa taloa. Mies ei ole liikauttanut sormeakaan talon hoitamiseksi vuosikausiin, pitänyt yhteyttä keneenkään muuhun kuin juuri näihin lapsiin, jotta saa ruokaa kaupasta. Töissä kai käy että olisi rahaa juoda.

Lasten ollessa pieniä, tämä mies oli jo silloin kova ottamaan viinaa ja pyöritti koko perhettä miten halusi. perheen äiti lähti menemään kun ei enää jaksanut.

Onko tämä sitä todellista lähimmäisenrakkautta?
 
Tietenkään ei saisi olla se mahdollistaja alkoholistille, mutta isä se silti on.

Se on vaikea taistelu kun järki sanoo yhtä ja sydän toista.

Vierestä olen katsonut alkoholistin tyttären painiskelua viinan aiheuttamien ongelmien kanssa ja välillä kyllä sydämestä oikein puristaa ystävän puolesta.
 
Siinä että aikuinen lapsi käy vanhemmalleen kaupassa, auttelee kotihommissa jne en näe mitään ihmeellistä. Kivahan se on että joku saa tuota apua läheisiltään eikä yhteiskunnan tarvitse olla se ensisijainen turvautumisen kohde.

Meidän naapurissa asuu yli 90v mummo jonka poika käy hoitamassa tämän kauppa-asiat, siivoaa ja ylipäätään hoitaa äitinsä ja tämän kodin. Lähimmäisenrakkautta? Kyllä, väittäisin näin.

Mitä aloitukseen tulee niin aikuiset lapset tekevät mitä haluavat. Jos tykkäävät noin hoitaa isäänsä niin oma asiansa.
 
Lähimmäisenrakkaudesta en tiedä. Kyllähän niille tosi lihavillekin, jotka eivät siis enää itse pysty kaupassa käymään, niin kyllä niillekin aina se ruoka nenän eteen tulee. Aina löytyy joku, joka sitä ruokaa niille kantaa. Sama kai se on alkoholisteilla, joku aina sitä viinaa tuo, vaikka itse ei olisi enää kykenevä sitä hankkimaan...
 
Pointtina tuossa näkisin sen kärsivätkö nämä lapset siitä että hoitavat isäänsä ja tämän asioita? Jos kärsivät, kannattaa tietty miettiä onko tuossa mitään mieltä ja hankkiutua eroon tuosta raskaasta kuviosta. Mutta jos ovat ns hyväksyneet isänsä ongelman ja kuitenkin tykkäävät että tuo on heille paras tapa olla mukana isänsä elämässä niin ei siitä muiden kannata itselleen ongelmaa tehdä.
 

Similar threads

L
Viestiä
25
Luettu
901
Aihe vapaa
2000 luku pimeä aikakausi Suomessa!
2
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä